Bizony, a film- és játékipar egyik legnagyobb megszentségtelenítője ismét színre lépett, leglábbis egy interjú erejéig... A NYmag.com weboldal szerkesztőségének köszönhetően napvilágra került ugyanis egy szöveges interjú, melyben a sokak által megvetett és utált Boll ecseteli, hogy miért is lenne ő a legjobb választás, egy Grand Theft Auto filmadaptáció elkövetéséhez.
Az elmúlt pár hónapban más igen érdekes híreket is hallhattunk egy esetleges GTA filmadaptáció bekövetkeztéről, ám szerencsére - khm eminemet főszerepbe rakni kicsit durva lett volna, ezek hamis információnak bizonyultak. Ezúttal pedig a fentebb említett weboldal szerkesztői a legrosszabb lehetőséget is figyelembe véve, kikérték Uwe Boll véleményét a játék filmre vitelével kapcsolatban.
Egyenesen az interjúból:
"A Grand Theft Auto szuper érdekes lenne számomra és úgy gondolom én lennék a legjobb ember egy ilyen film elkészítésére, mivel az összes eddigi filmem fő mozgatóelemei közé tartoztak a véres és erőszakos jelenetek. Ráadásul az akciójelenetekkel sincs problémám."
A dologhoz inkább úgy döntöttem, nem fűzök hozzá semmit, mert nehéz lenne a vulgaritást nem kimerítő határokon belül felszólalnom... ám igen érdekes, hogy a nyilatkozatból származó idézet második felében, milyen negatív hangsúlyra vált a filmrendező:
"De nézd, végül úgyis majd egy olyan ember mellett döntenek mint Micheal Bay vagy Brett Ratner, ezáltal pedig egy 150 milló dolláros költségvetéssel és PG-13-mas értékeléssel rendelkező mozifilm jön létre. Úgy gondolom jobb lenne elkészíteni egy 30 millió dolláros filmet, mely egyben kemény és brutális, egyúttal nem igényel megkötéseket."
Hát igen, a rendező legutóbb kiadott "sikerfilmje" (Postal) után már tényleg nem hiszem hogy sok eséllyel indul a GTA címért... talán csak annyi hozzáfűznivalóm van, hogy nem véletlen került napvilágra azon petíció, mely aláírásával, Boll filmvilágból való kitiltását támogatjuk.
A Zero Punctuation nevű, játékokat kiveséző videósorozat e heti részében a Grand Theft Auto IV a téma. Mindenképpen érdemes megnézni, hiszen ez nem egy mindennapi „visszapillantó”. A videót leginkább az angolul jól tudóknak ajánlom, hiszen a szöveg hihetetlenül gyors, de a többiek is bepróbálkozhatnak vele, ha másért nem is, de legalább a képi világért. Jó szórakozást!
A nemrégiben leközölt hírünk, melyben ismertettük veletek a San Andreas Multiplayer helyzetét, kissé talán lelombozhatta azon látogatóinkat, akik még játszanak a GTA San Andreas-szal. Ezt kicsit kompenzálni próbálom jelenlegi hírünkkel, melyben a legújabb Multi Theft Auto, a Developer Preview 3 névre keresztelt release lényeges információit írom le.
Habár a csapat nem igazán hallatott magáról az elmúlt pár hónapban, mégis fontos figyelembe venni, hogy a multi fejlesztése gőzerővel halad a háttérben. Az eddig kiadott Developer Preview részek lényeges mértékű betekintést engedtek a játékosok számára azokba a lehetőségekbe, melyeket a final verzió ad majd az őrült multizóknak.
Ám mégis egyértelmű, hogy a végleges verzió messze van... ezt az alant látható kisebb összegzés is mutatja, melyben próbáljuk vázolni nektek, hogy mi is változott a legutolsó kiadott DP óta.
Legészrevehetőbb szkriptelési funkciók:
Legészrevehetőbb javítások/újítások:
Valamint kiderült még az is, hogy a csapat megjelenésre adta az MTA Race 1.1.2-es verzióját. Erre azért volt szükség, mert az All Seeing Eye szerverkereső már nem volt használható a programban. Ezt innen letölthetitek.
Számos hírt tettünk már közzé azzal kapcsolatban, hogy a Grand Theft Auto franchise legújabb része milyen nagy eladási számokkal, és toplista-helyezésekkel büszkélkedhet. Most azonban kiderült, hogy ezek a számadatok elegendőek voltak ahhoz is, hogy a GTA IV bekerüljön a Guinness rekordok könyvébe.
A Grand Theft Auto IV ugyanis elnyerte a "minden idők legnyereségesebb szórakoztatóipari kiadása" címet, mely azt jelenti, hogy a játék nemhogy "videojáték" kategóriában, de még a "szórakozás" részlegben is hatalmasat aratott, hiszen egyetlen nap alatt 3,6 millió példány kelt el, ami 310 millió dolláros bevételt hozott a cég számára.
Csak összehasonlításképpen: a Bungie üdvöskéje, a korábbi csúcstartó Halo 3 ugyanennyi idő, azaz 24 óra alatt "csak" 170 millió dollár bevétellel gyarapította a Microsoft pénztárcáját, és a Pókember 3 című film is 60 millió dollárnyi bevételt hozott.
A teljes cikket az angolul értők elolvashatják itt, vagy lent a forrásra kattintva.
Az otherworld-ös haveroknál lettem figyelmes egy igencsak igényes képsorozatra, melyben New York utcáit hasonlítják össze a GTA IV-beli másukkal. Egy-két képen kísérteties a hasonlóság. Az ugrás után jöhet egy kis ízelítő, valamint a teljes fotóalbumra mutató link.
Nem, sajnos a hír címét egyáltalán nem gépeltem el... A tegnapi nap folyamán ugyanis kiderült, hogy a San Andreas Multiplayer csapata véglegesen befejezi a módosítás fejlesztését.
Vagy mégsem?
Az elmúlt pár hónapban - ha mi nem is nagyon értesítettünk titeket róla, a GTA IV-gyel kapcsolatos infóáradatok miatt, számos támadás érte mind a csapatot, mind pedig a módosítás fenntartásához szükséges főbb szervereket. Többek között ennek köszönhető, hogy határozatlan ideig az SA-MP Team úgy döntött, visszavesznek az általuk nyújtott szolgálatások széles választékából és inkább csak a fontosabb lehetőségeket hagyják elérhető szinten. Most viszont kiderült, hogy a csapat egyelőre ismeretlen - a fentebb említetten kívül - okok miatt felhagyott a modifikáció fejlesztésével, melyet a hivatalos oldaluk indikál.
A következő idézet található meg ott:
"Feladtuk! kaput!
És nem is akarunk többet ezzel a programmal foglalkozni. Ezért kérünk mindenkit, hogy tiszteljétek meg a szerzői jogainkat és licenszünket és ne terjesszétek tovább a fájljainkat."
A dolog érdekessége viszont az, hogy a csapat állítólagosan már 80% fölött járt a multiplayer program következő verziójának programozásával. Ebből arra következtethetünk, hogy ismételten egy hacknek köszönhető a nagy felháborodás. Amint megtudunk valamit a dolog végkimeneteléről, azonnal figyelmeztetünk benneteket!
Update:
Egy lelkes csapat továbbra is próbálja életben tartani a multit. Így elérhető egy fórum, amely teljesen hasonló feladatokat szolgál, mint ami a hivatalos oldalon volt megtalálható. Ezenkívül elérhető egy online szerverlista is.