Nemrég közöltük le a Grand Theft Auto IV számítógépes változatát prezentálni kívánó IGN előzetéséből az új információkat, most pedig egy képelemzéssel is előrukkolunk kedves látogatóinknak, mely elolvasása után talán még gyönyörűbbnek tűnnek majd az új screenshotok.
Az elemzés megtekintéséhez kattints a Folytatásra.
A játék talán egyik legizgalmasabb küldetése, amikor a város egyik bankját kell kirabolnunk. Az első képen ebből láthatunk egy jelenetet. Tisztán látszik, hogy a fejlesztők mely részeket dolgozták ki részletesen, melyiekeket kevésbé. A fal megviseltségét jelző textúrákra ránézésre nem fordítottak több munkát, mint az eddigi epizódoknál, de talán nem is kellene, hisz így is elmondható a város épületeiről, hogy kifogástalanok. A falak, az ajtók, ablakok, a boltívek viszont az előző részektől eltérően mindenütt alaposan ki lettek dolgozva. A lámpák világítanak, a fényeffektusuk oly annyira realisztikusak, hogy ennél jobbat más játékokban egyhamar nem fogunk találni. Ami a leg említésre méltóbb a képen az, amit nem is láthatunk rajta, vagyis hogy az objektumok egymásba olvasnak (például A táska szigorúan Niko teste mellett van). Az utolsó elem, amire kitérnék az a növényzet, konkrétabban a fák levelei. A konzolos verziókkal ellentétben itt cseppet sem látszanak "festőinek".
A második képen Niko és egy megkötözött nő, Gracie Ancelotti látható. A játék részletességét kiválóan szemlélteti ez a kép. Niko mimkája, a ruházata, annak gyűrődése, a fal mintázata, az ajtófélfa megviseltsége, vagy a polc görbesége. Elmondhatjuk, hogy nem sok ilyen kidolgozott játék születik a játékiparban.
Egy kifejezetten gyönyörű kép. Látható, hogy a személyi számítógépekre készülő változatban sokkal erősebbek, kihangsúlyozottabbak a színek. A kikötői harcban Nikonak nem csak a küldetés során "kapott" ellenfeleit kell megleckéztetnie, de a rendőröket is, akik a háttérben épp a helyszínre érkeznek. A kocsi ablakain a lövedékek nyomai kifogástalanul kidolgozottak, akárcsak Niko mozdulata, ahogy épp fedezékből tüzel az ellenségre.
Már volt egy kép a számítógépes portról, amelyen főhősünk egy rendőrautóban feszített. Ezen a képen szintén egy hatósági jármű volánja mögött feszít. A mozdulata teljesen valósághű, ahogy hátra néz a tolatásnál, ami egyébként teljesen érthető látván, hogy szemben vele egy dühös rendőr szegezi rá a pisztolyát. A színvilágot ezen a képen is érdemes megfigyelni az ablakon keresztül és egyébként.
A kép a hatalmas látótávolságot kívánja prezentálni, ami egyszerűen lélegzetelállító. Az épületeket, a város nappali fényeit kiválóan látni lehet, viszont mégsem látunk mindent - aki az utakon egyetlen egy járművet is észre vesz az kap egy csokit. Az égboltot és a felhőket érdemes megfigyelni. A kép szépségét csak fokozza a hatósági helikopter.
Algonquin-ra leszáll az éjj. A hatalmas felhőkarcolók ablakaiból, még a legtávolibb pontokból is áradnak a fények. A lilás égbolton szintén fénylenek a csillagok és az arra elhaladó repülők is. Mindez gyönyörűen türöződik a vizen. Niko hátát a holdfény világítja meg.
Ahogy látjuk Mr.Bellic épp elemében van, tombol. A színek itt is erősek. Ettől a felrobbant kocsik és a lángok is szebbek lettek. A tökéletességre utal, hogy a roncsok és a szétrepülő alkatrészek égnek, nem az aszfalt. Érdemes megfigyelni azokat a pontokat, amelyeket a napfény megilávít (Niko arca, ruhája, fegyvere).
Egyértelmű, hogy Niko ezen a képen épp nyúlcipőt húz és menekülni próbál. Szembetűnik egy hiba, ami elgondolkodtató pozitív értelemben. A Sanchez kerekei a talajban vannak, nem a talajon, viszont mivel homokos a terep ezt realisztikusnak is vehetjük. A kemény fordulás után porzik a homok, valamint a keréknyomok is gyönyörűen láthatóak. Főhősünk nagy pácban lehet, tekintve hogy nem egy pasas szegezi rá a fegyverét, ráadásul a háttérben egy Annihilator is közeledik. A színeket, az objektumok kidolgozottságát és a látótávolságot itt is érdemes megcsodálni.