Több irányítható főhős és zombik kellenek a játékosoknak Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive vezérigazgatója szerint. A Grand Theft Auto játékok kiadásáért felelős cég vezetője a Cowen and Company Technológia, Média és Telekommunikációs Konferencián mondta ezt.
A rendezvényen Zelnick arról beszélt, hogy a különböző MMO játékoknak nincs nagy keletje az Egyesült Államokban, azok inkább Ázsiában népszerűek, ezért is ebben a régióban indították el a Tencent segítségével az NBA2K Online és Civilization MMO játékokat. Amerikában igazából csak a WoW és az EverQuest tudott sikeres lenni, miközben Kínában tíz-húsz is jelentős.
A játékipar jövőjét a több irányítható karakterben látja, amivel legelőször a Grand Theft Auto V-ben találkozhatnak a játékosok.
"Úgy gondoljuk, a Grand Theft Auto V újraértelmezi majd a nyílt világú játékokat. Arra számítunk, hogy több irányítható főhős lesz a következő videojátékokban, és mi éppenséggel tudjuk, hogy ezt hogyan kell megoldani. Ezt nagyon, nagyon nehéz lesz megvalósítaniuk a versenytársainknak, de egyszerűen muszáj lesz megpróbálniuk" - mondta Zelnick.
"Ez lesz az első videojáték, ahol akadályok nélkül válthatsz majd a főhősök között, és ha jól meg gondolod, az egyik legnagyobb probléma a játékokban az, hogy egy személynek kell eljátszania az összes érzelmi szerepet a történetben: a jófiút, a rosszfiút, az áldozatot, a rendőrt, a zsarut, a hőst. Most először három karaktered is lehet, és lényegében ez viszi majd előre a sztorit."
Emellett kiemelte, hogy a zombikat mindenki szereti, a Red Dead Redemptionnél is kedvelték a játékosok, és legszivesebben mindenhová zombikat tenne.
Végül a használt játékokkal kapcsolatban is kifejtette a véleményét. Szerinte ha a Microsoft megalkotta a módját, hogy hogyan húzzon hasznot belőlük, akkor a játékfejlesztőknek is meg kell találniuk. Nehezen tudja elképzelni, hogy ha a Microsoftnak részesednie kell, akkor a fejlesztőknek miért nem?
Ugyanakkor ő nem a játékosok büntetésében látja a helyzet megoldását. A Take-Two sokkal inkább arra koncentrál, hogy minél jobb minőségű tartalmakat hozzon létre, és később hetekig újabb és újabb letölthető kiegészítőket tesz elérhetővé, gyakran ingyen - ezzel igyekezve megakadályozni azt, hogy a vásárló továbbadjon a terméken.
Mindebből kicseng a cég elképzelése a jövőt illetően. Vélhetően nem sok MMO-t látunk majd tőlük, azokat is inkább Ázsiának, főleg Kínának fejlesztenék majd. A jövőben több olyan játékra számíthatunk, ahol több szereplőt irányíthatunk. Alkalomadtán valamilyen úton-módon zombik is felbukkannak majd a játékokban (lásd: Red Dead Redemption: Undead Nightmare, GTA IV multiplayer), és játékaikhoz sok apró, akár igyenes DLC lesz elérhető a megjelenés után.