A GTA III alapból is az egyik legnehezebb GTA játékok közé tartozik, ezt már megbeszéltük korábban. Konzolon még nehezebb, mint gépen. Ne érezd magad rosszul, ha bizonyos küldetések (akár már az elején) nem mennek. Ez a játék nem áll sok küldetésből, de ezt nehezebb feladatokkal "kompenzálták".
Illetve annak ellenére, hogy korszakalkotó, hiszen ez az első 3D-s GTA, a hiányosságai miatt küldetéseket is nehezebb teljesíteni benne.
pl.:
-Pontatlan a célzás (ez a VC-ben is jelenség még.) Egyértelműen rácélzol az emberekre, de nem mindig halnak meg. Ezért vannak olyan fegyverek, amikkel nem érdemes játszani. A puskákon kívül más nem nagyon ér sokat. Én M16-ot használtam szinte csak, néha uzit. A többivel sokkal nehezebb embert ölni. Ezért nehezek az őrjöngések is.. mert ott mindenféle fegyverrel kell kaszabolni, de rengeteg vagy gyenge, vagy túl nagy a szórása és nehéz vele ölni.
-minden random fegyver sokat sebez Claude-ba, ezért itt a legkönnyebb meghalni. Itt nagyon figyelni kell arra, hogyha van egy kaszabolós küldetés, pl a kolumbiaiakkal (akiknél uzi van), nem szabad nyílt tűzharcba keveredni velük, ha ők vannak egyértelmű fölényben, mert fedezék hiján szét fognak lőni. Hiába lehet a 200 életet és 200 golyóálló-mellényt relatíve könnyen megszerezni, az ebben a részben (a sebezhetőség miatt) nem is "ér" annyit.
-autók béna fizikája, alacsony strapabírása. Az autók dodzsem-szerűen ütköznek, könnyen felborulnak, és nagyon kevés is elég ahhoz, hogy fekete füst szállingózzon a motorháztető alól... Itt meg kell tanulni vezetni a "GTA III szabályai szerint", különben nem lehet végigvinni a story-t. (de ez az "alkalmazkodjunk a játékhoz" dolog az előző két pontra is nagyon igaz)
Most hirtelen ezt a 3 "nehezítést" emelném ki. Nyilván, több is van, de ez a 3 az, ami hatványozottan jelen van a játékban. Ez nem ront az értékén, csak úgy kell viszonyulni a játékhoz, hogy ezeket figyelembe kell venni, különben nem fog túl sok élvezetet adni ez a rész.. (és a VC sem, mert egyébként az sokban hasonlít a III-ra).