Általános társalgó

Új információk, részletek, kívánságok, beszélgetések az októberben érkező Red Dead Redemption 2-ről.
Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2018. 11. 19. 14:12

dani.szentgali írta:
2018. 11. 15. 18:11
Amúgy ebben a részben is van buffalo rifle, vagy valami ehhez hasonló, elég lassú viszont nagyon erős csúzli, amivel a bölényeket és medvéket 1-2 lövésből le lehet szedni, vagy itt kimaradt? Illetve én nem próbáltam még, de kíváncsi vagyok, hogy vajon a dinamit dead eye módban itt is hőkövető rakétaként működik, vagy itt már annyira a realitásra törekedtek, hogy ezt az igencsak irreális elemet kivették a játékból?
Buffalo rifle konkrétan nincs. Csúzli sem feltéten. Ami ezekhez hasonlatos, olyan lehet hogy van.

Van dead eye a dinamitnál is. Csak kicsit körülményesebb használni. :)
"Whatever." (Ryder)

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2018. 11. 19. 20:23

Luszie írta:
2018. 11. 19. 14:12
dani.szentgali írta:
2018. 11. 15. 18:11
Amúgy ebben a részben is van buffalo rifle, vagy valami ehhez hasonló, elég lassú viszont nagyon erős csúzli, amivel a bölényeket és medvéket 1-2 lövésből le lehet szedni, vagy itt kimaradt? Illetve én nem próbáltam még, de kíváncsi vagyok, hogy vajon a dinamit dead eye módban itt is hőkövető rakétaként működik, vagy itt már annyira a realitásra törekedtek, hogy ezt az igencsak irreális elemet kivették a játékból?
Buffalo rifle konkrétan nincs. Csúzli sem feltéten. Ami ezekhez hasonlatos, olyan lehet hogy van.

Van dead eye a dinamitnál is. Csak kicsit körülményesebb használni. :)
Csúzli alatt nyilván nem a konkrét eszközre gondoltam, amit a gyerekek csinálnak faágból meg gumiból, és kavicsot beletöltve kilövik vele a szomszéd macska szemét. ;) Ezt a kifejezést sokkal inkább a fegyver szó szinonimájaként használtam, néha szokták erre is használni. Csak nem akartam leírni annyiszor, hogy "fegyver". Amúgy köszi a választ, sejtettem, hogy nincs Buffalo Rifle, pedig az volt az egyik kedvenc fegyverem az első részben. Hasonló erősségű fegyvernek amúgy a Springfield Rifle-t gondolnám, bár még nem próbáltam ki az összes puskát a játékban, így lehet, hogy tévedek. Amúgy a medvék meg bölények pont jók ebből a szempontból, mert lehet rajtuk kísérletezni a fegyverekkel, hogy melyik a legerősebb, mert amelyik a legkevesebb lövésből leteríti ezeket az állatokat, az a győztes. :D Köszi a dinamitos/dead eye-os infót is. Közben én is kipróbáltam, és itt határozottan nem működik a hőkövető rakétás megoldás. :D Annyit tud talán a dead eye turbózni a dinamit hatékonyságán, hogy ha bekapcsolt dead eye-jal dobod el, nem kell kiszámítani az ívét meg a távolságot, kvázi mindegy meddig tartod lenyomva a ravaszt célzásnál.
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2018. 11. 19. 21:23

dani.szentgali írta:
2018. 11. 19. 20:23
Köszi a dinamitos/dead eye-os infót is. Közben én is kipróbáltam, és itt határozottan nem működik a hőkövető rakétás megoldás. :D Annyit tud talán a dead eye turbózni a dinamit hatékonyságán, hogy ha bekapcsolt dead eye-jal dobod el, nem kell kiszámítani az ívét meg a távolságot, kvázi mindegy meddig tartod lenyomva a ravaszt célzásnál.
Igen, ennyiről van szó csupán.
"Whatever." (Ryder)

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2018. 12. 09. 15:22

Valamiért nem fért ki a Game Awardsos hír alá, ezért ide linkelem.

