Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Max Payne 3 - Multiplayer

A Max Payne sorozatban elsőként szerepel Multiplayer lehetőség a harmadik részben. A fejlesztők számára nem volt kérdés, hogy beletegyék az online játékot, az viszont már annál érdekesebb, hogy hogyan oldották ezt meg a jellemzően narratív, történetközpontú Max Payne játékkal.

TARTALOM:

Az IGN egy remek cikket írt erről a témáról, amit a harmadik rész multiplayeréért felelős fejlesző elmondása alapján írtak. Tényleg röviden és tömören összefoglalja a főbb újdonságokat. Ezt olvashatjátok itt magyarul:

A Multiplayer elsőre nem tűnhet természetesnek egy Max Payne játékban. Ahogy a címe is utal rá, a sorozat mindig is egy intenzív személyes történetet mesélt el, egy végletekig meggyötört ember hátborzongató személyiségét és azt, ahogyan ezt kezeli. Ennek eléréséhez a narráció a legfontosabb, és ez így is van rendjén. Ez tette Max-et ilyen elmélyült főszereplővé.

Ezzel szöges ellentétben viszont a legjobb multiplayerben — A GoldenEye-tól a Call of Duty-ig — te magad alkodod meg a narrációt. A játékosok arctalan, hangtalan szereplők, akik a játszmák során egyfajta történetet adnak a játéknak, amit meghatároz az egész kimenetele és a meccsek alatti rivalizálás.

Charlie Bewsher, a Max Payne Multiplayer vezető designere tud erről az alapvető különbségekről. "A Max Payne 1 és 2 narrációs része, illetve amit most a harmadikkal csinálunk, természetesen nagyon erős. Tehát amikor a Payne multiplayer verziójára gondolunk, szerintem ki kell hangsúlyozni ezt a részt is. Viszont minden multiplayer játék egyedi "történetet" jelenthet, ezért csak a kibontakozást lehet megmondani."

GTA GTA GTA

A Max Payne 3 megpróbál értelmet adni ennek a spontán narrációnak, amit egy multiplayer menetben tapasztalsz. Ehhez egy új játékmódot alkottak, a Gang Wars-t, ami a Payne multiplayerének lelke. Egy tipikus meccs például kezdődhet egy félresikerült drogüzlettel. Ezután össze kell szedni a szétszórt pénzzel teli táskákat, és visszavinni biztonságos pontra. Ez egy megszokott multiplayeres feladat, de a különbség a következő menetben jön: ahelyett, hogy ugyanazt kellene csinálnod, a küldetés változik az előzőhöz képest, így nem csak értelmet, kontextust ad a játéknak, de motivál is az új feladatra.

Az emögött lévő logika Bewsher szerint nem egy új történet ráerőltetése a játékosra, hanem "a dráma és a történések kiemelése". Tehát a második menetben például vérdíjat tűzhetnek ki az előző menet legjobb játékosának fejére. Vagy az is lehet, hogy a domináns csapattól kell területet szerezni. Tegyük fel, hogy megvan az új terület, a következő menetben viszont már a zsákmányon szétszórt bombákat kell rohamosan hatástalanítani.

A feladatok egymáshoz kapcsolódnak, amiket Max saját maga mesél el a jól ismert képregényes történet használatával, így a Max Payne 3 single-player érzése az online játékokon is látszik majd. Ráadásul a küldetések típusainak száma gyakorlatilag végtelen lehetőséget kínál a Gang Wars-nak.

GTA GTA GTA

A feladatok változatossága megakadályozza, hogy egy csapat domináljon -- némelyik jutalom teljesen egyéni haszon, míg másokhoz a kooperáció szükséges. Ez azt is jelenti, hogy a Gang Wars menetei egy magával ragadó sportjáték és az eseménydús történet ötvözését jelentik, különböző fordulati elemekkel, amik még több értelmet adnak neki.

A multiplayer élményt az ún. Burst-ök [ejtsd: börszt, börsztök - gtaplace] fokozzák még jobban -- ezek speciális képességek, amik az XP gyűjtésével nyílnak meg. A perkeket a csapatok egyéni jellemzői inspirálták. Max szokásos képessége, a Bullet Time mellett a legeredetibb Burst-ök azok, amik a játékos felfogását változtatják meg. A "Paranoia" nevű például egy ravasz képesség, amivel az ellenfelek a saját csapattársukat ellenségként látják. Minden Burst három szintre tagolható. Várj a használatára, és még pusztítóbb hatása lesz: az ellenfelek egymást is megölhetik (friendly fire).

