A The Ballad of Gay Tony eszement akciói. A The Lost and Damned anakronisztikus motoros világa. A Grand Theft Auto IV ambíciója a legapróbb részletek kidolgozására. A Vice City Stories retró hangulata és suttyó redneck világa. A San Andreas végtelen lehetőségeinek tárháza. A GTA1 már-már cyberpunk stílusú gengszter illusztrációi. A Rockstar Games a Grand Theft Auto sorozat legjobbjait gyúrta össze a vadonatúj ötleteivel – ezen dolgozott az elmúlt években, és most végre igazán láthatjuk, milyen lesz a Grand Theft Auto VI jövő májusban.
Több, mint 500 nap. Ennyi telt el azóta, hogy először betekintést nyerhettünk a GTA VI világába. A májusi (infó)esővel viszont mintha monszun tévedt volna a sivatagba, a R* úgy árasztott el minket részletekkel a játékról. Több, mint 2 és fél perces trailer. 70 darab kép. Karakterbemutatók és artworkök. Helyszínismertetők. A fejlesztők a vadnyugati revolvert egyik pillanatról a másikra teletöltött minigunra cserélték, és ha visszagondolunk, az első trailer mennyiben tért el hosszában és mélységében minden korábbi Rockstar Games trailertől, a fejlesztők üzenete egyértelművé válik: a Grand Theft Auto VI mindig sokkal többet ad, mint bármelyik korábbi játékuk.
Minden, amit látunk, abszolút impozáns, de ideje a képkockák mélyére nézni, és összehalászni minden részletet, amit a képeken és a videókon tettenérhetünk, majd szépen összekötözgetni a szálakat. Ahogy legutóbb, most sem untatunk titeket time code-okkal, hanem kvalitatív elemzéssel az igazi mélységekbe merülünk. Lássuk hát, miért érezzük azt, hogy a Grand Theft Auto VI méltó koronája lehet a GTA sorozatnak, és miért látjuk esélyes trónfosztónak, ami végre valahára felülmúlhatja a GTA San Andreas legendáját, hogy egy új igazán epikus és ikonikus epizódként határozza meg a szériát.
Az áthallásos kiszólások most sem hiányoztak a trailerből. Jason első mondata meghatározza a trailer nagyon sok jelenetét, de ezzel együtt minden médiaanyagot, amit kaptunk: helyszíneket, küldetéseket, tevékenységeket látunk viszont a korábbi években kiszivárgott leakekből. Most megnézhetjük ezeket abban a formában, ahogy a R* tervezte, és a cég ezzel egybe egyértelművé teszi: leakek ide vagy oda, ezek az incidens magán a játékon nem hagynak nyomot, ezek ellenére is tartják magukat az eredeti terveikhez.
Na de mekkora lesz a játéktér? Vajon a kezdetektől fogva bejárhatjuk? És hogy jön ide Liberty City? A legszaftosabb információkat valójában a „sorok között” olvashatjuk.
A komoly témák után következzen egy kis nyálcsorgatás. A Grand Theft Auto VI abszolút a GTA IV ambiciózus spirituszát hozza, amikor a legapróbb részletek kidolgozásáról van szó. Egyes részletek már annyira közel vannak a realitásához, hogy az már egyfajta tech pornó. Nagyon szívesen megnéznénk más stúdiók játékfejlesztőinek arcát, amikor ezt először látták. :D
A léc abszolút magasan lesz, nem véletlenül született elég sok komment az interneten az elmúlt napokban, hogy a GTA VI lesz végre az első igazi "next-gen" játék a jelengenrációs konzolokon. Nézzük is szépen sorban, mire lehet máris nagyon büszke a R*.
Amíg az első trailerben a hajtincsek mozgásától maradt tátva a szánk, a második trailer a folyadékok fizikájával büszkélkedik. Jobb lesz, ha nem rázzuk majd fel a sörünket, mert a folyadék abszolút lötyög az üvegben minden mozgásra, a sör habosodik, és felbontás után kényelmesen emelkednek felfelé a buborékok. Sőt, amikor a trailer végén Brian egy kis figyelemért könyörög, az itala össze-vissza loccsan, amikor az üveget rázza.
Valódi hatása azonban nem csak a folyadékoknak van – és látványvilágban ez az a részlet, amiben a legnagyobbat ugrik a Grand Theft Auto VI a GTA V-höz képest. A fának abszolút fa hatása van, a fém keménynek tűnik, a bőr dzseki az tényleg bőr, a textilruhák pedig valódi szövet hatását keltik. Az üveg felületen pedig mindenféle tükröződések látszódnak. Amit érdemes figyelni, az a napszemüvegek lencséje, és a kép Jason kecójában, aminek az üveg borításán visszaverődik a Phil's Ammu-Nation reklám.
Ha pedig a ruháknál tartunk, nem mehetünk el amellett, hogy tényleg minden egyes ruhadarabnak saját fizikája, mozgása van. Ehhez két jelenetet is ajánlunk. Az egyik, amikor Lucia kijön a börtönből. Elnyűtt kis régi fekete pólója csak úgy gyűrődik a vállán, amikor mozgatja a kezét. A másik snitt pedig amikor Jason kisétál a kisboltból a sixpack-kel. A pólója ráfut a nadrágra, és a nadrág dereka – talán az öve – átüt a pólóján, látjuk az alakját mozgás közben.
Jó-jó, a frizurák mozgását már az első trailerben is láttuk, de azért hadd csodáljuk meg újra itt is. Mert tényleg alkalmazkodik minden egyes hajtincs a viselt frizurához. Például amikor Lucia felveszi azt a gyönyörű arany flitteres ruhát, és megfordul benne a jachton, vagy amikor Jason átugrik a kocsira, és Lucia az összefogott hajával a visszapillantó tükörbe néz. Akad viszont egy új észrevétel is. Jason, aki a trailer elején még egy igazi fasz tuskó pöppet igénytelen jellemét mutatja, nem zavartatja magát, hogy izzadtan jár kel mindenhová. Ahol pedig hosszabb kicsit a haja, ott látni, ahogy a tincsek elkezdenek göndörödni az izzadtságtól.
...és akkor meg is érkeztünk egy újabb részlethez. Azontúl, hogy a karakterek testszőrzete is látszik, abszolút reagálnak a hőre. Látszik az izzadtság, és nem csak a testükön, de a ruháikon is érződik a nedvesség. Azt is látjuk, hogy vannak, akik nem használnak naptejet, mert igencsak ropogós vörösre sültek Leonidában. A papa és a mama Vice Beach-i képen csak egy példa, de mi inkább azt a Grassrivers-ben készült képet ajánljuk, ahol pár keményfiú elejtett krokodillal és pumával feszít egy airboaton. A bal oldali ürge láthatóan baseball sapkát viselt, mert a homloka nem égett le. Sőt, itt még tovább is mehetünk, mert még azt is látjuk, hogy azt a baseball sapkát hátrafelé viselte, mert egy kis széles vörös folt éktelenkedik a fehér rész közepén.
Bár a GTA sorozatban a Vice CIty óta a magasba emelkedhetünk, a felhők valahogy sosem sikerültek elég hitelesre. Pixelesek vagy furcsák voltak, még a Red Dead Redemption 2-ben is a léghajós küldetésnél. Most viszont a R* láthatóan megkapta azt a technológiát, amire szüksége volt ahhoz, hogy a kirakós ezen darabja is a helyére kerüljön. Amikor Lucia egy másik csajjal bunyózik a repülőn, a futóművek mellett a felhők tökéletesen, valósághűen adják vissza azt az érzést, amit akkor látunk, amikor ereszkedés közben egy repülő áthalad a felhőrétegen. Valóban nedvességnek, valóban párának érződik.