Köszönjük a hírt, valamint a kis hangulatvideókat az élőben előadott játékbeli zeneszámokról, zseniális hangulatot teremtettek vele a Rockstar Games emberei a rendezvényen is, akárcsak a játékban! Az eredményekre/végeredményekre, illetőleg Visali szerkesztő úr kommentárjára való véleményem, reakcióm a következő:

Mindazonáltal, hogy valamekkora csalódottságot nyilván én is érzek, azt kell mondanom, akármennyi ellenséget is fogok szerezni ezzel a mostani véleményemmel magamnak a GTA - és Red Dead Place-n, illetve hangosan megjegyezve, hogy számomra mind a God Of War, mind a Red Dead Redemption 2 megosztottan simán megérdemli nemcsak az év, hanem jelen konzolgeneráció legjobb játéka díját, a GOW győzelme egyáltalán nem érdemtelen, főleg, hogy egy akkora ellenfelet győzött le a GOTY kategóriában, mint az RDR2. Mindkét játékot végigjátszottam, a GOW-ot többször is, és akármennyire bántó ez számomra, nagy RDR és Rockstar fanként mégis beismerem, hogy amit a Sony Santa Monica alkotott, az simán megérdemelte az év játéka címet. Az egész játék egy technikai bravúr. Szkriptek ugyan vannak, ahogy te is írtad, de átvezetővideó és töltőképernyő nincs, egyetlen vágás az egész játék azzal a lenyűgöző látvánnyal, amivel megalkották. Amit most írok, azt meg szerintem megértitek, elvégre ti is azt írtátok, hogy "kőkeményen megmondjátok" ha valami nem jó, így én is ezt fogom tenni. Említettétek a véletlenszerű eseményeket, amelyek valóban fantasztikusak, azt leszámítva, hogy rengeteg a repetitív event köztük. Mindig megvannak azok a helyek a pályán, ahol a huszonnyolcadik vak ember tűnik elő a pusztából pénzért könyörögve, és ez sajnos igaz a legtöbb ilyen véletlenszerű találkozásra. Azzal egyetértek, hogy sokszor tényleg mi irányítjuk ezeket, ami nyilvánvaló pozitívum, azonban ne felejtsük el, hogy ezek ugyanúgy kétféleképp végződhetnek minden esetben. Szóval azért be kell vallani, nagyon jók a random eventek és az általuk kínált döntéshelyzetek, ez tiszta sor, csak azt is vegyük észre, hogy ezek nagyon hamar kiismerhetővé és repetitívvé válnak, ami nem túl jó. Innentől fogva meg nem tudok belekötni a kommentárba, csupán annyit tudok hozzáfűzni, hogy minden, amit az RDR2-ről a véleményed második felében leírtál, az ugyanúgy igaz a GOW-ra is, csak feltételezem, hogy azzal nem játszottál, ezért írtad csak az RDR2 számlájára a lassabb narratíva=üdítő színfolt kombinációt és társait. Pedig ezek mind-mind igazak a GOW-ra is, ezt úgy mondom, hogy mindkét játékkal játszottam, és mindkét játékot imádom, egyiket sem szeretem jobban, mint a másikat, csak objektíven közelítem meg a dolgot. Hogy a Rockstar ezúttal jobban megérdemelte volna a GOTY díjat, mint 2013-ban, ahol egyébként ironikusan egy szintén Sony exkluzív játék, a Last of Us tört borsot az orruk alá a díj elnyerésével? Tökéletesen egyetértek, az RDR2 annyival jobb játék, mint a GTAV, hogy kis túlzással a kettőt nem lehet egy lapon említeni. Összességében az utolsó mondatod az, amivel a leginkább egyetértek, hiszen tökéletesen igaz, hogy mind a Rockstar, mind pedig a Sony Santa Monica különlegeset akart alkotni, és hála az égnek ez sikerült is nekik. Részemről ezt a szavazást a szerencse döntötte el, illetve az a tény, hogy sajnos csak egy játéknak lehet kiosztani ezt a díjat, pedig ebben az esetben abszolút úgy érzem, hogy mindkét játék kiérdemelte ezt az elismerést. Főleg a mai világban, ahol csak a multis játékokat nyomják orrba-szájba, és legfőképp azt követően, hogy az EA év elején kijelentette, hogy 2018-ban a sztori alapú játékok kora hivatalosan is leáldozott, és ez a műfaj halott. Erről csak a Rockstarnak és a Santa Monica-nak nem szóltak, akik megkérték az EA-t és a többi ilyen hozzáállású kiadót, hogy "fogd meg a söröm", és két olyan szédítően kiemelkedő singleplayer történetet és játékot raktak le az asztalra, amelyek úgy pusztították el a multiplayer konkurenciát, mint az atombomba Hirosimát. És ezért pedig a végeredményektől függetlenül a valaha készült legjobb és legnagyobb játékokká váltak ebben a mai, romlott világban, ahol sokaknak csak a multiplayer jelenti a minőséget. Rajongóként én is csalódott vagyok kicsit, hogy nem az RDR2 nyert, de be kell vallani, hogy a God Of War megérdemelte a díjat, még azzal együtt is, hogy a két játék sok szempontból különbözik egymástól, és hogy rengeteg aspektusában az RDR2 jobb volt, mint a GOW. Én mindenesetre mindkét stúdiónak köszönöm, hogy megmutatták és bebizonyították, hogy 2018-ban is van helyük a sztori központú játékoknak, ráadásul ezek nemcsak megállják a helyüket a multiplayer játékok mellett, hanem simán le is győzik őket, ha ilyen minőségiek, mint a Red Dead Redemption 2 és a God Os War. Nekem ez a véleményem.
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2018. 12. 17. 16:46

