Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2026. MÁJUS 26-ÁN ÉRKEZIK A GRAND THEFT AUTO VI PS5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

GTA VI - Történet és szereplők

Lucia és Jason: ők lesznek a főhőseink a Grand Theft Auto VI-ban. A játékból megújult hivatalos oldaláról végre megtudhatjuk azt is, mi vár ránk a történetben, és megismerünk néhány új arcot is Leonida államból.

GTA VI Jason & Lucia

A hivatalos ismertető így hangzik:

Vice City, USA. Jason és Lucia mindig is tudták, hogy a pakli ellenük lett osztva. De amikor egy könnyűnek tűnő meló rosszul sül el, Amerika legnaposabb helyének legsötétebb oldalán találják magukat, egy bűnözői összeesküvés kellős közepén, amely egész Leonida államot beszövi — minden eddiginél jobban egymásra vannak szorulva, ha élve akarnak ebből kijutni.

A GTA VI második trailere megerősíti, hogy Jason és Lucia valóban szoros kapcsolatban állnak egymással, mi több, egészen intimben. Lucia a családját védve kerül a börtönbe, és Jason az, aki felveszi, amikor kijön sittről.  Mindkét karakterről többet tudhatunk meg, például hogy Lucia Liberty City-ben (is) élt korábban.

GTA VI Jason & Lucia

Jason Duval

GTA VI Jason Duval

„Bármi is történik, én mindig mögötted állok.”

Miközben Jason könnyű életre vágyik, a dolgok egyre csak nehezednek.

Jason szélhámosok és bűnözők között nőtt fel. Egy rövid hadseregbeli szolgálat után – amivel a problémás kamasz éveit próbálta maga mögött hagyni – végül Leonida Keys-en kötött ki, ahol azt csinálja, amihez legjobban ért: helyi drogfutároknak dolgozik. Talán itt lenne az ideje, valami újat kipróbálni.

Egy újabb nap a paradicsomban, igaz?

A Luciával való találkozás lehet a legjobb, vagy legrosszabb dolog, ami vele történhet. Jason tudja, miként szeretné, hogy ez alakuljon, de jelenleg nem egyszerű ezt eldönteni.

Lucia Caminos

GTA VI Lucia Caminos

„Csak az számít, hogy kit ismersz, és mid van.”

Luciát az édesapja már az első önálló lépései óta harcra tanította.

Az élet azóta is két kézzel osztja számára a pofonokat. A családjáért folytatott küzdelmei során a Leonida Penitentiary-ben landolt. Csak a szerencsének köszönheti, hogy kiszabadult onnan. Lucia megtanulta a leckét – innentől csak okosan játszik.

Lucia mindennél jobban szeretné, hogy megvalósuljon az édesanyja, egészen Liberty City-ben töltött idejük óta édesgetett, jó életről szóló álma – de a tökéletlen fantáziálgatások helyett, Lucia ezúttal készen áll arra, hogy a kezébe vegye a dolgokat.

Az élet Jason mellett, kiút lehetne a számára. Frissen szabadulva a börtönből és készen állva arra, hogy a saját javára fordítsa a dolgokat, elkötelezett a terve megvalósítása iránt – bármi áron.

Cal Hampton

GTA VI Cal Hampton

„Túl sok madár repül tökéletes formációban.”

Mi van akkor, ha minden, amit az interneten olvasol, igaz?

Jason barátja és Brian egyik ismerőse. Cal otthonában lógva érzi magát a legnagyobb biztonságban, pár sör és néhány megnyitott privát böngészőfül társaságában, miközben a parti őrség rádiós kommunikációját fürkészi.

A pszichopaták irányítanak. Szokj hozzá.

Cal Amerika legmélyebb szintjein mozog és jól érzi magát itt. Az általános paranoia szereti a társaságot, de barátjának, Jasonnek nagyobb tervei vannak.

Boobie Ike

GTA VI Boobie Ike

„A bárból befolyó összeg fedezi a stúdiót, a drogpénz pedig mindent.”

Minden a szívről szól – Pontosabban a szív bubiról.

Boobie egy helyi Vice City-i legenda – aki ennek megfelelően viselkedik. Azon kevesek egyike, akik képesek az utcán töltött idejükből, legitim üzletbirodalmat létrehozni, melyekbe tartozik az ingatlanpiaci részvétel, egy sztriptízbár és egy hangstúdió is – Boobie fülig érő mosolya egészen addig tart, amíg üzletről nem esik szó.

Kimagasló minőségű vágások.

Elsőre úgy tűnhet, Boobie csak saját magával foglalkozik, valójában azonban az Only Raw Records-nál, a fiatal és becsvágyó zenei mogullal, Dre’Quannal folytatott partnersége az, amelybe a legtöbb energiát fekteti – már csak egy slágerre van szükségük.

Dre'Quan Priest

GTA VI Dre'Quan Priest

„A táncosok olyanok számomra, mint az A&R menedzsereim. Ha a szám sláger, a DJ-k pörgetni fogják azt.”

Only Raw… Records

Dre’Quan mindig is inkább volt szélhámos, mint gengszter. Még akkor is, mikor az utcákon üzletelve próbált megélni, a zeneiparba való betörés volt az igazi célja.

Már a kiadónál vagy.

Most, hogy leszerződött Real Dimez-al, a Dre’Quan által Boobie sztriptízbárjába szervezett haknik napja leáldozhat, mivel a Vice City-i színtérre összpontosít.

Real Dimez

GTA VI Real Dimez

“All my dimes in this club. Meet my twin, make it a dub.”

Virális videók. Virális horgok.

Bae-Luxe és Roxy, más néven Real Dimez, egészen a középiskola óta barátnők – lányok, akik megfelelő tudással rendelkeznek ahhoz, hogy a helyi dílerek zsarolásával töltött idejüket kőkemény pénzzé tegyék, pikáns rap számok és a közösségi médiában való könyörtelen részvételük segítségével.

Egy csapásra a hírnévtől.

Egy korai sláger a helyi rapperrel, DWNPLY-el, teljesen új magaslatokba emelte Real Dimez-t. Most pedig, öt év és megannyi probléma után, leszerződtek az Only Raw Records-hoz, abban reménykedve, hogy a villám mégis képes kétszer ugyanoda becsapni.

Raul Bautista

GTA VI Raul Bautista

„Az élet tele van meglepetésekkel, barátom. Úgy gondolom, mindannyian bölcsebbek lennénk, ha emlékeznénk erre.”

A tapasztalat számít.

Önbizalom, báj és ravaszság – Raul egy rutinos bankrabló, aki folyvást az olyan tehetségeket kutatja, akik hajlandóak olyan kockázatok vállalására, melyek a legnagyobb jutalommal járnak.

Egy profi alkalmazkodik.

Raul meggondolatlansága minden dobásnál növeli a kockázatot. Előbb, vagy utóbb, csapatának döntenie kell arról, hogy rádupláznak, vagy lelépnek azzal, amit eddig szereztek.

Brian Heder

Brian Heder

„Annyi füvet szállítottam már abban a repülőben, hogy Leonida egész állama képes lenne tőle lebegni.”

Nincs is jobb, mint egy földcsuszamlás napnyugtakor.

Brian egy klasszikus drogterjesztő, a Keys csempész aranykorából. Jelenleg is hajógyárán keresztül terjeszti a cuccot, harmadik feleségével, Lorival karöltve. Elég régóta mozog a szakmában, hogy mással végeztesse el a piszkos munkát.

Úgy néz ki, mint egy leonidai tengerparti megszállott – és úgy mozog, akár egy nagy fehér cápa.

Brian ingyen engedi Jasonnek, hogy ingatlanjai egyikében éljen – egészen addig, míg besegít a helyi pénzbeszedésekben, és beugrik néha Lorihoz egy sangriára.

2025.05.06 19:11  ▪ Forrás: Rockstar Games  ▪ Írta: Shotgun & Visali

TotoWood
Offline
2025. 05. 07. 10:30
Na, akkor elemezgessünk... GTA6 második trélerje PS5-ön futott. Ami egy nagy hazugság, mert PS5 Pro tudja ezt a látványvilágot elérni, igaz ez is PS5... Csak ez így csalóka, mert akik sima PS5-öt választanak, kicsit dühösek lesznek majd. További bemutató anyagok meg nem PS5-el készültek. Az biztos, hogy ezt a látványvilágot tartani kell PC fronton is, tehát RTX 5060 Ti 16GB!!! VGA-ra minimum szükség van. RDR2 továbbfejlesztett motorjával működik a GTA6, ez sok területen látszik, RDR2-t pedig ismerem. Nagy trükk a távolabbi objektumok ködösítése, mivel, hogy ne zabálják ezek is az erőforrásokat, nagyon alacsony részletességi szinten vannak. Legtöbb objektumnak a játékon belül több részletességi szintje van, erre nagyon rágyúrtak a fejlesztők, hogy minél szebb látványvilágot tudjanak elérni. Nagyon erősen működik a ray tracing, ebből is próbálják a legtöbbet kihozni.

Vice City színe-java beleépítése a GTA6-ba pedig kifejezetten tetszik.
ASAP, Kanye és FarCry Torrente is szerepet kapott, ha jól látom.

Bence (Visali)
Offline
2025. 05. 07. 21:24
Épp nemrég erőstette meg a R*, hogy a játék PS5-ön fut, és az egész trailer tényleg gameplay és cutscene jelenetekből van összevágva.

A Pro modelleket külön szokták megjegyezni, ezt a jogi fiaskót biztosan nem nyelnék be. nincsenek rászorulva. Ahhoz képest, hogy Xbox One X-en hogy futott a Red Dead 2, simán kihozzák ezt is a jelen generáción.

TotoWood
Offline
2025. 05. 07. 21:43
Elég erős Ray tracing van alatta, meg a PS5 Pro is PS5 tulajdonképpen. Sony és Rockstar között "nagyon szoros" partnerség van. Figyelj, majd jövök én megmondtam szavakkal, mikor valós gameplay jeleneteket láthatunk youtube-on PS5-el készítve.

Mindenesetre úgy kalkulálok, hogy RTX 5060 Ti - 16!!! GB kártyára szükség lesz.

totyak
Offline
2025. 05. 07. 22:14
TotoWood: Évek óta készül a játék, te pedig olyan vga-t vizionálsz alá, ami pár hetes/hónapos legújabb széria. Nyilván kelleni fog alá gép, de jól tudjuk, hogy a GTA V is pazar optimalizálást kapott, a motor meg ugyanaz, csak fejlesztve lett.

TotoWood
Offline
2025. 05. 07. 22:20
Azért legyünk realisták. Ti komolyan elhiszitek, hogy ez alap PS5 minőség? Rockstar oldaláról töltöttétek le az 1.2 GB-os videót? Azt elhiszem, hogy bizonyos mértékben az alap változat is hasonló lesz, de, hogy nem pont olyan, az teljesen biztos! Hasonló, hasonló, nem lesznek akkora különbségek, hogy akármilyen jogi ügy legyen belőle. Így több PS5 fogy, ez játék szempontjából is hasznos, eladások tekintetében.

Ami pedig a párhetes szériát illeti RTX kártyánál... a konkrét típus igen, új, de ez az RTX vonal folytatása, és bizony RTX kártyákkal készül a GTA6 is!!!! Ez megint olyan dolog, amin nem lehet vitatkozni. Főleg, hogy bizonyos videóknál látszott, hogy éppen melyik RTX kártyával fut, és ez alapján biztos, hogy egy RTX 5060 Ti - 16!!! GB teljesítménnyel el lehet lenni.

GTA5 Enhanced verziója megjelent, és egyre jobb lett. (frissítésekkel is!) Habár sok minden maradt a régi, de elég komolyan belenyúltak több területen. Modokkal, több növényzettel használom. Ha mindent felviszek maxra, a teljesítményt megköveteli.

totyak
Offline
2025. 05. 07. 22:56
TotoWood: Még jó, hogy egy 5060ti elég neki, legújabb kártyák egyike. Itt nem az a kérdés, hanem az, hogy mi lesz az ajánlott gépigény vga-ja és az nem 5060ti lesz. Kb 3060-3070 vagy ezek titanium kiadásai. Ha megnézed a GTA V új gépigényét, arra lehet számítani itt is.

Bence (Visali)
Offline
2025. 05. 07. 23:23
TotoWood: Igen, én komolyan elhiszem. De írtam is: egyrészt a R* expliciten kijelentette. Mi másért tette volna? A PS5 Pro = PS5 elképzelésed számomra onnantól nem reális, hogy ez a legamatőrebb fogyasztóvédelmi öngól lenne, a R* nem hülye. Másrészt láttam mit hoztak ki az RDR2-ből Xbox One X-en, én elhiszem, hogy ezt ki tudják sajtolni a jelen konzolgenerációból. Ne feledd azt sem, hogy most 30 FPS-ről beszélünk, nem 60-ról, több erőforrás marad, mint a legtöbb játéknál. Harmadrészt, de ez már csak szubjektív megítélés, a PS5 Pro nem sokban tud többet a PS5-nél technológiában, inkább AI-val upgrade-el, meg stabilabban futtat, de nem ad annyit, mint mondjuk a PS4 Pro a PS4-hez képest, ahol közel 4x akkora képet generált, de legalább 2x annyit dynamic 4K-val.

Shotgun
Offline
2025. 05. 07. 23:38
TotoWood:

+1 Fun fact: A PS5 esetében is, mint eddig minden egyes konzoljuknál, egy olyan devkitet használnak a játék fejlesztéséhez, ami az alap hardverrel majdnem azonos hardvert tartalmaz, mert így lehet érdemben tesztelni a játékot a konzolon.

Fun fact #2: A PS5 Pro teljesítménye nem egy egetrengető dolog. Parasztvakításnak mondjuk elmegy.

Fun fact 3#: A PC-s megjelenés mindig erősebb gépet kért, mint amilyen hardver a konzolokban ketyeg, ez teljesen egyértelmű. Ha maximumra akarod tolni a grafikát PC-n, még elképzelhező az is, amit te írsz. Ez a trailer egy alap PS5 modellen futott, amit a Rockstar is megerősített. Innentől szinte teljesen felesleges a szőrszálhasogatás, már csak azért is, mert pontosan nagy a valószínűsége annak is, hogy a base PS5 verzió miatt került halasztásra a megjelenés.

A PS2 érában simán kiadtak egy San Andreas volumenű játékot, egy olyan konzolra, amin szinte lehetetlen lett volna. Let them cook.

DereX
Offline
2025. 05. 07. 23:53
A trailerek és a kiadott képek a GTA V esetén is szebbek voltak mint az aktuális játék. Sőt arra is emlékszem, hogy GTA V esetén még azt is eljátszották, hogy külön a trailerek és képek kedvéért több tartalmat raktak a játékba addig, ameddig a felvétel el nem készült. Értsd: Az, hogy jelenleg a GTA VI trailerén a strand tele volt NPC-kkel az nem biztos, hogy a valós játékban is így lesz. Persze ezek mit sem számítottak hiszen összeraktak egy olyan játékot ami a világ legjobbja címet viselte sokáig. Egyébként elképesztő kritika is érte a R*-t, hogy még PS3/Xbox360-ra is kiadták a GTA 5-öt, mert annyira rosszul futott ezeken a konzolokon. Ma már a 60fps sokkal inkább standard, mint a 30.

Ugyanez lesz itt is a helyzet. Ráadásul én is úgy gondolom, hogy még nincs az teljesen tisztázva, hogy PS5 vagy PS5 Pro-n készültek-e ezen felvételek, ha megnézitek a kommenteket 90%-a az embereknek ezt kérdezgetik. Ezt jó lett volna nekik explicit módon kijelenteni, hogy PS5-ön készültek, nem PS5 Pro-n. Igenis odaírhatták volna, hogy "It was a PS5 not PS5 Pro". Miből tartott volna? Semmiből. Nem lesz ebből semmilyen fogyasztóvédelmi eljárás sem, hogyha kiderül, hogy PS5 Pro-n készültek a felvételek, ezt megoldják okosba.

totyak: Az UE5 matrix demoja 5 éve készült, mégsincs mai napig olyan hardver ami azt képes lenne rendesen futtatni a mai követelményeknek megfelelően. Szóval az érv, hogy a játék már több éve készül és mégis egy most nem régiben megjelent kártya lenne az ajánlott az nem jelent semmit. Ráadásul az NVIDIA 2-3 évente ad ki most már új kártyákat, így a laikus is megtudná mondani azt, hogy az 5000-es széria lesz az ajánlott...

TotoWood
Offline
2025. 05. 07. 23:56
Jó, hát mikor majd megjelenik, és látjuk, hogy fut PS5-ön, okosabbak leszünk.
Viszont ha nekem lesz igazam, akkor ott lesz >> Én megmondtam!

Tudom, hogy ott van az RDR2, ismerem is, de GTA6-ban azért több objektum van, ráadásul elég magas felbontású textúrákkal, élsimítással, animációk részletesebbek lettek, fejlődtek, és akkor mellé még ott van a ray tracing. Ami igen, GTA5 Enhanced esetén is látjuk, hogy fejlődik, kisebb gépigénnyel is beéri.

De addig is... én nem kajálom be az összes dumát, linkelést, másik dolog: Mindenki azt akarja, hogy a lehető legszebb legyen a játék. Mindezek ismeretében, nem tudtok meggyőzni, hogy ez nem PS5 Pro-n készült. Főleg ilyen ray-tracing-al. De 1 év után okosabbak leszünk.

dani.szentgali
Offline
2025. 05. 07. 23:57
TotoWood: na álljunk meg egy szóra haver. Kicsit el vagy tévedve és sokkal gyengébbnek hiszed tévesen a konzolokat, mint amilyenek valójában.

Azért a hozzád hasonló elvakult pcsek sokan elfelejtitek, hogy ez nem egy ue5, hanem a régi rage motor, legyen bármennyire is feltupírozva. Nagyon régóta csinálják, alpha buildek konkrétan még a ps4en is futottak, a szivárgás során ez is egyértelműen látszott. Nem akarok flame war-t generálni konzol és pc között, mert azt mindannyian tudjuk hogy kinek és melyik rendszernek a javára dőlne el. De úgy gondolom, picit alábecsülik néhányan a rockstar és a jelen generációs konzol képességeit. Minden idők legnagyobb büdzséjéből készülő játéka minden idők eddigi legerősebb (még ha már régi is és pchez képest nyilván nem is erős már sőt) konzol generációján egy összessegeben régi és öreg grafikai motorral készülő játék esetében, amit ráadásul az a rockstar csinál, aki eddig mindig bizonyította hogy számukra egyfasz a hardver ereje, mert ettől függetlenül is döbbenetes eredményt tudnak kihozni és hoznak is ki mindig (Rdr2 meg gta5 esetében is sokszor mondtátok pcsek, hogy el sem fog futni 5 fpssel se), számomra elég makacs tények amellett, hogy ennyire durván azért nem kéne lesajnálni a gta6 minőségét a mostani konzolokon. Nyilván lesznek kompromisszumok, nem is 1-2, efelol semmi kétség, de azt se felejtsük el hogy még a series s-en is futnia kell majd a játéknak valamilyen formában. Félre ne érts, mindenki tisztában van vele, hogy a ps5fat egy ezer éves régi gyenge fos hardver a király pcdhez képest, de ezek ugyanolyan makacs tények, mint amiket fentebb elmondtam azzal kapcsolatban hogy kellő akarat és hozzáértés mellett sokkal többet ki lehet hozni egy gyenge konzol hardverből is mint amit az ember elsőre reálisnak gondolna. Nem gondolom, hogy a sima ps5 konzol tulajoknak aggódnia kéne a gta6 miatt, nem véletlenül csúszik, addig fogják optimalizálni ameddig kell hogy a lehető legjobb minőségben, legkevesebb kompromisszummal fusson el minden rendszeren. Alan wake 2 kivételével amúgy se láttunk még olyan játékot ps5on, ami eszünkbe juttatja hogy 2020ban egyébként generáció váltás történt. Tudom tudom, aw2 pcs szemmel szarul futott a 720p miatt, de konzolos szemmel a felbontást leszámítva az eddigi egyetlen játék volt, ami konzolon jobban nézett ki mint egy rdr2, last of us 2 vagy bármi a ps4 időkből. Azt meg minden pcs is pontosan tudja, hogy hiába gyenge már a ps5, egy ps4nel erősebb, szóval itt az ideje hogy ezt végre lássuk is. Ahogy fentebb a két adminisztrátor úr is írta, a ps5 pro annyival nem tud többet, mint amennyivel drágább és mint aminek a Sony kamuzza. Ahogy Shotgun is írta, tulajdonképpen inkább csak az AI funkciókkal tud "kamu" fpst generálni pluszba. Nyilván tudja mindenki, hogy régi gyenge konzolok stb, de azt sokan hajlamosak elfelejteni, hogy mindemellett az is tény, hogy egy régi motorról beszélünk egy olyan fejlesztovel, akik a leggyengébb hardverekből is képesek kihozni durva eredményeket. Kicsit túlzásnak érzem ennek fényében, hogy egyes pcsek eloremenoleg jóslatokba bocsátkoznak arról, hogy a gta6 hogyan nem fog elfutni ps5on vagy mennyire játszhatatlan lesz. Mindenki tudja, hogy kompromisszumok lesznek, de közel sem annyira durvák mint amilyeneket itt egyesek felvázolnak. És az a tény, hogy a gta6 trailere base ps5on futott ezt igazolja. Persze hazudhat a Sony és a rockstar is, de főleg utóbbi számára nem tenne túl jót, ha ennyi év után egy hatalmas renoméval kiderulne, hogy nem mondtak igazat. Újra mondom, ne feledd, hogy ez még mindig a régi rage motor, nem ue5 vagy valami hasonló eroforras zabáló szoftver. Én bízom a rockstarban és úgy gondolom, hogy jóval kevesebb és kisebb kompromisszumokkal fog futni ps5 alap gépeken is a gta6, mint azt itt a pc masterrace képviselői gondolják, ahogy a Rdr2nel és gta5nel is volt anno. Amennyiben nem így lesz, természetesen utólag beismerem. Szerintem egyébként itt sokkal inkább az xbox series s tulajoknak kellene aggódnia, mert annak a gépnek aztán tényleg nem nagy már a teljesítménye, de szerintem egy stabil 30fpst még abból is kő fognak hozni akárki akármit mond. Egyébként szerintem pont a series s miatt van a csúszás (és talán esetleg a Nintendo switch 2 verzió miatt).
Shotgun: szerintem amúgy sokkal inkább a series s verzió miatt van most ez a halasztás. A ps5on az azon készült trailer alapján nincs gond, ellenben a Microsoft gyengébbik konzoljan is futnia kell majd a játéknak és azzal azért lehetnek gondok, pláne ha a játék sokat foglal majd, mert pl tudtommal a series s csak 512gb-s alapból.

DereX
Offline
2025. 05. 08. 00:07
dani.szentgali:

Szerintem felesleges volt egy ilyen kiakadós kommentet írni, senki nem írt itt olyat, hogy lenéznénk a konzolokat. Azt neked sem kéne elfelejteni, hogy bármennyire is felmagasztolod a R*-t, hogy milyen jól tudnak optimalizálni konzolokra, érdekes módon ez a PC portok esetén csak a GTA V óta mondható el. Az összes korábbi GTA kutyául futott PC-ken.

Másfelöl ma már alap, hogy egy játékot 4k60fps-el játssz, itt pedig majd örülhetsz a 30-nak. Ahogy fentebb is írtam, a R* előszeretettel játssza el azt is, hogy több tartalmat rak a trailerbe, mint ami utána a valóságban lesz. Nem olyan biztos az, hogy majd 200 ped fog szaladgálni a strandon...
Egy trailer és kép hiába in-engine készülnek, akkor is ilyenkor ki vannak kapcsolva a többi része a játéknak. Ezt nem csak a R* játssza el, hanem az összes gyártó. Voltak is akik sokat buktak ezen.
Pontosan ezért szebbek a trailerek és a képek is mint azt követően a valódi játékélmény, ez így volt GTA V esetén is.

Másfelöl azt se felejtsük már el, mennyire rosszul futott Xbox360-on és PS3-on a játék, mennyit kellett várni egy-egy betöltésre, mennyivel volt rosszabb a grafika a rá 7 hónappal később megjelnő PS4-es porthoz képest...

Felesleges idehozni a konzol vs. PC témát, egy lerágott csont az egész. Itt szerintem arról volt szó, hogy ideálisabb lenne kihagyni a PS5 szériát és PS6-ra fejleszteni. A R* már biztosan tudja milyen hardverekkel fog megjelenni ...

Egyébként javasolnám, hogy az üzi elküldése előtt tördeld már szét picit amit írsz, mert zavaróan egybefüggő az egész szöveg.

TotoWood
Offline
2025. 05. 08. 00:07
dani.szentgali: Először is, mondtam egy véleményt, és nem tetszik ez a hangnem!
Nem alaptalan az a felvetés, amit írtam. Előző GTA trailerek egy része is kamuzott. De ez nyilván érthető is.
Legyen igazatok... de ha nem lesz, akkor én megmondtam.

És nincs király PC-m, ez nem erről szól.

DereX
Offline
2025. 05. 08. 00:19
Amúgy az engine témához csak annyit, hogy az UE5 azért sem tud jelenleg semmin sem elfutni, azért olyan erőforrászabáló, mert egy univerzális engine-ről beszélünk ami millió fajta játék alá pakolható. A RAGE engine pedig kifejezetten ezekhez az openworld játékokhoz készült, ezért is fut jobban.
A probléma inkább azzal van, hogy az évek során tovább fejlesztették ugyan a RAGE-t, ki is adtak rajta egy új játékot és azóta ismét a GTA V-t is, de ez utóbbival sikerült elérniük azt is, hogy egyre többen látjuk, látják, hogy a játék világa, kinézete a GTA Online-ra hajaz nagyon. Mintha a GTA VI, egy GTA V Enhanced Ultra grafra rakott DLC lenne, mondjuk egy ENB moddal megspékelve. Nincs az a hatalmas ugrás, mint ami volt a San Andreas és GTA IV között, pedig ott 3-4 év telt csak el, itt meg 12-13, ráadásul multimilliárdos cégről beszélünk.

Ráadásul a RAGE-nek is megvannak a maga korlátjai amit én pl. észre is vettem a trailerben, a gesztikulációk, mimikák még mindig furák, ahogy a kar és kézfej mozgatások, (ez utóbbinak hiánya) egy-két átvezetőnél.

Az AI-t meg ne becsüljük le, attól mert hardveri szinten túlságosan nagy különbség nincs a PS5 és PS5 Pro között azért még számít az.
Az apple sem arról híres, hogy az iPhone-okba nagyon erős hardvereket tenne még sem omlik össze a rendszer (persze 3-4 tabnál többet ne nyiss a böngészőbe )

dani.szentgali
Offline
2025. 05. 08. 00:30
DereX: a gta5 és amúgy a Red dead redemption 2 trailere is épp hogy rondább volt mint s végleges gameplay. Javaslom bezzeg összehasonlító képeket videókat. A gta5 esetében a felbontás a végleges verzióban ps3mon valóban elég szar volt ezt elismerem, de azon kívül jobban nézett ki mint a trailer. Rdr2 esetében dettó. Nem akadok ki, nem vagyok a konzolok védőszentje, amint leirtam tisztában vagyok vele mindenki mással is, hogy a pc a jobb és erősebb. Csak arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy kár olyan lekezelőnek lenni a konzolokkal szemben, főleg annak tudatában hogy a megfelelő optimalizációval ti is jól tudjátok, hogy a szarnál sokkal jobbat ki lehet belőlük hozni. Egyenként meg te magad írod most, hogy pcre sok gta szarul volt optimalizálva hiába erősebb a pc ami egyértelmű, ezért is mondom hogy a kulcsszó az az optimalizálás. Röviden lehet egy szar konzolod és egy milliós pcd is, ha egyikre hajlandóak optimalizálni a másikra pedig nem. Konzolon nem alap a 4k 60fps. Minden játék 4k 30fps vagy 1440p 60fps tud max. Egyetlen konzolos sem ezt várja majd a gta6tol ahogy én sem. Az meg, hogy pcn jóval drágábban ki mit tart "alapnak", azt majd szintén az optimalizáció fogja eldonteni. A rockstar esetében amennyire én látom pont nem igaz az, hogy a trailer szebb mint a valos gameplay, de mondom nézz utána neten, rengeteg kép és videó részletezi hogy mennyivel jobban néz ki a végleges verzióban az adott jelenet mint a traileren. A pcsek konkrétan azt mondták anno, hogy a gta5ot rossz grafikával is lehetetlen lesz futtatni az akkori konzolokon. Hidd el, akkoriban az szépnek számított mert akkoriban a 720p 30fps volt a sztenderd, ezt hozta a gta5 is. Nyilván utólag, 13 évvel később már szar és ronda az a verzió ezt nem tagadom, de akkoriban óriási dolognak számított.
Nem akartam konzol vs pc dologba belemenni, csak kicsit zavart az hogy elfelejtitek hogy korabban már volt pár prominens stúdió ami bizonyította hogy adott esetben akár egy gyengébb öregebb hardverbol is ki lehet hozni nagyon szép és komoly grafikát. Red dead 2 is remekül festett az akkor már régi ps4en, ahogy egy last of us 2 is és még sorolhatnám. Leirtam hogy pontosan tudom hogy a pc a jobb, és nem is ennek ellenkezőjét akartam bizonyítani. Csupán fel akartam hívni a figyelmet arra, hogy megfelelő tudással elszántsággal akarattal a gyengébb vasakból is ki lehet hozni olyan dolgokat, hogy az ember csak néz. Rockstar amúgy a Red dead 2t máig nem adta ki ps5re, pedig a logikád szerint a red dead 2nek az akkor már öreg régi gyenge ps4et is skippelnie kellett volna, mégse így történt, annyira nem hogy új(abb) konzolos verzió maig nincs hozzá. Akkor hogy is van ez?
TotoWood: nekem az a hangnem nem tetszik, amiben látatlanban okoskodsz a konzolokrol, ezt megelégelve válaszoltam picit erélyesebben. Szerintem mutatott már annyit a konzol gaming főleg az exkluzív játékokkal főleg Sony oldalról vagy akár maga a rockstar is konzolokon, hogy nem kéne ennyire alábecsülni és lekezelni őket. Részben igenis alaptalan a felvetésed de mint mondtam ha a végén neked lesz igazad azt be fogom ismerni hogy tévedtem és kamuzott a rockstar. Kíváncsi vagyok ellenkező esetben benned lesz e annyi, hogy elismerd a tévedést.

TotoWood
Offline
2025. 05. 08. 00:54
Csak elég nagy rálátásom van több dologra, és a grafika olyan ultrabrutál itt a trailer szerint, hogy nem tartom teljes mértékben elképzelhetőnek ezt, hacsak... nem az van, amit korábban említettem, hogy valójában PS5 Pro-n futott -EZ A- demó. Frame rate gondokat is látom, és nekem ez a véleményem. De nem csak nekem, hanem több játékfejlesztőnek, akik benne vannak a szakmában.

Mit látok: Erős ray tracing-et. Nagy felbontású textúrákat. Jó élsimítással. Nagy felbontású animációkat. Pazar, részletes környezetet. És igen, látom GTA5 enhanced, és annak frissítésénél, hogy a ray tracing fejlődik (kisebb gépigénnyel is beéri), ismerem az RDR2-t, végigjátszottam, látom, hogy GTA6-nak "ez az alapja", mármint az a rage fejlettebb változata. Ismerem a GTA6 leak videóit, végignéztem őket online, figyeltem több részletre.

Látom azt is, hogy GTA6 nagyon jól kezeli a LOD-okat, több részletességi szintje van, és nem spórolnak a köddel, tehát a nagyon alacsony részletességű objektumokat köddel szépítik, meg hozzá is ad a játékhoz. Nagyon-nagy motivációt érzek azzal kapcsolatosan, hogy nagyon el akarják adni a játékot, így nyilván kihasználnak mindent, amit tudnak.

Ja, és még valami. GTA6 fejlesztésénél sokkal jobban gondolnak a nextgen-re. Tehát nem pont az van, amit GTA5-nél láttunk, hogy megcsináltak egy tartalmat, és utólag fejlesztik utána, hanem épp ellenkezőleg, most próbálnak minden eszközön maximálisat mutatni, a most látható képekkel meg jobban eladni a játékot.

És a konzoltémához: 2005-ben mutatott olyat a Sony, PS3 bemutatóján, amit a mai napig nem értek el. Habár grafikai szinten ott tartunk (ray tracing), de olyan részletes animációkat mai napig nem sikerült realtime elérni. Tudta mindenki, hogy renderelt videóról van szó... de jó lett volna, ha ingame lett volna.

dani.szentgali
Offline
2025. 05. 08. 01:05
TotoWood: nézd, a hangnem miatt elnézést kérek tőled, csak mondom hogy az én reakcióm alapja az volt, hogy megítélésem szerint túlságosan lekezelő voltál a konzolokkal szemben. Mint írtam tisztában vagyok a tényekkel, régi hardver stbstb, nem is ezt vitatom. Én csak annyit kérek, hogy várjuk ki a végét. Ahogy írtam, simán lehet hogy kamuznak, bőven benne van sőt. De úgy gondolom, hogy rockstarrol beszélünk, fontos nekik a minőség, 10+ éve várják az emberek a gta6ot, így elsősorban saját magukkal csesznének ki ha nem mondanának igazat. Én a magam részéről hiszek a rockstarnak, aztán majd meglátjuk. Nekem is van rálátásom, egy ps4en gyönyörűen nézett ki és stabilan futott egy máig szépnek számító uncharted 4 meg last of us 2. Nyilván ez nem sok, de ellenpélda arra, hogy a konzolbol nem lehet álleejtő dolgokat kihozni. Szerintem maradjunk annyiban, hogy egyelőre higgyük el amit látunk, a tények alapján gondolkozzunk, és majd a lekezelő szkeptikus hangnemhez akkor térjünk vissza bő 1 év múlva, ha majd látjuk a végeredményt. Mint mondtam, fenntartom annak lehetőségét hogy átvernek és tévedek, ez esetben be fogom ismerni a tévedést. De láttam már csodákat grafikaban konzolon, persze van ellenpélda is ugye cyberpunk fiaskó. Ezért mondom, hogy amíg nincs a kezünkben a játék, addig akármilyen rálátásunk is van a dologra, totál felesleges jóslatokba bocsátkozni. Ráérünk majd akkor levonni a konklúziókat amikor már kijott a játék.

TotoWood
Offline
2025. 05. 08. 01:15
Uncharted-et végigvittem, az elsőn kívül az összes részt a kiegészítővel együtt. Tehát így tessék PC elfogultsággal vádolni. last of us meg nem érdekel, így Bellán sem vagyok kiakadva.

Igen, szerintem is nézzük meg a további gameplay videókat, ha majd lesznek. PC fejlesztőknek meg RTX 5060 Ti - 16 GB kártyát javaslok -legalább-, vagy ahhoz hasonló teljesítményűt, eddigi dolgokból kiindulva.

DereX
Offline
2025. 05. 08. 01:40
dani.szentgali: Nem akarom ezt sokáig csépelni, de én egészen máshogy emlékszem a GTA V trailereire, képeire és aztán a megjelent játékra. Ne feledd, ne az első és második trailert hasonlítsd az enhanced pc-s ultra grafra tolt verzióval, hanem a ps3-as és xbox360-as verziókat. Igenis volt visszalépés, ha annyira nagynak nem is számított. Ilyen kisebb dolgokra számíts, mint pl. anti aliashing ki volt pimpelve a trailerben, de ingame meg látható volt a hiánya. Avagy nem volt annyira részletes, nem volt annyira megtömve a város, mint amit a trailerek, képek visszaadtak.


Bence (Visali)
Offline
2025. 05. 08. 09:45
Életem. Hogy mennyien sóvárogtok, hogy legyen egy "én megmondtam" élményéteket. Tőlem aztán írjátok majd, amit akartok, én addig élvezem majd a játékot, sry. Én biztos nem fogom felróni az optimalizálást egy fejlesztésben lévő játéknál. Meg inkább egy 6 évvel ezelőtti játékhoz mérem továbbra is, mint egy 12 éveshez. De amúgy egy tipp azoknak, akik még előveszik a PS3-as GTA V-öt, hogy álljatok meg sétálgatni, és szépen elkezd populálni meg effektekkel játszani a játék. Amíg száguldoztok, addig nem sok értelme van.

TotoWood
Offline
2025. 05. 08. 11:12
Van néhány dolog, ami sok esetben "túl szép", hogy teljesen! igaz legyen. De nézzétek a jó oldalát. Nextgen konzolra váróknak és PC-seknek max. a gameplay videók maradnak egy darabig.

Addig is legalább épül, szépül játék, mert május 26-ai megjelenés csak az első lépcső.

totyak
Offline
2025. 05. 08. 18:38
TotoWood: Nem fog neki 5060Ti kelleni! Nem értem miért akadt ez be nálad, de ezzel nem lesz "én megmondtam" élményed, az tuti. Ha ilyen kártyád van, vagy ilyet veszel, neked nem lesznek gondjaid a játékkal, de ne hülyítsd a népet!

Csak a tényeket nézve, összeszedegettem neked / mindenkinek, akit érdekel:

GTA V PC megjelenés: 2015.04.14.
Ajánlott VGA: GeForce GTX 660 2Gb
GTX 660 megjelenés: 2012.09.13.
GTA V megjelenésekor legmodernebb 60-as végű VGA a GTX 960 (2015.01.22.), ami két generációval újabb az ajánlotthoz képest.

RDR2 PC megjelenés: 2019.11.05.
Ajánlott VGA: GeForce GTX 1060 6Gb
GTX 1060 megjelenés: 2016.07.19.
RDR2 megjelenésekor legmodernebb 60-as végű VGA a GTX 1660 (2019.03.14.), illetve az első rtx-es RTX 2060 (2019.01.15.), ami egy, illetve két generáció az ajánlotthoz képest.

És hozzá kell tenni, hogy egyik játéknál sem a Titanium változat az ajánlott, ami jól tudjuk, hogy sokkal erősebb az alap változatoknál, szinte már a 70-es végű kártyákkal vetekszik. Nagyon maximum egy 4060 8Gb-ot tudok elképzelni ajánlottnak a GTA VI-nak, de inkább továbbra is amellett maradok, hogy jól optimalizált játék lesz 3060 vagy 3070 8Gb-tal ajánlottként.

TotoWood
Offline
2025. 05. 08. 20:27
totyak: Jelenleg RTX 3060 Ti van, de RDR2-nél már pörgött, mint a fene, és a GTA5 Enhancedhez sem annyira elegendő már. Persze, ha minden beállítást feltolok maxra. És lehet, hogy hozzájuk adnék grafikai módokat, ezt is számoljuk bele.

RTX5060 Ti szerintem legalább kell, de RTX 5070 felé kacsintgatok jelenleg, mert 12 GB Vramot leszámítva sokkal jobb. És fogyasztása még elmegy.

Rockstar69
Offline
2025. 05. 08. 22:26
DereX: Azért olyan rosszul nem futott PS3-on a GTA V. Én éveken át teljesen jól elvoltam vele, semmi hiányérzetem nem volt. Mondjuk én mindig is konzolos voltam, szóval sohasem számolgattam a pixeleket meg az FPS-t.

Az viszont tény, hogy a GTA V tényleg sokkal részletesebb volt a trailerekben. Van is róla sok összehasonlító videó.

DereX
Offline
2025. 05. 09. 01:45
Rockstar69: Ha van/volt rá lehetőséged összehasonlítani a PS3-as és PS4-es portot akkor biztos észrevetted azért azt, hogy mennyivel rosszabbul futott PS3-on.
S igen, a trailerek, képek általában szebbek, meg "manipuláltak". Ezt fentebb kifejtettem, hiába sejtet mást Visali

totyak, azért az ajánlott és a minimum rendszerkövetelményeknél jó ha tudod, hogy valójában az ajánlott is csak egy belépő szint. Ha a GTA V-t egy ajánlott kategóriájú gépen futod, akkor a legtöbb dolgot ugyanúgy low-ra kell állítanod, pár dolgot feltehetsz maxra.
A GTA IV esetén például éveket kellett várni mire ár-érték arányban egyáltalán megjelenik olyan cpu + gpu ami értelmes módon futtatja a játékot, ugyanez GTA: SA esetében is így volt.

Én is eltudom jelenleg futtatni egy régebbi GT630-on és i5 3550-es procin a GTA V-öt low grafra véve és lesz 40 körüli fps-em, az enhanceddel pedig kb. 20-25. Azt a játék low-ra állítra ocsmány.

TotoWood
Offline
2025. 05. 09. 02:14
Pontosan erről van szó. Habár több játékot el lehet futtatni régebbi GPU-kkal, viszont ha már ennyit várunk rá, kell valami grafikai élmény is, FPS szám, ahhoz meg kell a teljesítmény. Sima RX 9070 a jelenlegi kiszemelt, mert jó teljesítményt kínál elfogadható fogyasztás mellett.

Ráadásul felesleges a 2015-ös GTA5-öt emlegetni is, mert 2025-ös verziót kedvelem, maximálisra húzott ray tracinggel.

totyak
Offline
2025. 05. 09. 10:43
DereX: Szerinted egy játéknál az ajánlott gépigény a belépő szint és ha olyan konfigurációd van, akkor is szinte mindent low-ra kell állítani? Nekem nem ez a tapasztalatom, több játéknál, köztük a GTA V-nél sem. Nyilván a minimum konfiguráció meg csak dísznek van megadva. Szerintem nincs tovább miről beszélnünk!
TotoWood: Az ajánlott gépigény azért van megadva, mert azon már magas beállításokkal, élvezhető fps számmal fut a játék. Ha neked ehhez az érzéshez egy 5060Ti kell, olyat veszel és örülsz. Én biztos vagyok benne, hogy egy korábbi generációs kártyával ugyanazt az élményt fogom kapni, ugyanolyan szép kinézettel, mert az lesz az ajánlott. Mindig lehet újabb hardvered, mint egy játék ajánlottja, csak nincs rá szükség. Ezt hívják optimalizációnak. Van, akik megoldják, van, akik nem. GTA V-nél szuperül megoldották, GTA IV-nél nem.

Nem felesleges a 2015-öst emlegetnem, mert az volt az alap kiadás. Ott volt összehasonlítási alap. De oké legyen a 2025-ös. Érdekes, itt is a 3060 az ajánlott, nem az 50xx. Tudom, ez meg azért van, mert csak ráncfelvarrást kapott a játék, de hát Te ezt kedveled, akkor ehhez hasonlítok.

DereX
Offline
2025. 05. 09. 11:17
Az én értelmezéseim szerint egy ajánlott konfigurációnak azt kellene teljesítenie, hogy full maxra tudom állítani a grafikát és lesz 60 körüli fps-em minimum, valamint felbontás szerint is az éppen aktuális standard. Egyébként csak halkan súgom meg, ranked játékoknál már 120 fps a minimum.

2015-ben ez fhd@60fps volt, ultra-ra rakva nem futott el a GTA V egy olyan gépem ami az ajánlott kategórián belül volt. Lejjebb kellett venni a beállításokból.

úgyhogy hagyjuk a bullshitet

TotoWood
Offline
2025. 05. 09. 11:36
totyak: Csak ismételni tudom önmagamat... Én -most!- RX 9070 kártyát vennék, ahogy előbb is említettem. RDNA-s kártya, ami közelebb van a konzolokhoz, és ugye először arra jelenik meg a GTA6. Emellett a sima RX 9070 fogyasztása már-már elfogadható kategóriába esik, megvan mellé a 16 GB Vram, 256 bit sávszélesség.

Nem tudsz meggyőzni, hogy RTX 3060 kártya elég mindenre, ennek Ti verziója van meg hosszú évek óta, és pontosan látom, hogy már nem elég.

Persze nem kell szükségszerűen a grafikában mindent ultrára tolni, viszont GTA-nál a ray tracing, élsimítás, stb... igenis sokat számít. Ráadásul több FPS számot akarok, mint amit trailerben egyes jeleneteknél láttunk.

totyak
Offline
2025. 05. 09. 12:52
Ok, megadom magam, belefutottam két fps huszárba, szóval nektek van igazatok. Nektek nem is a játék élvezete a lényeg, csak az, hogy minden csúszka maximumra legyen húzva, 4K-ban és azért a fix 60fps is legyen meg. Gondolom utána mentek különböző fórumokra janizni, hogy nekem ilyen gépem van, de még mindig nem vagyok elégedett a grafikával, várok valami jó modot. Ezer ilyet látok naponta. Szerintem ne is játszatok a játékkal, amikor megjelenik, várjátok meg az utána érkező legerősebb CPU-t, VGA-t és csak azzal pörgessétek majd, mert amúgy biztos sok különbséget fogtok látni az ajánlott igényhez képest.

Pacsi

TotoWood
Offline
2025. 05. 09. 13:11
totyak: Szerintem meg felesleges itt egyes embereket a saját véleményük miatt általánosítani...

Rohadtul nem ez számít, csak van egy szint!, amit tartani kell. Például ott van most a Test Drive Unlimited: Solar Crown.
Nagyon sok közös van benne, látványvilágban sok tekintetben hasonló, sőt, már-már gyanúsan hasonló, mint a GTA6. Trailer 2 után meg pláne. Elég hosszan tudnám sorolni a hasonló részleteket jó 30 óra játékidő után...

Csak hát low-ban megy a legtöbb minden, mert nem bírja a kártya. Egyes területen a TDU1 is szebb. Irigykedve figyelem a többi videóit, hogy náluk valamennyivel szebb a játék. De igaz ez az RDR2-es ray tracingre is.

Nekem kell az a hangulat, amit a GTA6 trailer mutat, és GTA5 Enhanced verziójából kiindulva sok mindent le tudok szűrni. Ez is frissül folyamatosan, mintha sokkal nagyobb figyelmet áldoznának rá, mint mondjuk a Trilogy-ra. Látom az optimalizációt, látom a ray tracing fejlődését, tehát el kell ismernem, egész jó lett ez az optimalizált verzió. Amúgy GTA 6 sokkal részletesebb, mint GTA5-nek akár az Enhanced verziója, de ezzel nem mondtam újat. Nem árt neki a 16GB Vram.

Tehát ezek számítanak, nem az, hogy minden ultrán legyen.


Rockstar69
Offline
2025. 05. 09. 22:17
DereX: Jelenleg is megvan mindkét változat (PS3 / PS4). Igazából mikor először játszottam a PS4-es verzióval nem esett le az állam, hogy mennyivel jobb. Csak akkor vettem észre a különbséget mikor utána játszottam a PS3-mas kiadással. De 1 év telt el a 2 kiadás között, szóval nem volt mihez viszonyítani 2013-ban, és továbbra is állítom, hogy teljesen jó volt. Engem lenyűgözött a látványvilága.

A legtöbb embernek, akinek volt kritikája a játékkal kapcsolatban, azoknak - ahogy nekem is - inkább a játék mechanikai elemekkel volt baja. Vezetés, fizika, satöbbi, de az meg nem a hardver gyengeségén múlt.

DereX
Offline
2025. 05. 09. 22:39
Egyébként lehet reális az, hogy majd az NVIDIA 5000-es széria lesz az ajánlott. A játék 2026 májusában jelenik meg (elvileg), a GTA V PC-s portja 3 hónap híjján 2 évvel később jelent meg, így arra lehet számítani, hogy 2027 vége, 2028 elején jelenik majd meg PC-re. Addigra pedig az 5000-es széria bizony több, mint 3 éves lesz, addigra a 6000-es széria is megfog jelenni, tehát ez a 3 éves időablak amiről totyak beszélt simán benne lesz, addigra a 3000-es széria már nagyon "idős"-nek fog számítani.

Amúgy nem vagyok fps huszár és nem értem miért kell így válaszolni. Nem kell itt feleslegesen negatív érzelmekkel teli üziket küldözgetni.
Én speciel simán tudok játszani egy Minecrafttal is (igaz 5+ éve nem toltam) nem a grafikája érdekel. Ahogy a mai napig előveszem a GTA3, GTA VC, GTA SA-t is, legutóbb 1 hete pl.
Viszont a GTA mindig is a kornak hűen egy afféle életszimulátor volt, ezért van több millió RP szerver is. A majdani GTA tulajok 90%-a nem is a küldetésekkel fog bajlódni, hanem csak körbe fog nézni a mapon. Ennél viszont igenis számít az, hogy milyen a grafika és bizony ahhoz, max-ra ultra-ra kell állítani majd. Ehhez pedig a legtöbb esetben semmilyen játék esetén nem szokott elegendő lenni az ajánlott konfig. Az ajánlott konfig egy közepes belépő szint, ahol játszhatóvá válik a játék úgymond, de rengeteg téren még ugyanúgy kompromisszumokat kell kötni.


TotoWood: Pontosan ezzel érik el azt, hogy sokan gondoljuk azt, hogy a GTA VI egy GTA V klón lesz. Mivel nem engedték el a kezét 2014-ben, tovább fejlesztették grafikailag is, mára már nem úgy néz ki mint 12 évvel ezelőtt, ezért lesz sokaknak az az érzése, hogy a GTA VI egy GTA Online-ra hasonlító nagy DLC.

MolGabi
Offline
2025. 05. 10. 22:22
.

TotoWood
Offline
2025. 05. 11. 01:17
Amúgy GTA6-nak RDR2 világához nagyobb köze van, mint a GTA5-nek, tehát ray tracing ellenére a GTA5 nem lesz GTA6.

Bence (Visali)
Offline
2025. 05. 11. 17:36
Ezzel a karakter recycle dologgal én nem tudok egyetérteni. Nekem Jason semmiben sem hasonlít Marstonra. Már csak azért sem, mert Jason-t imádom, Marstont viszont én kifejezetten utáltam mindkét Red Deadben.

Lucia és Mary szemei nekem korábban feltűntek, de szerintem ez inkabb szólt arról, hogy Lucia vonásait tesztelték le előre Maryvel. Azért egy első női főhőssel biztosra kellett menniük.

Én inkább személyiségjegyekre figyeltem fel Bautista és Dutch között, de nekem ezzel nincs bajom. Ha a sztori megkövetel bizonyos karakterjellemeket, hadd jöjjenek picit más formában. Csak azért ne maradjanak már ki, mert volt mar hasonló.

TotoWood
Offline
2025. 05. 11. 18:10
Lucia-t Manni L. Perez játsza.

Amúgy GTA5 Enhanced grafikailag valóban GTA6-ra kezdett el hasonlítani, legújabb verziónál jobban feltűnik.

DereX
Offline
2025. 05. 13. 01:36
hogy tudod eldöntenti azt, hogy egy karaktert szeretsz-e vagy sem, ha a játék még meg sem jelent? Kinézet alapján lehet vélemény, de olyat kijelenteni, hogy "imádom", miközben még semmit nem tudunk róla az azért vicc. Ha a kinézetére értetted csupán az felvet más típusú kérdéseket, de azokat hagyjuk is. Értem én, hogy vannak emberek (és ezt nem személyesen Visali-ra értem) akiknek mindent ellehet adni amire rá van írva a GTA és nyált fognak csorgatni mindenre, de azért legyen már egy határ. A játék még meg sem jelent és messzemenő következtetéseket sem tudunk levonni a karakterekről, milyenek ők, stb. Azt már rég elfogadtam, hogy a szemmel látható dolgokat itt sokan nem akarják meglátni, de azért egy határ van.

dani.szentgali
Offline
2025. 05. 13. 14:41
TotoWood: lucia-t igen, de jasont tutira nem robert "rob", wiethoff játssza majd, ő John marston mindenkori szinkron hangja a Red dead játékokban, elég jellegzetes hangja van és jason hangja semennyire nem hasonlít rá.
DereX: Ez jogos, de gondolom amiket Bence ír az egyfajta előzetes vélemény az alapján amit tudunk. Nyilván igazad van és teljesen mem lehet eldonteni ezek alapján hogy ki szimpi és ki nem. Egyszerűen a jelenlegi infók alapján mondja, hogy ki szimpatikus neki és ki nem. Nekem jason eddig se volt és bár a második trailer óta ez valamelyest változott de még mindig Lucia a szimpatikusabb, illetve a többi karakter is jobban bejon eddig mint jason. De tény hogy majd csak a játék megjelenése után derül ki hogy végül is ki mennyire szerethető karakter. Nekem anno arthur az első trailerek infók alapján nem volt szimpi, nem igazán tudtam elkepzelni hogy megközelíti John marston karakterét, a játék első pár órájában kifejezetten irritáló volt a stílusa, aztán ahogy John karakterét erezhetoen és szándékosan lebutitották és arthur karakterét jobban kibontották és konplexebbé, szerethetővé tették úgy lett az egyik kedvenc főhős számomra és marstont is beelőzte. Szóval tény hogy nem lehet tudni a végén kihez hogyan viszonyulunk majd ha végre jön a game.
Bence (Visali): a második red deadben szándékosan butították le John karakterét, hogy ezzel is teret adjanak arthur karakterének. Egy irritáló, fiatalabb, ügyetlen és tapasztalatlan zöldfülű marstont kaptunk a második részben, aki arthur egyre erősödő és szimpatikus karaktere mellett a sztori előrehaladtával egyre gyengébb és idegesítőbb volt ez tény. Az első részben viszont egy remek főhős volt, az orgánuma is sokkal jobb volt és az egész karakter egy szerethető badass karakter volt, nem egészen értem miért mem volt szimpatikus számodra. Ja, az epilogusban mikor jackkel kellett menni megint csak felértékelődött John karaktere, jack annyira irritáló volt. Szóval kíváncsi vagyok mi volt a bajod az első részben johnnal (másodikban érthető, hiszen érezhetően és szándékosan rontották el a karaktert arthur javára).

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink