Legkeresettebb tartalmak:

GTA V csalások | Tőzsde | GTAO: Bikers (MC) | GTAO Szintek | RDR | GTAPlaceTV

GTA1 - A Race´n´Chase tervei

2011.04.02 19:55  |  Írta: Visali  |  Forrás: Videogaming 247

Érdekes eseményről számolunk be látogatóinknak. Hírünket legfőképp azok fogják értékelni, akik igazi Grand Theft Auto rajongók, akik kívülről fújják a sorozat történelmét. A GTA San Andreas és a Grand Theft Auto IV a legismertebb epizódjai a szériának, sokan ezeket a részeket ismerik, az első epizódokkal azonban nem foglalkoznak. Mindenesetre ismert, hogy a sorozat címe eredetileg nem is GTA, hanem Race´n´Chase lett volna.

Csaknem két hete Mike Dailly, a Race´n´Chase (GTA1) fejlesztői csapatának egyik tagja a Flickr képmegosztó portálon közzétette az első, felülnézetes, személyi számítógépekre megálmodott játék 1.05-ös verziójának terveit, amelyekből rengeteg kulisszatitkot megtudhatunk, többek között olyan dolgokat is, mint például hogy mi az ami a végleges változatba nem került bele, bár szerették volna a készítők. A "Folytatásra" kattintva egy részletes leírást találtok a közzétett 12 oldalas dokumentumról oldalakra bontva.

1. oldal

Az első oldal természetesen csupán egy fedőlap. Ezen fel van tüntetve a videojáték neve, verziószáma, a dátum (1995. március 22.) és a fejlesztő cég neve, a DMA Design Ltd., ami ma a Rockstar North.

Az 1. oldal megtekintése

2. oldal

A második oldalon egy táblázatot láthatunk, ahol tisztázzák a verziószámokat. Az 1.0 terveiről 1995 január 25-én született megállapodás, majd ötször újragondolták, módosították, végül március 21-én megszülettek a végleges tervek.

A 2. oldal megtekintése

3. oldal

A harmadik oldal egy tartalomjegyzék, ahol értelemszerűen a dokumentum egyes fejezetei vannak listázva oldalszámmal együtt.

A 3. oldal megtekintése

4. oldal

A negyedik oldalon olvashatjuk az első fejezetet, vagyis a bevezetőt. Tisztázásra kerül, hogy ez a dokumentum a Race´n´Chase című játék játékmentének terveit taglalja, megnevezi a találkozó időpontján, amelyen megszületett, illetve felsorolja az ott megjelent személyeket, akik a következők: Dave Jones, Mike Dailly, Robert Parsons, Stewart Graham, Steve Hammond, Chink, Oz, Keith Hamilton és David Kivlin. Az 1.2-es fejezetben egy magyarázatot olvashatunk. A Times betűtípussal írt játékelemek véglegesek, a Chicago-val írtak pedig nem véglegesek, mindössze javaslatok, amelyekről nem született megállapodás. A második fejezet is ezen az oldalon olvasható, ez az egyes játékelemekről való megállapodások dátumát taglalja.

A 4. oldal megtekintése

5. oldal

A harmadik fejezetben a rendszerinformációkról olvashatunk. Itt leszögezik, hogy a játék PC DOS, PC Windows, PlayStation, Saturn és Ultra 64 platformokra jelenik meg (a Nintentod 64-es és a GameBoy Color verziót ekkor még nem tervezték). Már a gépigényről is születtek megállapodások, például a képmegjelenésről, a képfelbontásról, a bitsűrűségről, stb. A játékot mindenképp egy CD lemezen tervezték kiadni, a hajlékonylemezt mint esetleges adathordozót teljesen elvetették. A negyedik fejezet is itt kezdődik. Itt a programozási nyelvekről olvashatunk.

Az 5. oldal megtekintése

6. és 7. oldal

Az ötödik fejezet már igazi konkrétumokat tartalmaz. A játék célja a szórakozás, illetve egy remek multiplayer játék. A történet jelen időben játszódik. A játék három városban játszódik, melyek grafikai stílusa különböző, másak a küldetések. A helyszínek: New York, Venice(!), Miami; tehát San Francisco csak később merült fel. A következő városba egy bizonyos pontszám elérésével lehet továbbjutni. A többjátékos mód személyi számítógépeken online, a konzolokon pedig a egy gépről játszhatnak ketten. Járművet bármikor eltulajdoníthatunk, ez azonban felkelti a rendőrök figyelmét. Járművek között autók, hajók, helikopterek, teherautók vannak. Ez egyébként megmagyarázza, hogy mit keres a játék fájljai között egy helikopter modell. A játékos 4 különböző játék közül választhat:

  1. Cannonball Run - Ez a név ismerős lehet azok számára, akik a Grand Theft Auto IV többjátékos módjában játszanak, ugyanis van egy ilyen versenytípus. Úgy tűnik ennek a gyökerei egész az első epizódig visszanyúlnak, hiszen a lényeg ugyanaz lett volna, vagyis eljutni A pontból B pontba, szabad útvonalon.
  2. Demolition Derby - A feeling nagyon hasonlít a Bloodring versenyekre. A feladat ugyanis a saját kocsinkkal minélj jobban összezúzni az ellenfelekét. Az nyer, aki a legtovább bírja. Alternatív lehetőség, hogy a játékos cserélhet járművet, de ekkor újra a starthelyre kerül. Az nyer, aki a legtöbb ellenséges járművet teszi tönkre.
  3. Bank Robbery (Robber) - Ez leginkább a Cops´n Crooks mulitplayer módra hasonlít. Egy bankrablásból menekülünk. Egy rejtekhelyre kell eljutni. Közben bűnöznünk kell, több küldetés lehetséges, ha elég missziót teljesítünk átjutunk a következő városba. Ha a játékos meghal vagy elkapják a rendőrök vége a játéknak.
  4. Bank Robbery (Cop) - Ez az előbbi másik oldala, mint a fent említett módnál. Rendőrt alakítunk és el kell kapnunk a menekülő autót. A többi rendőrautó a program vagy a többi online játékos vezérli.

Ezután a grafikáról olvashatunk. Pontosan megtervezték, hogy az egyes tájakat - város, vidék, tengerpart - milyen nagyságú lesz. Járműtípusonként körülbelül 20 autót terveztek.

A 6. oldal megtekintése
A 7. oldal megtekintése

8. oldal

Még az előző, 5.7-es fejezethez tartoznak a felugró ablakok, amelyek valamilyen fontosabb esemény, például autórobbanás esetén jelentek volna meg, illetve hogy időjárás változást is terveztek. Az egyik egy téli, a másik egy viharos, villámlásos idő. Az 5.8-as fejezet ismét informatikai adatokat tartalmaz.

A 8. oldal megtekintése

9. oldal

A hatodik fejezetben ismét a játékmenetről esik szó. Szünet gomb, ami végül számítógépeken az F6 billentyű lett mindenképp lett volna, és talán a legelső tervek szerint a térkép is megjelent volna, mint a GTA: Vice City-től kezdve minden epizódban, ugyanis külön kikötik, hogy az ott nem jelenik meg, a városban van egy különleges pont, ahol meg lehet nézni. A városok utakból (kisebb és nagyobb utcákból), járdákból, épületekből, vizes részekből (óceán) és hidakból állnak. Vannak szintek, tehát lehetnek az egyes utak felett hidak, amit sikerült is megoldaniuk. Az autók felmehetnek a járdára, ahol gyalogosok járnak. A fejlesztők szerették volna, ha ütközéskor az épületek is megsérültek volna.

A 9. oldal megtekintése

10. és 11. oldal

A hatodik fejezetnek még nincs vége. Olyan játékelemekről esik még szó, amelyek gyakorlatilag a mesterséges intelligenciát jelentik. A játékban lettek volna gyermekek és kutyák is. Már ekkor tervezték, hogy hallhatjuk a rendőrségi frekvenciát. Egérrel is irányíthattuk volna a játékot. Az autóval kapcsolatos funkciók a gáz, a fék, a bal és a jobb kanyar, a ki- és a beszállás és a duda. A hetedik fejezet a bejátszásokról szól. Az előzetes animált jelenetek ötlete mellett maradtak a fejlesztők. Egyszerű menüt álmodtak a játékba, mint a Doom-ban. A kilencedik fejezetben a munkamegosztást olvashatjuk. Bár tervezték a Saturn és az Ultra 64 verziót, de fejlesztőt nem találtak rá, talán ezért törölték a projektet.

A 10. oldal megtekintése
A 11. oldal megtekintése

12. oldal

Az utolsó oldalon a fontosabb időpontokat összegezték:

  • A fejlesztés hivatalosan 1995. április 4-én indul.
  • Teljes játék dizájn: 1995. május 31.
  • Mérföldkő 1 - Motor: 1995. Júlis 3.
  • Mérföldkő 2 - Nézet és Hatás: 1995. október 2.
  • Mérföldkő 3 - Az első játék: 1996. január 3.
  • Mérföldkő 4 - A végleges, alfa verzió: 1996. április 1.
  • A projekt vége: 1996. július 1.

A 12. oldal megtekintése

Ez mindenképp egy érdekes hír, és rendkívül értékes is. Nekem sokáig a GTA1 volt a kedvenc epizódom egész addig, amíg végig nem játszottam a The Ballad Of Gay Tony-t. Számomra felbecsülhetetlen értékű ez az információcsomag.

Kapcsolódó link: Mike Dailly Flickr profilja

Hannibal

Offline
2011. 04. 03. 01:42
Köszönjük Visali nekem tetszik jó fordítás lett és sok érdekesség van benne, ajánlom mindenkinek!
MateL

Offline
2011. 04. 03. 10:13
Azért képzeljük el az oldal nevét ha nem változtatták volna meg a játék nevét...raceandchaseplace.hu
wantoo

Offline
2011. 04. 03. 10:50
Mert most is grandtheftautoplace.hu az oldal címe, ugye? Bár a racplace sem nézne ki valami jól
Visali

Offline
2011. 04. 03. 11:59
Remélem, hogy jól fordítottam. Valamiért nehezen ment magyarul fogalmazni, talán mert mostanában az angolra meg a szlovákra koncentrálok... a lényeg, ha megértitek akkor jó. Amúgy nem racplace.hu lenne, hanem rncplace.hu, mert az and szót rövidítik. Egyébként ha a GTA1 logójában megnézzük a lángot az tényleg egy ilyen versenyzős játékhoz illik, talán onnan maradt meg.

A hírhez még annyit, hogy Venice-hez elfelejtettem odaírni, hogy az Velence magyarul.

Hozzászólok

Social
Kövess minket Facebookon, Twitteren és Tumblren, a főbb hírek mellett különböző érdekességeket is posztolunk!



Tumblr
Ki van itt?
Jelenleg 18 vendég böngészi az oldalunkat.
Kiemelt partnereink
Társoldalak