BioShock Franchise

Minden ami nem a Rockstar kezei közül került ki.
Avatar
Davekoma
Epsilonista
Hozzászólások: 1442
Csatlakozott: 2012. 11. 19. 15:33

BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Davekoma » 2013. 03. 18. 16:08

Sziasztok!

Remélem rajtam kívül még jó sokan ismerik a BioShock Franchise-t, az egyik kedvenc részem volt az 1. rész, a maga sajátos környezetével, nekem szó szerint megmelengette a szívemen...Egy kis bemutatás a BioShock-ból.
Kép

...Egy kis bemutatás a BioShock-ból.
A BioShock egy FPS játék kalandjáték elemekkel vegyítve, hasonlóan az elődnek tekinthető System Shock 2-höz.

A játékos Jack szerepében járja a pályákat és begyűjti az azokban található fegyvereket, lőszereket, elsősegély csomagokat, és plazmidokat, amelyek olyan természetfeletti tulajdonságokkal vértezik fel, mint a telekinézis vagy az elektromos sokkolás képessége, így hatékonyan veheti fel a versenyt az ellenfelekkel. A víz alatti világ épületeiben biztonsági rendszerek is üzemelnek. Ezek két fő összetevője a biztonsági kamera és az elhárító rendszer részét képező automatizált félintelligens fegyverek, mint a telepített gépágyúk és a mini helikopterhez hasonlító, repülő, fegyveres őrrobotok. A biztonsági rendszerekkel való elkerülhetetlen összeütközésnek kétféle megoldását nyújtja a játék. Egyrészről lehetőség van az elhárító egységek fegyveres megsemmisítésére, másrészről pedig módot ad az eszközök rövid kiiktatását követően azok buherálására. Ezt nevezik a játékban hackelésnek. Ez az eljárás egy minijáték formájában jelenik meg, ami leginkább a Pipe Dream nevű videojátékhoz hasonlít. A hackelés arra szolgál, hogy a rendszer elemeit (kamerákat, robotokat, lövegeket) a játékos a saját oldalára állíthassa. Ez a módszer az épületekben található egyéb békés célú automatákon is alkalmazható, így különböző előnyökhöz juthat a főszereplő (például alacsonyabb árak), de ugyanígy törhetők fel a széfek és bizonyos biztonsági zárak is.

A játékban beszerezhető fő erőforrások az úgynevezett ADAM, az EVE, és a pénz. Az ADAM mutagén anyag, amely genetikai változásokat eredményez. Az ADAM egységei (egyfajta fizetőeszközként) plazmidokra, EVE-re és egyéb genetikai mutációkra válthatók a pályákon található Gatherer's Garden automaták használatával. ADAM-hez kétféleképpen juthat a játékos. Mindkét esetben szükség van arra, hogy a Little Sistereket (Kishúgokat) meg tudja közelíteni a főhős. Ehhez először ki kell iktatnia a Kishúgokat védő Big Daddyket (Nagybácsikat), akik nem mások, mint nagyon erős páncélzattal, jó reakcióidővel és kifejezetten nagy mozgékonysággal rendelkező, mélytengeri búvárruhát viselő robusztus felépítésű testőrök. A Nagybácsik két típusa: Rosie (szegbelövővel felfegyverzett Nagybácsi) és Bouncer (nagy méretű kézi fúrógéppel felvegyverzett Nagybácsi). Az EVE (a szerepjátékokban megszokott varázspontokhoz hasonlóan) az aktív plazmid üzemanyagaként szolgál, és szintén automatákból vásárolható pénzért, vagy a pályák különböző pontjain találhatók elrejtve. A játékos ezen kívül fegyvereket és egyéb eszközöket is megvásárolhat, de akár „kivásárlásra” is használhatja pénzét, ami nem más, mint a biztonsági rendszer elemeinek "lefizetése".

A Kishúgokkal való találkozás rejti a játék morális dilemmáját. Mivel a játékos - a Nagybácsik megsemmisítése után - két lehetőség közül választhat az ADAM megszerzésére. Az egyik lehetőség, hogy a kislányt „megműti” a főhős, így szerezve meg azt a szervet, amely az ADAM-et katalizálja a testében, ez a gyermek halálával és a maximálisan kinyerhető mennyiségű mutagén megszerzésével jár. A másik lehetőség a kislány felszabadítása. Ilyenkor a védtelen alany igazi gyermekké alakul és kevesebb ADAM lesz az eredmény. Ugyanakkor már a történet elején ígéretet kap Jack arra, hogy ha megmenti az alanyokat, akkor később jutalmakban részesül. A döntés nagyban befolyásolja a játék végkifejletét és nehézségét, révén a mutagén anyagnak köszönhetően válik a főszereplő hatékonyabb harcossá. -forrás: Wikipédia
Kép

A BioShock 2 egy FPS játék kalandjáték elemekkel vegyítve, minimálisnak tekinthető eltéréssel a közvetlen előd BioShock-hoz képest.

A játékos Subject Delta szerepében járja a pályákat és begyűjti az azokban található fegyvereket, lőszereket, elsősegély csomagokat, és plazmidokat, amelyek olyan természetfeletti tulajdonságokkal vértezik fel, mint a telekinézis vagy az elektromos sokkolás képessége, így hatékonyan veheti fel a versenyt az ellenfelekkel. A víz alatti világ épületeiben biztonsági rendszerek is üzemelnek. Ezek két fő összetevője a biztonsági kamera és az elhárító rendszer részét képező automatizált fél-intelligens fegyverek, mint a telepített gépágyúk és a mini helikopterhez hasonlító, repülő, fegyveres őrrobotok.

Lehetőség van az elhárító egységek fegyveres megsemmisítésére, másrészről pedig az eszközök rövid kiiktatását követően azok buherálására. Ezt nevezik a játékban hackelésnek. Ehhez a BioShock 2-ben szükséges egy speciális pisztoly, amellyel a kívánt berendezésre egy távirányítású hackelő eszközt kell lőni. Ezt az eljárást, eltérően az előző részben megszokott minijátéktól, a készítők ezúttal egy ügyességi játék formájában oldották meg. A hackelés arra szolgál, hogy a rendszer elemeit (kamerákat, robotokat, lövegeket) a játékos a saját oldalára állíthassa továbbá, hogy hozzáférjen a pályákon elrejtett széfek tartalmához, amelyek gyakran értékes tartalmat rejtenek. Ez a módszer az épületekben található egyéb békés célú automatákon is alkalmazható, továbbá bizonyos biztonsági zárak is nyithatók ezzel a módszerrel.

A játékban beszerezhető fő erőforrások az úgynevezett ADAM, az EVE, és a pénz. Az ADAM mutagén anyag, amely genetikai változásokat eredményez. Az ADAM egységei (egyfajta fizetőeszközként) a főként fizikai előnyökhöz juttató plazmidokra, EVE-re és egyéb genetikai mutációkra válthatók a pályákon található Gatherer's Garden automaták használatával. ADAM-hez kétféleképpen juthat a játékos. Mindkét esetben szükség van arra, hogy a Little Sistereket (Kishúgokat) meg tudja közelíteni a főhős. Ehhez először ki kell iktatnia a Kishúgokat védő Big Daddyket (Nagybácsikat).

A Nagybácsi nem más, mint a főhős prototípusának továbbfejlesztett változata; nagyon erős páncélzattal, jó reakcióidővel és kifejezetten nagy mozgékonysággal rendelkező, mélytengeri búvárruhát viselő robusztus felépítésű testőr. Egyetlen célja a hozzá tartozó Kishúg megvédése akár az élete árán is. A Nagybácsik két típusa: Rosie (szegbelövővel felfegyverzett Nagybácsi) és Bouncer (nagy méretű kézi fúrógéppel felvegyverzett Nagybácsi).

Az EVE (a szerepjátékokban megszokott varázspontokhoz hasonlóan) az aktív plazmid üzemanyagaként szolgál, és szintén automatákból vásárolható pénzért, vagy a pályák különböző pontjain találhatók elrejtve. A játékos ezen kívül fegyvereket és egyéb eszközöket is megvásárolhat.

A Kishúgokkal való találkozás után a játékos visszaviheti őket rejtekükbe és ez a többször megjelenő motívum rejti a játék morális dilemmáját. A játékos a Nagybácsik megsemmisítése után a Kishúgok segítségével a pályán található angyalok (értékes ADAM-et rejtő hullák) segítségével ADAM-hez jut, amennyiben megvédi a begyűjtést végző Kishúgokat az értékes mutagén megszerzése közben nagy erőkkel támadó ellenségtől. Ezt követően, amikor a kislányt a főhős a rejtekhez viszi két lehetőség közül választhat a további ADAM szerzése érdekében.

Az egyik lehetőség, hogy a kislányt „megműti”, így szerezve meg azt a szervet, amely az ADAM-et katalizálja a testében, ez a gyermek halálával és a maximálisan kinyerhető mennyiségű mutagén megszerzésével jár. A másik lehetőség a kislány felszabadítása. Ilyenkor a védtelen alany igazi gyermekké alakul, visszajut rejtekébe és kevesebb ADAM lesz az eredmény. A döntés nagyban befolyásolja a játék nehézségét, révén a mutagén anyagnak köszönhetően válik a főszereplő hatékonyabb harcossá. -forrás: Wikipédia
Kép

A BioShock Infinite egészen új utakon jár. Míg korábban szűk folyosókon, és sötét termeken át vitt az utunk, addig most egy felhők között úszó, fénypompás világban merülhetünk el, hol mindenki életvidám, s boldog. De csak a felszínen. A társadalom a szakadás szélén áll, Columbia városának jövőjét két frakció két különböző módon képzeli el, az alkotók által irányított Founders, és a népet képviselő Vox Populi egyre véresebb harcába pedig mi is belecsöppenünk. Booker DeWitt bőrébe bújva ki kell mentenünk egy Elizabeth nevű fiatal nőt a városból, tizenkét éve tartják őt fogva, ha megtesszük ezt megbízóinknak, elengedik az adósságunkat, színtiszta üzlet ez, semmi több.
Kép
A város bejáratához az éj leple alatt érkezünk meg, az ártatlannak tűnő világítótoronyról senki se gondolná, hogy egy mesebeli, égi világ kapuja. Kísérőink ki se szállnak a csónakból, mennek vissza a szárazföldre, ami pedig ezután vár ránk, azt még leírni se lehet tán, a látvány magával ragad, és elvarázsol. Egy rakéta visz minket Columbiába, a felhőket elhagyva pedig kitárul előttünk a város panorámája, a főtereken márványszobrok magasodnak, az épületeket aranyozott díszítések veszik körbe, a valóság ez tán, vagy álom, hősünk se tudja biztosan.
Kép
Alig tettünk azonban néhány lépést a városban, a baj máris ránk talál. A helyi csendőrség nem nézi jó szemmel a betolakodókat, mi pedig nem hagyjuk magunkat letartóztatni, a szóváltásnak tettlegesség a vége, menekülnünk kell, a vért már nem mossuk le kezünkről. Első fegyverünket is itt szerezzük meg, egy kampószerű, különleges eszköz kerül a birtokunkba, melyet nem csak az ellenség feldarabolására, de légiközlekedésre is használhatunk. A Skyhook úgy működik, mint egy csáklya, becélozhatjuk vele az épületek erre kijelölt pontjait, az pedig magához ránt, de a városon körbefutó csőrendszernél is jó hasznát fogjuk venni, pillanatok alatt eljuthatunk vele, ahová csak akarunk. -forrás: Gamekapocs
Kép


Már csak 8 nap választ el engem és titeket a BioShock: Infinite-től, remélem aki eddig nem ismerte a játékokat, ha nem is kezdd bele, de legalább megnéz róluk egy-egy videót.

Hüblookohelimedion
McReary testvér
Hozzászólások: 566
Csatlakozott: 2012. 11. 08. 19:08

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Hüblookohelimedion » 2013. 03. 22. 16:33

IGNen 9.4 pontott kapott. Úgy néz ki komoly játék lesz

Avatar
Nikofan
CJ zoknija
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012. 10. 23. 08:32

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Nikofan » 2013. 03. 30. 17:30

én eddig nem ismertem a Bioshock világát, de az Infinite megfogott nagyon, beis szereztem és élmény vele játszani. Visszamenőleg lehet beszerzem az 1-2. részét is

Hüblookohelimedion
McReary testvér
Hozzászólások: 566
Csatlakozott: 2012. 11. 08. 19:08

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Hüblookohelimedion » 2013. 04. 01. 08:37

Nikofan írta:én eddig nem ismertem a Bioshock világát, de az Infinite megfogott nagyon, beis szereztem és élmény vele játszani. Visszamenőleg lehet beszerzem az 1-2. részét is
A 2. részt inkább hanyagoljad. Az nem lett olyan jó, mint az első

Avatar
Davekoma
Epsilonista
Hozzászólások: 1442
Csatlakozott: 2012. 11. 19. 15:33

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Davekoma » 2013. 04. 01. 08:56

Egyetértek Csesznekivel, teljes értékű folytatásnak az Infinite-t vedd.:)

Hüblookohelimedion
McReary testvér
Hozzászólások: 566
Csatlakozott: 2012. 11. 08. 19:08

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Hüblookohelimedion » 2013. 04. 01. 09:28

Dave írta:Egyetértek Csesznekivel, teljes értékű folytatásnak az Infinite-t vedd.:)
A 2.részt nem az 1 és az Infinite fejlesztője az Irrational csinálta. Azért lett gyengébb

Az Infinitet próbáltad már?

Avatar
Davekoma
Epsilonista
Hozzászólások: 1442
Csatlakozott: 2012. 11. 19. 15:33

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Davekoma » 2013. 04. 01. 09:54

Igen tudom, hogy nem az Irrational csinálta, és igen próbáltam már, még mindig játszom vele, eddig nagyon tetszik! :D

Hüblookohelimedion
McReary testvér
Hozzászólások: 566
Csatlakozott: 2012. 11. 08. 19:08

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Hüblookohelimedion » 2013. 04. 01. 12:16

Dave írta:Igen tudom, hogy nem az Irrational csinálta, és igen próbáltam már, még mindig játszom vele, eddig nagyon tetszik! :D
Az AC3at kijátszom és utána én is nekikezdek

Avatar
Davekoma
Epsilonista
Hozzászólások: 1442
Csatlakozott: 2012. 11. 19. 15:33

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Davekoma » 2013. 04. 01. 12:43

Megéri elhiheted.:)

Avatar
brenor
Szakértő
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2012. 10. 03. 00:24

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: brenor » 2013. 04. 02. 13:40

Mennyivel másabb az infinite az első résznél? Mert az első része nekem nem tetszett.

Avatar
Davekoma
Epsilonista
Hozzászólások: 1442
Csatlakozott: 2012. 11. 19. 15:33

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Davekoma » 2013. 04. 02. 13:48

Nem a víz alatt, hanem a felhők felett játszódik, sínrendszeren tudsz a pálya részek között közlekedni, nézz róla videót nekem nagyon bejön.:)

Avatar
brenor
Szakértő
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2012. 10. 03. 00:24

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: brenor » 2013. 04. 02. 18:44

Néztem róla és eléggé tetszik. De ugye nincs sok köze az első résznek történetben, mert az első résztől gyakran fejfájás jött rám?

Avatar
Davekoma
Epsilonista
Hozzászólások: 1442
Csatlakozott: 2012. 11. 19. 15:33

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Davekoma » 2013. 04. 02. 18:58

Nem, teljesen más a története, max utalások lesznek az 1. részre, amúgy teljesen más hangulatú, felhőváros egyszerűen gyönyörű, próbáld ki! :D

Hüblookohelimedion
McReary testvér
Hozzászólások: 566
Csatlakozott: 2012. 11. 08. 19:08

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Hüblookohelimedion » 2013. 04. 06. 14:53

Most hétvégén neki kezdek ennek is

Hüblookohelimedion
McReary testvér
Hozzászólások: 566
Csatlakozott: 2012. 11. 08. 19:08

Re: BioShock Franchise

Hozzászólás Szerző: Hüblookohelimedion » 2013. 04. 13. 16:38

Befejeztem a játékot! Az elejétől fogva a végéig élveztem. A sztori és a befejezés pedig zseniális!

Válasz küldése