A Grand Theft Auto sorozat legelső tagja 1997-ben tűnt fel a piacon, és már akkor heves tiltakozásokat váltott ki a politikában és a médiában egyaránt. Egy most megjelent interjúban David Jones és Mike Dailly, a játék két atyja elárulta, hogy miként koordinálta az akkori PR guru, Max Clifford a média mögötti hisztériát, aminek végülis a játék a hatalmas sikerét köszönhette.
A szóban forgó interjú a Sunday Times-ban jelent meg, amiben Dailly állította, "Max Clifford felelős az egészért. Ő tervezte meg a nyilvános felháborodást, ami szinte garantálta a képviselők bevonását is... Bármit megtett a nyilvánosságért."
Jones hozzátette, "elmondta nekünk, hogy hogyan csinálja, kiket célzott meg az egésszel és hogy ők hogyan reagálnak majd. Minden úgy lett, ahogy mondta. Minden döntésünknek tudtuk a miértjét, és soha nem az vezetett minket hogy most akkor csináljunk valami felháborító dolgot."
"Mindig a legjobb szórakozás nézőpontját helyeztük előtérbe. Ennek köszönhetően el is mentünk egy kicsit morbid irányba." – összegezte Jones.
Az eredeti játék kisebb tiltakozást váltott ki az egyes képviselők körében, akik attól tartottak, hogy a fiatalok gondolkodását befolyásolhatja az abban megmutatott erőszak és bűnözés. Ennek ellenére a sorozat mára az egyik legsikeresebb címmé fejlődött, miközben újra és újra kihúzza a gyufát valamilyen felső szintnél.
Maga Max egyébként már nem emlékszik konkrétan a stratégiájára, de azt elmondta, hogy nem tagadja a lapban leírtakat.
"A legtöbb dologra, ami a Sunday-ben megjelent, őszintén szólva már nem is emlékszem." – kommentálta a cikket Max. "Igen, meglovagoltunk pár felháborodást keltő dolgot az évek alatt, de ugyanakkor egyre kevesebb ilyen volt. Csak megnéztük, mérlegeltünk és belevágtunk, és néha meg kellett küzdeni a kettős mércével és az emberek képmutatásával is."