A Rockstar Games mostanság igen nagy hallgatásba burkolózik, és nagyobb bejelentéseket csak akkor tesznek, mikor megjelenik egy-egy javításuk a játékhoz. Érdekes fejleményeket generálnak azonban ezek a javítások, melyeknek átvizsgálása számtalan GTAForums.com felhasználó által zajlik, akik szemfülességüknek -- és az előzőleg publikusan is elérhetővé tett eszközöknek -- köszönhetően, igen érdekes dolgokra bukkannak...
Ezúttal egy bizonyos funmw2 nevű felhasználónak köszönhetjük a "rejtett" tartalmakra való figyelemfelhívást, melyek között nem csak extra, DLC-specifikus parancsok szerepelnek, hanem négy, viszonylag új közelharci eszköz is, melyek közül kettő ugyan megjelenik az egyjátékos kampányban, biztosan használható lesz fegyverként a későbbiekben.
Az említett DLC-hez kötődő natívokat -- számítógép által értelmezhető kód, mely a későbbiekben használható egy-egy ember által olvasható parancs használatával --tartalmazó fájl a "flow_controller_dlc.scs" nevet viseli, és tartalmaz kapcsolókat a különleges képességekkel kapcsolatban (állítható, hogy éppen elérhetők azok, vagy sem), illetve néhány érdekes NPC-kkel és küldetésekkel egybeköthető parancsot (például adott NPC ellátása fegyverekkel, küldetés nevének megadása, stb..).
Native remove_weapon_component_from_ped Native is_toggle_mod_on Native is_help_message_fading_out Native get_vehicle_custom_secondary_colour Native set_ped_using_action_mode Native is_ped_using_action_mode Native is_ped_swimming_under_water Native give_weapon_component_to_ped Native get_number_of_passenger_voice_variations Native set_progress_or_position Native set_focuspoint_obj_accuracy Native hide_hud_component_this_frame Native get_texture_rgba_reloaded Native clear_area_of_projectiles Native set_vehicle_engine_health Native special_ability_deactivate Native special_ability_lock Native special_ability_unlock
Érdekes lehet számunkra azonban az a 14 fájl, melyeknek elnevezése (dlc_assassin1.csc - dlc_assassin15.csc) utal arra, hogy az egyik következő letölthető tartalom jócskán bír majd bérgyilkos küldetésekkel is, ami nem lenne meglepő, ha azt nézzük, mennyi fáradságot jelentett a fejlesztők számára implementálni a tőzsdepiacot, és hogy legjobban az ezen kategóriába sorolt feladatok használták ki azt.
A fegyvereket illetően azonban kételkedhetünk is egy kicsit, mivel mint ahogy az már említésre került, ezek közül kettő (a Trevor által végzett kínzás közben használható franciakulcs, illetve az ásó, amivel Michael sírját tárja fel) alapvetően a játékban van, azonban főszereplőink által nem használható közelharcra, valamint egy másik kedves GTAForums júzer munkásságának köszönhetően arra is fény derült, hogy egy bizonyos "mpweaponsunusedfornow.#td" nevű fájlban már a játék kiadása óta szerepelnek a fegyverek képei, ami utalhat a multiplayer exkluzivitásra is akár.
Későbbi elérhetőségüket viszont megkérdőjelezhetetlenné teszi az, hogy az eddig hivatalosan a játékban lévő fegyverekhez hasonlóan, ezek is egytől egyig elérhetők a Social Club képei között, valamint egy újabb leleplezés, ami rávilágít a játék által ezen közelharci fegyverekkel kapcsolatos statisztikák tárolására.
Tűzoltó fejsze
Hangosbemondó
Franciakulcs
Ásó
Egyelőre viszont az egyértelműnek tűnő bizonyítékok ellenére sem vehető biztosra, hogy ezek a jövőben ténylegesen elérhetők lesznek a játékban. Érdemes ezzel kapcsolatosan visszaemlékezni például a várva várt kaszinószásra, vagy az ugyancsak nemrégiben napvilágot látott "kivágott" küldetésekre.