Üdv a csapatban! :)

Jaja, a fekete medvék már csak ilyenek. :D Az a vicces bennük, hogy amikor hirtelen felbukkannak, a ló ugyanúgy megijed tőlük, mint az emberre és lóra veszélyes ragadozóktól (pl.: grizzli medvétől, pumától, farkasoktól), viszont a fekete medve még jobban megijed és elkezd menekülni előlünk. :D Igazából élethűen viselkedik, mert ezek a kisebb medvék valóban félnek az embertől és inkább tisztes távolságban maradnak tőlük. Én is kilőttem már párat, Beecher's Hope környékén mindig spawnol egy. :D
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Avatar
Rockstar69
Főzelékes Feri
Hozzászólások: 3670
Csatlakozott: 2011. 10. 25. 13:57
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Rockstar69 » 2018. 12. 17. 21:53

Én ma találkoztam pont ott vele, ahol te mondtad, de az megindult felém. Nem tudom megakart e támadni, de nem is figyeltem, hanem kilőttem egyből, mert megörültem, hogy medvét látok, kellett a Master Hunter kihíváshoz.

Egyébként én sem láttam még boklászó medvét, mindegyik futott.
Gyenge napok vannak...

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2018. 12. 18. 18:02

Valószínűleg amiatt indult feléd, mert nem lóháton ültél, hanem gyalog voltál. Ha a lovadon ülsz, a fekete medve gondolkodás nélkül elmenekül. :D Amúgy nem hiszem, hogy meg akart támadni, bár ezt még nem próbáltam ki. Igaz, ha nem jelentene semmiféle veszélyt, valószínűleg nem jelezné piros pöttyel a térkép. Mindegy, majd valamikor kipróbálom, hátha sikerül kiprovokálnom egy támadást. :D Eddig csak a grizzlik támadtak, a feketék nem. Amúgy fasza, hogy a Rockstar ezúttal egy másik medvefajt is berakott a játékba, mert bár az első részben is volt feketés bundájú medve, az valójában grizzli volt, csak sötét szőrrel. A grizzlik amúgy a Red Dead 2-ben szoktak bóklászni, nem mindegyik fut, csak a kisebb, feketemedvék.
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2018. 12. 21. 08:10

