Az alábbiak a hivatalos Rockstar Support szócikkek fordításai, és a legtöbb, GTA V-tel kapcsolatos hibára a módosításkori időpontban létező leírást tartalmazzák. Az általános információkat tartalmazó részleget nem fordítottuk le.
PRO TIP: CTRL+F kombinációval gyorsan tudsz keresni az oldalon
Kérdés lista:
http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200299466-Cars-stuck-in-Franklin-s-garage
Kérdés: Túl sok járművet zsúfoltam be a garázsba, és most nem tudok beszállni egyikbe sem, mert nincs hely.
Válasz: Ha nem férsz oda egyik kocsihoz sem, használj egy vontatóst (Tow Truck). Ilyet általában a Los Santos Customsnál találsz a reptérhez közel.
A Tow Truck használatához egy kis segítség a “Pulling Favors” című küldetés, amit Franklinnel végezhetsz el a házával szemben.
Kérdés: Most csináltam meg a Kifflom küldetéssorozatban azt, ahol 5 autót le kell szállítani. Most pedig nem történik semmi, mit csináljak?
Válasz: A Rockstar tud a problémáról a Kifflom küldetésekkel kapcsolatban, és dolgozik rajta. Jelentkezz be a Support weboldalra, és iratkozz fel a cikkre, így azonnal emailt kapsz, ha megoldódott vagy frissült a leírás.
Kérdés: Miután Franklin pénzt adott Lamar-nak (vagy egy taxi fuvar után ha nincs több pénze), az egyenlege negatív lett, és sehogy sem tudok pénzt szerezni vele. Ez egy bug?
Válasz: A Rockstar tud a problémáról Franklin pénzének mínuszba ragadását illetően, és vizsgálják a dolgot. Jelentkezz be a Support weboldalra, és iratkozz fel a cikkre, így azonnal emailt kapsz, ha megoldódott vagy frissült a leírás.
Kérdés: Sikeresen beírtam a kódot és letöltöttem az Atomic Blimp-et, és használni is tudtam egy ideig. Most viszont valamiért nem jelenik meg a telefon Contacts menüjében és a játékban sem. Ha új mentést kezdek, akkor viszont újra használhatom. Erről mit lehet tudni?
Válasz: Több bejelentés érkezett az Atomic Blimp eltűnésével kapcsolatban, a fejlesztők vizsgálják a problémát. Jelentkezz be a Support weboldalra, és iratkozz fel a cikkre, így azonnal emailt kapsz, ha megoldódott vagy frissült a leírás.
Kérdés: A Vanilla Unicorn strip club be van zárva. Mit tegyek?
Válasz: A Rockstar tud a problémáról, és vizsgálják. Jelentkezz be a Support weboldalra, és iratkozz fel a cikkre, így azonnal emailt kapsz, ha megoldódott vagy frissült a leírás.
Kérdés: Letöltöttem az iFruit alkalmazást és lefoglaltam egy rendszámot az LS Customs-nál, de most nem tudom lecserélni. Ez hogy lehetséges?
Válasz: Amikor lefoglalsz egy egyedi rendszámot, egy felugró ablak közli veled, hogy a változtatás végleges. Ilyenkor nem lehet lecserélni a rendszámtáblát. Ha szeretnél értesülni arról, ha ez változik a jövőben, iratkozz fel a Support oldalon a cikkre.
Kérdés: Pulse Elite headset-et használok a GTA V-höz PS3-on, és a hangerő nagyon kicsi, és a mélyeket sem hallani. Erről tudtok?
Válasz: A játék csak akkor használja a speciális pulse módot, ha a headset be van kapcsolva és a konzolhoz van csatlakoztatva a játék betöltésekor, illetve ha csatlakoztatás után belépsz a pause menü audio settings szekciójába. Ilyenkor a játék fel kell hogy ismerje a headsetet, és lehetővé teszi a “Wireless Stereo Headset” opciót az audio beállításoknál. Ha ez nincs ott, a játék nem ismerte fel a headsetet és a jel sem lesz optimális.
Kérdés: Amikor a PSN letöltős verziót telepítem, 80029564 számú hibát kapok. Mit tegyek?
Válasz: Először is törölj mindent, ami a játéké, majd töltsd le újra és telepítsd. A telepített adatokat a Game Data Utility-ben, az XMB menü Game szekciója alatt tudod törölni. Megpróbálhatod a PS3 Safe Mode menüjében a “Restore File System” és “Rebuild Database” menüpontokat is. Ezek nem törölnek semmit sem a konzolról. További információk a Safe Mode-ról:
https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/1488/~/safe-mode-on-ps3
A konkrét hibakódról bővebb információkat találsz a Sony oldalán:
https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/3930/kw/80029564
Ha még mindig hibát tapasztalsz, vedd fel a kapcsolatod a Sony PlayStation technikai supporttal.
Kérdés: Nem tudom elérni a BAWSAQ oldalát, mert azt írja, “Down for Maintenance” (Karbantartás miatt zárva). Így hogyan férjek hozzá?
Válasz: Ha ezt látod, be kell lépned az Xbox LIVE-ra vagy a PSN-re. A tőzsdéhez szükséges online lenned.
Ugyanakkor előfordulhat, hogy belépve is megszakad a kapcsolat a BAWSAQ-kel, a fejlesztők tudnak erről a problémáról. Erre a cikkre kell feliratkozni, ha értesülni akarsz a fejleményekről: http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200357093
Kérdés: Úgy hallottam, a csalás kódok használata a GTA V-ben kikapcsolja az achievementeket. Ezeket megszerezhetem később, amikor csalás nélkül játszok? Hogyan kapcsoljam ki a csalásokat? Menteni tudok, ha cheatet írtam be?
Válasz: A mentés ugyanúgy működik, ha csalás írtál be, de az achievementek / trófeák átmenetileg ki lesznek kapcsolva. Ha még egyszer beírod az adott csalást, általában – de nem mindig – kikapcsolja azt.
Néha a játékmenet bizonyos szakaszaiban egyes csalások átmenetileg nem elérhetőek. Ha ilyenkor próbálod aktiválni a cheatet, a következő üzenetet kapod: “Cheat Denied: Cannot activate that cheat right now.” (Csalás visszautasítva: Jelenleg nem lehet ezt a csalást aktiválni.)
Ha úgy kezdesz el egy küldetést, hogy előtte csalást írtál be, a küldetés alatt deaktiválódik. Ha újra betöltesz egy mentést vagy újraindítod a konzolt, a csalások törlődnek és a játék visszaáll az eredeti állapotába.
Kérdés: Alig vártam, hogy repülhessek a játékban, ezért már nagyon hamar teljesítettem a repülősiskola (Flight School) feladatait, még mielőtt Trevor felhívott volna, hogy javítsak a repülési képességemen. Most pedig úgy tűnik, nem tudok előrehaladni a sztoriban. Ez egy hiba?
Válasz: Ha idő előtt megcsináltad a repülősiskola feladatait, ugyanúgy tovább haladhatsz, itt van néhány tipp:
A legnagyobb számban “eltűnt” küldetés az FIB harmadik küldetése, a “By the Book”. Hogy ezt megcsináld, Trevor-ral vagy Michael-lel kell kapnod egy SMS-t. Ezen kívül van egy 6 perces késés a második FIB küldetés és a következő része között. Ezt itt is megemlítették: http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200195217-Being-unable-to-trigger-the-final-portion-of-the-Merryweather-Heist-
Ha az apartmanban maradsz a kikötős felkészülés után, nem kapod meg az SMS-t, mert Floyd és Wade is a házban van. Hagyd el az épületet, hogy megkapd az üzenetet.
Ha mindig Michael-lel és Franklinnel mész, nem biztos, hogy megkapod az üzenetet Wade-től és Floyd-tól a felkészülésről. Ilyenkor válts Trevorra!
Kérdés: Az én TV-men az interfész (HUD) és néhány szöveg le van vágva a kép széleiről. Ezt át lehet állítani?
Válasz: Igen. Menj a menübe, majd a Settings -> Display opción belül megtalálod a Safezone Size nevű csúszkát, amivel beállíthatod a képernyő biztonságos széleit, amin kívülre nem fog semmit se rakni a játék.
Kérdés: Amikor a beállításokat nézem a Pause menüben, csak a gyalogos irányítást mutatja. Hogyan állíthatom át a járművek irányítását?
Válasz: A jármű irányítást úgy tudod átállítani, hogy beszállsz egy járműbe, és utána nézed meg a menüt. A kontroller konfigurációja ilyenkor a jármű irányításait mutatja. Vedd figyelembe, hogy ha járműben ülve állítod az irányítást, a gyalogos irányítás is változik, és ez fordítva is igaz.
http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200195537-Freezing-during-GTA-V-installation-
Kérdés: Telepíteném a lemezt, de mindig lefagy, és nem tudok játszani. Mit csináljak, hogy fel tudjam rakni és játszhassak?
Válasz: Telepítési fagyásnál vagy a telepítő lemez installja alatti hibaüzenetek esetén a következőket tedd:
Xbox 360
PS3
Ha a hiba még mindig fennáll, próbáld egy másik adathordozóra installálni.
Ha így sem szűnik meg a hiba, próbáld ki egy másik konzollal, hogy kiderüljön, a lemez vagy a konzolod a hibás.
Kérdés: A “The Port Heist 1 – Setup” küldetést csinálom, és Trevor beszorul a konténer emelő daruba; mit tegyek?
Válasz: Ez általában akkor történik meg, ha Trevor hamarabb odaér az emelőhöz, mint Floyd. Azt javasoljuk, hogy várd be Floydot és engedd előre. Ha Trevor be van szorulva, töltsd újra az előző mentésed, és menj Floyd mögött. Iratkozz fel a Support cikkre, ha email értesítést akarsz kapni, amikor javítják a hibát.
Kérdés: Honnan tudom, hogy melyik főhős melyik ikonnál lévő küldetést tudja elkezdeni? Kihez tartoznak az egyes színek?
Válasz: A radar ikonok színei így vannak elosztva:
Amelyik karakterrel éppen vagy, annak az ikonja nagyobb lesz a radaron. Például Michael esetében a kék betűk nagyobbak, mint a narancs és zöld ikonok.
Kérdés: Valamiért nem tudom elkezdeni a kikötős rablás utolsó részét. Mit tegyek?
Válasz: A Merryweather Heist utolsó része akkor válik elérhetővé, ha megcsináltál utána pár küldetést, mint például a “The Long Stretch”, “Hood Safari” vagy a harmadik FIB küldetést. A harmadik FIB misszióhoz (“By the Book”) csak akkor kapsz telefonhívást, ha Michaelt vagy Trevort irányítod (Franklinnel nem). Ilyenkor válts rájuk és győződj meg róla, hogy nincs kikapcsolva a játékbeli telefonod, mert akkor lemaradsz a küldetést indító értesítésről.
Kérdés: Most csináltam meg egy Parachuting (ejtőernyős) feladatot, és a kép úgy maradt. Hogy haladjak tovább?
Válasz: Ez általában akkor történik, ha előtte elrontottad ugyanezt az eventet. Ha hiányzik a gombnyomásra felszólító üzenet, csak nyomd meg az A gombot (Xbox 360) vagy az X gombot (PS3) a folytatáshoz.
http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200195197-Problem-completing-Hunting-2-in-GTA-V-
Kérdés: Nem jövök rá, hogyan teljesítsem a Hunting 2-t. Egy barátomnak a szarvas megölése után új feladatot adott a játék, nekem miért nem?
Válasz: Ha a jávorszarvas megölése után nem írja ki a következő feladatot, távolodj el a szarvas tetemétől, aztán menj vissza hozzá. Ez elő kell, hogy hozza a következő feladatot, és el tudod küldeni a fotót Cletus-nak.
Kérdés: A játék lefagy, amikor újra akarok játszani egy küldetést. Mit tegyek?
Válasz: Ez a hiba előjöhet az ékszerbolt rablós küldetés újrakezdése alatt, vagy ha a rovarirtó furgon sikertelen elkötése után kezded újra a küldetést. Jelenleg azzal akadályozhatod meg a hibát, hogy azon a ponton nem rontod el a küldetést, vagy nappal próbálod azt meg, mert lehetséges, hogy a jelenet éjszakai lejátszódása miatt fagy le. Iratkozz fel a Support cikkre, ha email értesítést akarsz kapni, amikor javítják a hibát.
Kérdés: Az Agency Heist rablásnál Lester Garment Factory-jának ajtajai zárva vannak. Hogyan haladjak tovább?
Válasz: Ez a hiba akkor történik, amikor elrontod a küldetést, és utána nem kezded újra az rablás előkészületeit. Azt javasoljuk, tölts be egy korábbi mentést. Iratkozz fel a Support cikkre, ha email értesítést akarsz kapni, amikor javítják a hibát.
Kérdés: Ki akartam választani az Internetet a játékbeli telefonon, és most nem reagál semmire. Mit csináljak, hogy újra működjön?
Kérdés #2: Végigvittem a GTA V Story Mode-ját, és most a telefon miatt a játék és az interfész hibásan működik. Amikor kiválasztom a netet, eltűnik a telefon, a radar és a karakterválasztó. Néha a telefont sem tudom elrakni. Segítsetek!
Válasz: Ez a hiba akkor történhet, ha egy küldetés újrajátszásakor választod az Internet menüt. Azt javasoljuk, hogy tölts be egy korábbi mentést. Iratkozz fel a Support cikkre, ha email értesítést akarsz kapni, amikor javítják a hibát.
Kérdés: Hogyan állíthatom át a nyelvet a GTA V-ben?
Válasz: A játék nyelve a konzol nyelvbeállításaitól függ. Ha a konzolod nyelvét nem támogatja a játék, felajánlja, hogy válassz egy nyelvet az indításkor. Ha meg szeretnéd változtatni a nyelvet, miután a játék azt már elmentette, tedd a következőt:
A támogatott nyelvek listája és a régióval kapcsolatos információk itt találhatóak:
Kérdés: Mindenképp regisztrálnom kell a Rockstar Games Social Club-ra ahhoz, hogy játszak a GTA V-tel?
Válasz: Nem kell, ha csak Single Player akarsz játszani. Az online dolgokhoz viszont muszáj, mint például:
Kérdés: Játék közben, betöltésnél vagy a telepítésnél a “The game was restarted due to a problem with the storage device…” hibaüzenetet kaptam Xbox 360-on. Mit csináljak ezzel?
Válasz: Ez a hiba gyakran előfordul, ha hibás a tároló eszköz (HDD), vagy egy régi, sokat használt lemezre telepített a játék, esetleg egy olyan USB drivera, ami nem felel meg a kritériumoknak.
Kérdés: Tuningoltam egy kocsit aztán megcsináltam egy küldetést. Most eltűnt a kocsi, mit tegyek?
Kérdés #2: Pár küldetés teljesítése után mikor megnéztem a garázst, eltűnt néhány tuning cucc a kocsimról. Mit tegyek?
Válasz: A hiba viszonylag gyakori és akkor történik, amikor egy másik karakter saját járművét vezeted. Először is fontos tudni, hogy az egyik helyen elmentett autó (pl. Franklin háza) nem lesz ott a másik helyen (Franklin Vinewood Hills-i lakása). A fejlesztők dolgoznak a hiba javításán, iratkozz fel a Support cikkre, hogy email értesítést kapj, amikor javították. Addig is ha tuningolt kocsid van, ne parkolj másmilyet a garázsba, ne vezess olyat ami már a garázsban van, és ne szállj be egy sima járműbe.
Kérdés: Az elmúlt napokban rengeteg hibát tapasztaltam a Social Club-on. Néha nem működik az Account összekapcsolás és a statisztikáim sem frissülnek teljesen. Amikor belépek a SC oldalára, néhány feed/crew nem tölt be teljesen. A Steam verziós Max Payne 3 nem indul el egy Steam linking hibára hivatkozva, még akkor is ha korábban össze lett kapcsolva a Steammel. A GTA V-ben a Snapmatic fotók nem mindig töltődnek fel rendesen. Mikor lesznek ezek javítva?
Válasz: A fejlesztők tudnak ezekről a hibákról a Social Clubbal és a kapcsolódó hálózati szolgáltatásokkal kapcsolatban, és dolgoznak rajta. Ilyen hibák például:
Tudnak továbbá az iTunes-ból elérhető iFruit alkalmazás hibáiról is, mint a login hibák, végtelen töltési idők és az adat lenullázása, és dolgoznak a javításukon.
Update (09-18): Eszközöltek néhány változtatást a rendszeren, amik a hibák nagy részét orvosolták, és továbbra is dolgoznak a maradék problémán, mint például az iFruit bejelentkezési hiba.
Update (09-19): Tovább hibák javítva, pl. a Steam verziós Max Payne 3 bejelentkezése és az iFruit login. Egyes account linkelési hibák javításán, illetve a felhasználók által közzétett tartalmakkal (képek és emblémák) kapcsolatos problémákon dolgoznak tovább.
Update (09-21): További fejlesztések történtek a fenti hibák visszaszorítására. Még mindig gond van az iFruit bejelentkezéssel egyeseknél, most ezen dolgoznak.
Update (09-23): Megjelent az iFruit új, 2.0-ás verziója az iTunes-on, amiben javítottak több hibát.
Kérdések:
Válaszok: Ezek a kódok a Sony és a Microsoft tokenjei. A fejlesztőknek nincs hozzáférése az egyes Xbox LIVE és PSN profilokhoz, tehát csak a Sony és a Microsoft tud ebben segíteni. Ha sehogy sem tudod aktiválni az Atomic Blimp kódját, keresd fel őket.
Megjegyzés: PS3-on az érvénytelen kód hiba leggyakoribb oka, hogy rossz régióból próbálod aktiválni azt. Ha például egy amerikai példányú játékot vettél, a hozzá tartozó kódot csak amerikai profillal tudod aktiválni.
Linkek:
Ha nem oldódott meg a probléma, keresd fel a boltot, ahol a játékot vetted. Az alábbi (külföldi) boltok extra kódokat is tudnak adni:
A magyar boltok valószínűleg a Sony és Microsoft ügyfélszolgálatát fogják javasolni.
További hibák esetén írj a Rockstarnak a Support oldalon (Submit a Request), és add meg a következő adatokat:
Ezek után megpróbálnak neked segíteni, de először a Sony-t vagy a Microsoft-ot keresd meg!
Kérdés: Hirtelen random és váratlan fagyást, bugokat és összeomlást tapasztalok a játékban mindenütt. Töröltem a cache-t, és a játék adatait, újra letöltöttem a frissítést, próbáltam mentés nélkül játszani, de semmi. Egyik haveromnak sincs ilyen problémája, tehát ez nem a játék hibája. Honnan tudhatom, hogy a konzolom a rossz, vagy a lemez?
Válasz: A Rockstar játékai gyakran olvasnak adatot a lemezről. A következő hibák utalhatnak arra, hogy vagy a lemezzel, vagy a konzollal gondok vannak:
Néhány lépés, amivel eldöntheted, hogy a lemez vagy a konzol a hibás:
1. Nézd meg a lemezt karcokat, port vagy sérülést keresve. Törölgesd meg puha textillel vagy erre a célra gyártott tisztító eszközzel, és próbáld újra a játékot.
2. Próbáld ki a lemezt egy másik konzolon (pl. haverodnál, boltban), és ha van rá módod, próbálj ki egy másik lemezt a te konzolodban.
Ha úgy gondolod, a konzoloddal van gond, vedd fel a kapcsolatot a Sony-val vagy a Microsoft-tal a hibaelhárítással kapcsolatban.
Ha nem működik a lemezed, de nincs rajta karc, por, vagy nyilvánvaló sérülés, akkor érdemes a boltban kicseréltetni, ahol muszáj lesz nekik újat adni. Ilyenkor valószínűleg ők is kipróbálják, hogy megbizonyosodjanak a hibáról.
A Rockstar 90 nap garanciát ad az újonnan vásárolt lemezekre, feltéve, hogy nyugtával tudod bizonyítani, hogy újonnan vásároltad a játékot. A leggyorsabb mód a lemezcserére a boltodban történhet, de ha semmiképp sem akarják cserélni, írj a Rockstar Supportnak (Submit a Request), és intézkednek a lemezcseréről.
Az európai régióban (Region 2) vásárolt új állapotú, karc nélküli lemezeket letesztelik, és ingyenesen, a vásárlástól számított 90 napon belül kicserélik.
Fordítás: GTAPlace.hu
Forrás: Rockstar Support
Legutolsó frissítés: Lásd legfelül