Még a Red Dead Redemption 2 megjelenésekor robbant ki botrány amiatt, hogy a Rockstar stúdiók alkalmazottainak rengeteget kellett dolgozni, hogy időben elkészülhessen a játék. Azóta próbálnak változtatni a munkakörülményeken, ami valószínűleg a következő projektekre is hatással lesz.
A Kotaku-val kapcsolatba lépett fejlesztők arról számoltak be, hogy főleg a játék kiadásához közeledve sokat kellett túlórázniuk vagy akár hétvégén is dolgozniuk. Aki pedig nem vállalta be a plusz munkát, arra a vezetőség rossz szemmel nézett, mondván nem dolgozik elég keményen. A legrosszabb az Egyesült Királyságban lévő Rockstar Lincoln stúdiójában volt, ahol kötelező volt a túlóra és a dolgozóknak le kellett adniuk a telefonjukat munkakezdés előtt.
Az elmúlt 18 hónapban azonban javult a helyzet. Számos stúdió élére neveztek ki új vezetőket, bevezették a "rugalmas munkaidőt", ahol a dolgozók különböző munkaidőben dolgozhatnak, valamint a Lincoln-i fejlesztőknek már nem kötelező a túlóra és 1,5x fizetést kapnak érte. A dolgozók egyelőre optimisták, de azért tartanak attól, hogy újra visszatér a nyomás a következő játékuk megjelenésének közeledtével.
A cikkből az is kiderül, hogy a következő GTA-val még a fejlesztés elején járnak, valamint a fenti okokból kifolyólag "mérsékelten nagy projektnek" szánják. Azt nem részletezték, hogy ez mit jelent pontosan, tehát például a terültet nagyságát érinti e vagy inkább a tartalmat, az viszont kiderült, hogy később frissítések vagy DLC-k formájában bővítenék a játékot. Ez elsőre talán nem hangzik jól, de ha olyan hosszú távra terveznek a következő epizóddal, mint a GTA V-tel, akkor nekünk játékosoknak is jó lehet, ha időnként kapunk új tartalmakat, esetleg a területeket is bővítik.
Ezeket az információkat persze érdemes fenntartásokkal kezelni, a Rockstar Games soha sem reagált ezekre a vádakra.