Folytatva az oldal szerkesztőségének jó szokását, bátorkodtunk az IGN-en Alex Simmons által publikált, tegnapi cikket is lefordítani nektek. Az írásban sok érdekes és kevésbé érdekes részletre kitérnek a várost illetően, ám a legérdekesebb talán az, hogy kitér Los Angeles játékbeli másának kiterjedésére is, mellyel kapcsolatban egy megdöbbentő kijelentést olvashatunk...
"Felejtsd el Michaelt, ne foglalkozz Franklinnel, és ami Trevort illeti... természetesen vigyáznod kell a hátsódra, de ne aggasszon ez a pszichopata sem -- mivel a Grand Theft Auto V igazi csillaga Los Santos. A Rockstar Games bizonyította szakértelmét a városok, sőt, az államok megvalósításában is, azonban a GTA V Los Santosa a legnagyobb projektjük eddig..." - Alex Simmons, IGN.com
A cikk teljes változatát a folytatásban olvashatjátok.
Felejtsd el Michaelt, ne foglalkozz Franklinnel, és ami Trevort illeti... természetesen vigyáznod kell a hátsódra, de ne aggasszon ez a pszichopata sem -- mivel a Grand Theft Auto V igazi csillaga Los Santos. A Rockstar Games bizonyította szakértelmét a városok, sőt, az államok megvalósításában is, azonban a GTA V Los Santosa a legnagyobb projektjük eddig. És ha a pálya nem is ölel fel három várost, mint ahogy azt a San Andreas tette, a Rockstar szerint ez a legváltozatosabb sűrűn lakott és hihető terület, melyet valaha is készítettek.
Liberty City egy igazi városnak érződött, egy hatalmas kiterjedésű városnak, mely kerületekre lett felosztva; Algonquin tehetős kicsapongása erős ellentétben volt Bohan szegényes területeivel. De azok alapján, amit eddig láthattunk, Los Santos kissé kétdimenzióssá teszi Liberty City városát. Nem csupán nagy -- Los Santos városa hasonló méretekkel rendelkezik, mint Liberty City egésze, ám ez az összehasonlítás még mindig nem fedezi a környező területeket --, hanem egyben változatos is.
Los Santos felülnézete, rálátás Dowtownra és az Echo Park GTA-beli mására.
A Rockstar tömören beszélt a vidék óriási területeiről, melyekre az eddigi trailerek utaltak. Ezekben szélmalmokkal és olajfúrótornyokkal megfűszerezett, olyan vadállatok által belakott dombságok kerülnek bemutatásra, melyeket csak el lehet képzelni a Los Santost körülölelő sivár pusztaságban. Fogunk vajon látni medvéket, hiúzokat, hegyi oroszlánokat és sasokat? Nagy valószínűséggel, de azt biztosra vehetjük, hogy szemtől-szembe kerülünk majd a Trevol-féle tipikus “parasztokkal”, akik a nagyváros erős fényein túleső területeket kísértik. A Rockstar nem erősítette meg hivatalosan, hogy megtaláljuk-e majd ezeket jelenlegi dombságaikon, de ha egy olyan ökoszisztéma kialakítása a cél, mely illik az azt körülövező területekhez, akkor ha csupán egy túracipőben, hátitáskával merészkedsz a vadonba, nagy bajba kerülhetsz.
Talán Los Santos egyik leglenyűgözőbb tulajdonsága, melyre eddig fény derült, magában a város változatosságában nyilvánul meg. Egyértelműen LA-ről mintázták, de biztosan nem egy az egyben másolat. -- sokkalta inkább egy tömörített változata, mely az Angyalok Városával azonosított negyedeket, illetve látványosságokat sorakoztatja fel. A bőséges mennyiségű képekből és a két trailerből, az élesszemű GTA rajongók felismerhetik majd a Griffith Observatoryt, az Echo Parkot, a The Forumot, és még sok másik érdekességet. Ott van még a Richman Hotel, ami hátborzongatóan hasonlít a Beverly Hilton Hotelre, és Del Perro az óriáskerékkel és a vásárral, ami minden bizonnyal a Santa Monica móló teljes mása.
Gazdag embernek kell lenned, hogy a Richmanben megszállhass.
Egyértelműen, minden terület jellegzetesen másként hat az előzőhöz képest. Vegyük példának Rockford Hills-t, mely Beverly Hills Grand Theft Auto V-beli változata, ezzel egyetemben pedig egyik főszereplőnk otthona. Összegzése a város elbűvölő kicsapongásának, óriási, kapuzott, medencékkel rendelkező villákkal és teniszpályákkal, melyek a dombra felkígyózó, fákkal övezett utcák körül vannak szétszórva. Gondoljunk a Kardashianékra, kiegészítve csúcskategóriás sportkocsikkal és működésképtelen családokkal.
A mérce ellentétes oldalán pedig ott van Blaine County, ahol Trevort először találjuk. Egy poros, kies pusztaság, ahol szinte semmi sem történik. Vannak itt lakókocsiparkok, benzinkutak, és útmenti bárok, melyek otthonául szolgálnak a Trevor listáján -- ha lehet hinni a trailerben látottaknak -- szereplő motorosoknak és drogosoknak.
Blane County úgy fest, mint a Salton Sea régio, Antelope Valley és Lake Powell keveréke.
Eltekintve rosszhírű lakóitól, Blaine County rendelkezik egy rejtett gyönyörűséggel, melyet a Mount Chiliad és lejtőinek lábánál elnyúló Alamo Sea együttese szolgáltat. A feltehetőleg a kaliforniai Szent András-törésvonalon elhelyezkedő Salton Seas-ről mintázott Alamo Sea, egy bűzös, sóban gazdag tó, mely valószínűtlen, hogy otthonául szolgálna bárminek is, amit szívesen kihorgásznál. Persze mindannyian inkább úsznánk a Vespucci strand partja mellett húzódó ciánkék óceánban, de az ötlet, hogy szabadon bejárhatsz bármit, a legnagyobb mélységektől, egészen a legmagasabb csúcsokig, mindig is a Grand Theft Auto egyik legnagyobb bája volt.
A csúcsokat említve, a Mount Chiliad, Blaine County kiemelkedő látványossága, látszólag a játék legmagasabb pontja is egyben, magasabb, mint Los Santos bármelyik felhőkarcolója. És ismét, a Rockstar csupán apró rátekintést engedett a Mount Chiliadra, ám egy dolog biztos: felsétálni a hegytetőre -- sőt, mountain bike-kal feltekerni, amik minden bizonnyal benne vannak a játékban -- nagyon hosszú ideig tart majd.
A Vespucci Beach egyesítése Santa Monica-nak és Venice Beach-nek.
Aztán ott van Vespucci Beach, mely egyesíti Venice Beach beatnik érzését, Santa Monica túristabarát utcáival. Itt találkozunk először Franklinnel, aki egy olyan üzletből bukkan elő, mely “gyógynövényeket” árul. A sétány tele van szörfbódékkal és bolhapiacokkal, ráadásul otthont ad a fedetlen Muscle Sands-nek, ahova Los Santos összes gyönyörű embere megy edzeni, és mutogatni magát.
A város túlsó oldalán helyezkedik el Downtown, melyet egyből felismerhetünk a városrész szívénél elhelyezkedő felhőkarcolók sokaságáról -- ezek szolgáltak az általunk játszott első küldetés hátteréül. A felszínen Downtown nagyon hasonlít Algonquinra, ahol az üveg toronyházak, és az öltönyös üzletemberek utalnak a kerület pénzügyi gyökereire. De Downtownnak van egy kevésbé higiénikus oldala is, egy rakás hajláktalan csavargóval, akik a falfirkák által befedett aluljárókban táboroznak.
És akkor természetesen ott van Vinewood, melyet a Hollywood felirat GTA-beli mása felügyel. Ez egy hely, ahova az emberek azért jönnek, hogy megvalosítsák álmaikat, de a valóság teljesen más és minden nagymenőre jut egy tucat wannabe, akik kénytelenek a táplálkozási lánc legalján élni.
Egy helikopter a legjobb eszköz arra, hogy megnézzük Los Santost.
A kerületek összeköttetésére szolgál egy bonyolult út- és autópályahálózat, melyeknek nagy része ugyancsak ismerős lehet azok számára, akik rendelkeznek ismeretekkel Los Angelest illetően. A Del Perro autópálya keletről, nyugat felé nyúlik, míg a Los Puerta autópálya északtól dél felé megy, összeköttetésben Downtownnal, Little Seoul által, mely Koreatown Grand Theft Auto V-beli mása.
Függetlenül attól, hogy Los Santos ismerősnek tűnik, ha már ismered Los Angelest, valószínűleg kevesebbet láttunk a játék végleges verziójában várhatóakból, mint egy százalék. Sütkéreztünk a Zancudo folyóban, mely átszövi a hegyeket, és átrepültünk Grapeseed mezőgazdasági termőföldjein, de ezen a ponton még csak spekulálhatunk arról, mi fekszik a madártávlaton túl. Tudjuk, hogy lesznek duplaszárnyú repülőgépek, sugárhajtású repülők, és helikopterek a játékban, de eleddig nem igazán láttunk egy pillantás erejéig sem kifutópályákat, nem beszélve egy egész reptérről.
Los Santos egy város, számos oldallal. Hogy hogyan fogunk mindent felfedezni, amit nyújt, még meglátjuk és kétségkívül többet fogunk látni felfedezetlen gyönyörűségéből, a következő hónapokban. De lélegzetelállító túránk, melyet a bőséges Rockford Hillstől egészen Blaine County lepukkant trélerparkjaiig és tovább tettünk, a napsütötte ég alatt, kifejezetten felkeltette érdeklődésünket a továbbiakban.