Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

13+2 játékelem, amit viszontláthatunk a Grand Theft Auto Trilogy – The Definitive Edition megjelenésével

A sok-sok kiszivárgott információ és a hivatalos leleplezés után nagyon izgatottak vagyunk, hogy végre lássuk, hogyan és milyen formában kapjuk vissza a klasszikus GTA3 trilógiát Claude Speed, Tommy Vercetti és CJ történetével, és bár jobbára csak pletykáink vannak még arról, mire számíthatunk, vannak játékelemek, amiket a GTA IV, a GTA V és a GTA Online mellőzött, a remastered trilógiában azonban minden bizonnyal újra találkozhatunk velük. Amíg az első hivatalos trailerre és képekre várunk, ebből szemeztünk össze néhányat.

1. Őrült mutatványok és jutalmaik

Bár a stunt jump őrült ugratások máig megmaradtak a GTA sorozatban, a GTA3, a GTA Vice City és a GTA San Andreas megjelenésekor, a kaszkadőrmutatványoknak beillő autós attrakciók különleges megbecsülést kaptak még ebben a két játékban. Ha valamilyen forgást vagy pörgést sikerült végrehajtani a levegőben, a játék kiírta a távolságot és a megtett fordulás fokát, és némi aprópénzzel is jutalmazott. A GTA Vice City-ben vannak egyénként a gyökerei a vissza-visszatérő "wheelie" és "stoppie" fogalmának, hiszen a motoros egykerekezésért is lehetett ilyen extra zsebpénzt szerezni.

2. Las Venturas

A Grand Theft Auto sorozat bár több várost bejárhatóvá tett már számunkra azok fiktív, némileg újragondolt megközelítésben, a széria rendszerint vissza-visszatér a már megismert helyszínekhez. Liberty City-ben már hatszor jártunk (GTA1, GTA3, GTA Advance, GTA Liberty City Stories, GTA IV és GTA Chinatown Wars), Vice City-ben eleddig három ízben (GTA1, GTA Vice City, GTA Vice City Stories), San Fierro-ban kétszer is, hiszen a GTA San Andreas mellett eredetileg a GTA1-ben San Andreas nem egy állam, hanem San Francisco városának megfelelője volt, de ha úgy vesszük, még Londont is két ízben közelíthettük meg, hiszen a két kiegészítő foglalkozik vele, melyek közül az egyik 1969-ben, a másik 1961-ben mutatja meg, még ha látszólag nem is akkora a különbség.

A Nevadai-sivatag, mármint Boine County fényárban úszó gyöngyszeme és aranybányája, Las Venturas azonban (a GTA2 féle teljesen kitalált Anywhere City mellett) mindössze egyszer került eddig terítékre a Rockstar Games asztalán. Bár ugyanúgy a GTA San Andreas-ban járhatjuk be ismét, ez lesz az első alkalom, hogy visszatérhetünk, még ha csak egy picike grafikai tuning is lesz az eltérés.

3. Edzés, hízás

És ha már GTA San Andreas, ne feledkezzünk meg azokról az RPG elemekről, amik ott tették tiszteletüket először a sorozatban, és azóta is várjuk a visszatérést. Ez volt az egyetlen GTA, ahol elmehettünk edzeni, és úgy zabálhattunk, hogy láttuk a világos következményeket: a főhős alkata láthatóan változott a két tevékenység függvényében.

4. Paramedic és Pizza Boy küldetések

Ez a pont némileg kakukktojás lesz, hiszen a GTA Chinatown Wars-ban szerepeltek a régi jó alkalmi munkák, mégis, külső nézetes formában, tökéletes grafikai látvánnyal utoljára a GTA3 érában találkozhattunk a Paramedic, azaz mentős mellékküldetéssel, a tűzoltó küldetéssel, és a Pizza Boy robogós ételfutár küldetésekkel.

5. Bribe tokenek

Miután a GTA IV bevezette a körözési köröket, amik a rendőrök valósághűbb lerázását hozta el nóvumként a sorozatba, már nem maradt helye az olyan városban elszórt felvehető tokeneknek, mint például a csillag, bribe, amivel mindig csökkenthettük eggyel a körözési szintünket. Itt az ideje feleleveníteni az emlékezetünket, hogy hol is bújtak meg azok a kis tokenek a térképen, mert bizony újra szükségünk lesz rájuk.

6. Katonaság

... és ha már a körözésnél tartunk, bár a GTA V-ben visszatértek – a GTA Online-ban talán már túlságosan is – a katonai járművek, ezek inkább lokációhoz kötöttek, a körözésbe alapvetően nem szólnak bele. A GTA3 érába visszatérve visszakaphatják szerepüket, ha a hatodik szint elérésénél, a hat csillagos körözésnél a nyakunkba kapjuk a nemzeti gárdát.

7. Szöges útakadály

Nem kell azonban hat csillagig pumpálnunk a körözést, hogy egy ritka régi játékelemmel találokozzunk. A GTA Vice City és GTA Vice City Stories sajátja, hogy négy csillagos körözésnél a rendőrök szöges szőnyegeket dobnak a kocsink elé, amivel bár előre tervezett módon találkozhattunk küldetésekben a GTA San Andreas-ban és a GTA V-ben is, szabad játékban előidézhető jelenségként azonban csak az említett két Vice City-ben játszódó GTA játékban találkozhattunk vele.

8. Good Citizen bónuszok

Vice City-t egyszerűen imádjuk, maradjunk hát még egy kicsit a GTA Vice City különlegességeinél. Ez volt az egyetlen GTA, ahol segíthettük is a rendőrök munkáját, hiszen ha lőfegyver vagy kocsi nélkül behúztunk egy éppen menekülő bűnözőnek, $50 jópolgár jutalmat zsebelhettünk be egy kis mellékesként.

9. Lowrider

A fentiek között is akad olyan játékelem, ami a GTA3 és GTA Vice City sajátja, de a GTA San Andreas-ban már eltekintettek tőlük a fejlesztők. Cserébe viszont olyan újdonságokkal gazdagították a repertoárt lowrider minijáték. Lowrider kocsikat, hidraulikát a GTA Online-ban is szerezhetünk, készíthetünk, de tényleges autós táncversenyeken a város parkolóiban csak a GTA San Andreas-ban vehettünk részt.

10. Autóiskola és autós kihívások

Bár a repülőiskola kihívásaival a GTA V-ben már újra találkozhattunk, mi szeretnénk egy kicsit nagyobb figyelmet szentelni az autóiskolának és a motoros iskolának. Igen-igen, a hajóiskola is csak egyszer volt, épp a GTA San Andreas-ban, viszont a checkpoint megszerzős és különböző akadályok leküzdését megkövetelő autó- és motorosiskola próbák, valamint a GTA3, a GTA Vice City és a GTA San Andreas parkolóiban elrejtett, parkoló járművekbe szállva aktiválódó erőpróbák olyan precíziót megkövetelő mellékküldetések, amikhez hasonló már nem tért vissza sem a GTA IV-ben, sem a GTA Chinatown Wars-ban, sem pedig a GTA V-ben. Patriot Shoreside Vale-en, Stallion, Landstalker vagy PCJ-600 Vice City-ben, NRG-500  San Fierro kikötőjében... az ezekhez fogható kihívásokkal már nagyon rég találkozhattunk, talán csak egyes a GTA Online-beli freemode eventek merítettek ezekből ihletet.

11. RC kihívások, futamok

Vannak olyan tartalmak, amik részben visszatértek a sorozatba valamilyen formában, de csak árnyékaik régi önmaguknak. Bár a GTA Online-ban az RC Bandido újra elérhetővé teszi a távirányítós RC járművekkel lehetséges ökörködéseket, az eredeti Toyz és Top Fun furgonokba ülős ökörködések – és igen, persze Zero shopja – egészen más élményt nyújtottak a GTA3 érában. Ezeket a mellékküldetéseket, legyen szó akár versenyzésről, akár kihívások teljesítéséről, akár szabotálásról, ismét viszont láthatjuk. Ezek története egyébként nagyon mélyen gyökerezik a GTA sorozatot történetében annak ellenére, hogy a GTA IV-ből és a GTA V-ből kimaradt. Már a legelső GTA játékban, 1997-ben is jelen voltak a Grand Theft Auto-ban, így igencsak nosztalgikus lenne viszontlátni őket.

12. Rampage

Pár rampage őrjöngés érdekes mellékküldetésekként ugyan újra megjelent Trevor karakteréhez kapcsolva a GTA V-ben, az eredeti idő kihívásos Rampage feladatok a GTA3 ,a GTA Vice City, valamint a két Stories játék egyik látványos mellékküldetése volt, ami megengedte a játékosnak, hogy kitombolja magát. Egyébként Kill Frenzy néven ezek is jelen voltak már a GTA1-ben is.

13. Vonatvezetés és kisiklás

És végül egy mitikusabb játékelem: a vonatvezetés, az ominózus kisiklatás kérdése. A GTA San Andreas volt az egyetlen külsőnézetes GTA játék, ahol igen, elköthettük a vonatot, sőt, kisiklásig gyorsíthattuk. A vonat megállítása nem véletlenül lett kultikus a GTA V-ben, hiszen ez már a GTA San Andreas-ban is kiemelkedett a sok más lehetőség közül. A vonatvezetéshez egyébként mellékküldetés is társult, ami ugyancsak egyszeri tartalomként térhet vissza újra a GTA Trilogy – The Definitive Edition-ben.

+1 Életerő számláló

Két bónuszt is szeretnénk megemlíteni ezekben a cikkben, amik a fentiekkel ellentétben már kétségesek, hogy eredeti formájukban térnek vissza a GTA Trilogy – The Definitive Edition kiadásában. Az egyik az arab számokat használó életerő és golyóálló mellényt jelző számláló, ami a GTA3-ban és a GTA Vice City-ben került még jelölésre arab számokkal, és a GTA San Andreas óta – a GTA Advance kivételével – egy sávval kerül jelölésre.

+2 Top Down nézet

A másik bónusz, ami kapcsán vannak kétségeink, hogy visszatérnek, az a felülnézetes kameranézet opció a GTA3-ban. A korszakalkotó, első külső nézetes Grand Theft Auto játék óriási mérföldkőnek számított a GTA sorozatban, ám az eredeti felülnézetet még nem irtotta ki teljesen a sorozatból, az választható opció maradt a játékosok számára.

Nektek eszetekbe jut még valami, amit vártok – vagy épp kevésbé vártok –, hogy újra klasszikus formában élvezhessétek GTA játék közben? Osszátok meg velünk kommentben! :)

2021.10.17 15:10 ▪ Írta: Bence (Visali)

dani.szentgali
Offline
2021. 10. 19. 15:23
Ez egy nagyon jó cikk, olyannyira, hogy még az én kedvem is abszolút meghozta a játékhoz, sőt, bizonyos szinten még fel is hypeolt, ami nálam nagy szó, ugyanis a bejelentéskor egyáltalán nem érdekelt a játék, most viszont már azért várom. Én minden fentebb leírt visszatérő elemnek tudnék örülni, főleg a San Andreas-os elemeknek, mint amilyen a gyúrás, elhízás, a taxis/rendőrös/mentős/kaja szállítós küldetések, vonatvezetés és annak kisiklatása, amelyből előbbi szerencsére visszaköszönt az RDR2-ben legutóbb, igaz, 100 évvel régebbi vonattal és kisiklatni sem lehetett, de azért jó volt. A körözési rendszerben egyébként én nem vagyok 100%-ig biztos, hogy maradnak a réginél, elképzelhető, hogy a GTA4-gyel bejött rendszert rakják be a modernizált trilógiába is, legalábbis én remélem hogy nem térnek vissza az eredetihez ebben, ahogy azt sem fogadnám nagy örömmel, ha a vezetés, lövöldözés, járműből való lövés mechanikái is a régiek lennének, ezeket mindenképp modernizálni kellene szerintem, mert ezek egyértelműen kényelmetlen, a játékélményt negatívan befolyásoló visszalépések lennének a GTA4 utáni Rockstar játékokhoz szokott embereknek, így nekem is, bár ez majd még nyilván kiderül. Mindenesetre már várom, hogy remélhetőleg már ezen a héten pénteken, a GTA3 20 éves évfordulóján végre mozgásban is megmutassa magát a három feljavított játék, ami remélhetőleg nem fog csalódást okozni és egy tisztességes remastered lesz, nem pedig egy az egyben ugyanaz, mint ami régen volt, csak pár magasabb textúrával. Bár a kiszivárgott infók - már amennyiben igazak - arra engednek következtetni, hogy a jobbféle felújítások táborát fogja erősíteni a remastered trilógia is, hát legyen így és akkor én mindenképp várni fogom és elégedett leszek. Az életerő számláló és a felső nézet szerintem egyébként nem kellenek már, mert a mostani játékosok közül már nem nagyon venné hasznát senki sem, úgyhogy nem gond egyáltalán, ha ezeket kihagyják és helyettük másra fordítják az erőforrásokat és a rendelkezésre álló időt.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink