Legkeresettebb tartalmak:

GTA V csalások | Tőzsde | GTAO: Bikers (MC) | GTAO Szintek | RDR | GTAPlaceTV

GTA V - 'Jól halad' a fejlesztés

2011.06.21 01:22  |  Írta: Ben Dover  |  Forrás: Gamespot

Az egyik leglátogatottabb gaming portál, a Gamespot saját állítása szerint elsőkézből kapott információt a Grand Theft Auto következő részének fejlesztéséről, mégpedig egy általuk meg nem nevezett forrástól, aki kapcsolatban van a Rockstar Games-szel.

Nem újdonság senki számára sem, hogy a következő nagy GTA epizód minden bizonnyal fejlesztés alatt áll, erről pedig maga Dan Houser nyilatkozott még 2009-ben. A most szárnyra kapott pletykák szerint "jól haladnak" a munkálatokkal, és "esélyes" a játék 2012-es megjelenése. Állítólag már a fejlesztés végső stádiumában tartanak és csak néhány kisebb dolog, például a minijátékok elkészítése van hátra, ami igen merész állításnak hangzik azok után, hogy gyakorlatilag semmit nem tudunk a játékról.

Ha viszont tényleg olyan jól halad a fejlesztés, ahogy azt az informátor gondolja, és hihetünk is neki, akkor még ebben az évben megtörténhet a bejelentés, és talán valami teaser félét is kapunk. Izgatottan várjuk!

Visali

Offline
2011. 06. 21. 12:28
Kérdéses az informátor kapcsolata a Rockstar Games-szel, mert ez így inkább másodkéznek hangzik, vagyis biztos van benne egy kis torzítás, valószínűleg ez pont az a kijelentés, hogy már csak apróságok, minijátékok vannak hátra. Viszont én azt mondom, hogy vehetjük igaznak is. Ha a Rockstar North egyszerre két játékon, az Agent-en és a Grand Theft Auto V-ön is dolgozik, valamelyiknek kevesebb figyelmet szentel, és nyilván az új játék kap előnyt. Az is reális szerintem, hogy a Rockstar Games marad a RAGE grafikai motornál és az Euphoria fizikai motornál, ott a MotionScan, amivel az animációkat könnyen, gyorsabban elkészíthetik. Ráadásul ha tényleg Los Angeles lesz a színhely, amiből szerintem az fog kisülni, hogy kiegészítőkben megkapjuk hozzá San Francisco-t és Las Vegas-t, azon sem kell nagyon sokat dolgozni, mert lényegében a térképet kell összevágni, az épületekhez formailag és a textúrákat használhatják az LA Noire-ból vagy akár a Midnight Club: Los Angeles-ből is, tehát nem szükséges minden maszlagért a nyugati partra utazniuk. Mindebből az következik, hogy ismét a történetre emelik a hangsúlyt, illetve hogy még a játék nem került bejelentésre és azt állítják, hogy apróságok, minijátékok vannak még hátra lefordítva arra, amit maga a Rockstar Games mondhatott elsőkézből az informátornak arra következtethetünk, hogy sok lesz a melléktevékenység a játékban és valószínűleg bonyolultabbak. Az pedig, hogy még mindig nem jelentették be akár azzal is magyarázható, hogy úgy próbálják meg háttérbe szorítani a GTA sorozatot a többi játékkal szemben, hogy kevesebb marketing időszakot adnak neki, így hamarabb megtudjuk, kiadják, illetve a Take-Two Interactive féltheti a részvényeit és nem akarja elkapkodni a bejelentést, ráadásul a rajongók bizalmát is visszanyerhetnék valamennyire, ha már nem kellene elhalasztani a játék megjelenését.
Hannibal

