Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Rockstar kutatás: Gengszterek és különleges kommandók

A Rockstar Games mindig magasra teszi a mércét a kutatómunkák terén, és természetesen a Max Payne 3 sem légből kapott elképzeléseken, sztereotípiákon alapszik majd. A fejlesztők mindig is fontosnak tartották, hogy a részletek valósághűek legyenek, ezért mindig elmélyülnek az általuk megteremteni kívánt világ valós megfelelőjének rejtelmeiben, mostantól pedig mi is betekintést nyerünk a kulisszák mögé.

A Newswire-on ugyanis megosztották velünk néhány kutatásukat, melyek alapján São Paulo fegyverforgató gengsztereit és különleges kommandós egységeit alkották meg a Max Payne harmadik részében. Alaposan beleásták magukat helyi kultúra, rendőrség, fegyverek és más egyebek világába. A készítők azt ígérik, hogy az elkövetkezendő hetekben több hasonló kutatást olvashatunk majd, többek között a fejlesztés folyamatáról, a birtokjáró kirándulásokról, a helyi válogatásokról, melyek során a gyalogosokhoz találtak mintaalanyokat, tanulmányokról a lokális közrendészeti szervekről, harci eszközökről, és még sok másról. Íme az első adag.

Balra: São Paolo saját elit alakulata a különleges erőktől, a GATE [Grupo de Ac&337;es Táticas Especiais] akcióban (Fotó a Wikimedia Commons-ról). Egy a fikcionált UFE [Unidade de Forças Especiais] különleges erő kommandói közül a Max Payne 3-ban. 

A harc a bűnözőkkel, gengszterekkel és emberrablókkal a Max Payne 3 São Paulo-jában a Unidade de Forças Especiais (UFE) fikcionált különleges rendőrségi alakulat dolga, hasonlóan a társaihoz a Favela Rising és Bus 174 című dokumentumfilmekben, és egyéb filmekben, mint a Carandiru, az Elite Squad (Tropa de Elite), és annak nagysikerű folytatása, az Elite Squad: The Enemy Wtihin (Tropa de Elite 2). Valódi brazil csoportok, köztük a GATE (Grupo de Aç&337;es Táticas Especiais, avagy Special Actions and Tactics), GARRA (Grupo Armado de Repressão a Roubos e Assaltos, avagy Robbery and Assault Repression), és a GOE (Grupamento de Operaç&337;es Especiais, avagy Special Operations Group) São Paolo-i csoportosulásokat, és a rettegett BOPE (Batalhão de Operaç&337;es Policiais Especiais) osztagot Rio De janeiro-ból. Különös odafigyeléssel kutattuk az egyenruhákat, a felszereléseket ésa fegyvereket a brazil rendőrség hozzájárulásával - beleértve a házilag készített gépkarabélyokat és az egzotikus tüzelők széles választékát , amelyeket az Egyesült Államokból, Németországból, Olaszországból és más fegyvergyártó országtól importáltak.

Szemben a város elit hatósági szerveivel a jól fegyverkezett és szervezett bandák állnak, akik São Paolo bódévárosaiban diktálják a szabályokat. Bár Brazíliában szigorú törvények vannak a fegyvertartásra vonatkozóan, a bandák szerezni tudnak az illegális fegyverkeskedői útvonalain az ország hegyvonulatán keresztül, a csaknem rendőrségi kontrolltól teljesen mentes határokon át Dél-Amerika tíz másik országából. Azzal, hogy piszkos pénzzel hozzáférnnek a legerősebb gépkarabélyokhoz, a bódévárosi bandák elég megfélemlítő tűzerővel rendelkeznek ahhoz, hogy hadba szálljanak a rivális drogkereskedő bandákkal, a különleges hatósági alakulatokkal, vagy bárki mással, aki elég bátor vagy vakmerő ahhoz, hogy kikezdjen velük.

Balra: A Rockstar fejlesztő csapata São Paolo bódévárosában kirándul, hogy ihletet merítsenek. Jobbra: Max Payne lemegy a játékban újraalkotott helyre. 

