Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2026. MÁJUS 26-ÁN ÉRKEZIK A GRAND THEFT AUTO VI PS5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Halasztják. 2026. május 26-án érkezik a Grand Theft Auto VI

Strauss Zelnick önbizalma ide-vagy oda, végül csak halasztják a Grand Theft Auto VI megjelenését 2026-ra. Ezúttal viszont legalább pontos dátumot is kaptunk: 2026. május 26.

Azt sejtettük, hogy mostanában hivatalos infót kell hallanunk a Leonida államba, és ezzel együtt Vice City-be látogató GTA VI-ról, és bíztunk benne, hogy a Rockstar Games tudja tartani a 2025. őszi megjelenést.

Most azonban hivatalos közleményt tett közzé a R* a Newswire-on: 

Szia mindenkinek!

A Grand Theft Auto VI immáron 2026. május 26-án érkezik.

Sajnáljuk, hogy ez később lesz, mint amire számítottatok. Az érdeklődés és izgalom az új Grand Theft Auto körül az egész csapatunkat letaglózta. Szeretnénk megköszönni a támogatásotokat és a türelmeteket, amíg a játék befejezésén dolgozunk.

Minden játékmegjelenésünkkel az a célunk, hogy megpróbáljuk felülmúlni a várakozásokat, és a Grand Theft Auto VI sem kivétel. Bízunk benne, hogy megértitek, hogy extra időre van szükségünk ahhoz, hogy elhozhassuk nektek ezt a szintű minőséget, amit vártok és megérdemeltek.

Hamarosan további információkat osztunk meg.

Üdvözlettel,
Rockstar Games

Grand Theft Auto VI

Nagyon reménykedtünk, hogy rajongói oldalunk 20. évfordulóját egy új GTA megjelenésével ünnepelhetjük, de ez a hajó most elúszott, és nem találjuk az optimizmusunkat sem. A fejlesztők az információk kapcsán a "soon" időhatározót használták, azonban az eddigi tapasztalatok alapján még a "very soon" is hetekbe, hónapokba telik a Rockstarnál. A Newswire poszthoz pedig még egy kósza képet sem csatoltak, csak a játék eddig is ismert logóját.

2025.05.02 13:49  ▪ Forrás: Rockstar Newswire  ▪ Írta: Visali

Bence (Visali)
Offline
2025. 05. 02. 13:56
Próbáltam visszafogott lenni a hírben, úgyhogy ezt már csak személyes kommentben... én azt nem vágom, hogy miért pontos a dátum. Mivel tudnak ma többet egy évvel előre, mint januárban vagy tavaly.

DereX
Offline
2025. 05. 02. 14:16
VÁrható volt, hogy ez lesz, túlságosan nem volt semmi infó róla az első traileren kívül. GTA 5-nél az első trailer után 8-10 hónappal elkezdtek jönni azért a hírek (még, ha kevés is). Zelnick csak bullshitelt, arra nem is kellett volna figyelni. Olyan nincs, hogy a világ legjobban várt címénél több mint egy évig ne jelenlen meg semmilyen infó úgy, hogy elvileg 4 hónap múlva jelenne meg. A pontos dátum megjelölése is reális, ugyanez volt GTA 5-nél is, amikor tavaszról őszre, szeptember 17-re halasztották, kb. egy évvel a megjelenés előtt. PC release így kb 2027 nyara, ősz táján várható

dani.szentgali
Offline
2025. 05. 02. 15:22
Mit mondtam?! Ha a yotei és társai idén ősszel kijonnek, akkor idén fixen nem jön gta6. És így is lett. A Sony már tudta ezt a fentebbi hírt, mikor a yotei október 2es dátumát pár napja bejelentette, épp emiatt adják ki akkor a yoteit. Jött is a hír rockstartól, nem kellett sokat várni rá. 2026 májusból meg 26 ősz lesz, figyeljétek meg! Tavasszal már nagyon régen nem jelent meg rockstar játék, most se fog. A hírcsenddel kapcsolatos gyanú is beigazolódott. Hiába a szivárgás, hiába a tény hogy gta6 és ezzel minden idők egyik legrégebbóta várt játéka, olyan nincs hogy nulla marketinggel egyszer csak kiadják. Hát erről ennyit, bár én nagyon éreztem, szinte tudtam hogy így lesz. Mindegy is, igazából engem az első trailer különösebben nem csigázott fel, és amúgy is nagyon régóta várunk, plusz/mínusz 1 vagy inkább másfél év 10+ év várakozás után már teljesen mindegy, nem oszt nem szoroz. Egyébként május 26 is csak egy tervezett időpont, elsősorban a türelmetlen és csalódott befektetőknek szól, nem nekünk, onnan is el fogják tolni ha nem haladnak vele elég jól, red dead 2 és gta5 is először tavaszra aztán őszre volt ígérve. De reméljük most több csúszás nem lesz.

