Leslie Benzies, a Grand Theft Auto sorozat producere és Rockstar dolgozó a 3DJuegos spanyol lapnak adott interjújában további részleteket fedett fel a Grand Theft Auto Online-ról.
A teljesség igénye nélkül a legfontosabb új infókat kigyűjtöttük:
- A karakterválasztó alsó felével választható ki a GTA Online, ilyenkor a kamera ugyanúgy hátrazoomol és átrak a multiplayeres karakterhez. A matchmaking már a kamera-távolodó animációnál elkezdődik, és figyelembe veszi az online barátaidat és a többiek rangját. (Azaz hasonló rangúakkal rak össze.)
- Hasonlóan a single playerhez, a Multiplayerben sem lesz minden elérhető rögtön az elején. Ahogy haladsz, újabb karakterek és újabb küldetések nyílnak meg. Minél magasabb a rangod (100 a legmagasabb rang), annál nagyobb és nehezebb küldiket csinálhatsz.
- Nagyjából 700 küldetés van a multiplayerben, ebből kb 500 folyamatosan elérhető és változik. Ha ez nem lenne elég, a Social Club-ról további küldetéseket lehet letölteni, amelyeket a haverjaid vagy más játékosok csináltak.
- Amit a GTA V single-ben csinálhatsz, szinte minden elérhető a GTA Online-ban is.
- Az Online küldetések "sorrendje" random, azaz nem egy vonalon játszódnak, mint a single-ben.
- Bizonyos rablásokhoz speciális fegyver, jármű vagy segítő – pl sofőr, sniper – kell. Ezt a küldetés készítője is beállíthatja, hogyha a küldit a Social Clubról töltötted le.
- A küldetések akár olyan bonyolultak is lehetnek (a Content Creator lehetőségei miatt), hogy magyarázat szükséges hozzá. Valószínű ez is meg lesz oldva a Social Clubon.
- A Content Creatorban többek között beállíthatod az időjárást, az időt, hogy mikor essen az eső, milyen rádió szóljon a kocsiban a verseny kezdésénél, stb.
- Bevezettek egy "team lives" nevű cuccot, ami annyit tesz hogy a csapatnak "közös" élete van. Ha például egy 4 fős csapatban van 4 csapat-életed, akkor ugyanúgy 0 lesz ha egyvalaki hal meg négyszer vagy ha mindenki csak egyszer.
- Az apartmanod TV-jén nem csak üldözéseket, de éppen folyó küldetéseket és versenyeket is nézhetsz.
- A GTA Online a Social Club szerverein fog futni, az adatot felhőben tárolják. Ilyen szerverszobák New York-tól San Diego-ig több Rockstar stúdióban is vannak.