[direkt kikerültem mindenféle kommentet nehogy spoilerbe fussak]

Szóval, tegnap elkezdtem a játékot. írok róla néhány sort. Még az introban vagyok, nagyjából 2-3 órát játszhattam vele összesen. Nagy részletbe most nem mennék: azt leírnám azonban -amit eddig is tudtam- hogy zseniális játék. Más, mint a legtöbb játék. Nem akciódús, de mégis leköt. (Ez egyébként piros pont a R*-nak: Kreaáltak egy olyan játékot, ami az ingerszegény környezete ellenére is tetszik. Ez a történet és a hihetetlen részletesség, igényesség miatt van.)
Amit már az intróból tudok: Ezt a Dutch-ot nagyon fogom még utálni... :D Éheznek az emberek, fáznak, ő meg inkább rajta akar ütni a másik bandán.
Mivel alapvetően "ráérős" játék, ezért alapvetően az nem fog előfordulni, hogy 5-6 órákat fogok egyhuzamban előtte ülni -legalábbis nem a küldetések teljesítése miatt. Vagy ha elő is fog fordulni ilyesmi, talán nem olyan gyakran, mint más játéknál megeshet. Tegnap úgy játszottam vele például, hogy 1-2 óránként szünetet tartottam, így játszottam két blokkban. Ezek azért eléggé rövid periódusok, fog ez még nyúlni... :D De az elején tényleg nagyon minimál dolgok történnek, és nem akartam ilyenekkel (egyedül) időzni.
Egyébként az intro után lehet majd beállítani a nehézséget, igaz? Gondolom. Okkal nem tudok semmit a játékról... :D Ez egyelőre jobb, ha így is marad.
"Whatever." (Ryder)

Avatar
Arminho
Vinewoodi sztár
Hozzászólások: 1737
Csatlakozott: 2013. 11. 01. 21:55
Tartózkodási hely: Vice City

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Arminho » 2018. 12. 21. 15:10

Nem lehet nehézséget állítani. :P Amúgy én tegnap kiakasztottam a játékot, úgyhogy szeretnék néhány gondolatot megosztani.
Én szerintem mindenki tudja, hogy ez a játék minőségi lett, úgyhogy erről nem is akarok beszélni. Inkább néhány olyan dologról, ami eszembe jutott a játék játszása közben. Spoilerezek, de ne aggódjon senki, minden érzékeny dolgot ki fogok takarni.