Hogy feldezzék a területeket, precízen informálódjanak és hitelesen kreálják meg a játék pályáinak São Paolo-i  környezetét, a Rockstar fejlesztői és tervezői számos kirándulást tettek a területen, hogy alaposan feljegyezzenek mindent a varázslatos és különleges helyektől kezdve, mint Avenida Morumbi, Avenida Paulista, vagy a Jardins környéke, egészen a durva, bűnözéssel teli vidékekig, mint a Favela Japiaçu (Favela do Nove), vagy a hírhedt Edificio São Vito (másnéven Treme Treme or the Vertical Favela). Fotók ezreit készítették el a hangulat és a textúrák megalkotásához, feltérképezték a helyi divatot és ruhákat, hogy megismerjék azt, és a paulisták legkülönbözőbb rétegeiből, az élet minden területéről - a bossa nova énekesektől kezdve, a cselgáncs bajnokokon át a bódévárosi bandatagokig - konzultáltak és beszélgettek emberekkel, hogy alapos háttérismeretket szerezhesenek a káprázatos, de ugyanakkor veszélyes világról, ahol a játék játszódik.

2012.01.10 16:30  ▪ Forrás: Rockstar Newswire  ▪ Írta: Visali

powerscotty
Offline
2012. 01. 10. 18:36
Szép

Gaby86
Offline
2012. 01. 10. 20:35
Ettől is a legjobb játék fejlesztő a Rockstar Games.

Toni Cipriani
Offline
2012. 01. 10. 21:24
Tetszik a hozzáállásuk, de ahogy kinéz a játék az már nem annyira, de Max Payne hangulat sem túlzottan árad belőle…
Gaby86: Ahaha. A Rockstarnál nem egy vállalat van ami sokkal többet tett le az asztalra játékok terén. Persze ettől még jól tolják az ipart, csak túlzásokba ne essünk könyörgöm.

Bence (Visali)
Offline
2012. 01. 10. 22:28
Azért a Rockstar Games tényleg a legjobbak között van hangullatteremtés terén.

Gaby86
Offline
2012. 01. 11. 13:00
Meg játékminőség terén is. Mindig figyelembe veszik a rajongók elvárásait is.
Azt is figyelembe kell venni hány rossz játéka van a Rockstarnak.
A legjobb csapat semmi túlzások nélkül.

Bence (Visali)
Offline
2012. 01. 11. 16:33
Gaby86: Toni Cipriani-nak abban igaza van, hogy programfejlesztés terén vannak sokkal jobbak, lásd GTA IV PC verzió.

Toni Cipriani
Offline
2012. 01. 11. 20:28
Igen, marketingben nagyon odaver a Rockstar, ezt jól példázza Gaby86 esete is, de nézzünk érdemi dolgokat, mert van egy olyan csapat amelyik kitalálta az FPS műfajt és ők is nevezték el, az első 3D játékot elkészítette, az első multiplayer játékot elkészítette, ezzel együtt a kooperációs módot is, a Lightmap-et, a pixelenkénti árnyékolást, a deathmatch-t, a team deathmatch-t, a capture the flag-et. Ez csak pár dolog ami eszembe jutott. A Rockstar-al mi a szitu? Nem értem miért kell ennyire elvakultnak lenni és miért nem elég az, hogy jól művelik a műfajukat… Miért kell mindenképpen legjobbnak titulálni őket, ezzel mások munkáját a sárba tiporni? (Visali, ez nem rád vonatkozik. )

Danny
Offline
2012. 01. 12. 17:17
Toni:Te meg ahogy nézem a hozzászólásaid meg egy óriási ID fan vagy és ha itt tartunk jó beszéljünk a RAGE-ről is hogy is sikerült az a játék? És ha ott tartunk a Rockstar pl a GTA I-ben egy olyan nyitott világot csinált ahol mindent megtehet az ember ami előtte sose volt a GTA III-al teremtette meg gyakorlatilag TPS műfajt nem ez nem jó szó inkább megújította és ott is óriási területet hozott létre,ők voltak az első csapat akik igazán profi színészeket használtak a hanganyaghoz, a zeneszámokat tekintve szintén forradalom volt amit behoztak a rádiókkal .

Bence (Visali)
Offline
2012. 01. 12. 19:45
Danny: A GTA1 azért más tészta, azt nem ez a csapat csinálta, hiába a DMA Design a Rockstar North.

Amit mondasz azt Toni is aláírja, ő a programozásra érti, hogy nem alegjobbak, és anno a GTA3 PC se volt valami fényes.

Danny
Offline
2012. 01. 12. 20:27
A port egy dolog de ő itt főleg az ID innovatív ujdonságait hozta fel ami szintén van a Rockstárnál illetve az ID pl meg konzolra portolta igen gyatrán a dolgokat mindig is tehát nekem mindössze az a bajom h szerinte a Rockstar nincs 1 szinten az ID-vel pl

Toni Cipriani
Offline
2012. 01. 12. 21:05
Danny: Kezdjük a tényekkel:
Ha azt írom, hogy a Rockstar nem a legjobb, de a legjobbak között van, akkor már valaminek a fanboya vagyok, értem. Amúgy nagyon melléfogtál, 1 fokkal nem szeretem jobban az id-t, mint pl a Rockstar-t, Remedy-t, Epic Games-t, Nintendo-t, Sega-t, Capcom-ot, Frictional Games-t. Korai open world játéknak megfelel az 1986-os The Legend of Zelda? Third-person shooter pedig minden olyan játék melyben harmadik nézetből lövöldözöl. Ezáltal a Space Invaders is TPS. Továbbá a Tomb Raider sem egy nevenincs játékszéria 96-ból. A megújítás már más tészta, ezesetben viszont a Body Harvest-et hoztam volna fel a helyedben, amely egy - láss csodát - DMA Design játék. Amihez képest a GTA 1 „fantasztikus” visszalépés volt technológiai szempontból.
RAGE-el egyébként semmi gondom. Nem a valaha volt legjobb FPS, de a tömeggyártott COD hulladékok és BF-ek korában igazi felüdülés. A Serious Sam 3 is RAGE-hez hasonló vonalat követ, ami nekem nagyon bejön.
A színészválogatások pedig azok amikben tényleg a Rockstar a legjobb, ez nem vitás. Zeneszámokkal is ugyanez a helyzet.
Mellesleg én olyan „innovatív újdonságokat” hoztam fel ami minden mai játék alapját és magját képezi, míg te nem. Nem értem, hogy ez miért bánt téged.
Apropó: Látom még nem játszottál id-s játékkal konzolon.
Azt meg továbbra is tartom, hogy technológiailag a Rockstar alacsonyabb liga. Ami mellesleg nem gond, csak ne mondjuk már azt, hogy a Rockstarban egy természetfeletti, isteni erővel rendelkező vállalatot köszönthetünk az emberiség soraiban.

Szerk.:
Szerintem nézd meg a Body Harvest-et N64 emulátoron, gyakorlatilag a nulladik GTA.
Plusz egy kérdés: Látod a nicknevem? Nem Doomguy… Gondolom az a legnagyobb problémád velem, hogy nem vagyok elfogult zombi.

Danny
Offline
2012. 01. 12. 23:06
Egyeltalán nincs azzal bajom hogy nem vagy elfogult ,hidd el sokkal jobban idegesítenek a GTAKINGek és a hozzá hasonlók mint te ,és személy szerint nem játszottam konzolon id-s játékot de halottam egyes mást ,és azzal sincs bajom hogy azt mondtad hogy a legjobbak közt van mert ez így igaz de az hogy nem a legjobb hát most úgymond nem tudod megmondani melyik a legjobb mert elég sok van ami megtett jópár forradalmi újítást/műfajt stb pl Bioware,Blizzard,Epic . És ez a technológia ami engem még egy kicsit idegesít ez hülyeség hogy más liga nem kell isteníteni de el kell ismerni hogy minden téren a legjobbak közt van nem tudom mi nem tetszik benne.

Toni Cipriani
Offline
2012. 01. 12. 23:34
Danny: Megvan a Doom 64, Doom (SNES), Quake 64, Hexen (N64, Saturn), Quake II (N64) és nem, nem csak id játékok vannak meg, szimplán gyűjtöm a játékokat. Ezekkel semmi problémám nem volt. Szerintem emulátorban is szépen elfutkosnak, SNES-es Doom legalábbis biztosan. Doom 2 nincs meg semmilyen konzolra, ezzel nincs tapasztalatom, de majd megnézem emulátorban. Doom 3 sem tudom milyen Xboxon, mivel soha nem tulajdonoltam egyet sem, de az előbbiekkel semmi gond nincs.
Epic-et említettem. Blizzard-tól pedig ami azt illeti hányinger kerülget, vagyis jobban mondva Bobby Kotick-tól, persze RTS-ek terén szépet alkottak, de a World of Warcraft egy szimpla kópia, amit meg kell hagyni, hogy ügyesen fenntartanak. Bioware munkásságát pedig nem túl mélyrehatóan ismerem.
Oké, elfogadom, hogy ott vannak, igazából semmi kedvem azért harcoskodni, hogy a Rockstar munkásságát ledegradáljam.

