Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
Megjelent digitálisan a GTA Trilogy: The Definitive Edition PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One és Nintendo Switch konzolokra, valamint PC-re!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

UPDATE: Frissítések érkeznek a Definitive Edition-hoz, az eredeti verziók újra elérhetők lesznek PC-n

A Rockstar Games stúdiója nyilvános levélben kért elnézést a november 11-én megjelent GTA Trilogy remaster kiadás félresikerült, méltatlan startja miatt.

A cég az alábbiakkal indokolta döntést:

A játékok minősége jelenlegi formájukban nem méltóak sem a Rockstar nevéhez, sem a rajongók elvárásaihoz

Emellett megkérik a rajongokat, hogy a fejlesztő brigádot ért zaklatásokat fejezzék be.

Továbbá, mivel a Rockstar tisztában van azzal, hogy sokan az eredeti verziókkal játszanának, ezért PC-n hamarosan újra elérhetővé teszik egy bundle-ben az eredeti trilógiát, és aki 2022 június 30-ig a Rockstar Store-ból megveszi a DE-t, ingyen letöltheti a klasszikus verziókat is.

A frissítések több felvonásban érkeznek, az első nagyobb frissítés a napokban lesz várható, és mindegyik frissítéssel jelentős minőségbeli javulásokat ígérnek, hogy a játék elérje azt a szintet, amelyet megérdemel. A jövőben minden érkező frissítésről értesíteni fogják a rajongókat.

2021.11.19 18:35  ▪ Forrás: Rockstar Newswire  ▪ Írta: MateL és Luszie

TotoWood
Offline
2021. 11. 19. 18:49
RockStar Games és a kiadója sok határt átlépett manapság, amire a játékosok megfelelően reagáltak.
Teljesen megérdemelten kapják ezeket a pofonokat, legalábbis a többségét, és remélem, hogy valamennyire észhez térnek!

totyak
Offline
2021. 11. 19. 18:54
Csak bebizonyosodik, hogy nem lehetetlen meghátrálásra késztetni a legnagyobbakat sem. Egyértelmű, hogy nem ilyen fogadtatásra számítottak a játékosoktól, azt gondolták, hogy bármit megkajálunk, de szemlátomást nem így van.

Az mindenesetre érdekes, hogy csak a PC-s játékosok kapják vissza a régi epizódokat, csak a Rockstar Store-ba kerülnek vissza és csak ők kapják meg ajándékba is, ha megveszik a DE-t.

DereX
Offline
2021. 11. 19. 19:49
Valószínűleg azért, mert a PC-s játékosokat érte a legtöbb kár. 3 napig elérhetetlen volt a Launcher, semmilyen játékot nem játszhattál, ráadásul meg sem vehetted a játékot egy jó időn keresztül.

A játék PC-n a legoptimalizálatlanabb is, s leginkább a PC-s érát érintik a régi verziók, mert az MTA és a speedrun community is PC-n tolja, nem pedig konzolokon.

Ettől eltekintve viszont a legtöbb grafikai glitch meg pont, hogy a konzolokon történt, de természetesen PC-s verziókon is.

Egyébként meg konzolokon hogyan játszanak a régi verziókkal? Mi értelme lenne nekik elérhetővé tenni, ha amúgy sem kompatibilisek?

PS3-ra és X360-ra jött pár éve ugyan egy "remaster" felújítás, de azt azért ne nagyon nevezzük annak. Nekem a posztból úgy tűnik, hogy az eredeti PS2-es patchelt + javított régen is elérhető változatát teszik fel. A Steames változatban több a hiba, mint a javítás szóval nem hiszem, hogy azt adnák oda.
Ha meg a pár éve felújítottat adják ajándékba az a kutyának se fog kelleni, azokkal a modok sem kompatibilisek.

Egyébként én már jóval hamarabb vártam volna ezt a posztot, s valahogy úgy tettem volna a kiengesztelést, hogy a DE verziót kapják meg ingyen azok, akiknek már megvan az eredeti trilógia, persze azt meg nem lehet nyomon követni nagyon, hogy kinek hogyan lett meg.

21e ft-ért, ha a régi verziókkal együtt adják szerintem megéri. Még akkor is ha már meg van valakinek, de pl. Steames verziója van (mint nekem is) és nem a jobb PS2-es verzió portja.

Ha kijavítják azt a rengeteg hibát és dolgoznak még a karakterek kinézetén, az esőn, az optimalizálatlanságon akkor megfogja érni az árát.

Rockstar69
Offline
2021. 11. 19. 21:13
totyak: Ezt nem értem én sem. Már csak azért sem, mert PS-en hibátlanul futnak, a PC-s verzió sokkal bajosabb.

DereX: PS3-ra és PS4-re is megjelent mind három rész (előbbire még a Stories-ek is).

DereX
Offline
2021. 11. 19. 22:04
PS3-ra és PS4-re a felújított, vagy a régi PS2-es változat jelent meg?

Rockstar69
Offline
2021. 11. 20. 07:40
DereX: A régi PS2-es változat. PS3-ra elég igénytelen formában, 16:9-es tévéken nem tölti kell teljesen a képet, akkor sem ha widescreen-re állítod. Alul és felül is fekete csíkok vannak.

PS4-en már ezt megoldották, jóval szebben néznek ki és trófeákat is kaptak.

PS3-ra a San Andreas mobilos portja is megjelent, még dobozos formában is. De ezt is cserével oldották meg, a régi verziót csak az töltheti le, aki korábban megvette.

Szerintem alapból így kéne minden platformom, hogyha megveszed a feljavított trilógiát, akkor megkapod a régi részeket is.

DereX
Offline
2021. 11. 20. 13:38
Továbbra is azért lehet ez, mert a PC-s érát érintette a legtöbb probléma és őket érinti a modderek, speedrunnerek és MTA játékosok sokasága is.

A widescreen probléma egyik játékban sem lett valójában orvosolva hiába adtak hozzá támogatást régen. A radar ugyanúgy marad ellipszis, a szabályos kör helyett, VC-ben a célzáskor a lövedék nem oda megy, ahová pontosan lősz. Ezt kilehet küszöbölni azzal, ha nem kapcsolod be a widescreen opciót a beállításoknál, de akkor meg minden nagyon széles lesz.
GTA3-ban pedig a kamerába nem fért bele a jármű alsó része, ha bevolt kapcsolva a widescreen opció.

Ezek, ha jól tudom minden platformon megjelentek hibaként, szóval az volt eddig a legjobb megoldás, ha valami 4:3-as felbontást állítottál be és a monitorodban beállítottad a képarányt, így oldalt megjelenik két csík ugyan, de a játékban semmi hiba nem tapasztalható.
16:9-es nagy felbontást is belehet így állítani, de akkor nem kell bekapcsolni a widescreen támogatást, helyette a monitorban 4:3-ra állítani és elfogadni az oldalsó fekete csíkot.

Rockstar69
Offline
2021. 11. 20. 22:31
DereX: A Vice City-ben nem volt gond a célzással PS-en, mivel ott nincs free aim, csak néhány fegyvernél. PS4-en én 16:9-ben játszottam végig mindhárom részt és nem volt gondom velük.

DereX
Offline
2021. 11. 21. 01:15
Adok két képet amin látod a problémát.

A sárga karika az ahová célzol és ugye ez megegyezik mindkét kép esetében a crosshair-rel.
A piros pedig azt a pontot mutatja, hogy ettől függetlenül a játék hol gondolja, hogy épp hova célzol.

Legutóbb 3 hete toltam VC-vel, Steames verzió volt, és a hiba fennállt.

Widescreen támogatás bekapcsolva: https://i.imgur.com/twlZ9O4.png
4:3-as képarány: https://i.imgur.com/1zR9rHF.png

Szóval két opció van. Vagy egy 4:3as felbontással játszol, vagy beállítasz egy szélesvásznú felbontást, de nem szabad bekapcsolni a widescreen támogatást. Természetesen ilyenkor a karakterek, az autók és minden széles, nyomott lesz, de legalább jó lesz a célzás. Egyébként én ez utóbbit választottam és a monitoromon állítottam be azt, hogy 4:3-nak kezelje a képet, ne 16:9-nek így nem volt nyomott a kép.
Csak VC-ben találkoztam ezzel.

Rockstar69
Offline
2021. 11. 21. 07:23
DereX: Elhiszem, hogy PC-n van ezzel baj, de mondom, konzolon nincs, mivel néhány fegyvert leszámítva csak auto aim van.

DereX
Offline
2021. 11. 21. 13:00
Igen, de én azt hittem ez egy globális probléma a PC-n és konzolokon. Pontosan azért, mert nem a célzással van a baj, hanem az, hogy a játék a célzás ellenére máshova lő. Így tehát az, hogy auto AIM van konzolon pont nem lényeges, mert ott is lehet az, hogy ahhoz képest felfelé lő ugyanúgy.

dani.szentgali
Offline
2021. 11. 23. 12:04
A fejlesztők zaklatása semmilyen körülmények között nem tolerálható számomra sem, de azért a TakeTwo-val és egy bizonyos Strauss Zelnick-kel azért elbeszélgetnék ezek után. Egyébként ennek nem lehetett más a vége, már az első trailer után látszott, hogy ennek nem lesz szép vége. Nem is lett. Azért örülök, hogy bár egyedül én lettem beállítva hisztis elégedetlen ripacsnak a Remastered Trilógia kritizálása miatt, a valóság teljesen mást mutat és a többség szeme hála az égnek kinyílt és léptek végre ez ellen a nevetséges banda ellen. Ugyan a zaklatást nem, de a kulturált keretek között való elégedetlenséget, torrentezést meg rekord alacsony pontozást maximálisan megérdemlik egytől egyik. Főleg a Rockstar és a T2, a kis csapat próbálkozott becsülettel, de ennél többet nem is lehet elvárni egy állítólag alig 20 fős csoporttól, ami ráadásul elsősorban mobilos játékokra lett specializálva, nem pedig ilyen nagygépes projektekre. Ráadásul ahogy hallom a netezők véleményeit a neten, többek közt a YouTube-on, az új frissítés is inkább rontott a helyzeten, semmint javított volna azon. Azért nem gondoltam volna, hogy mindössze 11 hónap alatt két, általam különösen kedvelt játékfejlesztő cégben is hatalmasat fogok csalódni, nemcsak én, hanem a komplett videojátékos társadalom és két ekkora fiaskó fog kerekedni a munkájukból. Ez a két cég a CD Projekt RED és a Rockstar Games. Ha jobban megnézzük, lényegében ugyanaz történik most a Rockstarral és a Remastered Trilógiával, mint ami tavaly decemberben a CDPR-rel és a Cyberpunk2077-tel, ugyanolyan minősíthetetlen start, bugok, félkész állapot, optimalizálatlanság... csak míg a CDPR-nek ezt egy teljesen új projekttel sikerült összehoznia, addig a Rockstar sikeresen rájuk licitált, mert ők 20 éves játékokkal hozták ezt össze. Hát nem mondom, szép kis mutatvány. Most már csak a Sony belsős stúdiói az egyetlenek, akik nem okoztak csalódást. Bár attól tartok, csak idő kérdése, míg ők is beállnak a sorba...

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink