Multiplayernek nevezzük azt, amikor egy hálózat segítségével egy adott játékban megmérkőzhetünk barátainkkal. A GTA1-ben, GTA London-ban és a GTA2-ben volt multiplayer, méghozzá elég jó, viszont a Rockstar Games csapata a 3D-s részekbe nem rakott ilyen lehetőséget. Érdekes módon a modderek találtak a GTA3 fájljai közt multiplayer fejlesztésre utaló információkat, ám ebből végül nem lett semmi. Aztán 2004-ben a GTA: San Andreas PlayStation 2-re kiadott változatában volt egy úgynevezett co-op mód, mely lehetővé tette, hogy egyes mellékküldetéseket ketten is játsszhassanak két kontrollerrel. Csakhogy ez még nem tartozik a multiplayer kategóriájába, így gyorsan feledésbe is merült. Azóta már több csapat is összeállt, és létrehozott multiplayer klienseket az utóbbi három GTA-hoz, melyeknek igen nagy sikere lett.
Talán ezen a sikeren felbuzdulva a Rockstar Games újból készített multiplayer funkciót, méghozzá a PSP-s Grand Theft Auto Liberty City Stories játékukhoz. Sajnos a PlayStation 2 nem támogatja a multiplayert, ám a PlayStation Portable WiFi-jének köszönhetően bármikor heves összecsapásokat rendezhetünk haverjainkkal, maximum 6 főig és csak Ad-Hoc (Helyi hálózat) módban.
Összesen 7 féle játékmód közül válogathatunk. A kezdetben csak 9 karakter és egy sziget közül lehet választani, ha viszont elvégzed az összes Single-Player küldetést, akkor elérhetővé válik az összes karakter, banda és a három sziget (Portland, Staunton Island, Shoreside Vale).
Ahogy elindítottátok a multiplayert, a radaron kis színes figurák jelzik az ellenfeleket (maximum 6-ot). A készítők rendesek voltak, mivel minden fegyvert bejelöltek a radaron, így gyorsan hozzájuk juthatunk. Ezek mellett még sárga csillagokat is láthatsz a térképen, ezek az úgynevezett Power-Up ikonok. Sajnos nem tudhatod, hogy melyik csillag milyen bónuszt ad, ez csak akkor derül ki, miután felveszed őket. A következő bónuszokat kaphatod meg a Power-Up ikonok felszedésével:
* Mega Damage - 4x-es sebzést ad, ha meglősz valakit.
* Health Boost - Növeli az életerőt.
* Invisibility - Láthatatlanná teszi a játékost a radaron a többi játékos számára. Ez az egyik legjobb :)
* Frenzy - Kapsz egy rakétavetőt végtelen tölténnyel egy bizonyos időtartamig.
* Sticky Tires - Könnyebb irányítás a kocsiknak.
* Instant Repair - Azonnal megjavítja a járművedet.
Megjegyzések:
- Multiplayer módban sohasem fáradsz el futás közben
- A Sticky Tires és Instant Repair Powerup-ok csak a Street Rage játékmódban találhatóak meg.
Szerezz magad mellé olyas valakit, aki rendelkezik PSP-vel és GTA:Liberty City Stories játékprogrammal.
1. Kapcsoljátok be mindketten a WiFi-t a képen látható állásba!
2. Indítsátok el a Grand Theft Auto Liberty City Stories játékot!
3. A menüben válaszd ki a multiplayer opciót.
4. Most egy valakinek meg kell csinálnia a 'szervert', a többieknek pedig csak csatlakozniuk kell hozzá. Szerver létrehozása: Egy tetszőlegesen kiválasztott személy menjen a HOST GAME-re, ahol beállíthatja a játékmódot és annak részleteit (lentebb olvashatod). Miután minden konfiguráció be van állítva, menj a START GAME SERVER menüpontra. Ekkor a többieknek a JOIN GAME-re kell menni, majd miután kiválasztották a server-PSP nevét, beállíthatják a kívánt csapatot, és skint.
5. Ha ez mind megvan, már indulhat is a játék.
Liberty City Survivor
A klasszikus Deathmatch mód, sok multiplayerrel rendelkező játékban benne van. Az nyer, aki elsőként eléri a 'Kill Limitet', vagy a legtöbb játékost öli meg egy adott idő alatt (Time Limit). Ha megölsz egy ellenséges játékost, akkor kapsz 1 pontot, ha viszont meghalsz, akkor -1 pont. Ha például a Kill Limit 20-as értékre van beállítva, akkor az nyer, akinek a leghamarabb gyűlik össze 20 pont. Kettőnél több játékos esetén lehetőség van csapatban játszani. Ilyenkor ki kell választani, hogy melyik bandában akarunk szerepelni, és a többi ugyanaz.
Szerver beállítások:
SCENARIO: Játékmód
GAME LOCATION: Választott sziget
PLAY CUTSCENE: Bejátszás ki/bekapcsolása
GAME STYLE: Játékstílus (Mindenki mindenki ellen, vagy bandaháború)
KILL LIMIT: Ponthatár beállítása
TIME LIMIT: Időkorlát beállítása
POWERUPS: Felvehető bónuszok ki/bekapcsolása
CHARACTER: Skin kiválasztása
Get Stretch
Ez a Capture the Flag játékmódot tükrözi, mely azt jelenti, hogy el kell lopni egymás zászlaját, és visszavinni azt a bázisunkra. A GTA-ban a zászló szerepét a Stretch limuzin tölti be. A cél, hogy ellopd az ellenséges banda bázisáról a Stretch-et, és visszahozd a saját bázisodra, miközben védened kell a saját kocsidat is. Közben az ellenfeleidet is lelőheted, ekkor visszakerülnek a bázisra. Az nyer, aki leghamarabb éri el a ponthatárt (Score Limit), vagy a legtöbb Stretch-et lopja el egy időkorlát alatt.
Szerver beállítások:
SCENARIO: Játékmód
GAME LOCATION: Választott sziget
PLAY CUTSCENE: Bejátszás ki/bekapcsolása
SCORE LIMIT: Ponthatár beállítása
TIME LIMIT: Időkorlát beállítása
POWERUPS: Felvehető bónuszok ki/bekapcsolása
JOIN GANG: Banda kiválasztása
Protection Racket
Ez egy eléggé izgalmas játékmód. Két csapat harcolhat egymás ellen, az egyik a védő, a másik a támadó csapat. A védő csapatnak a bázisán kell rostokolni, amíg meg nem jönnek a támadók. A bázisokon 4 db Stretch limuzin található, ezeket a támadó csapatnak kell elpusztítania bármi áron - persze adott idő alatt. Amint felrobbant az összes limuzin, a támadó csapat kap 1 pontot, és fordul a kocka. A támadókból védők, és a védőkből támadók lesznek, és most az időkorlát annyi lesz, amennyi alatt felrobbant a négy Stretch. Ha az adott idő alatt nem sikerül mind a 4 limuzint elpusztítani, a védő csapat nyer. Ebből a két fordulóból áll az egész játékmód, és amelyik csapat a végén több pontot szerez, az nyer.
Szerver beállítások:
SCENARIO: Játékmód
GAME LOCATION: Választott sziget
PLAY CUTSCENE: Bejátszás ki/bekapcsolása
POWERUPS: Felvehető bónuszok ki/bekapcsolása
JOIN GANG: Banda kiválasztása
The Hit List
Ebben a módban a gép kisorsol a játékosok közül valakit, akit mindenkinek meg kell ölni. Egyfajta vérdíjat tűznek ki valaki fejére. Minél gyorsabban meg kell ölnöd a megjelölt játékost, vagy veszítesz. Amint megölted a jelzett játékost, az idő hozzáadódik a végső túlélési eredményedhez. A jelzett játékosnak mindig túl kell élnie a fordulót. Mikor már mindenki volt jelölve, és meghalva is, akkor az a játékos nyer, aki a legtöbb túlélési idővel rendelkezik.
Szerver beállítások:
SCENARIO: Játékmód
GAME LOCATION: Választott sziget
PLAY CUTSCENE: Bejátszás ki/bekapcsolása
POWERUPS: Felvehető bónuszok ki/bekapcsolása
CHARACTER: Skin kiválasztása
Street Rage
Ez egy sima checkpointokból álló verseny. A szervert csináló játékos közös megegyezés után beállít egy járművet, amivel menni kell majd a versenyen. Át kell menni minden checkpointon, majd ha minden kör teljesítve van, be kell érni elsőként a célba. Verseny közben lehet lőne az ellenfelekre és járművet is lehet cserélni. Ha egy játékos meghal, kis idő múlva újra a pályára kerül új kocsival. Csak ebben a játékmódban szerepelnek a Sticky Tires és Instant Repair PowerUp-ok.
Szerver beállítások:
SCENARIO: Játékmód
GAME LOCATION: Választott sziget
PLAY CUTSCENE: Bejátszás ki/bekapcsolása
RACE: Pálya kiválasztása
LAPS: Körök száma
VEHICLE: Jármű kiválasztása
POWERUPS: Felvehető bónuszok ki/bekapcsolása
CHARACTER: Skin kiválasztása
The Wedding List
A játékosoknak össze kell gyűjteniük az egész sziget területén szétszórt kocsikat, és leszállítani azokat egy hajókonténerbe. Annál több pénzt kapsz a kocsiért, minél jobb állapotban van. Az a játékos nyer, aki a leghamarabb éri el a Cash Target-et, vagy a legtöbb pénzt gyűjti be adott idő alatt.
Szerver beállítások:
SCENARIO: Játékmód
GAME LOCATION: Választott sziget
PLAY CUTSCENE: Bejátszás ki/bekapcsolása
CASH TARGET: Cél összeg
CHARACTER: Skin kiválasztása
Tanks for the Memories
Az egyik játékos egy tank mellett kezdi ezt a játékmódot, melybe beülve túl kell élnie bizonyos ideig (Tank Time). Ezalatt a többi játékosnak meg kell semmisítenie a tankot, amíg le nem telik a Tank Time. Ehhez segítségükre lesz egy-egy rakétavető is. A tankban ülő játékos bármikor megölheti a támadó játékosokat, így azok visszakerülnek a kezdőhelyre. Az a játékos kerül a következő fordulóban a tankba, aki a legtöbb sérülést (Damage) okozta a tanknak. Aki leghamarabb eléri a Tank Time-ot, az nyer.
Szerver beállítások:
SCENARIO: Játékmód
GAME LOCATION: Választott sziget
PLAY CUTSCENE: Bejátszás ki/bekapcsolása
TANK TIME: Tank túlélési idő beállítása
CHARACTER: Skin kiválasztása