Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

GTA IV - Képelemzés

Nemrég közöltük le a Grand Theft Auto IV számítógépes változatát prezentálni kívánó IGN előzetéséből  az új információkat, most pedig egy képelemzéssel is előrukkolunk kedves látogatóinknak, mely elolvasása után talán még gyönyörűbbnek tűnnek majd az új screenshotok.

Az elemzés megtekintéséhez kattints a Folytatásra.

GTA

A játék talán egyik legizgalmasabb küldetése, amikor a város egyik bankját kell kirabolnunk. Az első képen ebből láthatunk egy jelenetet. Tisztán látszik, hogy a fejlesztők mely részeket dolgozták ki részletesen, melyiekeket kevésbé. A fal megviseltségét jelző textúrákra ránézésre nem fordítottak több munkát, mint az eddigi epizódoknál, de talán nem is kellene, hisz így is elmondható a város épületeiről, hogy kifogástalanok. A falak, az ajtók, ablakok, a boltívek viszont az előző részektől eltérően mindenütt alaposan ki lettek dolgozva. A lámpák világítanak, a fényeffektusuk oly annyira realisztikusak, hogy ennél jobbat más játékokban egyhamar nem fogunk találni. Ami a leg említésre méltóbb a képen az, amit nem is láthatunk rajta, vagyis hogy az objektumok egymásba olvasnak (például A táska szigorúan Niko teste mellett van). Az utolsó elem, amire kitérnék az a növényzet, konkrétabban a fák levelei. A konzolos verziókkal ellentétben itt cseppet sem látszanak "festőinek".

GTA

A második képen Niko és egy megkötözött nő, Gracie Ancelotti látható. A játék részletességét kiválóan szemlélteti ez a kép. Niko mimkája, a ruházata, annak gyűrődése, a fal mintázata, az ajtófélfa megviseltsége, vagy a polc görbesége. Elmondhatjuk, hogy nem sok ilyen kidolgozott játék születik a játékiparban.

GTA

Egy kifejezetten gyönyörű kép. Látható, hogy a személyi számítógépekre készülő változatban sokkal erősebbek, kihangsúlyozottabbak a színek. A kikötői harcban Nikonak nem csak a küldetés során "kapott" ellenfeleit kell megleckéztetnie, de a rendőröket is, akik a háttérben épp a helyszínre érkeznek. A kocsi ablakain a lövedékek nyomai kifogástalanul kidolgozottak, akárcsak Niko mozdulata, ahogy épp fedezékből tüzel az ellenségre.

GTA

Már volt egy kép a számítógépes portról, amelyen főhősünk egy rendőrautóban feszített. Ezen a képen szintén egy hatósági jármű volánja mögött feszít. A mozdulata teljesen valósághű, ahogy hátra néz a tolatásnál, ami egyébként teljesen érthető látván, hogy szemben vele egy dühös rendőr szegezi rá a pisztolyát. A színvilágot ezen a képen is érdemes megfigyelni az ablakon keresztül és egyébként.

GTA

A kép a hatalmas látótávolságot kívánja prezentálni, ami egyszerűen lélegzetelállító. Az épületeket, a város nappali fényeit kiválóan látni lehet, viszont mégsem látunk mindent - aki az utakon egyetlen egy járművet is észre vesz az kap egy csokit. Az égboltot és a felhőket érdemes megfigyelni. A kép szépségét csak fokozza a hatósági helikopter.

GTA

Algonquin-ra leszáll az éjj. A hatalmas felhőkarcolók ablakaiból, még a legtávolibb pontokból is áradnak a fények. A lilás égbolton  szintén fénylenek a csillagok és az arra elhaladó repülők is. Mindez gyönyörűen türöződik a  vizen. Niko hátát a holdfény világítja meg.

GTA

Ahogy látjuk Mr.Bellic épp elemében van, tombol. A színek itt is erősek. Ettől a felrobbant kocsik és a lángok is szebbek lettek.  A tökéletességre utal, hogy a roncsok és a szétrepülő alkatrészek égnek, nem  az aszfalt. Érdemes megfigyelni azokat  a pontokat, amelyeket a napfény megilávít (Niko arca, ruhája, fegyvere).

GTA

Egyértelmű, hogy Niko ezen a képen épp nyúlcipőt húz és menekülni próbál. Szembetűnik egy hiba, ami elgondolkodtató pozitív értelemben. A  Sanchez kerekei a talajban vannak, nem a talajon, viszont mivel homokos a terep ezt realisztikusnak is vehetjük. A kemény fordulás után porzik a homok, valamint a keréknyomok is gyönyörűen láthatóak. Főhősünk nagy pácban lehet, tekintve hogy nem egy pasas szegezi rá a fegyverét, ráadásul a háttérben egy Annihilator is közeledik. A színeket, az objektumok kidolgozottságát és a látótávolságot itt is érdemes megcsodálni.

