Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

GTA1 - A Race´n´Chase tervei

Érdekes eseményről számolunk be látogatóinknak. Hírünket legfőképp azok fogják értékelni, akik igazi Grand Theft Auto rajongók, akik kívülről fújják a sorozat történelmét. A GTA San Andreas és a Grand Theft Auto IV a legismertebb epizódjai a szériának, sokan ezeket a részeket ismerik, az első epizódokkal azonban nem foglalkoznak. Mindenesetre ismert, hogy a sorozat címe eredetileg nem is GTA, hanem Race´n´Chase lett volna.

Csaknem két hete Mike Dailly, a Race´n´Chase (GTA1) fejlesztői csapatának egyik tagja a Flickr képmegosztó portálon közzétette az első, felülnézetes, személyi számítógépekre megálmodott játék 1.05-ös verziójának terveit, amelyekből rengeteg kulisszatitkot megtudhatunk, többek között olyan dolgokat is, mint például hogy mi az ami a végleges változatba nem került bele, bár szerették volna a készítők. A "Folytatásra" kattintva egy részletes leírást találtok a közzétett 12 oldalas dokumentumról oldalakra bontva.

1. oldal

Az első oldal természetesen csupán egy fedőlap. Ezen fel van tüntetve a videojáték neve, verziószáma, a dátum (1995. március 22.) és a fejlesztő cég neve, a DMA Design Ltd., ami ma a Rockstar North.

Az 1. oldal megtekintése

2. oldal

A második oldalon egy táblázatot láthatunk, ahol tisztázzák a verziószámokat. Az 1.0 terveiről 1995 január 25-én született megállapodás, majd ötször újragondolták, módosították, végül március 21-én megszülettek a végleges tervek.

A 2. oldal megtekintése

3. oldal

A harmadik oldal egy tartalomjegyzék, ahol értelemszerűen a dokumentum egyes fejezetei vannak listázva oldalszámmal együtt.

A 3. oldal megtekintése

4. oldal

A negyedik oldalon olvashatjuk az első fejezetet, vagyis a bevezetőt. Tisztázásra kerül, hogy ez a dokumentum a Race´n´Chase című játék játékmentének terveit taglalja, megnevezi a találkozó időpontján, amelyen megszületett, illetve felsorolja az ott megjelent személyeket, akik a következők: Dave Jones, Mike Dailly, Robert Parsons, Stewart Graham, Steve Hammond, Chink, Oz, Keith Hamilton és David Kivlin. Az 1.2-es fejezetben egy magyarázatot olvashatunk. A Times betűtípussal írt játékelemek véglegesek, a Chicago-val írtak pedig nem véglegesek, mindössze javaslatok, amelyekről nem született megállapodás. A második fejezet is ezen az oldalon olvasható, ez az egyes játékelemekről való megállapodások dátumát taglalja.

A 4. oldal megtekintése

5. oldal

A harmadik fejezetben a rendszerinformációkról olvashatunk. Itt leszögezik, hogy a játék PC DOS, PC Windows, PlayStation, Saturn és Ultra 64 platformokra jelenik meg (a Nintentod 64-es és a GameBoy Color verziót ekkor még nem tervezték). Már a gépigényről is születtek megállapodások, például a képmegjelenésről, a képfelbontásról, a bitsűrűségről, stb. A játékot mindenképp egy CD lemezen tervezték kiadni, a hajlékonylemezt mint esetleges adathordozót teljesen elvetették. A negyedik fejezet is itt kezdődik. Itt a programozási nyelvekről olvashatunk.

Az 5. oldal megtekintése

6. és 7. oldal

Az ötödik fejezet már igazi konkrétumokat tartalmaz. A játék célja a szórakozás, illetve egy remek multiplayer játék. A történet jelen időben játszódik. A játék három városban játszódik, melyek grafikai stílusa különböző, másak a küldetések. A helyszínek: New York, Venice(!), Miami; tehát San Francisco csak később merült fel. A következő városba egy bizonyos pontszám elérésével lehet továbbjutni. A többjátékos mód személyi számítógépeken online, a konzolokon pedig a egy gépről játszhatnak ketten. Járművet bármikor eltulajdoníthatunk, ez azonban felkelti a rendőrök figyelmét. Járművek között autók, hajók, helikopterek, teherautók vannak. Ez egyébként megmagyarázza, hogy mit keres a játék fájljai között egy helikopter modell. A játékos 4 különböző játék közül választhat:

  1. Cannonball Run - Ez a név ismerős lehet azok számára, akik a Grand Theft Auto IV többjátékos módjában játszanak, ugyanis van egy ilyen versenytípus. Úgy tűnik ennek a gyökerei egész az első epizódig visszanyúlnak, hiszen a lényeg ugyanaz lett volna, vagyis eljutni A pontból B pontba, szabad útvonalon.
  2. Demolition Derby - A feeling nagyon hasonlít a Bloodring versenyekre. A feladat ugyanis a saját kocsinkkal minélj jobban összezúzni az ellenfelekét. Az nyer, aki a legtovább bírja. Alternatív lehetőség, hogy a játékos cserélhet járművet, de ekkor újra a starthelyre kerül. Az nyer, aki a legtöbb ellenséges járművet teszi tönkre.
  3. Bank Robbery (Robber) - Ez leginkább a Cops´n Crooks mulitplayer módra hasonlít. Egy bankrablásból menekülünk. Egy rejtekhelyre kell eljutni. Közben bűnöznünk kell, több küldetés lehetséges, ha elég missziót teljesítünk átjutunk a következő városba. Ha a játékos meghal vagy elkapják a rendőrök vége a játéknak.
  4. Bank Robbery (Cop) - Ez az előbbi másik oldala, mint a fent említett módnál. Rendőrt alakítunk és el kell kapnunk a menekülő autót. A többi rendőrautó a program vagy a többi online játékos vezérli.