Visali: semmivel nem tudnak többet és simán változhat addig még a dátum és fog is valszeg, csak valamivel csillapítani kell a kedélyeket, hogy 10+ év várakozás után a dühös rajongók és főleg befektetok akiknek minden eddiginél nagyobb profit volt ígérve erre az évre, ne gyújtsák fel a rockstar székházát.

Én amúgy arra leszek majd még kíváncsi, hogy most, hogy legjobb esetben is bő 1 év múlva jön csak a gta6, kapunk e addig valami újra kiadást, vagy csak a szokásos gta online fog pörögni. Gta4 újra kiadás még sose volt, ami meglepő hiszen az egyik legjobb legkedveltebb epizód, illetve az idén ősszel 7 éves red dead 2 sem kapott még nextgen verziót ami eléggé esedékes lenne már. Az elhúzódó fejlesztési idő azt jelenti, hogy a gta online mellett más alternatíva is kell a rockstarnak hogy finanszírozni tudja a gta6 fejlesztését, ehhez pedig a gta online mellett valószínűleg újra ki fogja adni a gta6 megjelenéséig valamelyik korábbi játékát. Szerintetek egy gta4 remastered, vagy port lesz, vagy egy red dead 2 ps5 verzió?

Bigidy
Offline
2025. 05. 02. 15:58
Nem örülök nyilván, de szerintem is várható volt. Már pörgött volna a marketing, ha ősszel jön. További halasztás remélem nem lesz, most úgy érzem, elhiszem nekik a májusi időpontot. Viszont egy őszi játékmegjelenésben több potenciált látok. Tavasszal az emberek “készülnek” a nyárra, jön a jó idő, sokan kimennek inkább a szabadba meg persze kezdődnek a nyaralások. Ősszel nyilván már nincs ez a nagy mozgás, többnyire otthon vannak az emberek illetve ideális karácsonyi ajándék a gyereknek a 2-3 hónapja megjelent új GTA. Stratégiailag szerintem jobban megérős az őszi megjelenés. De basszus ennyit várni még…mint akit éheztetnek

totyak
Offline
2025. 05. 02. 15:59
Ok, hát, nem erre számítottam, de igazából ez sem zaklatott fel, várok tovább. Úgysincs pénzem a gyűjtői kiadásra most
Vajon ezt a dátumot honnan szedték elő és mi a biztosíték, hogy tartják? Illetve ebbe gondolom a PC nem tartozik bele, az még fél év. Bár hátha így már egyszerre is megy nekik a kiadás.

Én a helyükbe azért Switch2-re kiadnám a GTA V-t, azzal megint lehet kis pénzt termelni

dani.szentgali
Offline
2025. 05. 02. 16:19
Bigidy: én szkeptikus vagyok a május 26ban, ahogy Visali is írta semmivel nem tudnak többet 1 évre előre annál, mint amit januárban vagy tavaly vagy akár a tavalyelőtti első trailernél tudtak. Ahogy írtam, ez a május 26 csak egyfajta tűzoltás, hogy a csalódott befektetők és játékosok ne kezdjék el zaklatni a fejlesztőket. Nyilván fogalmuk sincs, szerintem konkrétan a hasukra ütöttek és úgy adták meg ezt a dátumot. Itt nem a május 26 a lényeg, hanem hogy elcsúsztak ahogy az várható volt és idén fixen nem jön ki a játék, majd csak valamikor jövőre jó esetben. Egyébként szerintem is inkább jövő ősszel fog érkezni, legkésőbb egy év múlva ilyenkor kitalálják hogy a május 26 nem fog menni. És bár a rockstar szerintem pontosan tudja hogy a gta6tal sok gamert otthon tudna tartani nyár és jo idő ide vagy oda, de szerintem is célszerűbb stratégia, hogy ősszel adják ki, az ünnepi szezon is közelebb van amikor is ajándékként is el lehet adni a terméket.
totyak: ahogy fentebb is írtam, szerintem ezt a május 26ot kb a chat gpt-be ütötték be, annyira hirtelen random datumnak tűnik az egész. Szerintem csak azt a célt szolgálja, hogy lenyugtassa a befektetőket és a csalódott játékosokat. Szerintem tuti csúszni fog ez a kiadás is és ezt ők is tudják. A lényeg hogy idén nem jön, valamikor jövőre várható, de még ők se tudják hogy mikor, csak a síró gyerek szájába cumit kell rakni hogy elhallgasson, ezt szolgálja ez a full random dátum amit valszeg szintén nem fognak tartani. Hogy pcre mikor jön és hogy a csúszás jelentheti e azt hogy egyszerre jön a konzolos verzióval az szintén kérdőjel. Eddig úgy volt és most is úgy van feltüntetve, hogy konzolokra érkezik először. Ha ezt a szokását is tartja a rockstar, márpedig nincs okuk arra hogy ne tartsák, először a konzolos táboron szedik meg magukat utána a pcseken, akkor viszont esélyes hogy nem fog egyszerre megjelenni most sem minden platformra. A gta5 switch 2es portja meg szerintem csak idő kérdése mire bejelentik. Engem sokkal jobban érdekel, hogy lesz e red dead 2 ps5 verzió 60fpssel, vagy ha az nem lesz akkor mi lesz helyette, gta4 remastered vagy csak sima port, merthogy valami tutira lesz hogy az elhuzodo fejlesztési időt tudják finanszírozni a gta online-on felül.

TotoWood
Offline
2025. 05. 02. 16:45
Most mindenki fel van itt pukkadva, de ha megjelent volna EA módban!!!, akkor meg túlságosan lepontozta volna mindenki a játékot. Akárhogy is nézzük, ez a valóság. Cyberpunk-nál DLC-s frissítésekkel végül megmentették a projektet, TDU SC-nek az EA mód miatt nagyon rossz megítélése van, miközben Season 3 már nagyon sokat javított, és Season 5 is pont ugyanezt fogja tenni. Aztán konzolportról van szó, és hát, tudjuk, hogy az nem fut olyan jól, mint amit a trailer mutatott. Itt-ott vissza kell butítani.

Tehát mit csinált a Rockstar? Nem kívánja EA módban kiadni a játékot. Mondjuk nem EA módjára, mert ők éppen most szüntetik meg a Codemasters csapatot, tehát Early Accessről van szó. Nyilván sokaknál ez teljes játékként lett hangoztatva.

Bence (Visali)
Offline
2025. 05. 02. 18:27
TotoWood: Nekem alapvetően nem a késéssel van a bajom, hanem hogy még egy jellegtelen tájképet sem voltak képesek odatenni hozzá ennyi idő után.

Bár ettől függetlenül, bennem valóban maradt szálka. Mert nem ma tudták meg, hogy kelleni fog egy új Grand Theft Auto játék, és úgy érzem, nem kezdték el időben a fejlesztést, és nem helyeztek rá kellő hangsúlyt az elmúlt években. De ettől most tekintsünk el. Két odahányt kép nem hiszem, hogy felrúgta volna a marketing stratégiát.

dani.szentgali
Offline
2025. 05. 02. 18:55
Bence (Visali): tökéletesen egyetértek veled. Én eddig is mondtam, hogy későn kezdték el és nem foglalkoztak vele, mert az online úgyis hozta be a sok pénzt, de hát akkor még el voltam mondva mindennek, de úgy látom a mai hír és annak mikéntje (ahogy írod egy szaros képet nem kaptunk) után már a te türelmed is elfogyott és most már megérted kicsit jobban azokat is, akik a kelleténél talán többször és erélyesebben, élesebben kritizálták a rockstart és a take2-t az elmúlt években. Az meg nettó gusztustalan szerintem, hogy zelnick 2 hónapja még hitegette az embereket, holott akkor már biztosan tudta hogy mi újság. Ettől függetlenül szerintem sem feltétlenül a késés a gond, mert arra szerintem a legtöbbet fel voltunk készülve ahogy egyre hosszabbra nyúlt a 2022es szivárgás és 2023mas trailer utáni hircsend.
TotoWood: a rockstar már nagyon régen ea módban tolja a dolgok jelentős részét ha nem tűnt volna fel. Online központúság, live service modell, mikrotranzakciók, régi játékok újra kiadása drágábban szinte nulla fejlesztéssel/változtatással vagy egyenesen szarabbul, pont mint ahogy az ea adja ki az "új" játékokat.

