Érdekes információkat tudott meg a PC Gamer a Grand Theft Auto V PC verziójáról. A magazin szerkesztői egy interjúban arról beszéltek a fejlesztőkkel, hogy hogyan fut majd a játék a különböző konfigurációkon, kik és mióta dolognak a számítógépes kiadáson.
Mint kiderült, a Rockstar Games már az első naptól kezdve tervezett egy feljavított PC változatot, ugyanakkor először az előző generációs konzolokból szerették volna kihozni a lehető legtöbbet.
A számítógépes verzión ugyanaz a csapat dolgozott, mint a GTA IV, Max Payne 3 és L.A. Noire játékokon (azaz az összevont Rockstar Vancouver és Toronto, valamint a Rockstar Leeds), akik egyben a PlayStation 4 és Xbox One verziót is készítették, mivel az új konzolok felépítése jelentősen hasonlít a személyi számítógépekhez.
Már a kezdetektől fogva 64 bites és DirectX 11 képes rendszerekre tervezték a PC kiadást, ez pedig végül jó ötletnek bizonyult, miután az új konzolok megjelentek a piacon.
A készítők szerint a megadott ajánlott gépigény elég arra, hogy 1080p felbontás mellett 60FPS sebességgel fusson a játék. Ugyanakkor egy GTX 760 vagy AMD HD 7870 kártya 2GB videomemóriával elegendő ahhoz, hogy 4K felbontás mellett a játék megtartsa a 30 képkocka per másodpercet.
A játék alapvetően úgy konfigurálja majd magát, hogy a lehető leggyorsabban fusson. Az már a játékosra van bízva, hogy alacsonyabban hagyja a grafikai beállításokat a nagyobb sebesség rédekében, vagy enged ebből a szebb megjelenésért cserébe.
Hogy minél több gép képes legyen futtatni a játékot, igyekeztek minél több beállítási lehetőséget biztosítani a játékban, így a textúrákon és az árnyékokon és a víz minőségén kívül testreszabbhatjuk akár a fű sűrűségét, vagy a population density csúszkával a járművek sűrűségét az utakon és a járókelők számát a járdákon. Ezek mellett igyekeztek kihasználni a legújbb elérhető technológiákat, például az élsimítás terén.
Akit érdekel a teljes angol nyelvű interjú, az elolvashatja a PC Gamer oldalán.