Kedden újabb ingyenes kiegésztővel színesítette a GTA Online kínálatát a Rockstar, mely elsősorban a San Andreas Multiplayer szerelmeseinek okozhat örömöt. A bejelentéskor égbenyúló pályákkal és hatalmas ugrató rámpákkal csigáztak minket a fejlesztők, most megnéztük, milyenre sikerült a frissítés.
A Cunning Stunts az idei második nagy GTA Online kiegészítőjeként lett beharangozva, és ezt tartalomban sikerült is hoznia a letölthető tartalomnak. A Freemode Events Update és a Lowrider Update után végre ismét egy tartalmas csomag érkezett, tele újdonsággal, amely egy újabb korszakot alapozhat meg a GTA V multiplayer történetében.
A Rockstar nem aprózta el, rengeteg Stunt Race pályával indították a frissítést, egy fél napig simán versenyezhetünk anélkül, hogy kétszer találkoznánk ugyanazzal a versenypályával. Mindehhez pedig jócskán adtak új járműveket is, a hangulatkeltéshez 13 egyedi festésű autót és motor lett elérhető a LegendaryMotorsport és a SouthernSanAndreasSuperAutos oldalán. Ráadásul azt ígérik, a következő hetekben tovább bővül a paletta. Vannak új ruhák is – különböző felsők és nadrágok, amikből érdemes összeállítani egy mentett szettet, hogy teljes legyen a feeling.
A pályák nagyon jóra sikerültek. Nemcsak lebegő utakból, alagutakból és ugratókból állnak, hanem feldobta azokat néhány ötletes aprósággal a Rockstar, például van gyorsító, lassító, forgó malom, amit el kell kerülni, kis falak az alagutakban, hatalmas focilabdák és még sok más. Van, ahol időnként felcsapnak az óceán hullámai, ami lassítja az épp elhaladókat. Sőt, vannak olyan szakaszok, ahol kettéválik a pálya, és mindenki kiválaszthatja, hogy melyik irányba megy. Ezek természetesen ugyanakkora távolságúak, többnyire szimmetrikusak is egymással, nagyon feldobják az egyes futamokat. Érezhetően átgondolt versenyeket csináltak a fejlesztők, nem csak összecsapták.
Persze nem minden fenékig tejföl, ugyanis van némi negatívum is. Például a kamerakövetésen még lett volna mit dolgozni. Ha pedig egy loopon megdobjuk kicsit az egeret vagy az analóg kart, onnantól bukta az egész, annyira szabályozhatatlan a kamera pozíciója. A PC verzióban szintén megölhet egy futamot, ha rosszkor jön egy FPS drop.
Bármennyire is jók az új cuccok, a játék alapvető hiányosságai sajnos rontanak az élményen. Például a motorok itt is úgy megpattannak a legapróbb kavicson, mint Jazz Jackrabbit, és amin a Rockstar a kezdetektől fogva nem változtatott, hogy ebédet főzök, mire respawnol a játék. Egy-egy rossz földre érkezésnél pedig indokolatlanul felrobbanhat a kocsi.
Más dolgokban viszont látni, hogy fejlődött a Rockstar, ami jó. Nem egy olyan versenypálya van már a játékban, ami szuper lenne, de csak valami kezelhetetlen kiegészítő tartalmas tragaccsal lehet versenyezni rajtuk. Szerencsére most nem szorították a pályákat a DLC kocsikra a fejlesztők, egy kipofozott Banshee 900RR, Sultan RS vagy akár egy Zentorno is választható a futamokhoz. Talán egy, legfeljebb két Stunt Race zárt a járműválasztás terén, de a többi szabad, és széles a választék.
Első blikkre aggodalomra adhatnak okot azok a szakaszok, ahol nincs védőkorlát az út mentén. Akik próbáltak már versenyezni a GTA Online-ban, azok mind tudják, hogy vannak idióták, akik a menetiránnyal szemben haladnak, vagy csak szimplán azt tartják bulinak, ha leszorítják a többieket. Itt a fagyi könnyen visszanyalhat, egy-egy ütközésnél bárki leeshet, úgyhogy van rá némi esély, hogy a Stunt versenyekben ne, vagy legalább kevesebbszer forduljon elő az ilyesmi. Az alagutakban pedig ha egy bolyba kerülünk, ott nem az lesz a Jani, aki szembejön.
Ami az új járműveket illeti, a Rockstar továbbra is borsos árat szabott a kiegészítős kocsiknak. Mielőtt egyből megvennénk a legdrágábbat, érdemes őket letesztelni egy-egy versenyen, hogy lássuk, mit tud, valóban megérik-e az árukat. Illetve nem árt kivárni, hátha jönnek még jobbak is a következő hetekben.
A frissítéssel egyébként néhány apróságon is változtattak a fejlesztők. Az Interaction Menu az idők során túl hosszú lett, így jó ötlet, hogy a karakter stílusához és a járművekhez kapcsolódó elemek most külön egy menüpontba lépbe érhetőek el, és az Enable Passive Mode lekerült a lista aljára – azaz ha megnyitjuk a menüt, akkor csak egy felfelé gombot kell nyomni, és máris védve vagyunk az agresszív játékosoktól.
A Rockstar elárulta, hogy augusztus 2-tól magunk is készíthetünk Stunt Race pályákat. Az eddigi tapasztalatok alapján valószínűleg két véglet lesz a játékosok által készített versenyeket illetően. A fejlesztők menő pályaelemeket tettek a játékba, így elég balfasznak kell lenni ahhoz, hogy ne egy izgalmas és érdekes versenyt csináljunk. Ugyanakkor borítékolható, hogy lesznek trollok, akik telepakolják majd a versenyüket akadályokkal, átvezetik egy roncstelepen, és egyéb ominózus, de annál feleslegesebb ötlettel rukkolnak elő.
Remélhetőleg a fejlesztők átgondoltan készítik el a kapcsolódó tervező felületet, mert egy-egy kreatívkodni vágyó játékos könnyen beleszaladhat abba a hibába, hogy a pályát túl messze rakja az ugrató rámpától, és annál alig van idegesítőbb helyzet, hogy bizonyos járműtípusokkal gyakorlatilag lehetetlen megcsinálni egy-egy versenyt.
A Rockstar kitett magáért. Maga a kiegészítő szerintünk nagyon jól sikerült, odafigyeltek a készítők, és csak a játék alapvető hibái, hiányosságai rontanak az élményen. A téma régóta adta magát, és nagyon jó, hogy mindezt beletették a játékba. A Stunt versenyek ugyan kevésbé reálisak, de kit érdekel? Rengeteg új élménnyel kecsegtet a Cunning Stunts frissítés, és nagyon reméljük, hogy még sok új hivatalos pálya és kocsi érkezik hozzá.