Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Megérkezett az 1.04 verziószámú patch a GTA: The Trilogy – The Definition Editionhöz

Pénteken Nintendo Switch-re, hétfőn pedig PS4, PS5, Xbox Series X|S és Xbox One konzolokra, valamint PC-re is elérhető lett a már régóta esedékes nagyobb patch a GTA: The Trilogy – The Definitive Editionhöz, azaz a GTA3-GTA Vice City-GTA San Andreas trilógia Unreal Engine-en remasterelt 20. évfordulós kiadásához. Vannak küldetéseket érintő javítások is, ami segít azoknak, akik emiatt akadtak el a játékban, és olyanok is, amik achievementek/trófeák megszerzését javítja!

A javítások listája valamikor hétfőn este-kedd hajnalban kerültek fel a Rockstar Support terméktámogatási oldalára – pontosabban a Switch patch notes-ot frissítették –, de ezeken kívül más hibajavításokat, változásokat is tapasztalunk játék során. Ez még mindig nem az a patch, ami tisztességesen ráncba szedi a játékokat az eredeti minőséghez méltó módon, de fontos klasszikus Rockstar-féle apróságok kerültek vissza a játékba, amik egykor nagyon lehengereltek minket, és megszerettették velünk a GTA játékokat.

1.04 patch notes

A teljes patch notes angolul itt olvasható, de íme magyarul is a feltüntetett javítások:

Általános javítások – Minden platform, mindhárom játék

  • Teljesítménybeli javítások történtek minden platformon és grafikus beállításnál – ezt egyébként internetes hozzászólások, posztok nyomán egyértelműen érezni
  • Jobb lett a szoftverek stabilitása – ennek ellenére még mindig lehet hallani összeomlásokról
  • Javítva néhány probléma, ami akkor fordult elő, ha egy checkpointtól próbáltuk újra a küldetéseket
  • Javítva lett számos töréssel kapcsolatos probléma
  • Javítva lett számos textúra és jelző, útjelző tábla

Grand Theft Auto III – The Definitive Edition

GTA III – The Definitive Edition

  • Bekerült a játékba egy részleges futás, ami a sprintelés gombjának lenyomva tartásával teljes futáshoz nyomogatni kell)
  • Javítva lettek az ütközések okozta fizikai hatások itt: Shoreside Vale rejtekhely, Cochrane Dam gát, Phil Cassidy búvóhelye, SupaSave szupermarket
  • Javítva lett a zoom működése a klasszikus radaron
  • Javítva lett a páncélautó mozgása az Escort Service küldetésben
  • Javítva lett a sárga korlátok okozta fizikai hatások
  • Javítva lettek a Manana textúrái a Dead Skunk in the Trunk küldetésben
  • Láthatóbbak lettek a Pay'n'Spray jelölések az éjszakai sötétben, illetve más Pay'n'Spray táblát érintő hibák is orvosolva lettek. Szintén javítva lett a zárva tartó Staunton-i Pay'n'Spray garázsajtó-probléma is
  • Javítva lett a GPS viselkedése a Vigilante (rendfenntartó) alkalmi munkánál
  • Jobb lett a kameranézet viselkedése az RC Toyz mellékküldetéseknél
  • Jobb lett a kameranézet viselkedése sniper rifle felvételekor
  • Kivehetőbbek lettek a Triad Fish Van kisteherautók távolról nézve
  • Javítva lettek a Chinatown piac feliratai
  • Javítva lett a hiba, ami miatt, a játék nem reagált az autóba szállásgombra, amíg meg nem állt teljesen a karakter
  • Javítva lett számos NPC-k (járókelők, sofőrök, stb.) közötti interakció
  • Claude most már hátra fordítja a fejét, ha a hátranézés kameranézetet használjuk
  • Javítva lett az Am Walkin' Here achievement Social Clubon
  • Javítva lett néhány geometriailag fals hiba a Staunton-i híd közelében
  • Javítva lett a K-Jah Radio rádiócsatorna ikonja
  • Javítva lett a hiba, ami miatt nem jelentek meg a Cartel Cruiser bandakocsi adatai
  • Javítva lettek textúrahibák: Callahan Bridge közelében a dokkbejáratnál és az Enforcer kommandós kocsin
  • Javítva lett a víz fizikája Belleville Parkban
  • Javítva lett a hiba, ami miatt a játékosok elakadhattak a játékban az első telefonhívás után a Payday for Ray küldetésben
  • Javítva a hiba, ami miatt a nem indult el a Liberator küldetés
  • Javítva a hiba, ami miatt fény volt látható az Evidence Dash küldetés alatt
  • Javítva a hiba, ami miatt néhány játékosnál ismétlődni kezdett a lezáró bejátszás a Bomb Da Base: Act II küldetés után
  • Javítva lett a fény az A Drop In The Ocean küldetés alatt, mert éjszaka nem voltak láthatók egyes területek
  • Javítva lett a GPS a The Exchange küldetés alatt
  • Javítva lett a hiba, ami miatt a Diablo bandatagok nem fulladtak vízbe a Pump-Action Pimp küldetés alatt
  • Több szöveghiba javítvalett a Brief menüpontban
  • Javítva a hiba, ami miatt nem reagálta Social Club overlay PC-n
  • Javítva lettet a Dodo irányítása PC-n
  • