Legkeresettebb tartalmak:

GTA V csalások | Tőzsde | GTAO: Bikers (MC) | GTAO Szintek | RDR | GTAPlaceTV

Életre kel a természet a Red Dead Redemption 2-ben (Trailer elemzés)

2016.10.21 13:26  |  Írta: Visali

Nagyon sokat váratott magára, de csak lehullt a lepel a Rockstar Games legújabb projektjéről. A fejlesztők egy új Red Dead játékkal örvendeztetnek meg minket, melyet egyből mozgásban mutattak meg nekünk. A trailer első blikkre egy unalmas, sablonos, "neszesemmifogdmegjól" bemutatónak tűnhet, viszont ha gondosan szemléljük képkockáról képkockára, csepegtet némi információt a szemfüles rajongók számára.

Ha valamit nagyon megmutat a videó, az a Rockstar igyekezete, és hogy nagyon büszkék arra, amit a programozók megalkottak. A grafika ugyan egyelőre kevés újdonságot mutat, a fények és a színvilág már jól ismert a Grand Theft Auto V feljavított változatából, a mechanizmusok terén azonban hatalmas fejlődés látszik.

Nyitójelenet

Az egyik legfontosabb dolog, amit minden egyes jelenet megmutat, hogy a készítők mennyire odafigyeltek a részletgazdagságra. Pontosan úgy, ahogy az a régi Rockstar Games-hez méltó. Nem látunk unalmas játékterületet, mindenhol van valami apróság, egy törött kerék, vagy akár csak egy különös formájú fa, szikla, ami egyedi hangulatot kölcsönöz a tájnak, és ahol rumlinak kell lennie, ott rumli van, odapakoltak minden ócska kacatot, ami életre kelti a világot.

A bolt előtti és a pajtában elkapott jeleneten a leglátványosabb, hogy mindent megpróbálnak kisajtolni ebből a konzolgenerációból, amire csak képesek, az egyik őslakos vidéken álló fára egy álomfogó is felkerült. A gondosan elhelyezett apróságok pedig tökéletesen elvonják a figyelmünket, fel sem tűnik, hogy helyenként (még?) bizony nagyon kidolgozatlanok a textúrák.


Bolt előtti jelenet

Pajtajelenet

Másutt viszont nagyon is odafigyeltek a textúrák részleteire. A RAGE grafikai motor megjelenítését már régóta ismerjük, a fák lombozata sem a GTA IV-ben, sem a GTA V-ben nem sikerültek elég élethűre, most azonban az utolsó levél formáját is precízen megrajzolták.

Az életre kelt természet

A másik jelentős előrelépés, mely szintén végig látható a traileren az a mozgások animációját és az élővilág mesterséges intelligenciáját érinti. Jól tudják a srácok, hogy itt nincs nagyvárosi forgalom, nem ez fogja életrekelteni a megalkotott univerzumot, így a természetre fektetnek nagy hangsúlyt.

Minden mozzanatot finomra hangoltak, hogy épp annyira feledkezzünk meg a világ virtuális voltáról, amennyire csak lehet. Nagyon sok állatot láthatunk a bölényektől kezdve a keselyűkig, és mindegyikük élethűen mozog. Sőt, nemcsak mozognak, de interakcióba is lépnek egymással. A keselyűk rávetik magukat a dögre, a kutya pedig ugat rájuk. Az élővilág nagyon sokszínű. Büzkén mutatják be, hogy rengeteg apró állattal is találkozhatunk majd, mint patkányok és mókusok.


Patkány, mögötte mozog a növényzet

Állatok interakciója

A mozgás nemcsak az állatvilágot érinti. A Rockstar eddig kullogott a többi fejlesztő mögött, ha arról volt szó, hogy a növények hogyan reagálnak a játékos és más élőlények mozgására. A harmadik jeleneten látjuk, hogy a Red Dead Redemption 2-ben a legapróbb elszaladó patkány után is minden fűszál megrezdül. A szél is látványos, már a GTA V-ben is jól érezhető volt, de látni, hogy gyúrnak még rá a készítők.

Van még pár apróság, amin láthatóan finomított a csapat. Az égbolt sokkal kidolgozottabb lett, és minden okunk meglesz arra, hogy gyönyörködjünk benne a fényszennyezés hiányának köszönhetően. A táboros jelenetnél érdemes megfigyelni a lángokat is, melyek szintén élethűen hatnak.

Meseszép égbolt és valósághű lángok

Ne csak lássunk, hallgassunk is. Az aláfestő zene mögött áthallattszanak a természet hangjai. A GTA IV-ben anno nagyon büszkék voltak arra, hogy egyszerre rengeteg zajt, hangot hallhattunk, itt pedig legalább három-négyfajta madár csiripelését, mozgását, szárnycsapását lehet hallani.

A trailerben látható állatok: többféle ló, bölény, jávorszarvas, szarvas, több kutyafajta, bárány, marha, patkány, mókus, pulykakeselyű, kardinálispintyfélék, sasok, varjak.

Amerika szívében

A sztoriról, az időről és a helyszínről egyelőre nem sokat árult el a Rockstar, de a bemutatott tájak némi támpontot nyújtanak a találgatásokhoz. Rengeteg zöld terület van, az egyik jeleneten egy keskeny völgyet, egy másikon már hatalmas sík tájat, a harmadikon pedig elszáradt, forrósággal küzdő növényzetet látunk. A színes világ arra enged következtetni, hogy Közép-Észak-Amerikának nagy szeletét átöleli a játéktér, és hatalmas lesz. Láthatunk bölényeket és szűk völgyeket, amelyek elsősorban Colorado állam sajátosságai, de vannak folyók, vizes területek, melyeket már a Missorui folyása ihlethetett.


Síkság, bölények

Völgy

A látottak alapján a játéktérhez Colorado mellett Wyoming, Új-Mexikó, Utah, Nebraska, Kansas, Texas, Oklahoma, Iowa és Missouri államok nyújthattak inspirációt. Nyilván nem mindegyik kerül bele a játékba, könnyen lehet, hogy a világ mindezeknek csak fúziója, de már az első Red Dead Redemptionben is több megye volt bejárható.

Fegyverek, sztori, karakterek

Első trailer lévén egyelőre még nem mutatott tevékenységeket a Rockstar, csak egy kidolgozottabb vadászatra látunk utalást. Fegyverek azonban többször is felbukkannak, ráadásul az egyik élen haladó lovas kezében két pisztoly van, ami arra enged következtetni, hogy egyszerre több fegyverrel is lőhetünk.

A videón látható fegyverek: ismeretlen revolver, Henry Repeater, egyéb ismétlő fegyverek, fűrészelt csövű puska, duplacsövű puska, Colt Model 1878 puska.


Vadászat

Henry Repeater, mögötte dupla pisztoly

A kétmondatos monológ nem sokat árul el a játék történetéről, az azonban mindenképp szemet szúr, hogy a bejelentő grafikán és a trailer végén is hét karaktert látunk. Még kár találgatásokba bocsátkozni, hogy melyikük a főhős, mindegyikük főhős-e, netalán valamelyikük egy visszatérő karakter valamelyik korábbi Red Dead játékból, hiszen a GTA V trailere előtt is nagyon sokan Tommy Vercetti-t látták Michael profiljában.

A hét mesterlövész karakter, köztük egy lehetséges női alak (jobb szélső)

Az sem biztos, hogy ez a hét-hét karakter egy és ugyanaz. A trailer utolsó jelenetében ugyanis a jobbszélső lovas ruhája egy nőt sejtet a selyemkendő mögött, míg a promóciós rajzon minden karakter egyértelműen férfi. Az viszont biztosra vehető, hogy ez a történet nem egy magányos farkas küzdelmeiről fog szólni, és mivel vannak utcai lámpák, valamivel az 1880-as évek után járunk. 

A Red Dead Redemption 2 a tervek szerint 2017 őszén kerül majd a PlayStation 4 és Xbox One játékosok kezei közé.

CsabCharger

Offline
2016. 10. 21. 20:47
Úgy nézem,hogy jövőre PS4 vásárlásnak nézek elébe. Hacsak..
dani.szentgali

Offline
2016. 10. 21. 22:08
Nagyon jó elemzés lett, köszönjük szépen! Hát, ha az 1880-as években játszódik, akkor nagyon gyanús, hogy bizony előzménysztori lesz. Ennek nem örülök annyira, de ha ez az előzmény független lesz valamennyire az eredeti RDR-ből megismert dolgoktól és nem Dutch-csék bandájának a tagjai leszünk, akkor egye fene, még jó is kisülhet belőle. Ja és két észrevételt az elemzéshez: az egyik jelenetben láthatunk egy kenut, amit két cowboy ruhás karakter vezet, tehát vélhetően nem indiánok, ami azt jelentheti, hogy ebben a részben lehet majd vízi járművet is vezetni a kenu személyében, és így nagyobb szabadságunk lesz, mint az előző részben. Ez jó, viszont annak a kérdését is felveti, hogy akkor mivel fogják majd körbe határolni (a nyilvánvalóan megmászhatatlan magas hegyeken kívül) a bejárható területet, mert az előző részben a térkép jelentős része vízzel volt behatárolva, és habár valószínűleg az új részben sem lehet majd úszni, a kenunak köszönhetően fogunk tudni vízen is közlekedni, így a folyók/kisebb-nagyobb tavak már nem jelenthetnek átléphetetlen akadályt. A másik észrevétel pedig az egyik általad is beszúrt kép, történetesen a "vadászat" névre keresztelt darab, amelyen láthatjuk, hogy a vadász az elejtett őzet a lován cipeli haza. Ez azért lehet érdekes, mert az előző részben csak helyben lehetett "feldolgozni" az elejtett vadakat, most viszont úgy tűnik, hogy a lasszóval megkötözött emberekhez hasonlóan már a kilőtt állatokat is lóhátra lehet pakolni (persze nyilván csak az ehhez megfelelő méretűt, ergo egy grizzlyt nem valószínű, hogy egy darabban el lehet cipeltetni egy lóval). Ez pedig azt a lehetőséget veti fel, hogy a lelőtt állatot lehet, hogy majd csak egy safehouse-ban vagy egy faluban lehet majd feldolgozni, a vadászat helyszínén történő boncolás meg már nem lesz benne a játékban? Reméljük, hogy mihamarabb kiderül.
CsabCharger: Én is így vagyok vele. Remélem, jövőre nem romlik el itthon minden drága szar, amit le kellett cserélni egy csomó pénzért és akkor végre lesz pénz egy PS4-re.
wantoo

Offline
2016. 10. 21. 23:23
dani.szentgali: Nem feltétlenül az 1880-as években játszódik, csak utcai lámpák akkor jelentek meg először Amerikában. Ettől függetlenül lehet 1911 után is. De legalább egy 30-35 éves időszakba be lehet lőni
dani.szentgali

Offline
2016. 10. 21. 23:26
wantoo: Ja értem. Akkor még semmi sem biztos azzal kapcsolatban, hogy előzménysztoriról van szó, lehet ez akár 1911, azaz az első rész történései után is. Akkor megnyugodtam. Nem azt mondom, hogy egy előzménysztori feltétlenül rossz lenne, de szerintem jobb lenne egy friss sztori, ami nem az előző RDR eseményeinek előzményét dolgozza fel.
2016. 10. 25. 20:01
Persze, nagyon jó trailer elemzés... Bezzeg a fontos hírekről nem írtok cikket.

http://i.imgur.com/9NAIAL9.png
wantoo

Offline
2016. 10. 25. 21:59
Írtunk :-)
dani.szentgali

Offline
2016. 10. 27. 16:37
A mocsok oltalmazója: : Ja... rendkívül fontos hír...

Hozzászólok

Social
Kövess minket Facebookon, Twitteren és Tumblren, a főbb hírek mellett különböző érdekességeket is posztolunk!



Tumblr
Ki van itt?
Jelenleg 16 vendég böngészi az oldalunkat.
Kiemelt partnereink
Társoldalak