Ezután a grafikáról olvashatunk. Pontosan megtervezték, hogy az egyes tájakat - város, vidék, tengerpart - milyen nagyságú lesz. Járműtípusonként körülbelül 20 autót terveztek.

A 6. oldal megtekintése
A 7. oldal megtekintése

8. oldal

Még az előző, 5.7-es fejezethez tartoznak a felugró ablakok, amelyek valamilyen fontosabb esemény, például autórobbanás esetén jelentek volna meg, illetve hogy időjárás változást is terveztek. Az egyik egy téli, a másik egy viharos, villámlásos idő. Az 5.8-as fejezet ismét informatikai adatokat tartalmaz.

A 8. oldal megtekintése

9. oldal

A hatodik fejezetben ismét a játékmenetről esik szó. Szünet gomb, ami végül számítógépeken az F6 billentyű lett mindenképp lett volna, és talán a legelső tervek szerint a térkép is megjelent volna, mint a GTA: Vice City-től kezdve minden epizódban, ugyanis külön kikötik, hogy az ott nem jelenik meg, a városban van egy különleges pont, ahol meg lehet nézni. A városok utakból (kisebb és nagyobb utcákból), járdákból, épületekből, vizes részekből (óceán) és hidakból állnak. Vannak szintek, tehát lehetnek az egyes utak felett hidak, amit sikerült is megoldaniuk. Az autók felmehetnek a járdára, ahol gyalogosok járnak. A fejlesztők szerették volna, ha ütközéskor az épületek is megsérültek volna.

A 9. oldal megtekintése

10. és 11. oldal

A hatodik fejezetnek még nincs vége. Olyan játékelemekről esik még szó, amelyek gyakorlatilag a mesterséges intelligenciát jelentik. A játékban lettek volna gyermekek és kutyák is. Már ekkor tervezték, hogy hallhatjuk a rendőrségi frekvenciát. Egérrel is irányíthattuk volna a játékot. Az autóval kapcsolatos funkciók a gáz, a fék, a bal és a jobb kanyar, a ki- és a beszállás és a duda. A hetedik fejezet a bejátszásokról szól. Az előzetes animált jelenetek ötlete mellett maradtak a fejlesztők. Egyszerű menüt álmodtak a játékba, mint a Doom-ban. A kilencedik fejezetben a munkamegosztást olvashatjuk. Bár tervezték a Saturn és az Ultra 64 verziót, de fejlesztőt nem találtak rá, talán ezért törölték a projektet.

A 10. oldal megtekintése
A 11. oldal megtekintése

12. oldal

Az utolsó oldalon a fontosabb időpontokat összegezték:

  • A fejlesztés hivatalosan 1995. április 4-én indul.
  • Teljes játék dizájn: 1995. május 31.
  • Mérföldkő 1 - Motor: 1995. Júlis 3.
  • Mérföldkő 2 - Nézet és Hatás: 1995. október 2.
  • Mérföldkő 3 - Az első játék: 1996. január 3.
  • Mérföldkő 4 - A végleges, alfa verzió: 1996. április 1.
  • A projekt vége: 1996. július 1.

A 12. oldal megtekintése

Ez mindenképp egy érdekes hír, és rendkívül értékes is. Nekem sokáig a GTA1 volt a kedvenc epizódom egész addig, amíg végig nem játszottam a The Ballad Of Gay Tony-t. Számomra felbecsülhetetlen értékű ez az információcsomag.

Kapcsolódó link: Mike Dailly Flickr profilja

2011.04.02 19:55  ▪ Forrás: Videogaming 247  ▪ Írta: Visali

Hannibal
Offline
2011. 04. 03. 01:42
Köszönjük Visali nekem tetszik jó fordítás lett és sok érdekesség van benne, ajánlom mindenkinek!

MateL
Offline
2011. 04. 03. 10:13
Azért képzeljük el az oldal nevét ha nem változtatták volna meg a játék nevét...raceandchaseplace.hu

wantoo
Offline
2011. 04. 03. 10:50
Mert most is grandtheftautoplace.hu az oldal címe, ugye? Bár a racplace sem nézne ki valami jól

Visali
Offline
2011. 04. 03. 11:59
Remélem, hogy jól fordítottam. Valamiért nehezen ment magyarul fogalmazni, talán mert mostanában az angolra meg a szlovákra koncentrálok... a lényeg, ha megértitek akkor jó. Amúgy nem racplace.hu lenne, hanem rncplace.hu, mert az and szót rövidítik. Egyébként ha a GTA1 logójában megnézzük a lángot az tényleg egy ilyen versenyzős játékhoz illik, talán onnan maradt meg.

A hírhez még annyit, hogy Venice-hez elfelejtettem odaírni, hogy az Velence magyarul.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink