Újra beköszöntött az időszak, amikor nagyobb játékportálok hands-on próbálhatják ki a GTA IV egyik verzióját, majd megannyi új információt közölnek a rajongókkal. Az IGN és a Gamespot előzetese után megérkezett a Kikizo cikke is, amely sokkal részletesebben ír az új funkciókról.
Ebből kiszűrtük a számotokra friss információkat, amelyeket a Folytatásra kattintva tekinthettek meg.
Mindjárt az előzetes elején a Kikizo leszögezte, hogy Liberty City sokkal nagyobbnak, szilárdabbnak tűnik majd számunkra. A játék grafikája a számítógépes verzióban sokkal élesebb és szebb, mint a konzolosok esetében. Megállapították, hogy amióta legutoljára látták a kicsikét, vagyis az augusztus végén megrendezett lipcsei Games Convention óta sokkal gyönyörűbb lett. Egy dologra külön ki is tértek a cikkben. Akkoriban a tesztelő, aki az Xbox 360-as verzióval szórakozott, el volt ámulva a fák részletes kidolgozottságásától, ami eddig nem volt feltétlen jellemző a GTA epizódokra. Most viszont szerinte az is elbújhat amellett, amit majd a személyi számítógépeken láthatunk.
Már az IGN előzeteséből megtudtuk, hogy a grafikát részletesen testreszabhatjuk. A Kikizo viszont azt is elárulta, hogy pontosan mit is jelent ez. A textúrákat, az árnyékolásokat, a tükröződéseket és a víz effektjeit négy szintre állíthatjuk: alacsony, közepes, magas, és nagyon magas (extra). Szintén beállíthatjuk majd a látótávolságot, a részletességet, a fényerőt és a forgalom mennyiségét. Utóbbiakat egy 1-100 értékig nyúló skálán. Érdekesség, hogy a konzolos verziók forgalma PC-n csupán 33%-nak felel meg. Mindemellett persze automatikus beállítást is választhatunk. A tesztelő teljes mértékben eleget szerett volna tenni tesztelési feladatának, így megpróbált úgy játszani a beállításokkal, hogy végül a játék 60 FPS sebességgel fusson. Ezt sikerült is elérnie, de csak alacsony értékekkel.
Várható volt, hogy PC-n nagyobb lesz a látótávolság, mint a többi platformon. A demó játszása során egy helikopterrel emelkedtek a magasba. Nem egyszerűen megnőtt a látóhatár, az egész várost, vagyis minden szigetet beláthatunk majd [ehhez persze erős gépre lesz szükségünk - szerk.]. Akár még a reklámtáblákon lévő hirdetéseket is megcsodálhatjuk felülnézetből. Az objektumok, legyen az stabil, vagy mozgó, nem mosódnak el, nem lesznek festékpont szerűek, hanem tiszták, élesek, és fokozatosan vesznek el a semmibe.
A videószerkesztővel kapcsolatban az eddigi információkhoz hozzáfűzték, hogy a felvett videónknak adhatunk szépia, neon, és más egyéb effektusokat is, valamint hogy a videó és a hang gyorsaságát egyaránt megszabhatjuk. Azonban a felvett anyagban nem módosíthatjuk például az időjárást, a játékbeli körülmények megmaradnak. Felvett videóinkat HD minőségben WMV formátumban menthetjük el számítógépünkre 720p és 1080p felbontásban.
A multiplayer részről nem kaptunk lényeges új információkat. Csupán megemlítik, hogy a mobilunkon keresztül juthatunk el a részletes szerver keresőhöz, valamint hogy egyszerre többen játszhatnak online egy játékban, mint 16 ember. Továbbá a Kikizo megerősétette, hogy a billentyűzet-egér kombináció mellett bármikor átválthatunk Xbox 360 kontrollerre.
Ezek után valóban elmondhatjuk, hogy a Rockstar pontosan megtervezte a játék PC-s változatát. Ha a konzol tulajdonosok azt a kérdést tennék fel magukban, hogy ők miért nem élvezhetik ezeket az extrákat, a választ a platformjuk kapacitásában keressék.