Egy másik Burst egyszerre érdekes és kaotikus dolgokat okozhat. A "Sneaky"-vel a saját Gamertaged az ellenség számára barátnak jelenik meg, így beosonhatsz a bázisukra, mielőtt keményen "elárulnád" őket. Az "Intuition" egy erős képesség, ami 3. szintnél megmutatja az ellenfelek körvonalát [wall hack? - gtaplace].

A Bullet Time egyébként szintén egy Burst formájában lesz benne a multiplayerben, de nem a közelségtől függ, hanem a látótávtól. Ha olyan játékos látószögében vagy, aki aktiválta a Bullet Time-ot, a játék neked is le fog lassulni. A Burstök nem csupán egy-egy előny miatt jók. Változtathatják a játékmenet tempóját -- néha átruháznak egy előnyt, néha kiütik egymást.

GTA GTA GTA GTA

Szerencsére a legtöbb meghatározó játékmeneti elem, ami a Max Payne sorozatra jellemző volt -- Shootdodge, Bullet Time -- igen szépen működik a multiplayer keretein belül is. Az égben való nézelődés egy fantasztikus dolog a multiplayerben -- főleg, amikor látod a csapattársaidat, amint ablakokat lőnek be és szedik az ellent. Elképesztően hasznos, hiszen támadólag és védekezőleg is be lehet vetni. Ha közel vagy a halálhoz, a shootdodge-al eltűnhetsz a támadód látószögéből, amivel elég időt nyersz az újratöltődésre. Ez egyébként marha jól néz ki.

A Gang Wars egyébként egybevág Max Payne eredeti sztorijával, így látszik majd, mi történik egy-egy bandával, amikor Payne-nel keresztezi az útját. Tehát egy Gang Wars meccs bemutathatja a banda eseményeit, miután Max a színre lépett. Ez egy érdekes ötlet, de ehhez meg kell várnunk a teljes single-player történetét, hogy meglássuk, a két narratíva hogyan keresztezi és támogatja egymást.

Alapjában véve a multiplayer és a narráció vegyítése erőltetettnek és szokatlannak tűnhet az online játékhoz. De itt tökéletesen működik, hiszen egy drámai elemekből álló történetet épít fel, amik természetes módon beleillenek a multiplayerbe. Azok számára, akik túl személytelennek érzik magukat egy Call of Duty alatt, a Max Payne multiplayere megmutatja, hogyan legyél része az egésznek!

— Forrás: IGN.com

Burst-ök / Perkek

Ahogy a cikkben is írták, XP gyűjtésével újabb és újabb perkek, speciális képességek nyílnak majd meg a játékos számára, ezeket Burst-nek hívjuk. Mindegyik más-más előnyt kínál, amit az online csaták során fel lehet használni az ellenfelek legnagyobb örömére. Minden Burst 3 szintből áll, valószínűleg az első a leggyengébb, míg a 3. a legfejlettebb perk.

Jelenleg az alábbi Burstökről tudunk:

  • Bullet Time: A szokásos időlassítás, multiplayerben csak perk formájában lesz, és aktiváláskor az ellenfélnek is lelassul az idő. 
  • Paranoia: Aktiváláskor az ellenfelek saját csapattársaikat ellenségnek látják. Valószínűleg az egész csapatra érvényes a hatása. Harmadik szintnél már egymást is megölhetik. 
  • Sneaky: A Gamertag az ellenfél számára barátként jelenik meg, így lazán körbe lehet járni a bázisukat, majd nagy meglepetésükre hirtelen hátba lehet támadni őket. 
  • Intuition: Harmadik szintnél látszanak az ellenfelek körvonalai / árnyékai. Ha a falon át is, az érdekes lenne, valószínűleg ebben az esetben csak rövid időre él a hatása. 
  • Slippery Character BurstSlippery Character: Segítségével gyorsan el lehet tűnni egy veszélyes tűzharcból, valószínűleg valami sebességet ad a játékosnak. Ezt csak bizonyos boltokból előrendelők kapják meg a Silent Killer Multiplayer Loadout Pack csomagban.

Mapok

Egyelőre csak egyetlen multiplayer pályáról tudunk (Cemetery), illetve a rendelkezésre álló képek alapján (lásd fentebb) további helyszíneket is lehet tudni. Valószínűleg valamiyen kikötő és városi pálya is lesz.

GTA

Csomagok

Az alábbi "csomagok" exkluzív tartalmak, amik csak a játékot bizonyos helyről előrendelők számára, vagy a Special Editionnel érhetők el. Azért ne keseredjen el senki, ahogy az L.A. Noire és a Red Dead Redemption esetében is volt, később minden ilyen tartalmat elérhetővé tesznek egy "Game of the Year" kiadásban, csak nyilván sokkal később.

GTA

Silent Killer Multiplayer Loadout Pack 

"Ez a csomag három egyedi elemet tartalmaz a Multiplayerhez – a pusztító erejű Light Anti-Tank fegyvert, a Slippery Character Burst perket, amivel gyorsan megléphetsz egy tűzharcból, illetve a Listening Device-t, ami felerősíti a hallásod, így a távolabbi játékosok beszédét is hallhatod."

Előrendelés: UK:Tesco | AU: GAME | DE: Amazon | ES: Fnac | FR: FNAC

GTA

Classic Multiplayer Character Pack 

Csak a Special Editionnel érhető el. Nyolc Max Payne 3-as multiplayer karaktert tartalmaz, köztük olyan klasszikus Max Payne és Max Payne 2 szereplőkkel, mint Mona Sax vagy Vladimir Lem, és persze az előző Max Payne kinézetek.

GTA

Disorderly Conduct Multiplayer Weapons Pack

Három egyedi fegyvert tartalmazó csomag: a jól ismert Hammerhead Auto Shotgun, egy G9 Gránátvető és a Molotov koktél része a csomagnak. Szintén csak a Special Editionnel érhető el.

Casting Event

A Rockstar egyedülálló módon egy különleges versenyt hirdetett meg a Twitteren. Úgy döntöttek, hogy kiválasztanak 8 rajongót, akikről az egyik multiplayeres banda tagjait mintázzák majd. Aki a követők közül a játék időtartama alatt használta a #MaxPayne3 hashtaget, esélye volt arra, hogy véletlenszerűen kiválasszák.

A játék négy hétig tartott (2011. december 16-tól 2012. január 13-ig), és minden héten 10 szerencsés twitterezőt sorsoltak ki. Ők kaptak egy privát üzenetet, amire 48 órán belül válaszolni kellett egy saját arcképes fotóval. Végül ezek alapján választották ki minden héten azt a kettőt, akiket érdemesnek tartottak a játékba.

Végül összeállt a világ minden tájáról származó csapat, itt a Rockstar véleményét olvashatjátok róluk:

@HaraldFranker Németországból, aki kinézetével nyerte meg a fejlesztőket. Klasszikus borotvált fej, Mohawk frizura és agresszív tekintet. Egy hiteles figura, aki ellen kiállhatunk majd bármelyik online deathmatchben.
@Alexisssx3 Kaliforniából (Egyesült Államok), aki frappáns mondatával fogta meg a készítőket: "@Rockstar Games, nektek egy igazi játékos kell a csajhoz! Garantáltan szétzúzlak majd titeket a multiplayerben!"
@Wheelerj28 Kanadából, aki a Winnipeg-i Power 97 nevű rock rádiócsatorna reggeli showjában hallható. A kis kampányával hívta fel magára a figyelmet: büszkén megengedi a hallgatóinak, hogy virtuálisan szétlőjék az arcát.
@ElvisMarques Brazíliából, aki egy lelkes rajongó a Max Payne 3 helyszínéről, Brazíliából - úgy az igazi, ha a csapatban legalább egy igazi brazil is van.
Shohei, azaz @hakuchitare elismert rajzművészként dolgozik Japánban. Egyedi külseje tökéletesen passzol a bandába, és Sao Pauloba, ahol egyébként a világ legtöbb határon túli japán él.
Hamish, azaz @silenthamish az esemény egyik legszorgosabb tweetere volt és az utolsó héten bekeményített – nagy rajongónk az ausztráliai Melbourne-ből, aki egy ígéretes és kegyetlen online harcost ábrázolhat majd.
Jaclyn, azaz @jaclynejimenez egy New York-i PC gamer. Álma, hogy bekerüljön az arca a játékba, teljesült, és úgy tűnik hogy számíthatunk majd rá a Social Club multiplayer játékokon is késő tavasszal.
Nick, azaz @TwisBeats, egy londoni underground rapper. Még a második héten figyeltünk fel rá. Már majdhogynem feladta a várakozást, de most komolyan, hogy mondhatnánk nemet egy ilyen srácnak?
Módosítva: 2013. 07. 13. 04:13 ▪ Szerző: Ben Dover
Max Payne 3
Max Payne 3
Multiplayer