GTA V: Infók a mai előzetesekből
2012.11.12 15:15
A Rockstar első Grand Theft Auto V sajtóbemutatóján több lap szerkesztői is látták élőben a játékot, és az általuk írt cikkekből kiderült néhány további új információ. Ezeket gyűjtöttük össze.
- A vízalatti világ (és barlangok), valamint búvárfelszerelés megerősítve.
- A taxis, rendőr, mentős küldetések visszatérnek valamilyen formában, de nem úgy mint korábban, mert a három különböző karakter jellemébe, történetébe nem illene bele. De mindenképp lesznek külön munkalehetőségek a három szereplő számára.
- A három főszereplő képességeiről: Trevor a képzett pilóta, Franklin profi sofőr és jól képzett mesterlövész, Michael a “dolgok megoldója”, profi, jól képzett és sokoldalú.
- Franklin úgymond vezetőt, tanácsadót keres, ezt találja meg Michael szerepében, miután először találkoznak Franklin egyik végrehajtós munkája során.
- Trevort mondhatni a tipikus GTA játékos inspirálta, aki rohangál körbe a játékban, őrületet, halált, pusztítást hagyva maga után.
- Houser szerint, a küldetéstípusok között lesz “kis és nagy esemény, robbanások, behatolások, szuper látványos elemek, család, támadás, betörés, túszmenekítés, rablások és betörések. Plusz a klasszikus GTA-s küldetések/feladatok, de felfrissítve és továbbfejlesztve.”
- A fedezékrendszer nagy fejlődésen esett át és igen fontos szerepe lesz a játékban.
- A játékban lévő gazdaságról Houser ezt mondta: “Lehetőségünk lesz elkölteni a pénzünket érdekes és feletébb szórakoztató dolgokra... drága eszközökre. Ezen a részen még most is dolgozunk, elég fontos szerepe lesz ennek is a játékban, és az biztos, hogy a játékosok örülni fognak a megkeresett pénznek.” (és az elköltésének is)
- Dinamikus zene a küldetések alatt. (Hasonlóan, mint az L.A. Noireban)
- Nincs Co-op a singleplayerben, de szerepel majd a multiban.
- A multiplayert egy külön csapat fejleszti, ugyanolyan odafigyeléssel, mint a single player részt. Nagyon addiktív, rengeteg lehetőség lesz benne.
Tovább is van...
- A Rockstar azért nem választott női főhőst, mert a karakterek jobban passzolnak a férfi nemhez.
- Trevor egy gusztustalan és őrült figura.
- A GTA V területe ötször nagyobb mint a Red Dead Redemption-é.
Egyéb magazin:
- A Red Dead dinamikus világa az egyik kiindulási pont volt a GTA V élővilágának kialakításában. (“a célunk az volt, hogy túlszárnyaljuk az RDR-t”)
- Börtönök és kanyonok is lesznek.
- Az Euphoria továbbfejlesztett változata lesz a játékban. (a fizikáért felelős motor)
- A látótávolságot továbbfejlesztették.
- Nem látszódott semmi pop-up a táj részletezésében. (pop-up: rendszerint késői textúra, objektumbetöltési hiba, amikor haladsz előre például autóval és a játék csak később tölti be a teljes textúrát, illetve tárgyakat, így a játékos saját szemével látja ezek felvillanását.)
- A legnagyobb járműbázissal rendelkező GTA az összes közül.
- Lesz vonat a játékban. [hell yeah - szerk.]
Games Aktuell
- A sorozatban először a teljes térkép elérhető lesz, már rögtön a játék elejétől. (Nem lesznek hidak lezárva, úgy mint a korábbi részekben.)
- Michaelt irányítva lehetőségünk van a játék elejétől már luxus sportkocsikat vezetni, amik a garázsában parkolnak. (Lévén, hogy Mike gazdag...)
- Trevor személyében a kezdéskor is már lehetőségünk nyílik helikoptert vezetni és bejárni akár az egész térképet. Ez persze nem jelenti azt, hogy később a többiek nem vezethetnek helikoptert.
- A sztoriban hat nagy rablás van, amire a három főhősünk (közösen?) készülni fog.
The Guardian
- A barátkozáson nincs akkora hangsúly, mint a GTA IV-ben, bár itt is lóghatsz majd emberekkel. Ha Michael-lel éppen teniszezni akarsz, felhívhatod például Franklint, hogy ugorjon át. Ez azért érdekes, mert Franklint is irányíthatod, így őt is ismered.
- A történet elbeszélése Houser szerint “érzelmesebbre” sikerült.
- Bár feltűnhetnek karakterek a GTA IV érából, semmi átfedés nem lesz az előző rész történetével.
GTAV.net összegzése:
- Az egyik rádión a Radar Love szám szólt, ami stílusban hasonlít a trailer zenéjére.
- A valódi Salton Sea régió neve a játékban “Alamo Sea” lesz.
- Köríves (ún. radiális) menüben fogunk majd főhőst váltani.
- Részben előre meg lesznek írva a karakterváltások a küldetésekben - például lesz olyan, amikor automatikusan főhőst vált a játék.
- A GTA IV-hez hasonlóan több kimenetele lehet a fő sztorivonalnak, attól függően hogy milyen döntéseket hozol a játék során.
- A sztorivonal küldetései 25 órányi játékot jelentenek.
- Bár a térképet kezdettől fogva bejárhatod, lesznek védett (lezárt) területek. [mondjuk a katonai bázis - szerk.]
- Egyes küldetéseket csak valamennyi pénzért lehet elkezdeni.
- RDR-hez hasonló dinamikus eseményekre egy példa: egy páncélozott pénzszállító megáll tankolni. Dönthetsz, hogy ott helyben kirabolod, vagy követed és egy szervezettebb, több pénzt hozó rablást rendezel.
- Kutyák megerősítve, háziállat és kóbor fajtát is találsz majd.
- Automatikus/elektromos le- és felhajtható tetők egyes kabrió autókon.
- A demó alatt voltak framerate hibák, de ezeket még javítják a végleges verzióig.
És persze ne felejtsük el a 11 új képet sem, amik a mai cikkekben szerepelnek. Ma érkezik még a délután folyamán az IGN cikke is, remélhetőleg új és exkluzív infókkal.
Források: The Guardian, InsideGamer.nl, Gamer.nl, Gamer.nl Interview, MeriStation, Gamesaktuell.de, Jeuxactu.com, Multiplayer.it