A Rockstar Games mindig magasra teszi a mércét a kutatómunkák terén, és természetesen a Max Payne 3 sem légből kapott elképzeléseken, sztereotípiákon alapszik majd. A fejlesztők mindig is fontosnak tartották, hogy a részletek valósághűek legyenek, ezért mindig elmélyülnek az általuk megteremteni kívánt világ valós megfelelőjének rejtelmeiben, mostantól pedig mi is betekintést nyerünk a kulisszák mögé.
A Newswire-on ugyanis megosztották velünk néhány kutatásukat, melyek alapján São Paulo fegyverforgató gengsztereit és különleges kommandós egységeit alkották meg a Max Payne harmadik részében. Alaposan beleásták magukat helyi kultúra, rendőrség, fegyverek és más egyebek világába. A készítők azt ígérik, hogy az elkövetkezendő hetekben több hasonló kutatást olvashatunk majd, többek között a fejlesztés folyamatáról, a birtokjáró kirándulásokról, a helyi válogatásokról, melyek során a gyalogosokhoz találtak mintaalanyokat, tanulmányokról a lokális közrendészeti szervekről, harci eszközökről, és még sok másról. Íme az első adag.
Balra: São Paolo saját elit alakulata a különleges erőktől, a GATE [Grupo de Ac&337;es Táticas Especiais] akcióban (Fotó a Wikimedia Commons-ról). Egy a fikcionált UFE [Unidade de Forças Especiais] különleges erő kommandói közül a Max Payne 3-ban.
A harc a bűnözőkkel, gengszterekkel és emberrablókkal a Max Payne 3 São Paulo-jában a Unidade de Forças Especiais (UFE) fikcionált különleges rendőrségi alakulat dolga, hasonlóan a társaihoz a Favela Rising és Bus 174 című dokumentumfilmekben, és egyéb filmekben, mint a Carandiru, az Elite Squad (Tropa de Elite), és annak nagysikerű folytatása, az Elite Squad: The Enemy Wtihin (Tropa de Elite 2). Valódi brazil csoportok, köztük a GATE (Grupo de Aç&337;es Táticas Especiais, avagy Special Actions and Tactics), GARRA (Grupo Armado de Repressão a Roubos e Assaltos, avagy Robbery and Assault Repression), és a GOE (Grupamento de Operaç&337;es Especiais, avagy Special Operations Group) São Paolo-i csoportosulásokat, és a rettegett BOPE (Batalhão de Operaç&337;es Policiais Especiais) osztagot Rio De janeiro-ból. Különös odafigyeléssel kutattuk az egyenruhákat, a felszereléseket ésa fegyvereket a brazil rendőrség hozzájárulásával - beleértve a házilag készített gépkarabélyokat és az egzotikus tüzelők széles választékát , amelyeket az Egyesült Államokból, Németországból, Olaszországból és más fegyvergyártó országtól importáltak.
Szemben a város elit hatósági szerveivel a jól fegyverkezett és szervezett bandák állnak, akik São Paolo bódévárosaiban diktálják a szabályokat. Bár Brazíliában szigorú törvények vannak a fegyvertartásra vonatkozóan, a bandák szerezni tudnak az illegális fegyverkeskedői útvonalain az ország hegyvonulatán keresztül, a csaknem rendőrségi kontrolltól teljesen mentes határokon át Dél-Amerika tíz másik országából. Azzal, hogy piszkos pénzzel hozzáférnnek a legerősebb gépkarabélyokhoz, a bódévárosi bandák elég megfélemlítő tűzerővel rendelkeznek ahhoz, hogy hadba szálljanak a rivális drogkereskedő bandákkal, a különleges hatósági alakulatokkal, vagy bárki mással, aki elég bátor vagy vakmerő ahhoz, hogy kikezdjen velük.
Balra: A Rockstar fejlesztő csapata São Paolo bódévárosában kirándul, hogy ihletet merítsenek. Jobbra: Max Payne lemegy a játékban újraalkotott helyre.
Hogy feldezzék a területeket, precízen informálódjanak és hitelesen kreálják meg a játék pályáinak São Paolo-i környezetét, a Rockstar fejlesztői és tervezői számos kirándulást tettek a területen, hogy alaposan feljegyezzenek mindent a varázslatos és különleges helyektől kezdve, mint Avenida Morumbi, Avenida Paulista, vagy a Jardins környéke, egészen a durva, bűnözéssel teli vidékekig, mint a Favela Japiaçu (Favela do Nove), vagy a hírhedt Edificio São Vito (másnéven Treme Treme or the Vertical Favela). Fotók ezreit készítették el a hangulat és a textúrák megalkotásához, feltérképezték a helyi divatot és ruhákat, hogy megismerjék azt, és a paulisták legkülönbözőbb rétegeiből, az élet minden területéről - a bossa nova énekesektől kezdve, a cselgáncs bajnokokon át a bódévárosi bandatagokig - konzultáltak és beszélgettek emberekkel, hogy alapos háttérismeretket szerezhesenek a káprázatos, de ugyanakkor veszélyes világról, ahol a játék játszódik.