Kipróbáltuk a Lowriders update újdonságait. Az ingyenes kiegszítő új tuningműhellyel, küldetésekkel és Adversary módokkal szélesítette a GTA Online palettáját, melyek egyedi játékélményt hoztak a multiplayerbe.
A letölthető tartalom legnagyobb újdonsága Benny garázsa. Nagyon sok játékos hiányolta a lowrider tuningolást a játékból, amit most csaknem maradéktalanul pótolt a Rockstar. Nem csak egyedi festések, de különböző hidraulikák, motor alaktrészek, felnik, belső kárpitok, üléskiegészítők, váltók és díszítőelemek is vannak a kínálatban, még a műszerfgalat is testreszabhatjuk. Ezek jelentős része pedig olyan textúrákat érint, amiket nem tudtak kellő részletességgel kidolgozni a fejlesztők PlayStation 3 és Xbox 360 konzolokon a gépek memóriakorlátai miatt.
Első blikkre kevésnek tűnik, hogy mindössze hat kocsit tudunk pöpecre gyúrni – ezek a Buccaneer, a Chino, a Faction, a Moonbeam, a Primo és a Voodoo –, de egyrészt sejthető, másrészt Benny bemutató monológja is arra utal, hogy a későbbiekben "szeretné bővíteni a kínálatát", azaz vélhetően a kedden megjelent update csak a kezdet, később újabb kocsikhoz készítenek lowrider kiegészítőket a fejlesztők.
Ez azért is jó, mert a lowrider műhely már így is érezhető változást hozott. Az elmúlt évek kiegészítői nagyrészt ahhoz segítettek hozzá, hogy szinte mindenki a legújabb és legjobb sportkocsikat vásárolta, most azonban érdemessé vált lassabb, kevésbé népszerű kocsiknak is helyet szorítani a garázsban. Ha pedig tényleg egyre több járművet vihetünk majd a Benny's Original Motor Worksbe, az előbb-utóbb felhigítja az egyhangú látványt.
A problémát nem az új cuccok jelentik, hanem leginkább az, hogy Benny igencsak borsos árat kér értük. Eleve lowriderré fejleszteni egy kocsit közel félmillió, és még csak ez után jönnek a kiegészítők. Én 4 milliót tettem félre a kiegészítőre, és öt kocsit szerettem volna kipofozni, de ha tökélyre akarunk gyúrni egy verdát, akkor ez legfeljebb három autóra elég, és Lamar új küldetései sem hoznak annyit, hogy legyen elég a pénztárcánkban egy-egy szép munkára. Persze lehet érvelni azzal, hogy így fokozatosabb lesz a fejlesztés, de a GTA Online dinamikája ennél gyorsabb tempót diktál. Talán azért is szaporodtak meg hirtelen a Heist meghívások – legalábbis nálam.
Nyolc új Lamar megbízást kaptunk, melyeket között két és négy fős missziók egyaránt vannak. Különlegességüket az adja, hogy egymásra épülnek, és ugyanúgy sorban kell őket végigjátszani, mint a rablásokat. Sokan ezért úgy aposztrofálják, mint egy "új heist". Ugyanakkor ez hátránya is a frissítésnek, mert újrajátszani hostként csak a sorrendet betartva lehet, így jobb híján a mobilos meghívásokkal lehet bekapcsolódni egy-egy kedvelt akcióba.
Maguk a küldetések állati jók lettek! Új technikákat, megoldásokat gondolt ki a Rockstar, melyek egyediséget kölcsönöznek a küldetéseknek. Bármennyire is nehezek, sokkal izgalmasabbak, mint egy átlagos contact mission. Az egyetlen hátrányuk az, hogy az erőfeszítést nem feltétlenül ellensúlyozza a kapott RP és pénzjutalom. Az viszont mindenképp dicséretet érdemel, hogy nagyon jól kihasználta a Rockstar az új és régi DLC járműveket, valamint az új lowrider lehetőségeket. A hangulat ráadásul valóban visszaidézi a GTA San Andreas érzetét, csak Lamaros köntöst kapott. Az pedig meglepett, hogy Gerald most egyetlen egy párbeszédben többet mond, mint eddig összesen a GTA Online-ban.
Lehetne még szót ejteni az új hibákról is, mint például hogy néha valamiért automatikusan kirúgja a játék a lobbiba csatlakozó játékosokat, vagy a Funeral Party közepén nem mindig indul el egy bejátszás, de ezeket biztosan orvosolja majd egy patch vagy hotfix (reméljük). Az autokicktől eltekintve pedig kivételesen jó lett a matchmaking az új Lamar feladatoknál, a játék szépen feltölti a lobbikat. Kár, hogy ugyanez már nem érvényes az Adversary módokra.
A Rockstar lassan megtanul Adversary módot tervezni. Bár a matchmaking még mindig egy kalap szar, legalább a feladatok most jók lettek, és ami a legfontosabb: kiegyensúlyozottak az esélyek, amit az első adversary feladatok jelentős részénél én hiányoltam. Jelentős pénzt és pontot most sem lehet szerezni, de izgalmas kihívásokkal rukkoltak elő a készítők.
Az Offense Dense hasonlít a Hasta La Vista küldetésekre, a különbség az, hogy itt nem megölni kell az ellenfelet, hanem feltartóztanti. Üldözők és üldözöttek most egy csapatba kerülnek, és két-két feladatot kapnak: a védelmezők (Blockers) egyrészt szabotálják a másik játékost, másrészt figyelnek az őrzöttjeikre (Runners), a Runnerek pedig igyekeznek végighaladni a pályán, miközben az ellenfél őrzője őket próbálja meg leszorítani az útról.
A Keep the Pace mókás verseny. Van egy sebességkorlát, ami alá nem szabad lépni, a határ pedig minden körben emelkedik. Bár eleinte lehet taktikázni az akadályok kikerülésével, ez csak akkor jó, ha a többi játékos felrobban az utolsó körig, mert akkor már nem lehet megúszni az ugratásokat. Ha ügyesek az ellenfelek, akkor a versenyhelyzet is megmarad: előnyre kell szert tenni a célbaéréshez, ami azért kockázatos, mert egy ügyes koccanással kipörgethetnek a többiek, visszanyerni a sebességet pedig ilyenkor lehetetlen.
Elsősorban a Relay feladatoknál érezhető a rossz matchmaking. Ideális esetben nyolc, de legalább négy játékosra van szükség, ami nem mindig gyűlik össze a lobbiban. Ez is gyakorlatilag egy új versenytípus, ahol a futam rövid körökből áll, és a csapattagok váltják egymást az egyes körökre, ugyanúgy mint úszásban a váltónál.
Az esélyek mindhárom módnál egyenlőek, a csapatok azonos eszköztárral rendelkeznek, és csak az egyének ügyességen múlik, hogy ki nyer. Az Offense Defense és a Keep the Pace további előnye, hogy csakúgy mint a Hasta La Vista, kihasználják azokat a járműveket, amelyek kevésbé kelendőek a többjátékos módban.
Hogy teljes legyen a kép, most is kaptunk új ruhákat, kiegészítőket, fegyvereket. Ezek mind-mind a gettó hangulatot erősítik. Az új öltözékek között sok a baseball dzseki, póló, mackófelső, a fegyvereknél a macséta elég durva, a Tec-9 géppisztolyt pedig régóta kérték már a játékosok. Utóbbi ráadásul nem csak bővítette a kínálatot, de használni is érdemes, hiszen gyorsabban lő és nagyobb sebzést okoz, mint a választható alternatívái. Mindenképp érdemes beszerezni az Ammu-Nationben. A versenyekbe pedig új opció került, amit ha bekapcsolunk, mindig felrobban az utolsó helyezett. Ez élesíti a versenyt, és nagyon fun lett. A negyedik ingatlannak pedig legfőbb ideje volt.
Az egyik első szembetűnő újítás, hogy a fejlesztők új töltőképernyőket tettek a játékba, melyek eltérnek a Story Mode és a GTA Online betöltésekor. A freemode szobákat azzal próbálták meg színesíteni, hogy az egyes job értesítések más-más háttérszínt kaptak, ami így túl tarka-barka lett, nem néz ki jól, és zavarja a szemet. Ennél hasznosabb, hogy az Interaction Menüben kinyithatjuk a kocsik ajtaját, beizzíthatjuk a motort, így hangulatosabb Snapmatic képeket készíthetünk.
Ami nagyon jó, hogy a motor és egyéb belső fejlesztéseket ezentúl szintlépéssel is elérhetővé tehetjük. Így aki nem szeret versenyezni, vagy béna benne, mint én, maximumra viheti a járművei teljesítményét, ami azért egy-egy küldetésnél és rablásnál is jól jön.
Az egyik legjobb, hanem abszolút a legjobb update lett a GTA Online: Lowriders. Új színt visz a multiplayerbe, és izgalmas cuccokat adott a játékhoz. A Flight School Update, a Heists frissítés és a Freemode Events kiegészítő után ismét egy igazán tartalmas kiegészítőt kaptunk. Most érezhetjük igazán, mit fogtak vissza az előző generációs konzolok elavult teljesítménye. Reméljük, nem kell sokáig várni, és más kocsikat is bevihetünk Benny garázsába.