2008.10.30 22:56 ▪ Írta: VISALI

sepoyclove
Offline
2008. 10. 31. 14:06
ott a negyedik kép alatt, idézem "Az épületeket,,a városnappali ", egyel több a vessző.

alexander1995
Offline
2008. 10. 31. 14:12
Köszi...pedig átnéztem a helyesírást nem 1x

DT-boy
Offline
2008. 10. 31. 14:13
"aki egyetlen egy járművet is észre vesz az kap egy csokit." A helikopter az tudtomal egy jármű!

Kérek egy Milka csokit

alexander1995
Offline
2008. 10. 31. 14:22
De az nem, az utakon közlekedik

nsxVICTOR
Offline
2008. 10. 31. 14:57
az utakon vannak járművek de a fényviszonyok miatt csak fehér pöttyöket látunk. (azért mert az autók tetén visszatükröződik a napfény)
kérem a csokimat!
és meg egy érdekesség: az utolsó képen Niko jobb karja vérzik.

Athlon
Offline
2008. 10. 31. 15:25
Attól tartok B.I.G._BENnél a pont

alexander1995
Offline
2008. 10. 31. 16:27
Aki rátalál az kap egy csokit...de h kitől az már nem a mi dolgunk Am én még mindig nem látok 1e autót sem

nsxVICTOR
Offline
2008. 10. 31. 17:26
tisztán nem fogod látni az atuókat, akárhogy is nézed. csak feltételezni lehet hogy azok ott járművek

dvflls
Offline
2008. 10. 31. 17:56
Igen, az utcso képnél a motor a kanyarodás miatt süllyed be a homokba..ez nem hiba.
Am télleg látni kocsikat, csak talán nagyobb felbontásba kéne nézegetni a képeket.
Pl:

http://pc.ign.com/dor/obj...?page=mediaFull

alexander1995
Offline
2008. 10. 31. 18:03
Akkor azt szebben is megoldhatták volna, de nem csak itt van ilyen hiba...pl a PC trailerben Bruice sarka is a földben van.

Leone
Offline
2008. 10. 31. 19:08
Khm! Konzolos verzióban amikor este van, ha messze kerülünk helikopterrel a talajtól, akkor úgymond fake járművek jelennek meg az utakon, amik kis piros és fehér fények formájában kerülnek elő Hangulatos és ügyes húzás, de azt erősen kétlem, hogy messziről így látni lehetne a helikopterből a járműveket... Bár egy olyan masinán amin a játékot bemutatták, még egy atomrobbanás is előfordulhat.... bele se rezzenne.

mrgell
Offline
2008. 10. 31. 19:35
Az utsó képen szerintem hiba, hogy a motor belesüllyed a földbe, erre bizonyítékképp a keréknyomot tudom felhozni ami átmegy a küllőkön és a gumi fölött van. Elvileg ott kéne lennie a keréknek, de egy ilyen icurka picurka bug bőven belefér minden játékba! Remélem az xboxos kiegészítőben mi is kapunk ilyen szép színvilágot! (meg a kesztyűket is nagyon irigyelem)

MateL
Offline
2008. 10. 31. 20:50
nsxVICTOR: Lehet hogy UFÓk, amik csak akkor merészkednek az utakra, amikor Niko épp a levegőben van

nsxVICTOR
Offline
2008. 10. 31. 20:53
Nem hiszem hogy a GTA IV-ben földönkívüliekkel is találkozhatunk, de hát ha már zombik vannak, akkor UFOk miért ne lehetnének?

mrgell
Offline
2008. 10. 31. 23:05
MateL:
Igaz UFO-k léteznek és rosszindulatúak, csak addig várnak a támadással, amíg Chuck Norris meghal Niko Bellic társaságában

danimo
Offline
2008. 11. 01. 00:10
"Az épületeket,ya város nappali fényeit kiválóan látni lehet" ...Az a y betű biztosan kell oda?

mrgell
Offline
2008. 11. 01. 01:21
danimo:
A képet analizáld, ne a szöveged

danimo
Offline
2008. 11. 01. 01:44
Tudom én... Csak hát ugye az ember olvassa a szöveget is, aztán az ilyen hibákon meg akad a szeme.

Bence (Visali)
Offline
2008. 11. 01. 11:07
Mostmár PSP is örömmel olvassa a szöveget (köszi)

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink