A Grand Theft Auto VI-ban harmadik ízben dolgozza fel a Rockstar Games Miami városát. Vice City-ben először 1997-ben, a GTA1-ben járhattunk, majd a GTA Vice City tette igazán ikonikussá, és apróbb változtatásokkal a GTA Vice City Stories-ban még egyszer megnézhettük a várost a 80-as évek feledhetetlen hangulatában. A GTA6-ban pedig a város mai modern arcát láthatjuk majd tele toronyházakkal, és most először nem csak a várost, de a környékét is bejárhatjuk Leonida államként.
A bejárható területről egyre többet tudhatunk majd meg az újabb és újabb képekből, trailerekből, előzetesekből. A GTA V-ben két nagyobb részre oszlott San Andreas területe: Los Santos városa és Blaine County megye. Azt már tudjuk, hogy Leonida legalább három megyéből áll majd, és a Rockstar Games elmondása szerint a legnagyobb, meg inkább magával ragadó Grand Theft Auto élményre számíthatunk a GTA VI-ban.
Vice Dale County
Vice Dale County megye lesz az a hely, ahol a legfőbb város, Vice City helyet kap a GTA VI-ben. A megyének saját címere is van, ahol egy tengerparton mintha Ádám és Éva állna, legalábbis a fáról lekúszó kígyó erre utal. A háttérben hajó és napsütés egészíti ki az újragondolt megközelítést.
Vice City
Imádott városunk, Vice City megszólalásig hasonlít az eredeti Miamira. A GTA Vice City-vel ellentétben eredeti helyükre kerülnek a negyedek, nagyon sok kis sziget egészíti ki az óceánpartot, és a város keleti része sokkal hatalmasabb lesz, ahogy az arányaiban a valóságban is van. A sok kis szigetet számtalan híd köti össze, melyek között a GTA3 és GTA Liberty City Stories óta először láthatunk újra felvonóhidat.
A GTA Vice City volt az elős Grand Theft Auto játék, ami behozta a vezethető helikoptereket a sorozatba, és a GTA Vi-ban igencsak kedvelt közlekedési eszköz lesz, hiszen a GTA VI-ban viszont látjuk Miami elképesztően jól kihasznált tetőtereit, ahol partik, medencék, wellness központok kapnak helyet, és meg is töltötte ezeket a R* élettel.
Vice Beach, Vice Beaches
Ha Vice City, akkor egyértelműen az art deco hotelekkel tömött Ocean Drive és a sárgahomokos óceánpartra tudunk asszociálni. Ez a negyed sokkal nyüzsgőbb élettel és csodálatos neonfényekkel tér vissza. Ismerős részekkel is találkozhatunk, hiszen viszontláthatjuk az Ocean View Hotelt, ami az első mentőhelyünk volt a GTA Vice City-ben, és még egy sárga-fehér Oceanic veterán autó is parkol majd a közelben. Az utcát egy széles, pálmafákkal tűzdelt zöld park, majd sétány választja el a homokos parttól, ahol az úszómester-állások (Lifeguard Stand) és napernyők, napágyak, kapnak helyet.
Néhány hotelnév, amint szintén ismerünk már: Cordelia, Seahorse, Atlantis Hotel, Boardwalk, Hotel Dixon
Azt még nem tudjuk, hogy a többi partszakasznak most is lesz-e eltérő neve. Egyes úttáblák többesszámban, Vice Beaches-ként hivatkoznak az óceánpartra.
VCIA – Vice City International Airport
Bár a GTA IV-ben a Rockstar átörökítette a Francis International Airport reptérnevet a GTA3 érából, a fejlesztők a GTA VI-ban nem vállalják be újra az Escobar International Airport nevet. A nagy nemzetközi reptér neve egyszerűen VCIA, azaz Vice City International Airport lesz.
Helyet kap az egyik kifutó végén a Bad Boys filmekben ikonkussá vált nagybetűkből álló tábla a város nevével, és egy hatalmas légiirányító torony is része lesz a komplexumnak.
Port Vice City kikötő
Az ipari kikötő nevét még nem tudjuk biztosra, de azt igen, hogy nem a keleti part része lesz, hanem egy önálló sziget a Vice City keleti és a nyugati része között, és dél felől biztosan megközelíthető egy hídon át. A GTA Vice City-ben a nagyobb része kiüresedett volt, ezzel ellentétben a GTA VI-ben életszerűen funkcionál: hatalmas daruk emelik le és fel a konténereket a teherhalyókra.
Belváros (Brickell mása)
Miután a 80-as évek végére kokainbáróinak világa bealkonyodott, Miami gyakorlatilag úszott a felfoghatatlan mennyiségű rengeteg lefoglalt pénzben. Ennek egy része végül a város felemelésére hasznosult, és megváltozott Miami látképe – így emelkedett a a 90-es évek végén 2000-es évek elején megszámlálhatatlanul sok irodaház, toronyház, hatalmas bérházak tele apartmannal. A mai modern Miami még ahhoz képest is megváltozott, mint amit a GTA Vice City tervezésekor a Rockstar a saját idejében látott a helyszínből.
Ezt az óriási változást leköveti a Grand Theft Auto Vi, és hihetetlenül sok magas épület szeli a főkontinens partját a hidak nyugati oldalán. Vice City tényleges méretét még nem ismerjük, de sokkal nagyobbnak hat, mint Los Santos, inkább a GTA IV Liberty City feldolgozásához hasanló metropolisszal lehet dolgunk, és akkor még nem is láttuk a felhőkarcolók mögött elterülő lakónegyedeket és kertvárosokat.
A számtalan nevezetes épület között ott lesz az Icon Brickell, és a Kaseya Center
Villák szigete (Venetian Islands)
A Venetian Islands már a GTA Vice City-ben is helyet kapott Starfish Island néven, a GTA Vi-ban pedig valósághű formájában egy komplett szigetcsoportként lesz bejárható. A rengeteg saját mólóval rendelkező villa mellett egy-két luxusapartmanház is elfér itt, a szigetekre pedig sorompón át juthatunk be.
Amire itt nem számthatunk, az "Diaz háza", hiszen a Vizcaya Museum épülete valójában teljesen máshol van Miamiban, mint a GTA Vice City-ben volt.
Művésznegyed (Wynwood mása)
A modern Miami egyik legklasszabb helye a művésznegyed, ahol az utcai művészet, elsősorban a graffiti ad egyedi látványt az épületeknek. Nagyszerű falrajzokat láthatunk majd itt, és ahogy a valóságban, egy közösségi hely lesz a játékban is, ahol láthatóan a lowrider szerelmesei gyűlnek össze.
Little Haiti
Bár nagyon keveset látunk belőle, úgy néz ki, a Rockstar Games Little Haiti negyedet is visszahozza a játékban. Ez egy lakónegyed alacsony házakkal, és az utal rá, hogy Little Haiti-t látjuk az első trailer egy jelentében, hogy a két kezetfogó afroamerikai srác egyike a Haiti banda jellegzetes kék fejkendőjét viseli.
További negyedek
Az úttáblák alapján ezek a negyedek biztosan szerepelnek majd a játékban:
• Stockyard Downtown
• Waning Sands
Leonard County
Leonard County lesz az egyik megye Vice City-n kívül. Saját rendőrsége van, melynek járőrkocsijai jellegzetes zöld színűek. Ez az a hely, ahol valamiféle domborzattal is találkozhatunk néhány domb formájában, és legalább egy városról tudunk, ami itt helyezkedik el.
Port Gellhorn
Port Gellhorn egy másik város Vice City mellet. A méretét nem látjuk még, de az biztos, hogy valamivel nagyobb a GTA V-féle San Andreas kisvárosainál. Helyet ad magasabb épületeknek, lakónegyedeknek, kisebb benzinkutaknak és boltoknak. Egy bolti lopást biztosan megejtünk itt a két főhőssel. A nevéből ítélve kikötője is van, a part mentén terül el.
Fontosabb helyek itt: Pawn & Guns Shop fegyverbolt
Kelly County
Kelly County egy másik megye Leonida államban. Hogy pontosan mi található itt, az a később megjelenő médiaanyagokból fog csak kiderülni, de az első trailerben számos úttábla utal rá. Vice City-től nyugatra, délnyugatra lesz, legalábbis az úttáblák és az autópálya íve alapján. A legvalószínűbb, hogy a mocsárvidék a térkép ezen részén terül majd el.
Grassrivers (?)
A végső nevet még nem erősíti meg hivatalos médiaanyag, de az biztos, hogy az Everglades nemzeti par a játéktér része lesz, ahol alligátorokkal, flamingokkal és további színes vadvilággal találkozhatunk, miközben léghajtású airboat hajókkal szeljök a vizeket.
Keys
Florida partszakaszának egyik leglátványosabb vidéke Key West, ami egy nagyon hosszú, hidakból álló autópályán keresztül szigetről szigetre haladva közelíthető meg, és ez a terület is helyet kap Leonida déli részén. A végső nevét nem tudjuk, az úttáblák egyszerűen Keys-ként hivatkoznak rá. Útközben a Fat Albert játékbeli replikáját is megcsodálhatjuk majd, ami egy nagyon furcsa léghajó, és az illegális drogcsempészek lefülelésére használta régen az amerikai légierő.
Élővilág
Leonida hemzsegni fog a vadvilágtól, akár San Andreas a GTA V-ben, és új állatfajtákkal is találkozhatunk. Eddig ezeket az állatokat erősítették meg az elérhető médiaanyagok:
- Flamingók
- Darvak
- Vadkacsák
- Sirályok
- Alligátorok
- Delfinek
- Óriásteknősök
- Cápák
- Szarvasok
- Chihuahua kutya