A The Ballad of Gay Tony eszement akciói. A The Lost and Damned anakronisztikus motoros világa. A Grand Theft Auto IV ambíciója a legapróbb részletek kidolgozására. A Vice City Stories retró hangulata és suttyó redneck világa. A San Andreas végtelen lehetőségeinek tárháza. A GTA1 már-már cyberpunk stílusú gengszter illusztrációi. A Rockstar Games a Grand Theft Auto sorozat legjobbjait gyúrta össze a vadonatúj ötleteivel – ezen dolgozott az elmúlt években, és most végre igazán láthatjuk, milyen lesz a Grand Theft Auto VI jövő májusban.
Több, mint 500 nap. Ennyi telt el azóta, hogy először betekintést nyerhettünk a GTA VI világába. A májusi (infó)esővel viszont mintha monszun tévedt volna a sivatagba, a R* úgy árasztott el minket részletekkel a játékról. Több, mint 2 és fél perces trailer. 70 darab kép. Karakterbemutatók és artworkök. Helyszínismertetők. A fejlesztők a vadnyugati revolvert egyik pillanatról a másikra teletöltött minigunra cserélték, és ha visszagondolunk, az első trailer mennyiben tért el hosszában és mélységében minden korábbi Rockstar Games trailertől, a fejlesztők üzenete egyértelművé válik: a Grand Theft Auto VI mindig sokkal többet ad, mint bármelyik korábbi játékuk.
Minden, amit látunk, abszolút impozáns, de ideje a képkockák mélyére nézni, és összehalászni minden részletet, amit a képeken és a videókon tettenérhetünk, majd szépen összekötözgetni a szálakat. Ahogy legutóbb, most sem untatunk titeket time code-okkal, hanem kvalitatív elemzéssel az igazi mélységekbe merülünk. Lássuk hát, miért érezzük azt, hogy a Grand Theft Auto VI méltó koronája lehet a GTA sorozatnak, és miért látjuk esélyes trónfosztónak, ami végre valahára felülmúlhatja a GTA San Andreas legendáját, hogy egy új igazán epikus és ikonikus epizódként határozza meg a szériát.
Az áthallásos kiszólások most sem hiányoztak a trailerből. Jason első mondata meghatározza a trailer nagyon sok jelenetét, de ezzel együtt minden médiaanyagot, amit kaptunk: helyszíneket, küldetéseket, tevékenységeket látunk viszont a korábbi években kiszivárgott leakekből. Most megnézhetjük ezeket abban a formában, ahogy a R* tervezte, és a cég ezzel egybe egyértelművé teszi: leakek ide vagy oda, ezek az incidensek magán a játékon nem hagynak nyomot, ezek ellenére is tartják magukat az eredeti terveikhez.
Na de mekkora lesz a játéktér? Vajon a kezdetektől fogva bejárhatjuk? És hogy jön ide Liberty City? A legszaftosabb információkat valójában a „sorok között” olvashatjuk.