ON:
A Max Payne helyszínmásolatokban eléggé eltérő a színvilág.

Bence (Visali)
Offline
2012. 01. 13. 11:12
Noirosították picit.

Gaby86
Offline
2012. 01. 13. 17:24
Toni Cipriani: Az baromság, hogy " technológiailag a Rockstar alacsonyabb liga." Amikor Két játékának (GTA IV, RDR) csak a fejlesztési költsége egyenként 100 milló dollár. Biztos nem az ablakon dobálták ki azt a sok pénzt.
Ott a saját fejlesztésű R.A.G.E. grafikusmotor, NaturalMotion Endorphin/Euphoria, ami olyan mozgást kölcsönöz a karaktereknek amit még egy sportjátékban se látunk. Sok fejlesztő még mindig a rongybaba effektet használja a karaktereknél. Több mint 20 000 hang van a GTA IV-ben amiből egyszerre 3000-et is hallhatunk stb. Kamerák kihelyezése a helyszínekre ahol az adott játék játszódik. Itt is látszik elutaznak a fejlesztők a helyszínre, kikérdezik az embereket stb. Ott van a GTA III óta a visszajátszás lehetőség. GTA IV pc-s Videoszerkesztő, ami sport játékokban fordult elő csak.
Ezek nem piti dolgok. Ez mind hozzá tartoznak a jó munkához.

Toni Cipriani
Offline
2012. 01. 14. 11:03
Gaby86: Nem értem, hogy a NaturalMotion termékeit miért tartod relevánsnak, amik mellesleg nem is a GTA IV-ben debütáltak. RAGE motorkát szerintem inkább hagyjuk, RDR-ben szép, azon kívül nulla.
define „Sok fejlesztő”
Ami a hangokat illeti, minden modern és jó játékban rengeteg van belőlük, ugyanis az egyik leglényegesebb dolog, amit ha elrontanak, akkor a játék minőségére is erősen rányomja a bélyegét.
A kamerák kihelyezésével nem értem mit akarsz mondani. Az, hogy elutaznak a helyszínre és tanulmányozzák nekem is bejön, de nem technológiai dolog.
Visszajátszást nem értem miért hoztad fel, nem egy was ist das, ahogy a videószerkesztő sem, szimplán feature és plusz munka.
Innentől részemről lezárom ezt az egész dolgot, unalmas már, meg kedvem sincs megmagyarázni az egyértelműt, ahogy a Rockstar ellen sem akarok beszélni.

Danny
Offline
2012. 01. 14. 17:40
"meg kedvem sincs megmagyarázni az egyértelműt," hagyjad már ezt,szubjektív a dolog kész ennyi megvan kinek mi tetszik viszont ami tény hogy az újságírok szerint is technológiában a maxon van/volt a rocstar és minden másban is ott van ahol jelenleg csak 1-2 cég vetekedhet velük...

Gaby86
Offline
2012. 01. 14. 18:36
"Nem értem, hogy a NaturalMotion termékeit miért tartod relevánsnak, amik mellesleg nem is a GTA IV-ben debütáltak."
Leírnád melyik játékban debütált, mert nem tudom?
"RAGE motorkát szerintem inkább hagyjuk, RDR-ben szép, azon kívül nulla."
Pfff! Minek jobb grafika az Xbox 360 el se bírná. Nagyobb rendőrségi körözésnél így is beszaggatott a játék. De nem csak a GTA IV Hanem az Xbox 360 exclusive Fable II is. Egyrészt azért is adtam el a box-ot.

"Rockstar ellen sem akarok beszélni."
Igen ez nagyon látszik. Méghozzá egy GTA Fan oldalt teszed.
Kérlek nevezd meg a céget ami jobb a Rockstar-nál akinek minden játéka olyan fenomenális.
Ezzel amúgy én is befejeztem.

Bocsánatot kérek mindenkitől.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink