Legkeresettebb tartalmak:

GTA V csalások | Tőzsde | GTAO: Bikers (MC) | GTAO Szintek | RDR | GTAPlaceTV

Zelnick ellenzi az exkluzivitást és az éves címeket

2011.12.08 19:16  |  Írta: Ben Dover  |  Forrás: VG247

A Rockstar Games címek kiadójaként is működő Take-Two Interactive elnöke, Strauss Zelnick a napokban megrendezett UBS Media and Communications konferencián beszélt a vállalat stratégiájáról, beleértve a konzol exkluzivitást vagy azt a tendenciát, hogy évente új játékot adnak ki.

Zelnick a nagyobb kiadók kapcsán elmondta, hogy szerinte évente újabb és újabb játék megjelentetése a minőség rovására mehet:

"Ha megpróbáljuk ezeket a termékeket évente kipréselni magunkból, az szerintünk nem egyezik meg a minőségi eredménnyel. Ha minden évben óramű pontossággal adsz a fogyasztóknak valamit, még akkor is ha fantasztikus, nagy esély van rá, hogy hamar megunják." — mondta Zelnick.

A vállalat feje kitért a mostanában népszerű exkluzivitás témájára is, amely azt jelenti, hogy egy bizonyos címet csak egy platformon jelentetnek meg:

"Azt akarjuk, hogy minden termékünk elérhető legyen a fogyasztó számára, akármikor és akárhol. Nincs szándékunk a platform kiélezésére, és nem is szabad, hogy legyen."

Ez utóbbi kijelentése egy kicsit érdekes, mert a hivatalos álláspont szerint a két éve bejelentett Agent kizárólag PlayStation 3-ra jelenik majd meg. Azt viszont talán biztosra vehetjük, hogy a GTA V nem lesz konzol exkluzív.

Hannibal

Offline
2011. 12. 08. 19:34
Milyen igaz, hány évet vártunk a GTA IV-re és, mégis mekkora emberi fekália lett a port.
Visali

Offline
2011. 12. 08. 19:42
A Sony egyik embere egy interjú során már nagyon bizonytalanul beszélt az Agent PlayStation exkluzivitásról.
Cube Head

Offline
2011. 12. 08. 19:43
ezek szerint nem lesz Xboxra?
Visali

Offline
2011. 12. 08. 20:25
Cube Head: Épp azt mondom, hogy bizonytalan a PlayStation exkluzivitás, vagyis ngy esély van rá, hogy más platformra is kiadják.
csaba292

Offline
2011. 12. 08. 21:12
Én kezdem azt hinni, hogy pár évig jegelték az Agent-et... nagyon nagy a csend róla, és ez mégsem egy GTA vagy Max Payne hogy a legfontosabb legyen...
Shotgun

Offline
2011. 12. 08. 21:31
Ez körülbelül olyan kijelentés, mint ha azt állítottuk volna, hogy a GTA V-öt nagy valószínűséggel jegelték, mert nagy a csend. Gyerekek, nem erről van szó, hanem esetleg arról, hogy jelenleg már két igen nagy cím van folyamatban, ami a Max Payne és a GTA V.
Ragnar

Offline
2011. 12. 08. 22:14
sztem Agent-el fölösleges foglalkozni, bizonytalan nagyon...
jól beszél Zelnick, értelmes, nemúgy mint sok másik...
viszont érdekes Red Dead nemjött PC-re, meg La Noire is megjelent
Toni Cipriani

Offline
2011. 12. 08. 22:27
Shotgun: A GTA-t már jóideje csak a neve viszi. Max Payne is erre a sorsra fog jutni. Lehet évekig fejleszteni a játékokat, de a korától nem lesz jobb, mint a sok 1 évet fejlesztett hulladék. A multi-platform pedig gyakorlatilag nem létezik a Rockstarnál, bármelyik 15 éves hobbiprogramozó jobb portot dobott volna össze ingyen.
Persze ez a vélemény fokozottan szubjektív, mindenesetre én hatalmasat csalódtam a GTA IV-nél és eddig a Max Payne-nél is.
Shotgun

Offline
2011. 12. 08. 23:46
És én hol akartam kitérni arra a témára, hogy húzó tényező-e egy produktumuk címe, vagy sem? Arra akartam rávilágítani, hogy teljesen felesleges kijelentéseket tenni arra, hogy az Agent évekig lett "jegelve", mert nagy valószínűséggel csak a főbb címek elkészültéig van hírcsend, DE ez sem biztos.

A hobbiprogramozós részt meg szerintem te sem gondoltad komolyan. Már azért sem, mert maga a portolási folyamat sokkal több embert vesz igénybe, mint egy-két "hobbiprogramozót".

Példának okáért felhoznék egy módosítást, mely a VCS PSP verzióját hivatott PC-re varázsolni, egy port formájában... elég rég óta készül az is, pedig nem egy tehetséges ember dolgozik rajta, és még most sem tartanak ott, hogy a küldetések végre megfelelő formában szerepeljenek.

Ettől persze nem lesz jobb a GTA IV, de azért erős túlzásokat kerüljük, ha azt szeretnénk, hogy komolyan vegyenek minket mások.

Ragnar, neked meg csak azt tudom mondani ezzel kapcsolatban, hogy mindenről megéri vitázni, ami iránt az ember érdeklődik. És nem, a vita egyáltalán nem negatív dolog, csak akkor, ha az ember nem képes figyelembe venni mások véleményét, stb... Nem akartam még csak véletlenül sem utalni.....
Toni Cipriani

Offline
2011. 12. 09. 00:19
Shotgun, nagyon csipázlak, de azzal ugye tisztában vagy, hogy az összes id Software játék OS X és Linux portját egyetlen ember készítette, ingyen, szabadidőben? Az id Soft játékok pedig nem a technika legalját képezik. A 15 év valóban túlzás volt. A RAGE (id játék, nem az engine) Linuxos portját is egyetlen id-s ember készíti, szabadidőben, meló után.
ATi0021

Offline
2011. 12. 09. 11:21
Őszintén szólva semmi bajom a konzolos dologgal, a lényeg hogy legyen PC-re is. A GTA IV-el semmi bajom nincs. Ok tudom, hogy szidják, van is benne igazság, de ha alárak valaki egy ma közepes gépet szépen fut. Persze aki azt akarja, hogy az egész város legyen betöltődve, meg legyen 1 milliárd kocsi és gyalogos az ne csodálkozzon ha nem megy. De azokat utálom a legjobban akik ENB-től kezdve minden vackot rászórnak és úgy szidják....
Gaby86

Offline
2011. 12. 09. 14:17
Toni Cipriani: "A GTA-t már jóideje csak a neve viszi. Max Payne is erre a sorsra fog jutni."
Ezt te se gondolod komolyan? A GTA nem COD ezt ne felejtsük el. Nekem a portal se volt bajom. Egy AMD 5200, 8800 gt 512mb, 2 gb ram-al simán ment közepesen patch-ek nélkül. A Max Payne 3 meg nagyon nagyot fog ütni.
Észrevette mostanság divat a Rockstar játékokat fikázni.
A Mafia 2 megjelenése előtt is ez volt: "Hú ez legyalázza a GTA IV-et." Oszt mikor megjelent mindenki hallgatott. Most meg a Max Payne-nél: "Jaj nekem nem tetszik a kopasz Max. Nem értem ezeket én nem kötődöm érzelmileg ennyire egy karakterhez. Felfogom, hogy az emberek Megöregedhetnek, levághatják a hajukat és elköltözhetnek New York-ból.
Toni Cipriani

Offline
2011. 12. 09. 15:25
Gaby86: GTA jobb, mint a COD. Ez tiszta sor. A Portal nem értem, hogy keveredett ide, de örülök, hogy nem volt vele gondod.
A Max Payne 3 meg nagyot fog ütni, csak nem minőségben, max. eladásban. A Remedy-vel az eredeti Max Payne is elveszett.
A Mafia 2 megjelenésekor legfeljebb az őrült fanatikusok mondtak ilyet, a Mafia még bizonyos szinten rétegjáték és az is marad.
Nem a kopaszsággal van gond, hanem a Rockstar ügyes kis emberei eltávolítják a játékból a noir hatást, a Max Payne stílusa pedig noir. Ezzel a ténnyel már nem tudsz vitára kelni.
Rockstar játékokat pedig nem divat fikázni, ezt is csak te képzeled be. A Red Dead Redemption-nel semmi gondom, de amit a GTA háza táján leművelnek a San Andreas óta az hallatlan (spin-offoktól eltekintve), Max Payne-t pedig a Remedy tette azzá ami.
Visali

Offline
2011. 12. 09. 15:50
Toni Cipriani: Szerintem kihagyott egy "t" betűt, és nem a Portal játékra, hanem a GTA IV PC portjára gondolt.

Egyébként a Grand Theft Auto epizódok szerintem még mindig jók, sőt, egyre jobbak.

Annak örülök, hogy Zelnick úgy gondolkodik, ahogy.
Gaby86

Offline
2011. 12. 09. 16:13
Igen a portolásról van szó.
Max Payne 3-ban ugyan úgy lesz noir, csak nem az egész játék alatt. Lesz visszaemlékezés(?) New York-ban Noir hatással. Csak azt nem tudhatjuk, hogy ez a nagyobb részt képzi vagy a kisebbet.
Toni Cipriani

Offline
2011. 12. 09. 16:15
Visali: > Szerintem kihagyott egy "t" betűt, és nem a Portal játékra, hanem a GTA IV PC portjára gondolt.
Van benne valami.

> sőt, egyre jobbak.
GTA V trailere már tényleg bizalomgerjesztő.

Gaby86:
Onnantól, hogy egy részét képezi már nem Max Payne, ennyi.
Visali

Offline
2011. 12. 09. 17:13
Nekem a Max Payne 3 épp a dél-amerikai helyszín miatt tetszik. Magát a sorozatot nem ismerem, csak uánaolvasgattam. Nyilván nagy váltás a napsütötte város, de szerintem beleillik Max történetébe, és a rajongók nem csak a sötét New York miatt szerették a sorozatot. Ott van például a Bullet Time. A Rockstar Games nyilván nem teljesen a Remedy gondolkodását követi, de attól még lehet egy nagy játék, akár jobb is, lásd: Grand Theft Auto III.
Toni Cipriani

Offline
2011. 12. 09. 17:59
Visali: Nem, egyáltalán nem csak ezért szeretik a rajongók, de alappillér, az esős, sötét New York szimbolizálja Max történetét és ezért is nagyon erős volt a hatása a játéknak, hiszen mindenhonnan csak a komorság áradt és ez akaratlanul is "beszippantotta" a játékost. A napsütéssel ez el fog veszni, egyszerűen nem tudja majd úgy beleélni magát az ember. Ettől még lehet jó játék a Max Payne 3, csak éppenséggel a nevével nem értek egyet.
Shotgun

Offline
2011. 12. 09. 18:11
Toni Cipriani: Igen, csak most nem egy hobbiprogramozóról van szó, hanem egy a játékfejlesztésben, igen nagy valószínűséggel jártas egyénről. Ha hozzáférésem lenne egy játék forráskódjához, és nem assemblyből kéne visszafejtenem a forráskódot, akkor nekem is nagy valószínűséggel hamar sikerülne egy-két port. Itt a módszerekről és az eszközökről van szó, és ezért mondtam, hogy amit írtál, az erős túlzás.

A Max Payne 3 témája meg már igen érdekes, mert én is úgy tudom, hogy a játékban erős Noire elemek lesznek. A lényeg mondjuk számomra akkor is a storytelling lesz, mert ha maga a játék képi világa nem is lesz olyan sötét, és komor, mint az előző részeké, Max szinkronhangja vinni fogja a játékot előre. És szerintem azért ez az, a Bullet time mellett, ami nagyon el lett találva a játékban. Változtatások néha kellenek, mert sajnos egy idő után már az lenne a gond, ha csak noire elemek lennének jelen.
Toni Cipriani

Offline
2011. 12. 09. 18:19
Shotgun: A hobbiprogramozó az túlzás volt, le is írtad. Bár anno Carmack is hobbiból csinálta. Viszont, ha egy fejlesztővállalat megkeres egy szagembert, hogy portolni kéne, akkor minden bizonnyal mellécsapják a forrást is és ilyenkor már szó sincs reverse engineeringről.
Visali

Offline
2011. 12. 09. 20:10
Szerintem a Rockstar egyéb apróságokkal képes elérni azt hatást, amit a New York-i noir, illetve Sao Paolo sem a Kánaán, a bódévárosok és egyéb lepusztult helyek, amelyeket a trailerben láttunk, illetve a bellről sötét, kivilágítatlan épületek elősegítenek majd egyfajta depresszióhoz hasonló hatást.
Toni Cipriani

Offline
2011. 12. 09. 20:25
Visali: Hát, remélem, hogy végül neked lesz igazad.
Shotgun

Offline
2011. 12. 11. 23:00
Toni Cipriani: Lényegében erről volt szó. Csak azért egy modder csapat, ahol tényleg hobbiprogramozók vannak, nem fogja enyves mancsait a forráskódra tenni.
Toni Cipriani

Offline
2011. 12. 12. 07:01
Shotgun: Ettől eltekintve igazán kiadhatná a Rockstar GPL alatt. Dehát az első GTA résznek is sajnálják kiadni a forráskódját. Ehhez képest az id Software…
Shotgun

Offline
2011. 12. 13. 00:17
Na rendben, de ők még foglalatoskodnak a régebbi részekkel. A GTA III forrását például azért sem adták volna ki, mert kaszálnak a mobilos verzión.
Toni Cipriani

Offline
2011. 12. 13. 09:24
Egyébként a „ViceCityStories PC Edition” nevezetű modról játékról van szó? Mert most nézegetem és brutális amit művelnek. http://img600.imageshack....0/4324/hudq.png

Hozzászólok

Social
Kövess minket Facebookon, Twitteren és Tumblren, a főbb hírek mellett különböző érdekességeket is posztolunk!



Tumblr
Ki van itt?
Jelenleg 18 vendég böngészi az oldalunkat.
Kiemelt partnereink
Társoldalak