Offline
2011. 06. 21. 14:44
Én bisztos vagyok benne hogy a grafika mocskos sokat fog fejlődni vagy egy teljes körű új motor vagy a régi javítása részletezése mert bisztos hogy részletesebbek lesznek a textúrák és az emberek is. Én is a San andreasos helyszínekre szavazok + városok DLC-kben de tuti hogy nem vesznek át semmit se a LA-ból se a midnightból gondoljunk bele pl a noire-ban 1948 van a GTA pedig a jelenben és manapság LA egy felhőkarcoló város eltűntek a múlt századi 1-2 emeletes házak. És a jövői megjelenés támogatom de most gondoljunk csak bele az agentet meg a max payne 3-mat is bejelentették vagy 2-3 éve és nem tudni róluk szinte semmit érdekes lenne ha idén bejelentenék a GTA V-öt és fél 3negyed év múlva megjelenne (+ úgyis késik mint mindig) túl szép lenne. Szerintem meg akarják mutatni hogy a GTA nélkül is érnek valamit ezért van most háttérbe szorítva szeretett játékunk.
Gege

Offline
2011. 06. 21. 15:02
Hannibal: A "biztos" szavunkat a zöngésség szerinti részleges hasonulás miatt a kiejtésével ellentétben nem sz-szel írjuk.
MolGabi

Offline
2011. 06. 21. 15:21
Dolgozzanak is rajta rendesen, nehogy megint egy hulladékot adjanak ki ! Nálam nagyon lelombozó volt a GTA IV annak idején. Gondolom tanulnak a hibákból és a visszajelzésekből. És nem csak PC-n voltak gondok úgy tudom, hanem a konzolos verziók sem voltak túl stabilak.
Hannibal

Offline
2011. 06. 21. 17:02
Köszönöm Gege másodállásban nyelvújító vagyok
Deystan

Offline
2011. 06. 21. 20:53
Konzolos verziók nem voltak stabilak? Te miről beszélsz? megvan 360-ra, és jobb ha tudod, sokkal jobb és optimizáltabb mint a pc verzió, az ég világon semmi gond nincs vele......
Shotgun

Offline
2011. 06. 22. 15:46
Deystan, ez azért egy elég erős ferdítés. Nekem két X360-am volt, mindkettőn rendkívüli módon szaggatott a játék, ráadásul csúnya is volt itt-ott. A szaggatás és a sok pop-up még HDD-vel is elviselhetetlen...
Pacal17

Offline
2011. 06. 22. 17:43
Shotgun: Azért a rendkívüli, elviselhetetlen szaggatás és pop-up igencsak túlzás
Hannibal

Offline
2011. 06. 22. 19:12
Érdekes az én boxomon sose volt vele semmi baj. Max egyszer kétszer lassan tölti be a levegőben a város túloldalát de semmi komoly.
kokain2000

Offline
2011. 06. 22. 20:42
Ps3-on soha nem volt semmi baja!!!
MolGabi

Offline
2011. 06. 22. 20:45
Deystan: Én sem tudom miről beszélsz, de ezek a tények, hogy a IV-es éra nem úgy sikerült, ahogy illett volna összedobni. Annak idején olvasni lehetett arról, hogy konzolon sem tökéletes a játék, adtak is ki tudomásom szerint minimum egy javítócsomagot hozzá. Sőt, utána a DLC-k is kaptak, legalábbis a TLAD biztosan, akárcsak a PC verziók. Szerintem nincs miről beszélni, kicsit félvállról lett véve maga a programozás/portolás.
Deystan

Offline
2011. 06. 22. 21:50
Shotgun szerintem neked sosem volt 360-ad
3 éve megvan a játék, soha egy szikrányit se szaggatott, grafika mindenhol nagyon szép, kisebb bugok pedig minden létező játékban fellelhetőek. De mindenkit biztosíthatok arról, hogy mind a 360-as, mint a ps3-as verzió sokkal jobb és élvezhetőbb, mint az az optimizálatlan szutyok, amit pc-re kiadtak. Ennek oka az hogy ahány user, annyi fajta pc. Konzolra egy hardware van így jóval könnyebb optimizálni a játékot. No meg a rengeteg warez, illegális letöltés. Sosem adnak el egy gta pc verziójából annyit, amennyit a konzolos verzióól néhány nap alatt, azt hiszem ennek köszönhető a pc verzió több hónapos késleltetése, majd az összecsapott átirat. De ez ugyebár nemcsak a GTA játékoknál észrevehető ez.
Shotgun

Offline
2011. 06. 22. 23:32
Én kérek elnézést, hogy megmondod, mim van, volt vagy nincs. Már két Xbox360-on vagyok túl és nem igazán vagyok megelégedve azzal, amit a GTA IV nyújt rajta. Az optimalizáltság meg már jó ideje nem kérdés, a patcheket, valamint a gyönyörű képeket tekintve, melyeket a PC verzióról készítenek a felhasználók.

A PS3 verzióról egyenesen azt mondják még a hivatalos gamer oldalak is, hogy csúnya, az Xbox360-as verzió pedig nem sokkal jobb. Egyszerűen azért, mert a konzol hardvere pontosan meghatározott és akármennyire is hiszed azt, hogy több időt töltöttek az optimalizálással konzolra, mint PC-re, egyáltalán nem lesz igaz. A nagyobb üldözéseknél, falnak csapódásoknál olyan számításokba kezd a processzor, hogy az sokszor igen nagy fps esést jelent és sok ember ezért is tért át inkább a PC verzióra... persze a konzolosok közül, akik látták, hogy az Xbox360 és a PS3 nem éppen olyan támogatott, mint a PC-s verzió, ráadásul a rajongói módosítások igen kenterbe verik a konzolt. Nekem igazából mindegy, lehet ferdíteni, de az igazságon nem változtat. Meg kell nézni a Youtube videókat és azt, hogy a konzolosok közül melyek azok, akik a mai napig játszanak naphosszat a játékkal. A bővíthetőség, a grafikai módosítások, stb. a mérleg nyelvét alapvetően a PC irányába fogja dönteni, a mostani hardverek pedig gond nélkül futtatják a játékot, még szerkesztett shaderekkel, stb. Ha nem hiszed el, http://www.gtaforums.com/...417918&st=23040 pár kép a PC-s verzióról.

Most belekezdhetnék egyéb dolgokba, de ez már lefutott dolog. A konzolok jók, de nem a GTA IV lesz a példa arra, hogy tényleg azok. Resident Evil 5, Duke Nukem Forever, stb. Olyan címek, amik ténylegesen jók Xbox 360-on és érdemes velük játszani. Alternatívaként tökéletes választás azoknak, akiknek nincs kedve sok pénzt költeni a játékokra, vagy PC-re.

(Megjegyezném, hogy elsők között tudhattam a kezeim között a játékot.)

Azt pedig elhiheted, hogy van Xbox360-am. Kösz a figyelmet.

(Próbálj meg huzamosabb ideig egy olyan részen haladni autóval, ahol sok a járókelő és sok olyan szabadtéri pad van, amit szét lehet törni... le fog esni az állad, mert magad fogod megcáfolni. De nem ez az egyetlen ilyen lehetőség.)
MolGabi

Offline
2011. 06. 23. 00:10
Pár saját képem a GTA IV Pc-s verziójából, az ún. EBS mod-dal.

http://kepfeltoltes.hu/vi...ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/vi...ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/vi...ltoltes.hu_.jpg

Ezt a beállítást 2009-ben 1024x768-ban végeztem, a program pedig megkétszerezte a felbontást. Így lett gyönyörű a kép, és az "elmosódás" sem észrevehető már ekkora felbontásnál. Nagy sebességnél elmosódott a kép, de nem úgy, mint pl 1440x ... felbontásban.

A lényeg az, hogy a IV egyik platformon sem lett kiemelkedő, de a PC verzió a javítások után sokszorosan leveri a konzolos verziókat. Igaz, kell hozzá egy erős gép is.
Cube Head

Offline
2011. 06. 23. 08:00
360-on nekem is szaggat.Meg az irányítás sem tökéletes és unalmas agame.a DLC-k miatt nem hagytam abba.És kissbb bugok?átsétűlok amotorháztetőn, egyszer eltűnt minden,csak azemberünk maradt,és a rotterdam towernél lemegy úgy15 fps-re
Deystan

Offline
2011. 06. 23. 08:31
Cube Head ezek a bugok nem csak a 360 verziót érintik. Szaggatni nem szaggat a játék. Egy konzolos játék hogy szaggathatna? Nem fognak kiadni olyan játékot egy konzolra sem ami szaggat. Mellesleg a játékokkal foglalkozó nagyobb oldalak (GameSpot, IGN) szokták értékelni/pontozni a játékokat, és a GTA3 óta minden konzolos GTA verzió jobb pontszámot kapott, mint a PC verzió.

Más részről én azt értem hogy a mai csúcs pc-k már szebb grafikát képesek kihozni mint bármelyik konzol. De a egy játéknál nem ez a lényeg. De mint fentebb írtam, a PC verzió háttérbe szorulása a GTA nál (nemcsak a GTA-nál, más játékoknál is ugyanúgy pl. nagyban lebutított FIFA sorozat) nem annak tudható be mert a fejlesztők nem szeretik a PC-t mert az olyan kaki vagy ilyesmi. Pusztán arról van szó hogy a konzolos verziókból pár nap alatt többet adnak el ahányan a pc-s változatból összesen. Ez sajnos így megy. Miért költenének dollármilliókat azért hogy ne hozza vissza az árát? Ami nem nyereséges miért fektetnének bele? Ez igazából teljesen érthető. A PC_s játékok illegális letöltése annyira egyszerű manapság, hogy ezen semmi meglepő nincs hogy mindenki letölti. A Konzolos warezolás is létezik természetesen, főleg MO-n csinálják sokat, hisz a fejlett országokhoz képest alacsony a az életszínvonal és egy átlag ember nem engedheti meg magánnak a 10-20k között mozgó játékokat megvenni. De természetesen ha netán ez valahogy fordítva lenne és konzolra warezolna mindenki, pc-re pedig megvennék, akkor a pc lenne a sikeresebb mert a fejlesztőknek az hozná a fő bevételt. De ez nem így van. És ez sajnos a következő GTA-nál se lesz így. X360 és PS3 megjelenés után hónapokat kell várni a pc verzióra

És igen, egy bivaly erős géppel túlszárnyalható a konzolok grafikája, de egy ilyen gép 180k, egy 360 pedig 60k, és akkora eget rengető különbség azért mégse lesz, szerintem rohadtul nem éri meg, rablás az egész, és a játékkínálat sem olyan. És ugyebár nem a grafika számít. Lehet akármilyen csilli-villi, a játékélmény a fontos.
De mindannyian tudjuk hogy a GTA-nál nem a grafika számított. A GTA3, VC, SA, LCS, VCS grafikája hol van a GTA4-hez képest? SEHOL! megsem közelíti azt! Viszont melyiket élveztétek jobban? szerintem az előző szériát minden GTA fanatikus jobban szerette, sokkal jobb élményt nyújtottak, főleg a hangulatos Vice City.
MolGabi

Offline
2011. 06. 23. 10:04
Azt hozzá kell tenni, nekem egy hárommagos gépem van, 2 éves már, akkoriban is a középszerű gépek közé tartozott. Ez akkor ~90 e. Ft-ba került, és bevallom, megbántam pár hónap után. DE ! A sok javítások azért helyrehozták a PC-s GTA-t és nálam most már megy tökéletesen, a lehető legmagasabb beállítások mellett is. Olyan helyeken szokott néha akadni, ahol azelőtt könnyedén ment, ezt nem tudom miért teszi, de engem különösebben nem zavar.
A lényeg, remélem a következő fő rész, vagy epizód azért megfelelően lesz optimalizálva. Ha a GTA3-VC-SA játékoknál folyamatosan csökkentették a gépigényt, pedig 1-2 évente jöttek ki, akkor ezt ma is megtehetnék szerintem. Vannak sokkal szebb játékok, és mégsem eszik sem a gépeket, sem a konzolokat.
Hannibal

Offline
2011. 06. 23. 11:00
A GTA IV-nek szerintem az lett a veszte hogy hamar adták ki ugye kb minden ami benne van vadiúj motorok fizika stb... a játék előtt illetve alatta fejlesztették meg minden ahogy tudom utána ugye bejelentették megint késtek de tartani akarták valamilyen szinten a meghirdetett dátumot és megint kapkodtak. Jó munkához több idő kell. GTA V-nél abban reménykedem hogy nem változik olyan sok mindenben mert akkor egy már viszonylag jól ismert alappal tudnak dolgozni ami csökkenti a hiba lehetőségét. A fentebb említett ok miatt is nem jelentették még be szerintem majd akkor fogják ha tuti minden fontosabb dolog már perfectül megy.
Cube Head

Offline
2011. 06. 23. 12:58
akk ne hidd el te tényleg szaggat!!!!
Shotgun

Offline
2011. 06. 23. 13:07
Deystan: Azt is leírtam, hogy a konzolok egyértelműen olcsóbbak, a gépeknél, ráfordítás szempontjából. Viszont ezt "Cube Head ezek a bugok nem csak a 360 verziót érintik. Szaggatni nem szaggat a játék. Egy konzolos játék hogy szaggathatna? Nem fognak kiadni olyan játékot egy konzolra sem ami szaggat. Mellesleg a játékokkal foglalkozó nagyobb oldalak (GameSpot, IGN) szokták értékelni/pontozni a játékokat, és a GTA3 óta minden konzolos GTA verzió jobb pontszámot kapott, mint a PC verzió. " ne vedd érvnek. Az oké, hogy nem igazán jó ötlet számukra egy konzolos játékot kiadni úgy, hogy az FPS ingadozó, de ez már számtalan játéknál megtörtént. Kicsit érdeklődj utána, mielőtt elvakultan védenél olyasvalamit, ami ugyanannyi hibát hordoz magában, mint előnyt.

Nem kell egyből letámadni azt, aki tisztán lát és tapasztalatból beszél. Nem hülyeségről regélek, azért elhiheted, hogy értek egy-két dologhoz, ami a játékokat illeti és egyáltalán nincs bajom a konzolokkal, csak az, hogy akik általában konzolon nőnek fel, teljesen elvakultan állítanak olyan marhaságokat, amik miatt az ember legszívesebben levetné magát egy több száz méteres épület legtetejéről.

A pontozás meg egyáltalán nem azt jelenti, hogy a PC verzió rosszabb. Kicsit olvass utána, például a Gamespot tesztje a San Andreas-ról alapból kevesebb negatívumot hoz fel a játék PC verziójáról, mint a PS2-esről, aminél idézem "Unstable frame rate" is szerepel. Remélem nem szorul magyarázatra. Ez egy példa, de már megdöntöttem a "konzolra nem adnak ki játékot, ami szaggat" teóriát. Kereshetnék még teszteket, de nincs időm rá.
Deystan

Offline
2011. 06. 23. 16:17
Cube Head: úgy írsz erről a játékról mintha teljesen játszhatatlan lenne úgy szaggatna... holott erről szó sincs.
Ami engem illet Shotgun, nem konzolon nőttem fel hanem PC-n. 2007-ben vettem az első konzolomat egy PS2-t, majd 2009-ben 360-at. A helyzet az volt hogy mind a hardware gyártók, mind a játékfejlesztők hülyére veszik a PC-s játékosokat (nem jelennek meg rá játékok, vagy csak hónapokkal a konzolos debut után, vagy f*s optimizálással, rohadt nagy gépigénnyel stb.) és én köszöntem szépen nem kértem ebből. Csak arra próbálok rávilágítani, hogy aki megszállottan elkötelezett a pc mellett, ne várja meg a GTA5-öt hogy megint kapjon vmi ócska átiratot a megjelenés után fél-1 évvel, inkább ruházzon be egy 360-ra ami jóval olcsóbb mint pl. 1 pc fejlesztése, és biztosan, hibátlanul fog futni. anyagilag és játékélményben is jobban fog járni.
Gege

Offline
2011. 06. 23. 16:39
Azért aki azt írja, hogy szaggat a játék konzolon, ugye nem tört verzióról beszél?
Deystan

Offline
2011. 06. 23. 16:50
Igazából mind1 hogy tört vagy nem tört ha HDD-ről megy a játék. Nálam sosem szaggatott, de biztos az én gépemmel van a "probléma".
Cube Head

Offline
2011. 06. 23. 17:24
nem!gyári.és nem mondtam hogy játszhatatlan , éshiggyétek már el hogy akad
Gege

Offline
2011. 06. 23. 17:47
Én egyszer próbáltam havernál 360on a játékot (eredeti, lemezről futott) és eléggé zavaró volt a sok popup, nem töltötte be a környezetet ahogy egyre gyorsabban haladtam. A box flashelt volt, nem tudom, ez számít-e.
wantoo

Offline
2011. 06. 23. 17:52
Nekem nem flashelt 360-al és eredeti GTA IV-el szintén volt némi akadás (próbáltam lemezről és HDD-ről is, és mindkét esetben). Annyira nem zavaró, de észrevehető... kicsit csalódott is voltam, nem ezt vártam.
Shotgun

Offline
2011. 06. 23. 17:54
Maximum olyan szempontból, hogy esetleg a drive is cserélt volt. De ez nem biztos, így nem feltétlenül hat ki a játék sebességére.. De ahogy Deystan mondta, HDD-ről tök mindegy, hogy eredeti játékot futtatsz-e, vagy sem, mert a merevlemez tárolja a textúrákat és modelleket és onnan azért gyorsabb az olvasási sebessége a procinak, mint egy DVD olvasóé egy DVD-ről.
MolGabi

Offline
2011. 06. 23. 18:32
Mondjuk szerintem a GTA V már nem a jelenlegi konzolokra fog megjelenni, hanem már a következő generációs készülékekre. Bizakodó vagyok, hogy jó lesz a soron következő epizód. Ismételni tudom önmagam, ha nem veszik figyelembe a felhasználói visszajelzéseket Rockstar-ék, akkor nagy hülyeséget követnek el ezzel.
Deystan

Offline
2011. 06. 23. 19:19
A Microsoft 2015-ig, a Sony 2016-ig nem tervez új konzolt (persze nem biztos hogy ezt készpénznek lehet venni szvsz), de arra mérget lehet venni, hogy az új GTA még a mostani generációra fog készülni.
Az hogy GTA V lesz a címe azt nem tudni, szóval GTA V lehet hogy csak a következő generációra lesz. De az tuti hogy a jelenleg fejlesztés alatt álló GTA még a mostanira.
Én abban is bízom, hogy a küldetések majd sokkal változatosabbak lesznek, GTA4-ben úgy érzem túl monotonra sikeredtek a küldetések, vagy el kellett furikázni valahova, vagy megölni valaki(ke)t. Emlékezzünk az azelőtti GTA-k küldetései milyen változatosra és sokoldalúra sikeredtek.

És ha már a 360 verziót szidja mindenki:

http://www.youtube.com/wa...feature=related

http://www.youtube.com/wa...feature=related

http://www.youtube.com/wa...feature=related

http://www.youtube.com/wa...h?v=IGMFE3rDYJs

És ez csak kis töredéke annak, amit még mutatni tudnék.
MolGabi

Offline
2011. 06. 23. 23:27
Mondjuk a 4 videóból 2 a tört verzióból való, a másik kettő meg szerintem a Patch előtti időszak. Na és persze, a videókártya driverek miatt is genyózik néha a program PC-n. De a témát kitárgyaltuk szerintem. Vannak minden platformon vele gondok, és kész. Erről nem tehetünk mi felhasználók.
Gege

Offline
2011. 06. 23. 23:49
Haha, nekem ilyen gondjaim nincsenek, ugyanis nem viszi a gépem a játékot és konzolom meg nincs.

Hozzászólok

Social
Kövess minket Facebookon, Twitteren és Tumblren, a főbb hírek mellett különböző érdekességeket is posztolunk!



Tumblr
Ki van itt?
Jelenleg 21 vendég és a következő felhasználók böngészik az oldalunkat:
Kiemelt partnereink
Társoldalak