A múltkori Grand Theft Auto IV PC-s előzetese után, újabb információval leptek meg minket az olasz „The Game Machine” szerkesztői. Mivel a játékot első kézből próbálhatták ki, sikerült egy kisebb listányi újdonságot is elrejteniük legújabb számukban, melyeknek listáját mi leközöljük nektek!
- A játékban újonnan felhasznált visszajátszási rendszer ismételten az utolsó 30 másodpercben általunk végrehajtott eseményekről készít felvételt. Ezt a későbbiekben egy beépített alkalmazás segítségével elláthatjuk különböző fény és beúsztatási effektekkel, valamint a Montage Editor névre keresztelt kis szerkesztőprogram felhasználásával egybefűzhetjük többi felvételünkkel, vagy akár a játékban fellelhető zenét felhasználva, még a nekünk legjobban tetsző számokat is felhasználhatjuk visszajátszásainkban. Amint úgy érezzük, felvételünket muszáj megosztani az internetes Grand Theft Auto közösséggel, a Rockstar Social Club segítségével publikálhatjuk is őket.
- A konzolos verziótól kicsit eltérően, a GPS is igen hasznos funkciókat kapott. A PC verzióban ugyanis nem csak kijelölhetsz megadott helyeket a térképen, hanem akár képeket, vagy megjegyzéseket is hozzácsatolhatsz ezen helyszínekhez.
- Mióta a sorozat átlépett a harmadik dimenzióba, minden egyes játékosnak szembetűnővé vált az a furcsa jelenség, mikor az általunk vezetett jármű sokkal többször fordul elő a környékünkön, mint bármelyik más. Ezúttal a fejlesztők erre is figyeltek, és a mai processzorok teljesítményét figyelembe véve sokkal kifinomultabb lesz a játék betöltési rendszere is. Ebből adódóan nem csak számítógépünk virtuális memóriáját kímélik majd meg, de sokkal több jármű és gyalogos lesz az utcákon, mint a PlayStation 3-mas és Xbox360 verziókban.
- A tesztverzió kipróbálása alatt semminemű változást nem véltek felfedezni a magazin szerkesztői, a játék által felsorakoztatott küldetések által nyújtotta élményben.
- Természetesen mivel a PC verzió a Games for Windows Live címke alatt jelenik meg, támogatást nyújt majd mind a vezetékes és vezeték nélküli Xbox 360 kontrollerek számára. Ez azért fontos, mert a jelenlegi állás szerint, az egérhasználat nem elég kifinomult. Tehát például vezetés közben a kamera nem ugrik vissza alaphelyzetbe, ha elmozdítjuk kis kézi eszközünket bármely irányba, hanem abban a pozícióban marad, ahogy mi azt hagytuk. Ez a fejlesztés során még javításra kerül, szóval nincs ok az aggodalomra.
A szkennekért és információkért hálás köszönet jár, a GTA-Series.com szerkesztőgárdájának!