Milyen beleszólás?NikitaDragovich írta:Vissza az előző témára, vannak olyan játékok, amikhez készült magyar szinkron (pl. Witcher 1). Mostanában úgy vettem észre, hogy egyre több játékhoz csinálnak magyar feliratot. Amúgy az AC-sorozat részeihez a PlayOn csinálta a fordítást. Ezt onnan tudom, hogy a PlayOn a magyar AC wiki partnere. Anno még nekünk is volt egy kis beleszólásunk a fordításba.
Hát... nem. Gondolom észrevetted, hogy a fórum aláhúzza pirossal. Ez azért van mert nem létező szó. Valójában van magyar megfelelője, amit viszont már évekkel ezelőtt kivettek a szótárakból, így csak történelmi szóvá vált. Ez a hasszaszin (hassasin - ezt nem húzza alá, szóval ez mégis létezik, csak átrakták más formába) ami egyébként azért így néz ki, mert hasist fogyasztottak, amitől azt hitték hogy a mennybe jutottak. Amikor elmúlt a hatás bármit megtettek volna azért, hogy visszatérjenek, és így vették őket rá a gyilkosságokra. De mivel ennek semmi köze az AC történetéhez én megértem, hogy nem ezt választották. Meg amúgy is, ez a szó már rég megváltozott az eredeti helyeken is.NikitaDragovich írta:Az assassin szónak van egy magyar megfelelője, ez pedig az asszaszin.
HAZZÚGSÁG nkem semit nem huzz alláááá!.The Cleansing Fire írta:Hát... nem. Gondolom észrevetted, hogy a fórum aláhúzza pirossal. Ez azért van mert nem létező szó.NikitaDragovich írta:Az assassin szónak van egy magyar megfelelője, ez pedig az asszaszin.
Jó volt olvasni ezt a kritikát. Nem játszottam a játékkal, de ezt olvasva úgy tűnik, elég jól összeszedted a lényeget. Ezek alapján valóban nem rossz játék a Syndicate, csak az a baj vele, hogy az általad leírt lehetőségek jelentős része megtalálható bármelyik régebbi AC játékban, és azért a néhány újításért meg egyediségért nem vagyok teljesen biztos benne, hogy megér 16k-t a játék (plusz 110k-t az Xbox One vagy PS4 konzol, amikre van a játék). De egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy tévedek, anno a Black Flaget is szidtam, aztán a vásárlás ha nem is esett le minden percben az állam, mégis meglepően jól elszórakoztam vele.Gonzales írta:Hát figyeljetek. Engem nem érdekel, hogy mindenki konkrétan leköpi, szidja, szarnak nevezni a játékot, de a Syndicate bizony nagyon ütős játék lett!
Napokig le tudott kötni, mindig volt mit benne csináljak. Igaz, a sztori viszonylag rövid, 9 szekvenciás, és mire befejezed a tutorialt (azaz azt a részt mikor még megvan kötve a kezed) már a 3. Szekvenciánál leszel, de ott van egész London! Eddig a fősztori mellett leginkább a mellékküldikkel foglalkoztam. Nagyon jó élményt tudnak nyújtani a bandaháborúk, s főleg az az előtti küldik, mivel London területekre van osztva, minden területnek van egy vezetője, és ha elakarod foglalni azt a területet akkor különböző küldetéseket kell csinálnod. Van itt Gang Stronghold ami annyiból áll, hogy egy helységen belül meg kell ölj bizonyos számú bandatagot, azaz Blighter-t. Aztán Bounty Hunt, itt el kell rabolni s leszállitani egy személyt, bónusz ha élve. Templar hunt meg Child Liberation. Az utóbbinál ki kell szabadítani a rabszolgaként tevékenykedő gyermekeket. Ha mindezeket elintéztük, jöhet a Gang War. Itt ha szétpicsázunk mindenkit, akkor jöhet a monoton "We are Jacob and Evie Frye, and from this moment you all work for us!" szöveg. Igaz, vannak bug-ok, mint például párszor az ellenséges bandatag össze-vissza rohangál, vagy engem például elütött a vonat ugy, hogy nem álltam a síneken stb. De ettől függetlenül kifejezetten élvezem a játékot. Nagyon tetszik, hogy végre lehet rendesen lopakodni. Igaz, ez annyiból áll, hogy az X-et (Xbox-on A-t) lenyomva a karakter lopakodó üzemmódba kapcsol, felhúzza a kapucnit, és mehet is a nindzsázás. Mondjuk én kifejezetten szeretem a lopakodós játékokat. Pirospont azért is, hogyha például szerencsétlenek vagyunk és észrevesz az ellenfél, akkor nem gyűl oda az összes bandatag/rendőr, még azis aki London másik felében van, hanem csak azzal az egyel kell leszámolnunk, aki észrevett. Jó, ebben is van csavar, hisz rendőrök mindig használják a sípukat riasztásként, és van olyasmi mesterlövész Blighter is, aminek szintén van sípja. A sztorira visszatérve, az mivel rövid, nem szeretek egyből végigfutni rajta, hanem inkább a területeket foglalok. Már London keleti része és a Temze is az enyém. Itt is van fejlődési rendszer, mindenért XP-t kapunk, amiket skill-ekre válthatunk be, minél több skill van, annál magasabb a szintünk. Nálam a baj, hogy az elején a kettes szintemmel csinálgattam a 7-8-as szintű mellékküldiket. (Itt jött kapóra a lopakodás!) Most meg a gondom, hogy lassan 9-es szintű vagyok (a tízből), és a sztorihoz 5-6 szint ajánlott, így túl egyszerű..
Na meg ott van a két főszereplő. Nagyon bírom Jacob szarkasztikus megjegyzéseit, az időnként gyerekes viselkedését, és Evie céltudatos felfogását. Na meg csak szerintem nagyon csinos ez az Evie?
Alapjáraton nagyon jó játék lett, igaz, hogyha minden gyüjtenivalót összeszedünk, minden fő és mellékküldit megcsinálunk akkor unalmas lesz, de azért van benne 10-15 óra játékmenet. A baj az, hogy az Ubifos nem használ ki mindent, és azt gondolták, hogy a Call of Creed jobb ötlet lesz. Majd csak észhez térnek.
A játék olyan 10-es skálán 7-8.
Szerk: na meg a harcrendszerről annyit, hogy időnként jobban kell nyomjam a kombókat mint MK-ban. De eléggé kidolgozott harcrendszere van, tetszik.
A Black Flaget azért szeretjük, mert nagyon jó a hangulata. Az AC3 összességében egyáltalán nem volt rossz játék, de a játékmenetbeli fejlesztéseken túl nem sok minden maradt meg belőle az Ezio trilógia részeihez képest. A Black Flag ugyan nem hozott túl sok újítást, mégis újnak hatott, mert jobb, izgalmasabb, érdekesebb körítést használtak hozzá, mint az AC3-hoz. Ugyan csak kevés újítás volt benne, de ezek közül valamennyi rendesen hozzáadott a játék hangulatához, élményéhez. Ráadásul ezzel a résszel bebizonyította a Ubisoft, hogy egy AC-t nem csak az erős sztorival tud igazán élvezhetővé tenni, hanem egy olyan világgal, ami ténylegesen magába szippant, olyannyira, hogy játék közben az ember képes megfeledkezni róla, hogy épp egy Assassin's Creed-del játszik. Az egész játék nem egy kalózbőrbe bújtatott AC, hanem egy AC-bőrbe bújtatott kalózjáték. És ez így minden hibája ellenére nagyon jól működik. Hiába szerettem az AC3-mat és hiába érdekelt az amerikai függetlenségi háborús háttérsztori, egy csomó mindent kihasználatlanul hagytak benne, rengeteg ziccert hagytak ki, ugyanakkor rengeteg hibát és bugot hagytak a játékban, ami erősen rontotta az élményt az új grafikai és fizikai motor ellenére is. A Black Flagben is vannak bugok meg hibák és itt ugyan nem egy új motor van, hanem az AC3 minimálisan finomított motorja (ergo nem hat olyan újnak a cucc), ennek ellenére mégis el kell ismerni, hogy ennél a résznél legalább ténylegesen mindent kihasználtak/felhasználtak, ráadásul jól. Nincsenek ordítóan nagy kihagyott ziccerek, nem érzi azt az ember játék közben, mint a 3-nál, hogy jó és élvezhető a játék, de valami mégis hiányzik szinte minden egyes lépésnél. Ezzel pedig a Black Flag-nek jóval élvezhetőbb minden aspektusa, még a sokkal könnyedebb hangvételű sztori módja is, ami érezhetően gyengébb a 3-énál. A 3-nál annyira a történetmesélésbe kapaszkodtak, hogy az sajnos a nyílt világ és a többi lehetőség sőt, maga a történet rovására is ment egy idő után. A Black Flag-nél ez nem így lett és ennek következtében a kevés újítás és a gyengébb történet ellenére is sokkal nagyobb szabadságot adó, sokkal izgalmasabb és összességében sokkal élvezhetőbb játék lett az AC3-nál. A Black Flag elsősorban szórakoztatni akar, és ez még úgy is maximálisan sikerült neki, hogy nagyon messze van a tökéletes játék címtől.Thelostduck írta:Ha szabad kérdeznem, miért szeretitek annyira a black flag-et?