A The Ballad of Gay Tony eszement akciói. A The Lost and Damned anakronisztikus motoros világa. A Grand Theft Auto IV ambíciója a legapróbb részletek kidolgozására. A Vice City Stories retró hangulata és suttyó redneck világa. A San Andreas végtelen lehetőségeinek tárháza. A GTA1 már-már cyberpunk stílusú gengszter illusztrációi. A Rockstar Games a Grand Theft Auto sorozat legjobbjait gyúrta össze a vadonatúj ötleteivel – ezen dolgozott az elmúlt években, és most végre igazán láthatjuk, milyen lesz a Grand Theft Auto VI jövő májusban.
Több, mint 500 nap. Ennyi telt el azóta, hogy először betekintést nyerhettünk a GTA VI világába. A májusi (infó)esővel viszont mintha monszun tévedt volna a sivatagba, a R* úgy árasztott el minket részletekkel a játékról. Több, mint 2 és fél perces trailer. 70 darab kép. Karakterbemutatók és artworkök. Helyszínismertetők. A fejlesztők a vadnyugati revolvert egyik pillanatról a másikra teletöltött minigunra cserélték, és ha visszagondolunk, az első trailer mennyiben tért el hosszában és mélységében minden korábbi Rockstar Games trailertől, a fejlesztők üzenete egyértelművé válik: a Grand Theft Auto VI mindig sokkal többet ad, mint bármelyik korábbi játékuk.
Minden, amit látunk, abszolút impozáns, de ideje a képkockák mélyére nézni, és összehalászni minden részletet, amit a képeken és a videókon tettenérhetünk, majd szépen összekötözgetni a szálakat. Ahogy legutóbb, most sem untatunk titeket time code-okkal, hanem kvalitatív elemzéssel az igazi mélységekbe merülünk. Lássuk hát, miért érezzük azt, hogy a Grand Theft Auto VI méltó koronája lehet a GTA sorozatnak, és miért látjuk esélyes trónfosztónak, ami végre valahára felülmúlhatja a GTA San Andreas legendáját, hogy egy új igazán epikus és ikonikus epizódként határozza meg a szériát.
Az áthallásos kiszólások most sem hiányoztak a trailerből. Jason első mondata meghatározza a trailer nagyon sok jelenetét, de ezzel együtt minden médiaanyagot, amit kaptunk: helyszíneket, küldetéseket, tevékenységeket látunk viszont a korábbi években kiszivárgott leakekből. Most megnézhetjük ezeket abban a formában, ahogy a R* tervezte, és a cég ezzel egybe egyértelművé teszi: leakek ide vagy oda, ezek az incidensek magán a játékon nem hagynak nyomot, ezek ellenére is tartják magukat az eredeti terveikhez.
Na de mekkora lesz a játéktér? Vajon a kezdetektől fogva bejárhatjuk? És hogy jön ide Liberty City? A legszaftosabb információkat valójában a „sorok között” olvashatjuk.
Most, hogy a szereplőket és a történetet közelebbről is megismertük, nézzük is meg, hogy milyen küldetésekről látunk felvételeket a kiadott médiaanyagokban. Egyes melók ugyanis több jelenetben, más-más képen, videón és artworkön is visszaköszönnek.
Különféle bankrablásokkal már egészen az 1997-es GTA1-ben találkozhatunk, és mindig üdítő részei voltak a GTA játékoknak. A történet középpontjába viszont először a GTA V-ben került, míg korábban a maffiák és a bandák háborúi határozták meg a fő szálat. A Grand Theft Auto VI története folytatja a rablópandúrosdit, ám láthatóan nagyobb fókuszt helyez a kisebb volumenű melókra. Ehhez jönnek majd be a droggal kapcsolatos csempész feladatok, esetleg terjesztés.
Kitépni egy széfet (esetleg egy ATM-et?) a falból nagyon-nagyon menő! És végre lesz olyan küldetés, ahol ezt megtehetjük. A korábbi leakek között már szerepelt, hogy lesz pár Halálos Iramban (Fast & Furious) jellegű misszió, és egy jelenet erejéig ebből is mutatott most ízelítőt a Rockstar Games.
A GTA V sztorijának alapötletét anno GTA IV Three Leaf Clover küldetése adta. A bankrablás Liberty City-ben az egyik legjobb küldetés volt, azonban mivel a GTA V tele volt ilyesmivel, a nagy melók valahogy elvesztették egyedi varázsukat. A GTA VI-ban most egy ilyenről tudunk, aminek több részletét is láthatjuk. Először a bankon belül látjuk Jason-t és Lucia-t, ahogy túszokat ejtenek, és egy bankár zsenit a gépnél marasztalnak – valószínűleg, hogy feloldja a biztonsági zárolást, amit a monitorok képernyőin látunk.
A ruhák és kiegészítők alapján ugyanezt látjuk Raul Bautista 1 másodperces klipjén is. Odakint heves tűzpárbaj fog kialakulni. A buliban így legalább hárman vesznek részt: Lucia, Jason és Raul Bautista.
Hogy hogyan tovább? Nos, mintha ezt is látnánk abban a jelenetben, ahol Lucia gránátvetővel lepi meg az őket üldöző rendőröket – egy jó kis robbanást és kocsitörést mutatva be nekünk. Lucia felszerelése itt is ugyanaz a fekete top, fekete kendő és sportnapszemüveg.
Van egy harmadik tolvaj meló is, ami meglehet, hogy több helyen is felbukkan. Ez az a jelenet a trailerben, ahol Jason és Lucia egy gyönyörű csiszolt fa burkolattal borított hajón menekül a rendőrségi helikopter elől.
Ez némileg összecseng a trailerhez kapcsolt fő artworkkel, ahol a háttérben egy ugyanilyen hajó áll a stégen. Lucia egy csinos kis ládát szorongat, így ezek ketten már tuti megint zsákmányoltak valamit. A ruháik ugyan eltérnek, de ez bőven változhatott időközben, egy ilyen artworköt azért nem 2 perc megrajzolni.
Noha a Rockstar Games úgy mutatja be Briant, mint aki szereti mással végeztetni a piszkos melót, egyben mégis ő maga ül a gépágyú mögé. Van az a jelenet, ahol Buzzarddal követnek egy airboatot. Itt Jason a pilóta, a helikopterre szerelt minigun mögött viszont Brian ül – ezt abból tudjuk, hogy fekete pólót és kék fejkendőt visel emberünk, pont olyat, amilyet Brian egy másik jelenetben.
![]() |
![]() |
Ami pedig a többit illeti, láthatunk olyat, hogy Jason kiveri a védelmi pénzt a helyi boltosokból. Látunk olyat, ahol csempészárut pakolnak egy hidroplánra. Végül pedig látunk olyat, ahol egy vélhetően Liberty City-be tartó kamionról próbálnak meg ellopni egy Tempesta sportkocsit.
A trailerben és a képeken nem csak a fő küldetésekből láthatunk első igazi ízelítőt, de nagyon-nagyon sok minijáték, mellékküldetés is megjelenik, amivel elüthetjük majd az időt Leonidában.
A GTA Vice City volt az első játék a sorozatban, ami lehetővé tette az irányított karakterünk valamiféle testreszabását alternatív viselet, ruházat választásával. Aztán a GTA San Andreas ezt ki is maxolta hízással, edzéssel, frizurákkal és tetoválásokkal. Azóta a GTA IV-ben és a GTA V-ben is sajnos csak részletekben kaptuk vissza ezeket az RPG elemeket. Most, a Grand Theft Auto VI-ban viszont minden jel arra utal, hogy ezeket akár mind visszakaphatjuk, és plusz dolgokkal bővül a repertoár, amivel testreszabhatjuk a két irányítható főhős megjelenését.
Főbb észrevételek
|