TotoWood
Offline
2025. 05. 02. 19:05
GTA Trilogy tényleg Early Access módban jött. Alapjában véve, ha játék térképe közben bővül, stb... nem árt a késés.
Képek, információk pedig biztosan lesznek, amint közeledik a megjelenése a visszabutított konzolportnak, de annak is örülni lehet, hogy lesz komoly GTA egy év múlva. Ez már Dirt-ről nem mondható el.

DereX
Offline
2025. 05. 02. 22:25
Azért itt elfelejtik páran, hogy röpke 6,4 milliárd dollárt kerestek eddig a GTA5-tel, ami már profit, tehát az eredeti fejlesztési költség már levonva.

Ennyi pénzzel a hátuk mögött mégis egy szimpla GTA5 reskint voltak képesek produkálni. A leakeknél már tudni lehetett, hogy ennyi pénz ellenére nem fogják magukat megerőltetni. Persze a körülmények sem megfelelőek. Valljuk be a technológiai fejlődés az elmúlt 10 évben lelassult. 2005 és 2015 között megjelent cpu-k és gpu-k teljesítménye hatványozottan javult évről évre, ráadásul megfizethető áron.
2015 és 2025 között nagyjából 5 évente volt képes számottevő teljesítményjavulásra az IT szektor, ráadásul csillagászati áron (erre a hazai infláció és árfolyamromlás csak rátesz)
A lassan 5 éves UE5 matrix demo megmutatta mire lenne képes, de nincs a mai napig hardver ami azt értelmesen futtatni tudná. Egy GTA volumenű világ esetén ahol nem 4-5 utca a játék terepe, szinte lehetetlen lenne. A mai konzolok ezálltal egyáltalán nem képesek arra, hogy egy olyan GTA-t futtasanak ami viszont elvárható lenne 12 év és 6,4 milliárd dollár után.
S nem is néz ki úgy, hogy a jövőben megjelenő konzolok sokkal jobb teljesítményűek lennének majd.
Elképesztően drágulnak is ráadásul.
Tehát hol hibázott a R*? Ott, hogy 2 évvel a GTA5 megjelenése után nem kezdett bele a GTA6 fejlesztésébe és adta volna ki 2018-2019 körül. Azóta olyan sok idő eltelt, hogy kb. most kéne a GTA7-nek megjelennie...
Leak-re picit visszatérve: Természetesen nem arra gondolok, hogy majd textúra nélküli tárgyak, pedek lesznek. Azt bekajálta a csürhe annó. Azért születtek még a többi gyártótól is ilyen indev videók kiadása, hogy lássátok miből mi lett. Meg volt osztva még itt is egy kép a GTA4 early dev fázis során és, hogy végül mi lett belőle. Túlságosan nagy különbség nem volt. Mindegy ez már lerágott csont, maga a trailer viszont engem igazolt. Az Enhanced GTA5, ultra grafra állítva kb. ugyanaz, persze a részletekben vannak javulások, finomítgatások stb.

Kötelezőnek elmondom, hogy ezektől eltekintve nyilván a játék sztorija, a mellékfeladatok, az egész atmoszféra stb. még képes lehet kompenzálni, sőt.

Az is elképzelhető, hogy azért sincs szinte semmilyen kép, infó még róla mert a kulisszák mögött, játékfejlesztők egymás között ezekről már beszéltek és lehetséges, hogy a R* mélyebben a zsebébe nyúlt, hogy még véletlenül se lehessen majd elmondani azt a GTA6-ról amit én most előadtam. Az is benne lehet a pakliban, hogy a 2022 körül bekövetkezett leakek hatására teljesen kidobták a projektet és a 0-ról újrakezdték. Anyagi gondjaik nincsennek, elképesztő programozói teamet tudnak kifizetni, szóval ez még szóba is jöhetett. Nyilván a fix dolgokon nem változtatnak, hogy Vice City, meg a főhősök nevei. Hatalmas blama lenne, ha úgy jönne ki a GTA6, hogy azt kb. egy DLC-ként is felfoghatnánk a GTA5-höz. A háttérbe azért ilyen beszélgetések voltak, ezekről nyilván a neten nem nagyon fog senki se találni semmit, de jelenleg arra nagyobb esély van, hogy a GTA5 túl nagyra tette fel a lécet és ezt nem tudja a GTA6 megugrani, pláne, hogy kulcs emberek is távoztak azóta. A késleltetés ami akár igen, még lehet ettől is nagyobb, ezek függvényében teljesen indokolt is. Eleve egy true GTA fan aki végigkövette a GTA4 és GTA5 megjelenését az tudhatta, hogy ha idén megjelent volna, akkor már rég kellett volna híreknek, további trailereknek, screenshotoknak, GameInfos stb. cikkeknek lennie és több, mint egy éve hatalmas csend van. Zelnick csak a szokásos megnyugtató hülyeségeit adta elő, neki hinni nem is volt érdemes pedig akkor is milyen sokan hittek benne, hogy "Na jó van, akkor tuti jön idén a GTA".

Sajnos ráadásul az se segít, hogy azóta a renoméjukat is elvesztették már az elmúlt 12 évben. Ennyire gátlástalan kapitalista módon meglovagolták a GTA5-öt, single-be szinte semmi plusz tartalom nem jött, csak az online-ba.
Emellett a rengeteg DMCA és a csúfos Definitive Edition amit a mai napig nem bírnak kijavítani, igaz 1 év kihagyást követően fél éve jött hozzá patch, kitudja, lehet fél év múlva megint jönni fog egy. Csak attól tartok, hogy ők azt hiszik a DE már "Játszható", nos nagyon nem.

Rockstar69
Offline
2025. 05. 02. 22:45
Én nem is számítottam rá, hogy idén megjelenik.

dani.szentgali
Offline
2025. 05. 03. 02:48
DereX: nagyjából egyetértek, de azt nem hiszem hogy újra kezdik. Túl sok meló és pénz ment már bele, még akkor is, ha nem ue5tel csinálják hanem csak a régi gta5os rage motorral. Szerintem ez a késés nem ennek tudható be. Plusz szerintem céljuk hogy elfusson a mostani konzolokon is, amik viszont idén már 5 éves gyenge szarok lesznek. Szóval arra szerintem nincs esély, hogy megemberelték magukat és rájöttek hogy kevés lesz régi motorral, mert hát nem lesz kevés, így is mindenki megveszi. Ha úgy nézne ki mint a régi vice city akkor is mindenki megvenné, mert rockstar meg gta. Ahogy a definitive editionoket is megvette és veszi mindenki a mai napig hiába szar. Szerintem szimplán arról van szó, hogy egyrészt elcsúsztak ahogy szoktak (gta5, rdr1, max payne 3, Rdr2 esetében is elcsúsztak és késett a játék, mégsem kezdték elölről a fejlesztést új motorra), másrészt a fejőstehén gta online-t majd egyszerre akarják indítani a gta6tal, nem pedig 3 hónappal később, mint a gta5nel meg a Rdr2nel tették és emiatt van ez az egész. Kizártnak tartom, hogy a kulcsemberek távozása után hirtelen rájuk jött, hogy motort kéne cserélni ennyi év után, szerintem pont az említett emberek is emiatt léptek le, mert ők már nem akarták a nevüket adni ehhez az egészhez, amit meg is lehet érteni. Más kérdés, hogy pl Leslie Benzies játéka idén év elején bemutatkozott, és az átvezető videókat leszámítva valami okádék ps3mas időket idéző fosnak tűnik a MindsEye. Majd meglátjuk, jelen állás szerint bő 1 év múlva, hogy mi lesz ennek a vége. Mindenesetre elvárásaim nekem nincsenek, ami szomorú de ez van.

Rockstar69: én sem. Nem is értem, hogy aki idénre várta az mégis mit gondolt. Aki ismeri a rockstart és az üzleti marketing politikájukat, az pontosan tudhatta hogy nem lesz ebből semmi idén. Én már régóta mondom, illetve már tavaly ősszel elkönyveltem a csúszást. Sokkal jobban meglepett volna, ha idén jön, amikor meg pár napja mondta a Sony hogy október 2án jön a yotei gyakorlatilag tudtam, hogy a gta6 már nem jöhet ki idén. Tényleg nem értem hogy számíthattak rá ennyien, hogy idén jön miután minden jel arra utalt már legalább fél éve, hogy idén nem jön ki. Mindegy, én személy szerint olyan nagyon nem is várom a gta6ot mint az eddigi játékaikat, az első trailer se vett le a lábamról különösebben, idén még egyszer se néztem vissza és tavaly se sokszor pedig egy red dead 2 vagy gta5 első trailer sokszor pörgött nálam anno, ahogy a szivárgás során kiderult infók se tetszettek igazán, a két főhős se szimpi stb, ezeket már elmondtam anno, felesleges lenne újra részletezni. Ezért se érdekel mennyit csúszik még, nem érzem úgy hogy ez a rész nekem szólna.

DereX
Offline
2025. 05. 03. 17:38
Ahh túl sokat kellene írnom, azt meg nem akarom. Az előző komment is hosszú lett és nem lepne meg ha sokan el se olvasnák emiatt. Pár téren valszeg úgy fogalmaztam, hogy félreérthető voltam.

dani.szentgali írta:
de azt nem hiszem hogy újra kezdik

Itt ne is azt értsd, hogy az egészet kezdenék újra. Inkább gameplay-t értsd. Új sztori, mellékküldik. Map bizonyos részeinek cseréje stb. A teljes játékot nyilván nem lehet, ráadásul mindig az előző játékból fejlesztik ki az újat. A GTA3-ból is vannak kódok a GTA5-ben.

dani.szentgali írta:
ha nem ue5tel csinálják hanem csak a régi gta5os rage motorral

UE5-tel nem is fogják soha. UE5-t csak példaként hozom ide folyton, hogy lássák az emberek mire képes a szakma azon része ami erre szakosodott. UE5 után részesedést kéne fizetni, amit nyilván nem fognak, ráadásul blama lenne, ha egy ekkora cég mint a R* nem sajátot használna.
Olvasd el a technológiai korlátokra értett részt amit írtam, nem is tudnak jelenleg mást tenni, mint a "régi" engine-t tovább fejleszteni picit. IT szektor hanyatlik most nagyon. Ezért volt hiba ilyen sokáig nem kiadni új GTA-t. Az UE5-öt se tudja jelenleg semmi se értelmesen futtatni. Ettől függetlenül persze dühítő, hogy nagyon látszott a leakeken és a traileren is, hogy nagyon GTAV-szerű az egész. Dehát amíg a COD-ot is újra ellehetett adni minden évben, addig ezt a R* is megtudja tenni. Ha kompenzál minden más téren akkor nincs nagy para. Ezt próbálnám meg valahogy leírni minden egyes kommentben, hogy más téren leszünk kompenzálva.

dani.szentgali írta:
céljuk hogy elfusson a mostani konzolokon is

Nyilvánvaló, hiszen egy új konzolgenerációval még alig lennének felhasználók, tekintve a fentebb említett IT hanyatlást és árdrágulást, eleve kevesebb eladásra számíthatnak majd, ezt pedig azzal fogják kompenzálni, hogy maga a játék is drágulni fog.
Alapvető kapitalista eszköz, hogy elhitesd azt a vásárlókkal, hogy te szegény kisvállalkozó vagy aki alig jön ki a hónap végére. 6,4 milliárdot kerestek (eddig) csak a GTA V után, álmodni se tudna ilyen számokról más stúdió, de ők annyira szegények, hogy kénytelenek még a régi konzolokra is kiadni.

dani.szentgali írta:
gta online-t majd egyszerre akarják indítani a gta6tal, nem pedig 3 hónappal később, mint a gta5nel

Egy hónappal később indult a GTA Online annó, ráadásul akkor még nem is tudták, hogy ezzel ennyi pénzt kitudnak majd szedni. Nem emiatt késik a játék. Szimplán többet akarnak belerakni, hogy még véletlenül se legyen egy GTA V klón. Majd meglátjuk mi lesz a végeredmény. Obbe szerint már csak bugfixek vannak, amit kétlek. Tekintve, hogy 1 évig bugfixelni nettó vicc, (szakmabeli) másrészt ő saját elmondása szerint is akkor lépett le amikor a R* kezdett túl nagy lenni számára és már nem az a "garázscég" volt amiben kezdett. Azóta külön departmentek vannak mindenre, több ezer programozóval, tesztelőkkel, designerekkel stb. Elég rövid idő alatt elég sok dolgot ellehet érni. Ezért ne legyél annyira meglepődve azon, ha pl. fél év alatt ez a cég ma már 0-ról egy San Andreas méretű és volumenű játékot is összetudna rakni.

Egyébként motor csere: Nem kell mindent itt sem előlről kezdeni. Egy department foglalkozik az új motorral, majd fogják és átemelik a félkész játékot abba. A GSG is megtudta ezt csinálni a Trilogy-val. Egy ekkora fejlesztői csapatnak ez nem kihívás. A bugok stb. kijavítása az lesz max kihívás csak (amivel ugye a GSG eléggé nem foglalkozott)

dani.szentgali írta:
Kizártnak tartom, hogy a kulcsemberek távozása után hirtelen rájuk jött, hogy motort kéne cserélni ennyi év után


Ez ilyen szókiforgatós megjegyzés. Itt a motort nem tudom minek kevered bele. Kulcsembereknek is megvan a saját szerepük, hiába alkottak azóta máshol mást ami szar lett - az eredeti környezetben ők még is olyat tettek le az asztalra, amit ugyanazon eszközökkel mások nem feltétlenül fognak tudni. Egy játék kifejlesztése nem csak a kódból és engineből áll. Maga az egész légköre, a feelingje stb. itt most rohadt sokat kellene írnom, hogy mi minden más múlik még ezen, hogy az szétfeszítené a kommentet teljesen.


Bence (Visali)
Offline
2025. 05. 03. 23:55
Nem olvastam végig a kommenteket, de a kulcsember fogalomtól engem kiver a víz, mert nagyon tiszteletlen sok száz fejlesztővel szemben, akik a lényegi munkát végzik, és akiknek a neve ott lesz a stáblistában pontosan úgy, ahogy ott voltak a Red Dead Redemption 2, a GTA V, a GTA IV, és akár GTA San Andreas végén. Arra is maradt bőven figura, aki össze tudja fogni a projektet. Azóta pedig ugyanúgy születtek, tanultak tehetséges fejlesztők. Aki akár egyetlen álláshirdetést is megnézett már a R*-nál, azért csak látja, hogy nem azért veszik fel Pistikét, mert anyuci szerint olyan ügyes.

DereX
Offline
2025. 05. 04. 00:21
Szerintem egyáltalán nem érted mire értettem a kulcspozíciók fogalmát. Nincs olyan szakma a világon, ahol ne számítana az, hogy ki vesz át fontos területeket. Vegyük példaként a filmeket és sorozatokat. Ezeknél is számít, hogy ki rendezte, kik voltak a producerek és kik a színészek. Nyilvánvalóan vannak olyan filmek, sorozatok amiket nevenincs színészekkel, producerekkel csináltak és befutottak, ahogy arra is van példa, hogy nagy neves rendezők és színészek futottak be abba a bizonyos erdőbe, de, ha statisztikát nézzük akkor ezek száma alacsony. Többnyire arra van példa, hogy azok a filmek a sikeresek, amelyeket eleve sikeres színészekkel és rendezőkkel készítettek. Vannak olyanok akiknek a karrierjük egy-egy ilyen címmel indul, de ott is alapból az számít, hogy már kezdőként is rátermett az illető.

Egy játék fejlesztése se konkrétan csak és kizárólag a kódolásból áll. Hidd el, hogy számít az, hogy kik foglalják el például a rendezői széke(ke)t. Ez egyáltalán nem tiszteletlenség az "egyszerű" munkásemberekkel szemben. Itt valamit nagyon félreértettél.

Még egy egyszerű, magára valamit adó szoftverfejlesztőcégnél is külön emberek vannak a kódolásra (azon belül is több csoport!), külön dizájnerek, tervezők, menedzserek stb. Az egész stáb feladata ugyanúgy számít, mint a legvégén lévő programozók. Szóval itt nem csak arról van szó, hogy néhány senior fejlesztői szék megüresedik és csak olyan embereket vesznek a helyükre akiknek 5-10 év munkatapasztalataik vannak, vagy valami hatalmas elvárások (ahogy azt említetted a R*-os álláshirdetésekkel kapcsolatban)

Tegyük fel, ha a Keresztapát újra akarnák forgatni, akkor Scorsese lenne a jó választás rendezőnek, vagy pl. Cameron? Vagy szerinted tök mindegy, mert úgyis a színészeken múlik?

dani.szentgali
Offline
2025. 05. 04. 11:44
DereX: szel értek egyet. Nem gondolom, hogy ebből a "kulcsember" fogalomból ekkora gondot kéne csinálni. Nem kell rögtön támadásnak venni minden megfogalmazást, ami esetleg nem hangzik túl szépen, vagy valamiért nem tetszik és rögtön negatívat látni benne. Természetesen tudjuk, hogy akárkit nem vesznek fel oda dolgozni és hogy képzett szakemberek, akik nélkül "kulcsemberek" ide vagy oda, nyilván nem készülne el egy játék sem. Az ő munkájukat egy pillanatig le nem becsülve, de akkor is reálisnak kell lenni és elismerni, hogy a munka nem csak abból áll, hogy a mem vezetői pozícióban lévő tehetséges szorgos dizájnerek keményen dolgoznak, mert ha ennyire egyszerű lenne a recept akkor sokkal több jobb játék lenne ha minden csak rajtuk múlna. Ott van az ea, ubisoft vagy egy csomó más nagy cég, egészen biztos vagyok benne hogy ott is vannak tehetséges szakemberek ahol a rockstarnál, a végeredmény viszont közel sem olyan kiváló, de ez nem elsősorban az ő hibájuk, hiszen nem ők döntik el hogy évente ki kell adni egy új codot, fifát, assassins creedet vagy a sokadik ugyanarra a tematikára épülő játékot. Ez a vezetőség sara, az ő feladatuk többek között felvenni ezeket a tehetséges fejlesztőket a rockstarnál és minden más cégnél, majd miután bekerültek lényegében az ő feladatuk felügyelni őket, kiadni a feladatokat, ellenőrizni hol tart a munka stbstb. Szóval tetszik vagy sem, de igenis rengeteg minden múlik a (csúnya szó jön ami nem fog tetszeni Visali) kulcsembereken, vezetőkön. Már az is rajtuk áll, hogy egyáltalán kit vesznek oda fel és mit csinálnak, és bár teljesen igaz hogy a "szimpla" munkások programozók stb csinálják a munka oroszlán részét (ismétlem őket egy pillanatig le nem becsülve) a végeredmény nagyban tükrözi a vezetők mibenlétét. A cyberpunk fiaskó is a vezetők miatt volt anno, ahogy egy ea ubisoft Activision stbstb játék is elsősorban a vezetők miatt olyan amilyen, nem a hétköznapi becsületesen dolgozó szakembereken akik sokszor azt sem tudták mit vár el tőlük a vezetőség és milyen hazugságokkal reklámozzák a játékot. Egy szó mint száz, rohadtul számít kik ülnek a vezetői székben, sajnos bizonyos szempontból még jobban is számít, mint hogy lényegében kő dolgozik a játékon (tehetsegtol függetlenül). Tudnék még egyéb közéleti vagy politikai példát is hozni, de nyilván tisztában vagyok a házirenddel, ezért csak annyit mondanék, hogy a mindennapokban sem elsősorban azért vannak rossz dolgok és azért nem működik egy város vagy állam stb, mert a hétköznapi emberek rosszak tehetségtelenek buták nem tesznek meg mindent stbstb, hanem mert a vezetői érdekek szembe mennek mindennel és a kulcsfontosságú pozíciókban lévők rossz döntéseket hoznak, az alattuk lévők pedig ezzel nem tudnak mit kezdeni sajnos. Ez van.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink