Kezd elmaradni a várt ütemtől a GTA VI fejlesztése a Kotaku értesülései szerint. A Rockstar hírek terén az elmúlt években kifejezetten jól értesült online magazin szerint a cég még mindig próbálja tartani magát egy 2025 tavaszi megjelenéshez, de egyre valószínűtlenebb, hogy ez teljesülhet.
Frissítve: 2024.03.26A Kotaku cikke után más források cáfolni kezdték, hogy szóba került volna a GTA VI halasztása, minden a terv szerint halad, és a cél továbbra is 2025 eleje. Végül a Kotaku is frissítette a saját írását – végső soron legalább ennyit megtudtunk, hogy 2025 elejére tervezi a R* a megjelenést. |
Néhány hete a R* körlevélben értesítette a dolgozóit, hogy április 15-től vissza kell térniük az irodai munkához heti 5 napban. Bár a cég ezzel több, mint egy hónapos felkészülést adott, a munkavállalók értetlenül állnak a változás előtt, mivel eddig is jól teljesítettek otthoni munkavégzéssel, és több olyan dolgozó van – köztük fogyatékkal élők is –, akiket eleve úgy vettek fel, hogy csak távmunkára lesz szükség. Az egyik dolgozó például azt veti fel, hogy eleve távolról kell együtt dolgoznia más kontinens irodájában dolgozó kollégáival, az irodai munka ezen érdemben semmit nem változtatna.
A Rockstar vezetőségének második indoka ugyanakkor továbbra is megállja a helyét: az irodai munkavégzésre biztonsági okokból is szükség van, hiszen a Grand Theft Auto VI már most példátlan kiszivárgások áldozata a R* történetében. A Kotaku birtokába jutott információk szerint például letiltanák a Slack kommunikációt – ahonnan egyébként a 2022-es GTA6 leakek származnak.
A Kotaku csapata több forrást is megkérdezett, amiből az is kiderül, hogy terítékre került a GTA VI halasztása 2025 őszére, vagy ha szükségessé válik, egészen 2026 elejére, bár még mindig szeretné ktartani a 2025 tavaszi tervet. A tavaszi megjelenés egyébként számos aspektus miatt kedvezőbb lenne: kevesebb a megjelenés, ezért kevésbé kell versengeni a fogyasztók pénzéért, de ami ennél is nagyobb prioritást élvezhet, hogy mivel a kiadó anyavállalat, a Take-Two Interactive március végén zárja az üzleti éveit, egy év eleji időzítéssel két üzleti évet is jó eredménnyel zárhat.
Ebbe beletartozik egy januári vagy februári megjelenés is, ami ma már egyáltalán nem idegen a játékpiacon. Az Elden Ring és a Hogwarts Legacy egyaránt pazarul tudott indítani februárban az elmúlt években. Emellett ott van egy olyan érdekesség is, hogy az egyik netes kommentben, ahol valaki előre leírta a GTA VI trailer jeleneteit, amiből minden beigazolódott, egy 2025. januári megjelenést is megemlített, bár arra nincs garancia, hogy tényleg minden adathoz hozzáfért az illető.
A Kotaku azonban felhívja rá a figyelmet, hogy még ha meg is történik a halasztás, azt nem most, és valószínűleg még nem is a következő GTA VI trailerből fogjuk megtudni, mert ezeket a döntéseket inkább a legutolsó pillanatban hozza meg a Rockstar Games.
A fejlesztők viszont eközben attól félnek, hogyha visszaállnak a teljes irodai munkára, ugyanabba a toxikus munkahelyi légkörbe kerülnek vissza, ami a korábbi játékmegjelenések előtt crunchhoz, túlhajszoltsághoz vezetett a rengeteg túlórával – ezt már az Aftermath-nek panaszolta több dolgozó. Amiatt is aggódnak, hogy vagy emiatt, vagy azért mert nem tudják megoldani a napi bejárást az irodába, több kollégájuk elmehet a cégtől, akikre különösen nagy szükség van most, ez pedig méginkább ellehetetleníti, hogy időben elkészüljön a játék, és a megérdemelt minőségben kerüljön kiadásra. Ugyanakkor sarokbaszorítva is érzik magukat, hiszen a döntést a R* vezetősége akkor hozta meg, amikor ezerszámra bocsátják el a dolgozókat a videojáték-iparban ilyne-olyan indokok mögé bújtatott létszámleépítésekkel, ami miatt rendkívül nehézzé vált az álláskeresés a szakmában.