Lévén, hogy hírcsend van a következő Grand Theft Auto epizódot illetően, bátorkodtam ismét összedobni egy kis szösszenetet a Multi Theft Auto San Andreas Deathmatch-ről, melyen mint már leírtam, gőzerővel dolgoznak a fejlesztők. A hír maga kicsit régi, ám fontos információkat közöl az átlagos játékosokkal, a jelenleg fejlesztés alatt lévő 1.1-es verzióról…
Az új verzió, a szerver-kliens kapcsolatát tekintve már nem lesz visszafelé kompatibilis. Ez azt jelenti, hogy az 1.0.x verziók nem támogatottak a kiadás által, tehát nincs lehetőség arra, hogy mondjuk 1.1 klienssel – ez oda-vissza igaz – felcsatlakozhassanak a rajongók egy 1.0.x szerverre.
A játékosok által szkriptelt források és általuk készített pályák természetesen kompatibilisek lesznek az új MTA-val, habár egy-két helyen előfordulhat, hogy szükségesek lesznek kisebb változtatások ezek forráskódjában.
Itt egy kisebb lista az eddig biztosnak vélhető változtatásokról:
- A szerveren egyidejűleg tartózkodó játékosok számát jelölő határ meg lett emelve, így akár 250 játékos is játszhat egymással egy szerveren (az 1.0.x verziókban ez csupán 128 volt).
- Lehetőség nyílik majd a játékon belül arra is, hogy hangunkat használva kommunikáljunk a többi résztvevővel – Voice Chat. Ez kiküszöbölné a TeamSpeak használatát. Ezt a Speex kodek felhasználásával érték el a fejlesztők.
- Támogatást nyert az Unicode karakter használata a GUI elemein is, így a kínai, illetve egyéb különleges karakterek is tökéletesen alkalmazhatók lesznek a játékmódokban kreált ablakokon, valamint azok elemeiben. Természetesen ez azt jelenti, hogy ékezetes betűk is használhatók, amit eddig csak a chat tett lehetővé.
- A régi irrklang helyett immáron a BASS audio library került implementálásra, aminek köszönhetően akár saját számainkat egy külső FTP szerverről is tudjuk streamelni, ezeket pedig engedélyezi használni játékmódjainkban.
- Használhatóvá váltak különböző speciális karakter kinézetek, mint Tenpenny, Wu Zi Mu, stb.
- A közlekedési lámpák szinkronizációja is megoldásra került szerver oldalilag. (Ezáltal mindenki akkor látja pirosnak az egyik jelzőlámpa fényét, amikor az a másiknál is az.)
- A szerverkereső és anticheat rendszerek is fejlesztésen mentek át.
- A kések szinkronizációja is jobb lett.
- Hozzáadásra került egy ún. „performancebrowser” forrás is, mely lehetővé teszi, hogy megvizsgáljuk, mennyire veszi igénybe processzorunkat egy-egy saját, vagy mástól szerzett forrás.
Emellett még persze számos bug orvoslásra került, valamint lehetőségünk van böngészőnkből pásztázni a jelenlegi szerverlistát. A javított bugokról itt, a szerverlistát pedig itt találjátok.