Fallout 4

Minden ami nem a Rockstar kezei közül került ki.
Avatar
Gonzales
Törzstag
Hozzászólások: 2129
Csatlakozott: 2013. 08. 23. 18:22
Tartózkodási hely: Aici dragul meu. România.

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: Gonzales » 2015. 11. 11. 21:06

Várom én azt az arany Kritikát. :lol:
Be brave, follow dreams, say fuck you to everybody and fight for what you believe in.

Avatar
The Cleansing Fire
Törzstag
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2012. 07. 11. 19:25

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: The Cleansing Fire » 2015. 11. 11. 21:08

Basszus, reménykedtem hogy jackfrags videója rövid lesz. Egy órát szenvedjek azért, hogy leszóljak valamit, ami lehet, hogy tetszik?! Na jó, most az egyszer még...
Guess who's back!

Avatar
The Cleansing Fire
Törzstag
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2012. 07. 11. 19:25

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: The Cleansing Fire » 2015. 12. 28. 12:59

Na, hát az Arany Kritika azért nem jött, mert lefoglalt, hogy a Fallout 4 világában barangoljak. A játékkal kapcsolatos élményeim... változóak. Egyrészt a grafika nagyrészt tetszik, a sztori a szokásos, a harcrendszer elég korrekt, az irányítás átlagos (bár az, hogy az inventoryból csak tabbal tudok kilépni nem jó, mert mindig Esc -et nyomok), minden jó. Egy nagyon profi Skyrim mod, összességében. A fegyverek persze itt is túl vannak méretezve (használjanak már új motort!) a karakterek pedig az ugrásokat leszámítva rosszabbul is mozognak mint a Skyrimban.
Szóval azt mondom, hogy egy nagyon jó játék, de mivel a dicséret senkit nem érdekel alaposan ki fogom aknázni a rengeteg hibáját is a játéknak és jól le fogom szólni.
Először is a töltőképernyők. A Skyrim is legendás volt ezekről, nekem nem igen voltak azzal problémáim mondjuk, de itt úgy tűnik elhatározták, hogy ha törik ha szakad lefölözik. Mert azért a fél perc egy közepes hossznak számít. Már-már GTA Online szintű a hosszuk! Arról nem is beszélve, hogy ezt másnál is láttam, a képek néha nem is töltenek be. Mi a franc?
Van persze egy halom bug, amibe nem megyek bele, összességében eléggé kezelhetőek, és annyira nem is gyakoriak, de azért vannak. Ezeket úgy-ahogy meg is lehet szokni.
Amit mindenki leszól (engem személyesen csak néha irritált) az, hogy nem határozol meg SEMMIT. Nincsen szinte semmi beleszólásod a dolgokba a párbeszédeknél, általában kb. annyi mint mondjuk a GTA IV -ben, hogy megölsz-e valakit, vagy sem. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a négy opciód pl.: Nem, Nem, Nem, és Szarkasztikus nem. Páratlan. Persze sokszor zavaró is ez, mert jó lenne rohadni hagyni Preston Garvey -t és a Minutemenjét, úgyis csak egy halom pi...
A craftolás elég jó, én élveztem. Elég sokat játszottam Minecrafttal is, ezután ez tényleg élvezetes volt, bár a terepre igazítás nem ment nekik túlzottan, ezért sokszor félig lebegnek a dolgok. Mindegy, nem zavar minket... Az viszont igen, hogy nem kapok semmi útmutatást az egész játékban. Az alap gombkombinációkat eldarálja az első öt-tíz percben, amikor a játékosok rohadtul extázisban vannak a látvány miatt, aztán találj meg mindent magadnak. Elég nehéz néha!
Az utolsó probléma (ami most eszembe jut) az, hogy hány ellenfél van. Mert nem kevés. A Skyrimban is voltak viccek erről, hogy hogy néz ki a lakosság (ötszáz békés dolgozó polgár és hárommillió bandita, stb.) de itt még rosszabb a helyzet. Konkrétan nem tudok menni úgy öt métert, hogy ne futnék bele egy csapat háromméteres zöld orkba, egy pár zombiba (azok zombik, nem pedig agyhalottak), néhány fejletlen terminátorba, vagy a húszfős bandita csoportokba. Csak itt közben még küzdjünk meg félmilliárd túlnőtt rovarral a Men in Black világából, figyeljünk a vadkutyákra, mutáns medvékre, óriás rákokra, kozmikus radioaktív viharokra. És mentsünk meg másokat is, stb. stb. BULLSHIT!
Szép és jó ez így, de ne felejtsük el továbbá, hogy
1.) ellenfeleinknek végtelen tölténye van
2.) az ő fegyvereiken nincsen távolság limit, illetve a pontossága is nagyobb
3.) mindig beerődített helyen várnak, vagy néha egy olyan vadonban, ahol nem látsz semmit
Ja igen, még egy probléma: szar a térkép, szar az inventory system, és a kutyára rárakott páncél nem ad plusz páncélértéket! Egy olyan modra várok ahol az a szar kézi számítógép eltűnik a kezemről, mert minden ruha röhejesen néz ki tőle.
Amúgy tök jó játék.
Guess who's back!

Avatar
Atlas
CJ zoknija
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013. 07. 30. 14:43
Tartózkodási hely: Los Santos

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: Atlas » 2015. 12. 28. 13:17

Arany kritika? :D Ez egy teljesen korrekt, még kritikának se mondható élménybeszámoló volt.
"Surviving is winning, Everything else is bullshit!" - Michael De Santa

Avatar
The Cleansing Fire
Törzstag
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2012. 07. 11. 19:25

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: The Cleansing Fire » 2015. 12. 28. 16:17

Korrektnek nem mondanám, és élménybeszámolónak sem :D Egyrészt semmi jót nem emeltem ki, de minden rosszat összeírtam, ami eszembe jutott :D
Ez nem Arany Kritika akart lenni, de visszaolvasva tényleg nem írtam, hogy ez nem az. Arra várni kell addig amíg végigjátszom a játékot (már elspoilerezték nekem a végét). Ja igen, én a BoS mellett vagyok.
Guess who's back!

Avatar
kekesi
Rajongó
Hozzászólások: 183
Csatlakozott: 2013. 04. 30. 18:06
Tartózkodási hely: Gyömrő

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: kekesi » 2015. 12. 30. 15:20

A a "kritikádból" érződik, hogy ez az első Fallout játék amivel játszol. Amúgy többé kevésbé jól összeszedted a hibákat. Azért 1-2 helyen beleszólnék:

1, A sztori nem szokásos hanem harmatgyenge, már rég tudom, hogy mi lesz a végkifejlet pedig még csak az elején tartok a fő sztoriszálnak. Mondjuk egyik részt sem a története miatt szeretjük...

2, Az inventory rendszer illetve maga az egész Pip-Boy teljesen korrekt, semmiféleképpen nem nevezhető szarnak, még akkor sem ha neked nem tetszik, majd megszokod. (A 3-ban még nekem is fura volt.)

3, A sok ellenfél pedig szintén szokásos Fallout dolog, az állatok ellen ott az Animal Frien perk, elég hasznos tud lenni. A ghoul-ok (nem azok akkor sem zombik) és raider-ek szám egy kicsit tényleg el lett túlozva, főleg a békés civilek számához képest. A szupermutánsok pedig a 3-ban is sokan voltak meg itt is. De ez van, ha több békés túlélő kell akkor New Vegas!

Amúgy tényleg jól összefoglaltad a hibákat.
Közhelyes idézetek helye:

".............................................................................."

Avatar
The Cleansing Fire
Törzstag
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2012. 07. 11. 19:25

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: The Cleansing Fire » 2015. 12. 30. 16:03

1.) A sztori a szokásos, vagyis neked kell megmentened mindent. Hogy milyen csomagolása van, az más kérdés.

2.) Nem, nem korrekt, és de, könnyedén nevezhető szarnak. Egyrészt elrontja az összes ruha kinézetét, másrészt jóval irányíthatatlanabb mint más játékokban. Az meg, hogy nem játszottam más FO játékkal hol javítja ki ennek a hibáit? Csak azért mert egy másik másvalamit máshogy csinált ennek a hibái még ennek a hibái maradnak. Amúgy meg harminc-egynéhány óra alatt sem szoktam meg. A Skyrimé jobb volt, és átláthatóbb (arról nem is beszélve, hogy a hülye színek miatt nehéz folyamatos gombnyomások nélkül felismerni hogy melyik ruha melyik, és hogyan áll a karakternek. Illúzióromboló) mellesleg több gomb megnyomásával is működtethető volt.

3.) Az hogy szokásos dolog a sok ellenfél megint nem jó pont. És? Akkor ugyanezt a hibát ki tudom emelni az összes többi játéknál is. Hoppá. Ja igen, a perk rendszer szerintem nem túl kedvező, ahogy a kereskedők helyzete sem. Én hatszor annyiért veszek mint eladok még néhány perk segítségével is, az meg, hogy néha ne kelljen harcolnom csak b*szott magas karizmával érhetem el. Annyifelé pontozva meg nincs is kapacitásom. Ha már itt tartunk, akkor megjegyezném, hogy tök szar, hogy nem tudok bármilyen zárat kinyitni alapból, hanem perk kell ahhoz, hogy akár csak elkezdhessek egy magasabb rendűt. Ugyanez van a hekkelésnél. Mi a büdös francért nem tudok próbálkozni? Már volt olyan, hogy elsőre ment (egy szóra rákattintottam és az volt), de neeem ezt biztos nem tudnám megoldani. A zárakkal is. Sasszemű volt katona(ez a mondat végére fontos lesz) főhősünk meg tudja állapítani egy zárról ránézésre, hogy ezt ki tudja-e nyitni vagy sem (ezek ugyanúgy néznek ki) de saszemével és katonai múltjával nem képes nyolc méterről a VATS -ban (valami kritikus slow-motion szar) lelőni valamit, amit VATS nélkül egyből eltalálna, hacsak nem költök megint három-négy pontot az egyik alap perkre. Huhúúúúú! Szóval nem, nincs kapacitásom nyolcvan különböző irányba pontozni. De milyen jó pont, hogy az állatok ellen ott van egy bizonyos perk. Az ellenfelek ellen meg vannak fegyvereink, tök király, nem?
Guess who's back!

Avatar
The Cleansing Fire
Törzstag
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2012. 07. 11. 19:25

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: The Cleansing Fire » 2016. 01. 18. 22:02

Most hogy végigjátszottam a fő küldetéssort egyszer végre összefoglalhatom a gondolataimat magáról a négy frakcióról, akik mellé állva befejezhetjük az egészet. Ugyanitt szeretném összefoglalni magáról a befejezésről alkotott véleményemet. Ezután sok spoiler lesz, szóval csak akkor olvasd tovább, ha nem zavar. Aztán meg maj' ne nyávogj.

Az első frakció akikkel valószínűleg összetalálkozik a játékos a Minutemen lesz, akiket eztán egyszerűen Milíciaként fogok emlegetni. Ők nagyjából azok amiknek látszanak: felfegyverzett telepesek, egyszerű emberek. A mottójuk kvázi élni és élni hagyni, a céljuk pedig az, hogy embereket mentsenek azzal, hogy telepeket hoznak létre, és banditákat ölnek. Elég egyszerű célok.

A második frakció a Brotherhood of Steel, vagy BoS, akikre Acélként fogok referálni. Komoly katonai erő, militarista szervezet, a német lovagrend alapjára építve. A Milíciával ellentétben nekik már komoly politikájuk, céljaik és ellenségeik vannak. Meggyőződésük szerint a ghoul, synth és szupermutáns egyedeket ki kell irtani, a technológiát pedig el kell kobozni az emberiségtől (egy bizonyos szint fölött). Ezt pedig elég fasiszta módon érik el.

A harmadik csoport a Railroad (a továbbiakban Vasút) egy gerillacsoport, ami a synthek felszabadítását tűzte ki céljának. Ennél többet nehéz megtudni róluk, de elég komoly technológiai és ideológiai hátterük van, arról nem is beszélve, hogy nagyon szimpatikus a célkitűzésük.

Az utolsó csoport az Institute, amit Társaságként jelöltem meg magamnak. Ők a játék egésze során az igazi ellenfeleink, ők a közellenség is. Embereket lopnak el és cserélnek ki, ők hozták el a szupermutánsokat az államba, és ők lopták el a fiunkat is. Míg magukat (a fiunk vezetésével) az emberiség jövőjének tartják, addig másoknak erről eltér a véleménye.

A magam részéről több barátommal ültünk össze, hogy közösen eldöntsük, ki az emberiség igazi jövője, ki a rossz, ki a jó. A barátaim közül már többen is végigjátszották a játékot, de néhányan egyáltalán nem, nekik pedig csak tényeket és Commonwealth lakóinak a véleményét mondtuk el. Végül mindenki elmondta, hogy személy szerint ki mellé állna, miért és eldöntöttük, hogy ki lehetne a legjobb, illetve kinek kell pusztulnia. Íme az eredmény:
Amikor az emberiség jövőjéről van szó, rögtön azt vesszük észre, hogy egy csoport egyáltalán nem száll ringbe ezért a céléért. A Vasút csak azt hangoztatja, hogy ami úgy-vagy hasonlóan néz ki mint egy ember, és képes is úgy gondolkozni mint egy ember, az olyan jogokkal rendelkezik mint egy ember. Ők ezt a synthekre értik, de ez nyilván igaz a ghoulokra is, akiket sokan megvetnek vagy épp gyűlölnek. Ez egy nagyon tiszteletreméltó állítás, de addig nem tudtam igazán egyetérteni vele, amíg ki nem derült, hogy a karakterem egyetlen igazi barátját, Danse paladint meg akarja ölni az Acél, mert ő is synth. Rögtön jóval szimpatikusabbnak tűnt a csoport.
Az ő célkitűzésük ütközik az Acél vezetőségének és valószínűleg nagy részének a céljaival, akik a syntheket el akarják pusztítani. Ugyanúgy a Társasággal is, akik rabszolgasorban tartják ezeket.
Az Acél komoly katonai erő, és a céljaikkal már az elején egyetértettem. Annak ellenére hogy meglepően fasiszta és erőszakos szervezet, az elmélet, hogy a technológiát meg kell védeni az emberektől és az embereket a technológiától nagyon el van találva. Csak körül kell nézni egy nukleáris háború után... A módszereik és a bigottságuk viszont kétségbeejtő, és nagyon nehézzé teszi azt, hogy tényleg az emberiség legjobb reményének tekintsük őket.
A Társaság sem áll sokkal jobban. A föld alatt élnek luxusban, miközben fönt szenvednek. Elzárkóznak, és elitista szervezetet alakítanak ki. magukat önkényesen az emberiség jövőjének nevezik, de nem tesznek semmit. Illetve rosszat (ahogy már korábban felsoroltam) tettek, nem is keveset. Valójában ugyanaz a nagyobb jó és cél szentesíti az eszközt hozzáállásuk van mint az Acélnak, de még veszélyesebbek. Mindannyian egyetértettünk egy dologban: ha a Társaság nem tudja kontrollálni a syntheket, az emberiséget tényleg csak az Acél mentheti meg a bukástól. És tekintve hogy hány synth szökött már meg, nem is csodálkoznék túlzottan egy újabb apokalipszisen.
A Milícia az utolsó, és egyértelmű opció. Egyszerű emberek, egyszerű célok, ráadásul teljesen természetesen. Az egyetlen olyan szervezet ami tényleg az emberekkel foglalkozik, nem pedig valami felsőbb céllal. És bár a történelmük során voltak kétséges pillanatok, azt hiszem őket a legkönnyebb választani.

Szóval az unalmas és hosszú felvezetőm után itt a konklúziónk:
Meglepő eredmény született nálunk. Egyhangúan úgy fogalmazott a társaság, hogy a Milíciát hagyni kell terjeszkedni és támogatni kell, és az is egyhangú lett, hogy a Társaságot el kell pusztítani, és csak az értelmes syntheket kell hagyni életben maradni. Ezeknek az üldözését pedig be kell szüntetni. Nick és Danse a példa arra, hogy mennyire értékes lehet egy-egy ilyen... lény(?).
A Vasút ás Acél kérdésében már nagyobb volt az eltérés. Többen mondták azt, hogy Acélnak pusztulnia kell, mert elnyomók, én és a többség azért azt mondtuk, hogy Acél segítségét kell kérni a tisztogatás során, de értésükre kell adni a Társaság bukása után, hogy nem kérnek az uralmukból. Meg kell akadályozni a befolyásukat. Az a szárny ami progresszív és nem bigott módon gyűlöli a mást, pedig vezető szerepre kell juttatni.
Végül a Vasút az, ahova majdnem mindenki be akart lépni, hogy ezzel erősítsék az Acél elleni esetleges ellenállást. Összességében a Milícia egy kevés támogatással, ami az elfogadást mutatja meg (Vasút) valószínűleg ha nem is biztosabb, de szebb jövőt kínál ment a centralista, elnyomó Acél, vagy az elitista, robotseregre és megfélemlítésre támaszkodó társaság.

Ja és a befejezés tetszett, ahogy én csináltam, de nem lepődtem meg. Acéllal (BoS) mentem oda, megmondtam Shaunnak, hogy fel akarom égetni a helyet, rávettem hogy kapcsolja ki a syntheket így embereket kímélünk meg, majd a lángszórómmal szétégettem Shaunt és lemészároltam minden tudóst az egész komplexum területén. Mától a nevem: Darth... Viking.
Guess who's back!

Avatar
A mocsok oltalmazója
Rajongó
Hozzászólások: 144
Csatlakozott: 2011. 11. 02. 17:04
Tartózkodási hely: Tshepel

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: A mocsok oltalmazója » 2016. 04. 22. 09:09

Feltörtem a bethesda szervereit és találtam egy falut.4.developer.diary.txt nevű fájlt. Ez állt benne. (lefordítottam magyarra)

>"Todd, a 12 éves fiam fiam tegnap írt egy 10 soros sztori-t, nézd milyen ügyes."
>"Nagyon ügyi, ez akár az új játékunk forgatókönyve is lehetne"
>Rpg, mert vannak benne perkek, meg négy válasz lehetőség párbeszédeknél. Tök király.
>Szóval le voltál fagyasztva 9 milló évig? Jó sztori. Most pedig légyszi öld már meg ezeket a banditákat.
>SHAAUAUUUUUUNUNNNNNN
>"Igazatok volt srácok. Tényleg jó ötlet volt ezzel az elavult, retek engine-el fejleszteni a játékot." -Todd
>Nem lett jó a játék, nem lett szép, de semmi baj. Majd a modderek megoldják.
>Ez nem egy bogár, hanem egy funkció.

Remélem a kövi Elders's Scrolls részt is ilyen jól megcsinálják. Season Pass-al együtt fogom előrendelni.
je

Avatar
Gonzales
Törzstag
Hozzászólások: 2129
Csatlakozott: 2013. 08. 23. 18:22
Tartózkodási hely: Aici dragul meu. România.

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: Gonzales » 2016. 07. 06. 21:22

Annyi kérdésem lenne a játèkkal kapcsolatban, hogy mi a helyzet a skill-ekkel? Gondolok itt arra, hogy mivel 50 a max. Szint, s minden szinten kapsz egy pontot hogy fejleszd magad. De több mint 50 skill van+ a fejlesztèsek. Szòval hogyan lehet betanulni az egèszet?
Be brave, follow dreams, say fuck you to everybody and fight for what you believe in.

Avatar
Gonzales
Törzstag
Hozzászólások: 2129
Csatlakozott: 2013. 08. 23. 18:22
Tartózkodási hely: Aici dragul meu. România.

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: Gonzales » 2016. 07. 31. 11:39

Mostansàg elkezdtem megbànni hogy Gta-t vettem Fallout helyett.
Be brave, follow dreams, say fuck you to everybody and fight for what you believe in.

Avatar
NikitaDragovich
Őrszem
Hozzászólások: 2311
Csatlakozott: 2011. 12. 07. 20:10
Tartózkodási hely: Bogyiszló, Tolna megye, Magyarország
Kapcsolat:

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: NikitaDragovich » 2016. 07. 31. 12:36

Hogyhogy? :D
„Az élet bonyolult. Embereket öltem. Embereket csempésztem. Embereket adtam el. Talán itt a dolgok másképp alakulnak majd.” -Niko Bellic

Avatar
Gonzales
Törzstag
Hozzászólások: 2129
Csatlakozott: 2013. 08. 23. 18:22
Tartózkodási hely: Aici dragul meu. România.

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: Gonzales » 2016. 07. 31. 15:22

Sokkal jobban èlvezem a fallout 4-et mint a Gta-t :D
Be brave, follow dreams, say fuck you to everybody and fight for what you believe in.

Avatar
Arminho
Vinewoodi sztár
Hozzászólások: 1737
Csatlakozott: 2013. 11. 01. 21:55
Tartózkodási hely: Vice City

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: Arminho » 2016. 07. 31. 17:46

De akkor hogy tudod élvezni a Fallout-ot, ha nem vetted meg? Vagy csak össze vagyok zavarodva?
Well look who's back

Avatar
Gonzales
Törzstag
Hozzászólások: 2129
Csatlakozott: 2013. 08. 23. 18:22
Tartózkodási hely: Aici dragul meu. România.

Re: Fallout 4

Hozzászólás Szerző: Gonzales » 2016. 07. 31. 19:39

Nem làttad, hogy megvan?
Be brave, follow dreams, say fuck you to everybody and fight for what you believe in.

Válasz küldése