Általános társalgó

Hivatalos, hogy készül a GTA sorozat új része, ami minden bizonnyal a GTA6 nevet viseli majd... vagy nem? Lehet találgatni, ötletelni, kívánni, mi legyen és mi ne legyen a következő játékban.
Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3634
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2022. 09. 19. 12:24

Franklin írta:
2022. 09. 19. 07:19
Nem tudom, h ki látta vagy nem látta a leak videókat. Nekem személy szerint tetszett amit láttam, és az rdr 2-ből kiindulva tuti ütős lesz a játék.
Én láttam, nekem eléggé vegyes, de inkább csalódás. Nem is inkább a gameplay, mint a történet, karakterek. Plusz azért eléggé low effortos cuccnak tűnik az egész, mintha ez is csak a GTA Online miatt készülne, hogy majd itt is 10 évig megéljenek belőle minimális munkával. Jó persze nem szabad elfelejteni, hogy ez még csak egy alda vagy még az sem, de az alap koncepciót ez is kellően reprezentálja, az pedig nekem egyelőre nem jön be. Vice City sem tetszik annyira a jelenben, jobb lett volna egy 80-as évek ismét, mint az eredeti Vice Cityben. A térképet láttátok már? Az is kiszivárgott egyébként, és ha megnézitek az alakját és elég piszkos a ti fantáziátok is, akkor szó szerint egy fasza térkép lesz az alakja miatt. :lol: :lol: :lol: :P
DereX írta:
2022. 09. 19. 10:01
dani.szentgali írta:
2022. 08. 22. 11:35
hogy pl. a San Andreas remasteredben sem csináltam túl nagy problémát a San Fierro-i pride zászlókkal megpakolt utcából.

Eredeti 2004-es game-ben is ott voltak a zászlók, sőt a valóságban is. Ma már az egész mozgalom nem azt jelenti, mint a 80-as években amikor létrejött. Ettől függetlenül én meg úgy vagyok vele, hogy vannak dolgok amikkel nem ízléses viccelődni, s ahogy fejlődik a világ erre önmaga is ráérez. Az érzékenyítés ugyan átment egy bizonyos szinten, rengeteg téren, de ettől függetlenül az a tömeg, akinek el kellene fogadnia bizonyos dolgokat, azok még inkább bezárkóztak és ostoba propaganda és hazugságokra felülve meg is vonják maguktól azt, hogy megismerjék a másikat. Túlságosan összetett téma ez, de ezt nem lehet csak woke, cancel culture, lmbtq stb. propagandaként tekinteni, az ellentábornak is változnia kellene, de nem akar. Márpedig egészen addig ezek a jelenségek nemfognak megszűnni. ;)
Aha, értem. Erre már nem emlékeztem, illetve ezt nem tudtam, úgyhogy köszönöm a korrekciót! :)
DereX írta:
2022. 09. 19. 09:36
MateL írta:
2022. 09. 19. 08:32
Amit sokan említenek még hogy ez egy szétmoddolt GTA V, ami valószínűleg lényegében igaz is, hiszen az nem várható el a Rockstartól sem, hogy abszolút nulláról kezdjék el a fejlesztést, ha már van egy alapjuk, amire tudnak a kezdetekben építkezni, és ha már elér egy szintet, akkor le tudják választani az új projektet.
Azért ezzel nem értek egyet. A GTA4-et teljesen a nulláról húzták fel, maximum bizonyos boilerplateket használtak fel a korábbi játékokból aminek te egyáltalán nem láttad a nyomait, mert mindent eszméletlen módon továbbfejlesztettek, s ekkor debütált a saját engine-jük is.

A GTA5 esetében pedig az volt mondva, hogy a GTA4 engine továbbfejlesztett változata, s egyben vége is, a jövőben az új hardverek új lehetőségeket nyújtanak.
Gyakorlatilag teljesen kimaxolták azt, amit attól az engine-től ellehetett várni. Nemhiába volt az év játéka sem.

Nagyjából a GTA5 után történt egy csomó olyan változás is a R* életében amit fekete foltoknak tekintünk. Felesleges ezeket részletezni, de valószínűleg meggondolták magukat az engine-vel kapcsolatban. Így ugyanazt használták az RDR2 esetében is.
Ne érts félre, az RDR2 egy nagyon jó játék, de az ember nem tud elvonatkoztatni attól, hogy rengeteg funkciójában és kinézetében is teljesen a GTA5-re hasonlít, sőt azok előre elkészített elemeit tartalmazza. A karakterek világa kinézete, mimikája, gesztusai minden a GTA5-re utal. Ettől függetlenül remek játék volt, ezt ellehetett játszani mert a GTA5 és RDR2 világa merőben más, de nem lehet egy újabb GTA esetében ehhez nyúlni.

A GTA5 volt minden idők legjobban tejelő játéka, teljesen elvárható az, hogy a GTA6, pláne 10 év után egy teljesen új engine-el készüljön. Nem azt mondom, hogy dobjanak ki mindent a kukába, hiszen számos rendszer tökéletesen működik, de az embernek kell az új érzése. Ezt pedig nem lehet úgy elérni, hogy a leakelt videókban is az össze karakter mozgás, nagyjból a karakter modellek alapjai is teljesen a GTA5-re hajaznak. Az egész színvilág, a fények úgyszintén. Ebből pedig lehet látni, hogy ők fogták és szépen ugyanazzal az engine-vel készítik az új GTA-t. Ez már nem fog olyan új más világélményt nyújtani, mint az SA és GTA4 között volt, vagy épp a GTA4 és GTA5 között volt. Lényegében, mintha beraknának néhány új funkcióval, szereplővel egy új mapot.


Hogy értsd mire gondolok, ott volt nem olyan rég a matrix tech demo. Lehet látni, hogy teljesen új szintre emeli az ilyen open world játékok szintjét. Egy ekkora cég, ekkora bevételeket követően az a minimum, hogy a GTA5-tel hatalmasra rakott lécet megugorják. Ha a régi engine-vel készítik akkor saját maguk alatt vágják a fát.
Ezzel szóról szóra egyetértek. 10 év GTA 5 és Online után így, hogy ez idő alatt mindössze egyetlen épkézláb új játékot voltak képesek letenni az asztalra, ezen kívül meg csak a régi játékaikat adták ki újra egyre nevetségesebb áron és minimális fejlesztéssel, szerintem is egy gorundbreaking új játék lett volna az elvárható a részükről. De ez is mutatja, hogy a 10 évnyi semmittevés alatt befolyt felfoghatatlan mennyiségű pénzek nem egy korszakalkotó játékba folytak, hanem Zelnickék zsebébe. Ez van. eléggé szégyen ez a mai rockstar és T2, és meg is érdemlik emiatt ezt a mostani szvárgást. Régóta kijárt már nekik egy hatalmas pofon, a gond csak az, hogy érzésem szerint ebből sem fognak tanulni és vissza térni a régi önmagukhoz.
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Avatar
DereX
Rajongó
Hozzászólások: 244
Csatlakozott: 2012. 07. 09. 22:35

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: DereX » 2022. 09. 19. 14:25

Nem akarok hatvan millió helyre válaszolgatni, itt könnyebb mert több ember láthatja, a hírek meg hamar "eltűnnek".

Nemrég jött a hír, hogy a R* elismerte a leak-et, és a fejlesztés halad szépen tovább. Majd bemutatják idővel azt, amit már tudunk.

Nem fogják elölről kezdeni, ezt nem is értem, hogy gondoltad.

Visali túlságosan, már-már szekta hívőként védi még mindig a R*-t. Aláírom, hogy úgy kb. 2013-ig egy olyan üde színfoltja volt a játékfejlesztésnek ami miatt ezt meg is érdemli. Ahogy az első egy milliárd dollárt is megérdemelték azért a munkáért amit a GTA5-be fektettek.

Viszont nekem már akkor csomó dolog nem tetszett. Az, hogy a GTA5 bejelentése 2011 novemberében volt egy trailerrel, majd egy teljes éven keresztül semmilyen hír, videó, kép nem jelent meg a második trailerig - számomra teljesen megutáltatta magát már akkor a R*.
Emlékszem itt írogattunk napról napra, hétről hétre, hónapról hónapra, hogy ugyan mikor jöhet már valami kis infó, minden egyes kis videójátékos összejövetelt tűkön ülve, hogy ugyan megjelennek-e rajta vagy sem. Volt temérdek elemzés, másodpercről másodpercre végig lett elemezve minden, aztán csomó minden nem jött be ezekből akkoriban.
Az se tetszett, hogy míg más gyártó képes a játékait egyszerre kiadni, addig a R* közel egy évvel késleltette az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb játékosbázissal bíró platformot.

Ezzel szemben a tegnapi leak számomra üde folt. Rengeteg minden kiderült így a játékról. Sokkal több, mint azt egy laikus játékos gondolná. Én korábban védtem a R*-t amikor a trilógia remastert csinálták, hogy a 60 dolcsi az végül is megéri. Valljuk be, három játékot kapunk egy áráért. Nem az itten pénztárcákhoz fogják mérni a játékok árát. Azt azonban amit kaptunk, az valami kritikán aluli. S ezen egyáltalán nem szépített a nyilvános bocsánatkérés sem, hiszen azon kívül, hogy a megjelenést követő pár hétben jöttek hotfixek, azóta semmi. A játékokat teljesen leszarják, nem javítanak már ki semmit. Azzal tehette volna rendbe a saját renoméját a R* ha a saját fejlesztőire bízva megígéri, hogy külön-külön rework-ölik, azaz kvázi nulláról felhúzzák újra a három játékot 2-2-2 éves megjelenéssel. Ehelyett annyit kaptunk csak, hogy a GTA4-el nem merik megtenni, hogy hozzányúljanak.

Elképesztően sok mocsok hír látott napvilágot, hogy hogy is működnek ők, mennyire egoisták a saját nevüket illetően az egész Rockstar szó levédetéséből kiindulva mindenen keresztül, ezeket nem lehet csak úgy félresöpörni azért, mert gta fan valaki.

Pláne azért nem, mert az elmúlt 10 évben több milliárd dollárt kerestek és kutya kötelességük lett volna ennyi pénzből egy teljesen új alapokra épülő GTA6-ot csinálni. Ehelyett kapunk egy kvázi GTA5 modot.

Fejlesztő vagyok én is, igaz én csak egyszerű weblapokat szoktam készíteni. A fejlesztők nem döntenek semmiben, ők megkapják a munkát, a tervet és azt nekik le kell implementálni. Nem az ő munkásságuk ment ezzel "tönkre", hiszen ők kivannak tisztességesen fizetve. Ez őket nem tudja úgy érinteni. Kisebb csapatoknál és más projekteknél lehet van valami szükség a kreativitásra, de egy ekkora csapatnál ahol minden megvan szabva neked csak az a feladatod, amit készhez kapsz.
Ilyen szemmel nézve a videókat én nem azon akadok ki, mint amin a sok, elnézést a kifejezésért, gyökér ember, mert tudom, hogy sok minden fog még változni. Például láttam sokan megszólták azt, hogy a karakterek ilyen gumi, fénylő ruhában vannak, furcsák az épületek kidolgozottsága, az autóké is, stb. Ezek mind-mind olyan dolgok amik változnak. Volt konkrét animáció tesztelő rész is, ahol a kockás háttérben láttuk, hogyan törik meg az animáció, a karakter teste és valaki erre is kiakadt. Ezek is olyan dolgok amik még tudnak javulni.

Láttam pozitív dolgokat, legalábbis pozitívként bemutatott dolgokat, hogy például lesz kúszás, guggolás, meg ilyesmik. Nos ezek olyan funkciók amelyeket bármikor hozzálehetett volna eddig is adni a játékhoz. Az, hogy ilyen kényelmi funkciók bekerülnek, ne vegyük már akkora újításnak. Ez olyan, mintha a GTA:SA-ba behozták volna a létrán való mászást. Semmit nem ad ez önmagában hozzá a játékhoz.

Engem speciel az nem zavar, hogy tudom a két szereplőt, a kinézetüket, a nevüket. A sztorit sose fogom leírni előre, csak azért mert alapból mondjuk nem jönne be nekem az ilyesmi.

Ami végtelenül zavar, az az hogy technikai szemmel ránézve nem tűnik úgy, hogy a R* egy teljesen új alapra fektette volna a játékot. Mondok egy nagyon egyszerű példát. Ha valaki összehasonlítja a GTA5 és az RDR2 karaktereit, akkor észrefogja venni, hogy teljesen mintha egy világból származnának. Mindenkinek ugyanolyan a haja és arcszőrzetének a minősége. Ez azért van, mert az RDR2 fejlesztésénél fogták és a GTA5 karaktereit módosították. Nem újból hoztak létre valamit, hanem meglévőt módosítottak. Ez nem zavaró azért, mert a GTA és az RDR világa teljesen más. Nyilvánvalóan volt csomó dolog amit így is megkellett csinálni és már nem volt meg előre.

A GTA6 esetében az összes karakter ugyanúgy fog kinézni, mint az 5-ben. Csak más lesz a ruha, más lesz a haj, de ugyanabban az engine-ben lesz. Hasonlítsátok össze pl. a Matrix game demo-val. Ugyanezeket eltudom mondani a karakterek mozgására, a harcrendszer is ugyanazokat az animációkat használja, a futás is. A csajszi kapott egy ribi-s séta animációt és ennyi. Minden full ugyanaz, csak toldozgatva van.
Mondom még egyszer: ez az engine miatt van. Akármennyire is szépítik, foltozgatják a karaktereket, akármennyire is lesz részletes valakinek az arcra - a mozgás, az összes animáció, a mimikák, a gesztusok, mind a GTA5-ből vannak véve.
Ez olyan, mintha a GTA4-et beletesszük a GTA:SA motorba. Semmi előrelépés nem történt volna.

Azt is mondhatnám, hogy a GTA3 era köszönt itt vissza. Tudjuk, hogy a GTA3 motorját fejlesztették tovább. Ha valaki összehasonlítja a GTA3-t és a VC-t, technikailag ugyanaz a két játék, csak az utóbbi kicsit színesebb. De ugyanazok a karaktermozgások, animációk vannak. A GTA:SA esetén is ugyanaz az engine, de ott vették a fáradtságot, hogy mégis újraalkossák az animációkat. Ezért volt kimaxolva az az engine és ahhoz többet már nem tudtak volna hozzátenni.
Pontosan ezért is fejlesztettek sajátot és azon mutatták be a GTA4-et. Azt is tudtuk, hogy amit a VC és SA között elvégeztek, azt megtették a GTA4 és GTA5 között. Kimaxolták az engine-t, a végletekig kijavították annak minden hibáját, igaz volt csomó visszalépés is benne funkciókat tekintve, de egy kifinomult kimaxolt engine-t kaptunk. Még volt is hír róla, hogy már alig várják az új generációs konzolokat hiszen a jövő sokkal több lehetőséget rejt minden téren. Akkoriban még a konzolok valahogy kibírták a 7-8 évet is, mielőtt új generáció jött volna. Most meg relatíve ez felgyorsult.
Nekem ez számomra nagy csalódás, hogy ugyanazt az engine-t toldozgatják ismét.

Low effort game. Ez már nem fog változni. Aki nem ért hozzá, az nem is fog velem egyet érteni. Azt hiszi majd, hogy a karakterek kidolgozatlanságából írom amit. Bármennyire is foltozgatják majd még ezt az elkövetkezendő években, nem fog máshogy hatni, mintha egy fizetős GTA5 dlc lenne. Mint amikor a Windows11-et kiadták, ami még a belső rendszerben a mai napig egy Windows10-ként funkcionál.
S még így a végére: Egy ekkora cég, ekkora irgalmatlan mennyiségű bevétel után, egy ilyen hatalmas történelmi játéknál kutya kötelessége lett volna akár a nagy büdös nulláról indítani a projektet.

Avatar
DereX
Rajongó
Hozzászólások: 244
Csatlakozott: 2012. 07. 09. 22:35

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: DereX » 2022. 09. 20. 18:13

Az egyik hír alatt Visali kommentjére válaszolnék. Egy meglehetősen hosszú kommentet írtam, amit nem engedett elküldeni hibaüzenet nélkül. Gondolom, túl sok volt a karakter. Kétfelé meg nem engedi szedni.
Megpróbálom most már rövidebben megfogalmazni. Aztán valaki vagy megérti vagy nem. Lehet valaki megrögzött, elvakult fan, vagy kritikus, lehet valaki hozzáértő, vagy laikus. Ezt mindenki magában szépen lemeccseli.

Jómagam szoftverfejlesztéssel foglalkozom, s van rálátásom arra, hogy a kisebb nagyobb projektek milyen módszertanok és fejlesztési körülmények, tervezés és implementálás, tesztelés, stb. keresztül mennek végbe, míg végül abból egy kész termék nem lesz. Nem kell játékfejlesztőnek lenni ahhoz, hogy az ember szakmailag meglásson bizonyos dolgokat és néhány következtetést letudjon vonni.

Való igaz, hogy a Rockstar saját engine-t készített azért, hogy sokáig használják. De az hatalmas csúsztatás, hogy akkor minden Unreal Engine alatt készült játéknak egyformának kellene lennie. Ez rossz érvelés. Mindenki használhatja az UE-t, és teljesen természetes, hogy egymástól két független fejlesztői cég más és más dizájnerek és artistákkal dolgozik, így a végeredmény is más lesz. Másrészt az UE annyia komplex nagy rendszer, hogy bizonyos játékok más és más komponenseit használják. Mégis, most már beszélhetünk UE5-ről is, hiszen kénytelenek időről időre marginális rendszereket újraírni, mert a technológia fejlődik és a felhasználói igény is megnövekszik.

Ezzel összevetve azonban a RAGE az nem ennyire komplex és nem ennyire sokoldalú. Ráadásul mivel csak a R* használja így ugyanazok az artisták és dizájnerek önhasonló (rekurzív) dolgokat fognak készíteni amik vissza fognak köszönni. Ezt láthattuk a GTA5 után az RDR2-ben.

Ha szakmailag nézed, az összes karakter egy azon sablonra épül rá mindkét játékban. Olyan ez, mintha vennénk pl. a Dragon Ball és a Naruto animéket. Mindkettő anime nagyon más és más rajzstílussal készült, mégis ha egy totál új karaktert meglátnánk magunk előtt, nagy valószínűséggel eltudnánk helyezni őt valamelyik világban. Nos ez a helyzet a GTA5 és RDR2-vel is. Az összes karakter nagyon hasonlít a GTA5 világbeli karakterekre. Csak más típusú ruhák, ennyi. Ezt, ha valaki nem veszi észre az vak. Az engine továbbá felel a pályáért is, a fű, a fák, az égbolt, épületek stb. Azok is önhasonlóak a két játékban.

Jó játék ettől függetlenül mindkettő? Persze. Mert más világérzet, más tapasztalatot adnak. Jó játék lenne két teljesen egyforma világnézetű játék, jelen esetben a GTA? Itt már kétségek merülnek fel. Ott a GTA3 és GTA:VC tessék megnézni. Ugyanazon az engine-n készült, ugyanazokkal az animációkkal, megoldásokkal. Mégis jobbnak tartjuk, de azért mert akkoriban ez volt elvárható a technológiától, ráadásul mindössze 1! év telt csak el.

A jelenlegi helyzet más. Itt eltelt 10 év és a technológiai fejlődés is számottevő.

Én is részt szoktam venni engine-k fejlesztésénél, mi mondjuk nem feltétlenül ezt a szót használjuk rá, de akár lehetne is. Igaz, mi nem grafikai engine-ket készítünk, csupán weboldal alrendszereket, komponenseket amelyek aztán egy komplett rendszerré álnak össze amit lehet motornak, engine-nek nevezni. A programozáson belül havonta jelennek meg új keretrendszerek, gyorsabb, jobb, hatékonyabb megoldások ugyanazokra a problémákra. Nem teheted meg azt fejlesztőként, hogy 15 évig ugyanazt a rendszert használd.

A leakelt videókban én a számomra releváns dolgokat többször újranéztem. Az animációk során sok új tesztelése zajlott, de itt egy dolgot meg kell említeni, az az, hogy a fiú főhősnek GTA5 Franklin mozgásanimációja volt bent. Lehetne rá mondani, hogy csak tesztelés miatt, de pont ez a lényeg, hogy a tesztelés során új mozgáselemeket nézegettek amelyeknél elengedhetetlen az, hogy az átmenet stabil és hibamentes legyen. Azt meg nem csinálhatják meg, hogy az alapanimációkat majd utólag csinálják meg, hiszen azokhoz kell igazítani a most elkészített újakat. Sokkal célszerűbb, ha előbb az alap van kész és aztán az új.
Valamiért ez a női karakternél végbe is ment.

Az épületeket illetően arról tudunk, hogy a GTA:VC-ben használt épületek és assetek közül nem egy került többszöri felhasználásra GTA:SA-ban is. Ugyanez fennáll a GTA4 és GTA5 között is. Ez nem baj, mert akkora lett a pálya, és annyi épület lett hogy az ember ezeket nem veszi észre. Azonban az új épületek fejlesztésekor elengedhetetlen az, hogy tudjam hogy milyen környezetben lesznek beépítve. Ezért nem mondhatod azt, hogy csak a teszteléskor volt a régi GTA5-ös grafikai engine az új épületek miatt. Miért nem? Mert ez ugyanolyan, mintha a GTA4 fejlesztésekor a GTA:SA engine-ben tesztelték volna le az új LC bizonyos épületeit. Nonszensz ugye. Az, hogy itt mégis az történt arra az az egyetlen logikus válasz, hogy alapból az az engine lesz a futtató környezet.
Sok minden változik még, színek, árnyékok, megvilágítások, stb, de az alap az nem fog. Márpedig az új épületeknél is lehetett látni a GTA5 stílusú elemeket.

A maga idejében a GTA5 nagyon szép grafikájú játék volt, de ma már nem állná meg a helyét.
A karakterek is szintén a grafikai engine által vannak meghajtva. Nos sok volt a kidolgozatlan karakter, gumiruhákban, fénylő matt kinézetben stb., egy dolgot azonban lehetett látni, hogy még a fő karakterek is a már jól ismert GTA5-RDR2 sablonokat használják. Ha az alapokat nézem, nem látok változást és baszki nem arról van szó, hogy mondjuk még szebb lesz az arca mondjuk a srácnak meg más lenne majd a ruhája. A VILÁG amiből származik (visszatérve az animés példára) szemmel láthatóan a GTA5.

Visali, nem mondhatjuk mindenre azt, hogy csak azért látszódik GTA5 stílusúnak, mert tesztfázis. Mondom, ez olyan, mint amikor a GTA4-et fejlesztették és a GTA:SA motorba pakolták volna. A két játék között annó pedig csak 4 év telt el.

Itt el telt 10 év! Új technológiák jelentek meg. Nézzetek már rá a Matrix Demo-ra. Neo-t úgy modellezték le, mintha teljesen valódi lenne. Ez a Neo a RAGE motorban visítóan hülyén nézne ki. Nem azt mondom, hogy olyan színvonalat kellene hoznia az új GTA-nak, de könyörgöm. 10 évvel ezelőtti dolgokat fejlesztünk tovább? Még tesztfázisban sem szabadna... Gondolkozzunk már egy kicsit.
Értem én, hogy az RDR2-nél ez bevált, de az azért volt, mert az nem egy GTA játék volt és a GTA5-ben tökéletesített engine adja magát, hogy más körülményekben is kilehessen használni. Tovább megyek: Ha a R* úgy döntene, hogy készít egy futurisztikus játékot simán használhatná a GTA5-ös RAGE-t mert más a világ.

Na de két különálló GTA, ugyan azzal az engine-vel, 10 év különbséggel? Az már nem lesz pozitív kimenetelű. Ezzel az erővel a GTA:SA engine-t is lehetne használni. 20 éves engine, na és? A RAGE meg 15 eredetileg, 10 a fejlesztett. Az RDR2-ben nem igazán volt fejlesztve, hiszen már a GTA5-ben elérte maximumát.
Ők maguk jelentették be, hogy az lesz rajta az utolsó game hiszen elérték a maximumot. Jönnek az új konzolok új lehetőségek.
Megint leírom: 8 milliárdnál is több lóvé egyetlen játékból 10 év alatt és még mindig ezt akarják kiszipolyozni. Csinálnak egy új mapot, néhány új funkciót, kocsit, új sztorit és azt hiszik ezel is sikerülni fog 8 milliárdot összeszedni?
Csodálkozunk azon, hogy hackerek támadták meg őket? Már rég nem az a minőség amire a GTA5 előtt, és körül büszkének lehetett lenni. Beperelnek mindenkit aki a Rockstar szót használja? Egy másik játékot azért, mert az a neve, hogy It takes two? A GTA1 fejlesztőt? Hová süllyednek még? És akkor arra akad ki Visali, mert lemerem írni, hogy low effortnak tartom ezálltal a készülő GTA6-ot, ami tulajdonképpen egy GTA5 reskin?

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3634
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2022. 09. 20. 22:41

Én ugyan laikus vagyok, de ebben az esetben minden szavaddal teljesen egyetértek és ahogy leírtad, én is értem és hát ez szerintem is eléggé kevés, gyenge és szánalmas, de ez is csak azt mutatja, hogy a 10 év alatt felhalmozott pénz nagyobbik része nem a játékfejlesztésbe, hanem a T2 és Rockstar fejesek házaiba, medencéibe és sokadik luxusautójukba folyt. Én is elvártam volna egy teljesen új motort és technológiát ennyi pénzből és ennyi idő után. Ez pedig nem történt meg, tényleg kár túlmagyarázni. Bence (Visali) amúgy tudtommal nem sűrűn nézi a fórumot, inkább a hírek alatt aktív, de az is igaz, hogy ott meg nem enged akármekkora terjedelmű üzenetet közzétenni, és teljesen blokkolva van az ugyanattól a személytől származó két egymást követő hozzászólás közzétételének a lehetősége, ami valóban eléggé kellemetlen. Mindenesetre majd csak célba ér az üzenet. Az viszont a leírásodból is látszik, hogy ma már a Rockstarra sem lehet számítani, ők is lesüllyedtek a béka segge alá, ezen nincs mit szépíteni és a legelfogultabb rajongóknak is illene észrevenni.
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Avatar
DereX
Rajongó
Hozzászólások: 244
Csatlakozott: 2012. 07. 09. 22:35

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: DereX » 2022. 09. 22. 07:16

Talán velem is a probléma, mert ami számomra egyértelmű az egy átlagembernek nem lesz az. A totyakkal folytatott vitád alatti kommentemben talán sikerült jobb példával élni az engine dologra, de most már jegelni fogom én is ezt a témát mert felesleges ezt tovább csűrni-csavarni. Szép játék lesz az, nyilvánvalóan nem csak a grafika teszi majd azzá ami, hanem az egész hangulata. Csak mivel bennem az a téveszme élt, hogy a GTA mindig híresen tükrözte azt, hogy ő próbál realisztikus grafikát tükrözni, így kötelességemnek éreztem szólni arról, hogy azt tudomásom szerint jelenleg egy engine tudja elérni, aminek használata ma még túlságosan erőforrás zabáló. Ezért nem fogunk még látni sok UE5-ös játékot, ha meg látunk is, azok nem használják ki azt a CPU+GPU zabáló lehetőségeket.
A R* saját motorja meg szépnek hat még ma is. A Minecraftot se a grafikájáért szeretik, a Fortnite-t se, de szerintem a játéktörténelem legsikeresebb cége, aki egymaga ekkora bevételt generált, ráadásul egy címmel, az a minimum, hogy hasonlóan gondolkozik, de el kell fogadni, hogy a kapitalizmusban ez nem szempont.

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3634
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2022. 09. 27. 16:57

Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy maximálisan egyetértek veled. Kétségtelenül szép és jó játék lesz, de ennyi idő után és ekkora pénzből illett volna a régi motor fejlesztése helyett a jelenlegi legkorszerűbbre átültetni a fejlesztett játékot.

Egyébként elvileg a hacker a bennfentes levelezgetéseket is megszerezte, és abból azt az infót is megkaparintotta, ami szerint a GTA6-ra a Rockstar eddig összesen 2 milliárd dollárt költött, ami mondjuk inkább csak akkor számít soknak, ha még viszonylag az elején járnak. Szóval azért relatíve nagy költségvetésű cucc lesz ez, nyilván szépen felpimpelik majd a RAGE motort, aminek a legfrissebb verziója fut majd a GTA6 alatt, ettől függetlenül szerintem ha már ennyit költöttek rá ezidáig és a hatalmas büdzséből még ennél is többet költhettek volna (mert nagy valószínűséggel a tényleges fejlesztés 2019-nél előbb nem kezdődött meg), nyugodtan lehetett volna választani a korszerűbb UnrealEngine5 motort. De ahogy te is írtad, a Rockstarnak és elsősorban a T2-nek már nem szempont a vásárlók minden igényét kielégíteni, lásd GTA remastered trilógia. Sajna ez van.
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Avatar
brenor
Szakértő
Hozzászólások: 287
Csatlakozott: 2012. 10. 03. 00:24

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: brenor » 2022. 10. 24. 17:46

Állítólag a hónap végén leleplezik a GTA 6-t. Eddig minden új játékokat október végén mutattak be és ráadásul okt. 29-én lesz 20 éves a Vice City így szerintem illene már egy bejelentés, ha nem trailer akkor egy logó is elég lenne.

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3634
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2022. 10. 26. 20:50

brenor írta:
2022. 10. 24. 17:46
Állítólag a hónap végén leleplezik a GTA 6-t. Eddig minden új játékokat október végén mutattak be és ráadásul okt. 29-én lesz 20 éves a Vice City így szerintem illene már egy bejelentés, ha nem trailer akkor egy logó is elég lenne.
Hát már elég régóta illene bemutatni az új GTA részt, meg úgy en bloc egy teljesen új játékot, hiszen napra pontosan 4 éves a Red Dead 2, vagyis a legutóbbi játékuk, plusz idén volt 9 éves a máig "legfrissebb" GTA is. De ha mindezek ellenére továbbra sem tartaná indokoltnak a lépést a Rockstar és a Take2 mert ezek ellenére is leszarnák a rajongókat, ha másért nem is, de a szeptemberi szivárgások és az azt követően a napvilágot látott anyagokkal kapcsolatos észrevételek, aggodalmak, felkavart kedélyek lenyugtatása miatt most már aztán tényleg illene mutatni valami hivatalosat. Én mondjuk ennyi idő meg a szívárgások után nem annyira lennék elégedett egy egyszerű logóval, mondjuk ha holnap vagy holnapután nem kapunk logót, akkor jó eséllyel elfelejthetjük a 29-i trailert és/vagy komolyabb bejelentést is, de azért jó lenne kapni valami nagyobbat. Elég ideje ülnek már rajta és húzzák az emberek agyát. De majd a napokban meglátjuk, mindenesetre ha októberben nem kapunk semmit, akkor mivel november legelején lezárul a T2 üzleti negyedéve, plusz a Vice City jubileumi évfordulóján is túl leszünk, emiatt egészen biztos, hogy idén sem kapunk már semmit a GTA6-ból a szeptemberi szivárgásokat leszámítva. Hát mit ne mondjak, az utóbbi években a Red Dead 2-t leszámítva nem valami kiváltság Rockstar rajongónak lenni.
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3634
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2022. 10. 29. 22:07

Hát... a vice city 20ik évfordulóján sem történt semmi, úgy tűnik. :/ Így viszont lassan már teljesen biztosra vehető, hogy idén már nem kapunk semmit, legalábbis semmi hivatalosat a rockstartól. Szomorú, de ez van. Mindenesetre elég lazán kezeli a nyomást a Rockstar és a T2 is, hogy a szivárgás ellenére sem mutatnak semmit a játékból. Ez viszont azt is jelenteti, ami még rosszabb hír, hogy a kiszivárgott videók valószínűleg viszonylag frissek lehetnek, kvázi nem tart még közel sem olyan állapotban a fejlesztés, hogy bármit is mutassanak belőle, ami 9 évvel ág előző rész után eléggé kiábrándító, szomorú és hát valahol az embernek szekunder szégyenérzeze van ettől. Na mindegy, lehet tovább várni, 2023ban talán lesz valami...
"We've got lawmen in three different states after us." - Arthur Morgan

Válasz küldése