A cselekmény:
Én megmondom őszintén, szerintem ez a történet gyenge lett. Nyilván nehéz egy izgalmas és drámai eredettörténetet összehozni úgy, hogy a karakterek fele plot armor-t visel, a másik feléről meg tudjuk, hogy úgyis meg fog halni. Nagyon kevés karakterért izgultam, talán Sadie és Charles voltak azok, akiknek a sorsát nem tudtam megjósolni. Hosea és Lenny túl jó karakterek voltak ahhoz, hogy életben maradjanak. Volt néhány meglepő vagy kemény jelenet, de ezek nem gyakoroltak akkora hatást rám, mint vártam (sem Sean, sem Kieran halála nem érintett meg különösebben), valószínűleg, mert a sok szereplő miatt nem igazán lettek kidolgozva a jellemek és a történetszálak. Viszont attól még, hogy egy történetben nincsenek hatalmas drámai fordulatok, lehet az érdekes (elég csak a SA-ra vagy a GTA IV-re tekinteni). A Red Dead 2-ben viszont szerintem ez nem valósult meg annyira. Az egész sztori arról szól, hogy Dutch-nak van egy terve, de pénz kell hozzá, ezért kirablunk mindenkit, akit meglátunk. Ugyan a játék próbálkozik néha mellékszálakkal, de azok abszolút nem érdekesek, inkább unalmasak, szükségtelenek és amelyik nem is az, az is jóval hosszabb a kelleténél. Penelope és Beau szerelme, Jack elrablása, Arthur exe, az egész indiános mellékvágány nekem abszolút felesleges volt (igen, tudom, a történetvezetés szempontjából kellett az indián konfliktus, mert ez volt az utolsó löket a banda széteséséhez, de akkor is szükségtelenül hosszú volt). Egyetlen egy részt emelnék ki, amit nagyon eltaláltak: Guarma - ezt viszont annyira lerövidítették, hogy másfél óra volt az egész fejezet és ettől nagyon összecsapott kitérőnek tűnt, pedig szerintem ez volt a legjobb része a játéknak (talán az AC IV feeling miatt - számomra még mindig az a kedvenc).
Meglepő volt, hogy kaptunk egy igen hosszú (én legalább 10 órát beleöltem) epilógust, ami már az új évszázadban játszódik. Ezzel nem is lenne baj, mert legalább összekötné a két Red Dead-et, csakhogy abból a nyavalyás 10 órából hatot legalább azzal töltöttem, hogy egy farmon ganéztam és tehenet fejtem, vagy éppen John telkét gondoztam (igen, Beecher's Hope-ot). Emellett elképesztő időhúzás volt, hogy Sadie-vel az epilógusban nem kevesebb, mint 4 vérdíj vadászós küldetést kellett végigszenvedni, amin abszolút nem történt semmi, semmit nem tudtunk meg Micah-ról vagy Dutch-ról (mert amúgy nyilván arról szól az epilógus, hogy mi történt a banda életben maradt tagjaival).
Ami engem nagyon idegesített, hogy rengeteg plot hole van a játékban. A banda már az első fejezettől szent céljának tekinti, hogy valahol a trópusokon új életet kezdjenek farmerekként (leginkább Tahitit emlegette Dutch). A 3. fejezetben visszatérünk Valentine-ba, hogy kiraboljuk a falu bankját, és nem kevesebb, mint 20 000 dollárral térünk vissza. Ez mai pénzbe átszámolva legalább 500 000 dollár, ne mondja már azt a játék, hogy ez nem elég, főleg azért ne, mert a játék végi vonatrablásból csak hatezret hozunk el és az Dutch szerint elég. Sőt, jobbat mondok: John az epilógusban alig 1000 dollárból vesz magának telket és egy házat. A másik: Micah a történet szerint nincs a bandánál egy éve. Dutch mégis ő benne bízik jobban, mint Arthur-ban, akivel már 20 éve ismerik egymást, úgy, hogy egyértelműen látszik, hogy ahol Micah ott van, ott valami nem jön össze (ez tényleg így van, minden rablás, ahol Micah jelen van, valami rossz történik). Gondolom, nem ez volt az első alkalom, hogy Arthur és Dutch nem értett egyet, vagy Dutch éppen hibázott és Arthur-nak volt igaza. És most lehet azt mondani, hogy Dutch megőrült, de a történet szerint már évek óta elkezdte szépen lassan elveszíteni a józanságát, nem a játék eseményei során kattant be. Szóval, a banda már jó ideje széteshetett volna. Az már más kérdés, hogy akkor Hosea is ott volt Dutch mellett, ami talán ellensúlyozta Dutch-ot, de ha már Dutch ennyit emlegeti a hűséget és a bizalmat, akkor ő miért nem viszonozza azt? Végül pedig: Micah a játék végén a bandatagok közti standoff-ban lelövi Mrs. Grimshaw-t, aki Arthur mellé állt, és Arthur vagy John nemhogy nem viszonozza a tüzet, még nem is reagál rá.
A befejezésekről sokat még nem tudok mondani, mivel a 4 féle befejezésből csak egyet játszottam végig. Más játékokhoz mérten nem valami erős, a cselekményhez mérten viszont egész jóra sikerült
Összegezve, a sztori mérsékeltsége, kiszámíthatósága és néha elég buta megoldásai ellenére azért mégiscsak szórakoztató volt, és ugyan voltak részek ahol már untam a monotonitást vagy az időhúzást, mégis minden alkalommal nehéz volt letenni a játékot.

A szereplők:
Rengeteg szereplőt vonultat fel a játék, legnagyobb részük bandatag, ami azt eredményezte, hogy nagyon kevés karakter kapott rendes jellemkidolgozást.
Arthur Morgan: nem kérdés, Niko után az eddig legjobban megalkotott főhős. Nem szeretnék róla sokat beszélni, aki játszani fog a játékkal, az látni fogja, aki pedig nem, az elégedjen meg ennyivel. Nagyszerű jellem, ugyanakkor neki is megvannak a belső vívódásai. Sármos, határozott, szerethető - a játékos nagyszerűen tud vele azonosulni.
Dutch van der Linde: azt tudni kell, hogy én a mai napig nem játszottam ki az első részt, így összehasonlítani nem tudom a két Dutch-ot. Itt viszont szerintem az egyik legbadassebb szereplő, aki csak a szimpla tekintetével feszültséget tudott teremteni. Abszolút megállja a helyét barátként és ellenségként is.
Hosea Matthews: Túl tökéletes karakter volt ahhoz, hogy életben maradjon. Ha egy csávó a puszta szavával ki tud hozni egy halálra ítélt foglyot a börtönből, akkor nincs miről beszélni.
Micah Bell: mindenki utálja ezt a karaktert, de nekem valamiért bejött. Igen, persze, egy áruló patkány, de kevés nála keményebb szereplő van, és ő volt az egyetlen ellenség a játékban, aki önmagában is veszélyes volt, nem kellett 658 minyon mellé.
Milton ügynök: Igazán sármos főellenség, tetszett az arrogáns jelleme, kár, hogy a játék elvette a lehetőséget a megölésére.
Sadie Adler: Magáért beszél. Ha a R* ad ki DLC-t, ő legyen a főszereplő.
Uncle: "I'm real sick, John. Lumbago. It's a slow and painful death, my brother."
Lenny Summers: LENNNNNYYYYY
A többiekről: Bill, Javier és John több szerepet is kaphatott volna. Charles és az előzőek kivételével a többi szereplő nem kapott túl sok figyelmet és igazából nincs is róluk véleményem. Az azért figyelemre méltó, hogy így is próbálta a R* felruházni az összes karaktert legalább egy fő jellemmel, így nem volt olyan érzésem, mintha a maradék 8-10 bandatag csak úgy szürke szellemként lengedezne a táborban.
Ami bánt az az ellenlábasok baromi kevés vászonideje. Még Colm O'Driscoll is, aki amúgy a legtöbb időt kapta az főellenségek közül, vajmi keveset szerepel a történetben. Ezáltal nehéz is utálni őket, egyedül talán Milton ügynök az, akinek a halálát mosolyogva néztem végig (most Micah-t és Dutch-t nem veszem ide, mert ők nem állnak a kezdetektől fogva ellenünk).

A látvány, játékterület:
Erről nem kell szerintem beszélnem, mert képeket mindenki látott. A R* eddigi legszebb és legrészletesebb játéka, ami véleményem szerint ebben a tekintetben (de sok másban is) alázza a vetélytársait. A játszható terület nagyon nagy, de nem annyira, hogy ne legyen kedvünk a térkép egyik sarkából a másikba menni. Van minden: hó, hegyek, sztyeppék, prérik, mezők, mocsarak, erdők, kies sivatagok, tavak, tenger, kis tanyasi falvak, füstölgő nagyváros. Egy rövid fejezetnek egy teljes külön térképet készítettek. És ráadásul mindenhol történik valami. Rengeteg random esemény van elrejtve, én utazás közben egyszer sem unatkoztam. Egyedül New Austin kivétel ez alól, amit sajnálok is, ráadásul a sztori folyamán nem is megyünk arra.

Küldetések, játékmenet
Ebben a játékban minden megvan. Lövöldözés, rablás, menekülés a törvény elől, lovaglás, vadászat, horgászat, gyűjtögetés, craftolás, testreszabás lehetősége, szerencsejáték, döntések hozása és még megannyi más. Nem hittem volna, hogy ilyen valaha is lesz, de nekem semmi nem hiányzott a játékmenetből.
A küldetések nagy része felettébb izgalmas volt. Nagyon nehéz kiemelni egy-egy missziót, mert rengeteg olyan van, ami látványos és akciódús. És ha már látvány: néhány átvezetőt annyira elképesztőre csináltak meg, hogy leesett az állam. Spielberg filmek bújhatnának el mondjuk a New Hannover-i vonatrablás átvezetőjének árnyékában. Fenomenális. Tovább nem is firtatom, ahogy a grafikánál is mondtam, aki játszani fog vele, az úgyis látja majd.

RDO-ról majd később.

Pozitívumok:
- Arthur Morgan
- Hosea Matthews
- Dutch van der Linde
- Sadie Adler
- Micah Bell
- Uncle
- Javier & Bill bromance
- Charles Smith
- Milton ügynök
- Woody Jackson
- Roger Clark
- LENNNNNYYYYYY
- Magnifico
- Charles Chetaney
- a játéktörténelem legepikusabb jelenetei
- a játéktörténelem legnagyobb mém alapanyaga
- MUNEH
- BOAH
- "Hello, fellers"
- "Partner"
- feministák ló után vontatása lehetséges
- a lovak heréinek zsugorodása hideg időben
- A Quiet Time
- Micah halála
- Guarma
- Black Panther
- Red Dead Online
- díjnyertes grafika, szinkron, játékterület, tartalom, stb, hasonló elhanyagolható dolgok
- gondolkodás nélkül végignéztem a stáblistát

Negatívumok:
- Dutch van der Linde
- Micah Bell
- Javier és Bill árulása
- Mrs. Grimshaw halála
- Lenny halála
- Hosea nem tudta magát kibeszélni egy üveg borral a Pinkerton ügynökök kezei közül
- az epilógus (utolsó küldetést leszámítva)
- túl sok mém
- L U M B A G O
- "Have some goddamn faith, will ya"
- "When did you start doubting me, Arthur"
- "I have a plan"
- "I just need money"
- "One last score"
- sosem jutunk el Tahitire
- Kevés Guarmán játszódó küldetés
- nincs benne az üvöltő cowboy meme
- heti 100 órás munkaidő
- Horse Mk. II hiánya RDO-ból
- talán a sztori
- nem lett GOTY
- az eddig is túl magasan lévő léc a GTA VI-nak most még magasabbra került

Pontozás:
Grafika: 10/10
Hangulat: 10/10
Fizika, irányítás: 7/10
Játékmenet: 10/10
Térkép: 10/10
Bugok, hibák: 8/10
Cselekmény: 6/10
Újrajátszhatóság: 10/10
Harcrendszer: 7/10
AI: 9/10

Összesen: 87/100

Értékelési határok:
90-100: A legjobb játék a világon!
80-89: Nagyon király játék, nem cserélném el semmire!
70-79: Nagyszerű játék, ezzel sokáig fogok játszani!
60-69: Okés játék, egyszer érdemes kipróbálni.
50-59: Nem rossz, de ha van jobb, nem ezt veszem meg.
40-49: Hááááát... van jobb is.
30-39: Inkább mással játszok.
20-29: Nem jó játék, nem kell megvenni.
10-19: Sosem játszanék vele, borzasztó játék!
0-9: A világ legrosszabb játéka!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Arminho 2020. 10. 05. 19:32-kor.
Well look who's back

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2018. 12. 24. 12:11

Nagyon tetszett a kritika! Ha vége az ünnepelnek meg a vizsgáknak, mindenképp válaszolok rá, mert sok dologban egyetértek ugyan, de van pár, amiben nem! :D
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Avatar
Arminho
Vinewoodi sztár
Hozzászólások: 1737
Csatlakozott: 2013. 11. 01. 21:55
Tartózkodási hely: Vice City

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Arminho » 2019. 01. 02. 13:34

Szia! Igen, lehet posse-t, vagyis bandát alapítani. Kétféle posse létezik: temporary (átmeneti) és permanent (állandó). Az átmeneti olyasmi, mint a GTA Online-ban az Organization vagy az MC (motoros banda): nem kell fizetni a létrehozásáért, egyszerre 4 játékos lehet benne, és csak addig aktív a banda, amíg a vezető le nem lép Online-ról. Az állandó bandáról túl sokat nem tudok, mivel olyat én nem csináltam még. A különbség annyi, hogy az a banda (posse) megmarad akkor is, ha a vezető éppen nincs a Red Dead Online világában, vagyis ilyenkor is a banda tagja maradsz. Ennek létrehozásáért 200 dollárt kell fizetned. Ahhoz, hogy bandát létrehozz, nyomd meg a bal nyilat a kontrolleren (ezzel megnyitod a karaktered menüjét - Log) és ott van valahol egy olyan menüpont, hogy Posse, és azon belül pedig, hogy Form a Possse. Ott tudsz bandát alapítani. Csatlakozni egy másik bandához is a Posse menüben tudsz, viszont ahhoz, hogy csatlakozz, meg kell, hogy hívjanak először. Azt nem tudom, hogy van-e már valamelyik fórumos kollégának állandó bandája. Ha igen, akkor szerintem hamarosan írni fognak. :)
Well look who's back

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2019. 10. 25. 17:02

Most toltam ki a 3. fejezetet. Sean elvesztése megrázott. Sajnálom :( tudom, hogy a többiek is odavesznek, de ez így... a játék kb közepén azért eléggé meglepő volt számomra. Beindult a story. Ügyelek arra, hogy az honor és a companion küldetéseket minden fejezetben megcsináljam, hogy játék végén megkapjam az acsit is, -mert a sztorit nem akarom még egyszer kijátszani.
"Whatever." (Ryder)

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2019. 10. 31. 16:38

Kár pedig marha jó a sztori, bár ezzel együtt én sem hiszem, hogy újra nekiugrok. Talán majd egyszer, vagy ha majd a PS5 visszafelé kompatibilitásának és erősebb hardverének köszönhetően még nagyobb felbontásban, mégjobb és még szebb grafikával ismét kedvem lesz nekiugrani - remélem, ott már nem fog durván droppolni az FPS szám Valentine saras főútján. :D
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2019. 11. 01. 10:49

Vannak külön mentéseim arra az esetre, ha a story egy adott pontjától szeretném játszani a játékot.

Például nekem nagyon tetszett chapter 3, ahol a 2 gazdag családnak kell "segíteni". Így van egy mentésem, ami chapter 3-ban játszódik.

Tudom, hogy jó a story. A gold medal acsi miatt úgyis nekiugrok többször a küldetéseknek, szimplán egyelőre most túl hosszú a játék ahhoz, hogy kijátszás után elgondolkozzak rajta, hogy újrakezdjem. Ez nem is feltétlen az a játék, amit ha egyszer kijátszol, akkor kijátszanál egyből még egyszer. Ahhoz túl "sok" -mindenféle értelemben.

Most chapter 4 végén vagyok egyébkènt, Kieran-t is elveszítettük ....kifejezetten változatos és elvezetes küldetések vannak itt is. sajnálom, hogy ebben a játékban a feltalálók mind halálra vannak itélve. xD Bell professzor és Marko Dragic is meghal... Valahol a sors iróniája is ez. Mindenesetre, a stranger küldetések is nagyon érdekesek. Erős a játék a küldetések és a karakterek felhozatalát illetően (is).
"Whatever." (Ryder)

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2019. 11. 13. 16:32

Igen, én is imádtam! Szerintem a GTAV-nél mindenképp jóval erősebb, bár megjegyzem, nekem az első Red Dead is jobban tetszett, mint a GTAIV. Persze, ettől függetlenül a két legfrissebb GTA részt is kedvelem, de valahogy mintha a vadnyugatot jobban eltalálták volna mindkét esetben.
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Válasz küldése