Az elmúlt egy-két napban igen sok dolog került az internetre, aminek talán nem kellett volna a játék megjelenése előtt napvilágot látnia – a'la BradyGames GTA V Guide. Ennek ellenére az előzetesek és hands-on még most is folyamatosan gördülnek le a játéktesztelők futószalagjáról, így bőven van min csámcsogni a megjelenésig...
Ezúttal a GameInformer magazin szerkesztősége dobott össze egy informatív tesztet a Grand Theft Auto Online-ról, mely jó pár érdekes információval szolgál a rajongótábor számára. Ezeket alant olvashatjátok pontokba szedve.
A karakterek fejlődése folyamatos, gördülékeny.
A GTA Online fő célja nem más, mint a bankszámlánk lehető legnagyobb mértékben való megtöltése, valamint a lehető legtöbb autó, illetve ingatlan megvásárlása.
Azok a karakterek, melyekkel kapcsolatba lépünk, ugyanúgy megjelennek átvezetőkben, azonban nem beszélnek.
Női karaktered is lehet.
Majdnem az összes tevékenység elérhető a single-playerből, mint pl.: rablások, küldetések, bandák rejtekhelyeinek megtámadása, páncélozott járművek elrablása, versenyek, tenisz, golf, és bázisugrás.
Több, mint ötszáz küldetés, melyek közül néhányat szólóban is elvégezhet a játékos, de a legtöbb bonyolult, így segítséget igényel.
A GTA Online a játék története után zajlik, számos ismerős arc visszatér a sztoriból.
Ha elnyered bizonyos karakterek tetszését, még mélyebbre merülhetsz az alvilágban, így megismerve befolyásosabb bűnözőket.
Franklin barátja Lamar lesz az, aki bemutat Simeon Yetariannak a GTA Online világában, ahol autókat kell lopnod neki.
Ha barátságos viszonyod van a motorosbandákkal, akkor azok segítséget nyújthatnak küldetések közben.
Ha jó kapcsolatba kerülsz a játék egyik technikus karakterével, ő bármikor elrejthet a többiek elől a radaron.
Ha rendelkezel szövetséges biztonsági vállalatokkal, akkor lehetőséged lesz légitámadást kérni a segítségükkel.
A Rockstar egy dinamikus rendszert használ a GTA Online „benépesítésére”, ahol először a barátaidat, crew tagjaidat, majd később a hasonszőrűen képzett játékosokat helyezi a világ ugyanazon részébe.
A GTA Online-nál a lehető legáthatóbb testreszabhatóság volt a cél, ami a játékostársak kiválasztásánál is meglátszik. Megengedheted a játéknak, hogy az döntse el helyetted, kivel is játszol, vagy saját kezűleg is kiválogathatod őket egyenként.
A játék vizsgálja, hogyan játszol, és ennek megfelelően fedi fel, a te stílusodnak megfelelő küldetéseket.
Személyes, illetve a crew-ra vonatkozó értékelési rendszer is helyet kapott a játékban.
A negyedik GTA Online játékos egy éppen repülővel érkezett karakter. A karakterkészítés folyamán kiválaszthatod édesanyád, apád, nagyszüleid, így megkapod a karaktered. Ezután a játékos dolga, hogy eldöntse, karaktere milyen stílusban éli életét, illetve milyen tevékenységeket részesít előnyben (bulizás, otthonülő típus, bűnöző, sport őrült).
A karakter képességek a választott életstílustól függenek, de a későbbiekben fejleszthetők, a karakter kinézetével együtt.
Az utasként járművünkben tartózkodó játékosok váltogathatják a rádióállomásokat, útvonalakat jelölhetnek meg a térképen, átválthatnak a mozis nézetre, vagy megtámadhatnak másokat.
A „select” gomb (PS3) nyomva tartásával egy menü ugrik fel, ahol megváltoztathatjuk felszerelésünket, illetve mozdulatainkat.
A telefonok kamerájával önmagunkról is készíthetünk képeket.
Egy italbolt kirablásakor a játékos lehetőséget kap arra, hogy az eladóra üvöltve – headseten keresztül – siettesse a dolgokat. – ez nem csak italboltoknál fordul elő.
A rendőrök elől való menekülésbe beletartozik az is, hogy a téged üldözők látómezejéből kikerülj, és úgy is maradj.
A küldetések teljesítése után pénz, illetve tisztelet üti a játékosok markát. A Crew vezetője dönti el, kinél marad a szajré.
A crew vezér dönthet úgy is, hogy bezsebeli a zsákmányt.
A meghívásokat telefonunkon keresztül fogadhatjuk el. Az átállás hibátlan, folyamatos.
A tuningműhelyekben az autók irányítását, és egyéb teljesítménybeli tulajdonságát is módosíthatjuk.
Az olyan küldetésekben, melyek nagyobb csapatokat vesznek igénybe, előugrik egy lobby ablak. Itt kiválaszthatók olyan posztok, mint a mesterlövész, a szállító, vagy a look-out, aki megvizsgálja, tiszta-e a terep. A crew vezetőjének extra opciók érhetők el: időpont, időjárás, nehézség, és hogy hány életet kapnak a küldetés teljesítéséhez.
Küldetések során a szerepkörök alapján kerülnek kiosztásra az objektívek.
Ha elég pénzt szedtél össze egy nívósabb rezidenciára, akkor megnyílik előtted a lehetőség, az egyjátékos módban tapasztalt rablásokhoz hasonló melók megtervezésére.
Az ilyen küldetések több fázisra oszlanak, kezdve egy „felkészítő” fázissal. A bemutatott küldetésben úgy készültek fel, hogy fegyvereket vásároltak az AmmuNationből, valamint szereztek egy helikoptert. A feladatok feloszthatók a játékosok között.
Passzív módba léphetsz, ha nem akarod, hogy a világ többi játékosa zargasson. Ez automatikus kikapcsolásra kerül, ha fegyvered elsül.
A játékosok megölhetnek, elvehetik pénzedet, így arra ösztönöz a játék, hogy ATM-eken keresztül tedd be a pénzed a bankba.
Vásárolni akkor is tudsz, ha pénzed a bankban van.
Vérdíjat tűzhetsz ki bosszúból más játékosok fejére.
Minden megvásárolt ház képes járművek tárolására. A kevésbé drágák kettőt, de a drágábbak akár tízet is egyidejűleg.
A garázsok egyfajta bemutatóteremként is használhatók. Felfogadhatsz egy szerelőt, aki rendben tartja autóidat, illetve biztosítást köthetsz azokra.
Meghívhatod haverjaid a lakásodra, házhoz rendelhetsz sztriptíztáncosokat, iszogathattok, nézhetitek a televíziót, vagy az üldözés alatt álló másik haverotokat.
A küldetéseket a Rockstar Social Club rendszerén keresztül frissíti folyamatosan a játék.