Dan Houser, a Famitsu (Japán játékmagazin) által közölt interjúban beszélt arról, hogy miért is a jelenlegi generációs gépekre érkezik a GTA V.
"A Rockstar egy játékokat készítő cég, nem pedig egy hardver cég. Azt a technológiát használjuk, amit épp szükséges, hogy tartalmat, játékot csináljunk és próbáljuk nem elkötelezni magunkat a hardverhez. A tény az, hogy ezek az eszközök épp kiforrottak és pontosan ezért tudjuk elérni a következő szintet."
"A GTAIV volt az első kísérletünk az új platformokon, valamint a HD minőség és látvány terén, így a fejlesztés első része akkor meglehetősen nehéz volt. Most viszont már tudjuk, hogy mire is képes a hardver (konzol), ezért már sokkal könnyebb előrelépni a dolgokban, amellett, hogy még több szórakozást is tudunk nyújtani."
"A GTA:San Andreas a PS2 korszak csúcsán jött ki, ennek is köszönhető, hogy olyan nagyszerű játékot sikerült összerakni. A legjobb játékok egy konzol "vége felé" jönnek ki, igaz? Így tehát most vagyunk a legjobb időben."