Hozzászólás
Szerző: The Cleansing Fire » 2014. 03. 19. 19:20
Talán néhányan észrevettétek már, - nem tudom biztosan - de menthetetlenül belebuzultam egy játékba, amit pontosan december harmincadika óta játszom. Hát, mit is mondhatnék... Először is, én nem vagyok tipikusan az a fantasy-kedvelő. Persze lenyűgöző egynémely film/könyv, sőt játékban is van jó, de én inkább az igazi lovagkort, a science fictiont vagy a modern kort preferálom. Ennek ellenére ha látok egy (szerintem) jó játékot, akkor azt megveszem.
Az Elder Scrolls minden része egy Tamriel nevű kontinensen játszódott eddig, és valószínűleg ezután is így lesz. Nem fogok hazudni, nem játszottam ki egyetlen játékot sem ebből a sorozatból (ami furcsa, mert eddig is elég híres volt, a Skyrim pedig kifejezetten mainstream ), az egyetlen, amit elkezdtem a Morrowind volt (a harmadik része a sorozatnak), de nehéznek, és egyszerűen zavarónak találtam.
Ebből a felvezetőből talán kiderül, hogy elég lazán követik egymást a részek, és minden előzetes ismeret nélkül is megállják a helyüket a történetek.
Miről is szól akkor a Skyrim? Íme, de VIGYÁZAT, mert SPOILERT TARTALMAZÓ RÉSZ KÖVETKEZIK! CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE OLVASS TOVÁBB!
Szóval Tamriel legfelsőbb tartománya Skyrim, (az Égkoszorú) amit jobbára az északiak laknak (Nords). A háttértörténet nagyjából arról szól, hogy a Birodalom (az emberek birodalma - Imperials) elveszített egy háborút az Elfek ellen (Aldmeri Dominion) és csak nehezen tudta elkerülni az összeomlást. Éppen ezért engedélyezte az Elfeknek, hogy szabadon mozogjanak Skyrimban, és hogy megtérítsék a barbár Nordokat (Thalmor nevű titkosszolgálat, fő céljuk egy hős, Talos istenkultuszának megszüntetése). Ez egy Ulfric Stormcloak nevű jarlnak nem tetszett, megölte a törvényt elfogadó Legfőbb Királyt (High King) és kirobbantott egy lázadást. Így Skyrim a Negyedik Birodalmi Légió és a Stormcloakok csataterévé vált.
A történet kezdetén egy szekéren ülünk egy csapat elfogott Stormcloak katonával, és magával Ulfrickal, akit szintén elfogtak. Nem tudjuk hogy kerültünk oda, bár valószínűleg megpróbáltunk átkelni a tiltott határon, ezért fogtak el. Egy Helgen nevű helyen megállunk, ahol a Katonai Kormányzó, Tullius tábornok le akar fejeztetni bennünket. Éppen a halálra várva térdelünk, amikor egy sárkány száll alá az égből, majd lángba borítja az egész várost. Innentől felgyorsulnak az események, egy jószívű katona, vagy egy szökött rab segítségével megszökünk, és elindul a történet.
Igen hamar kiderül, hogy mi, azaz a főhős, Dragonborn (a sárkányok nyelvén Dovahkiin) vagyunk, amit inkább Sárkányvérűnek fordítanék, mint másnak. Ez ezt takarja, hogy minden megölt sárkány lelkét elvehetem, és ezekkel Thu'um -okat (Shout) nyithatok meg. Ez lényegében a sárkányok nyelvén való ordibálás, amivel különböző hatásokat érhetünk el. Utunk során kiderül az oka a sárkányok visszatértének, és az is, hogy nekünk kell megállítanunk az egész folyamatot, mielőtt Alduin, a fő sárkány rabszolgasorba taszítaná az emberiséget (amúgy ő az a sárkány, aki megtámadja Helgent). Ez egy egyszerű katasztrófatörténetnek hangzik, de korántsem az.
Egyrészt a küldetések jóval bonyolultabb és a fantasyk világában életszerűbb módon követik egymást, amellett maga a történet is sokszínű, tele mellékvágányokkal. És a főtörténet úgy húsz óra alatt kivihető, ha az ember profi, de a játék ezen kívül is több hónapnyi szórakozást nyújt. Én jelenleg a második karakteremet viszem, és még mindig találok újabb és újabb helyszíneket, karaktereket, küldetéseket...
Miért tartom tényleg fantasztikusnak ezt a játékot? Egyrészt mert hihetetlenül sokszínű, elég reális a legtöbb játékhoz képest, és nagyon jól lefoglalja az embert. Tele van olyan mellékküldetésekkel, amik a tetszési indexet messze az (általam nagyon kedvelt) L.A. Noire fölé viszik (jó a két játék stílusa nem is különbözhetne jobban). Hihetetlen élmény, mert a végigjátszás mindig máshogy történik, mint először. Egyszer elsőre lelőheted a banditákat, másodszorra nem sikerül.
A küldetési rendszere is nagyon tetszett, nevezetesen megkapsz egy küldetést, és azt akkor teljesítheted, amikor csak akarod. A játékterület maximum öt-hat százaléka marad zárva előtted küldetésen kívül, és ha nem teljesíted a küldetéseket, akkor sincsen semmi baj. nyugodtan elérheted a maximális szintet (81), és még mindig nem jutottál el, csak a főtörténet egytizedéig. Egy srác fogalmazta meg jól a videójában, ő azt mondta, hogy megkapta a küldetést, de ettől függetlenül nyugodtan felmászhatna a legközelebbi hegyre, vagy lefolytathatná a Birodalom-Stormcloak háborút. Egyenlőre ennyit, egy értékelést még beírok ez alá pár percen belül.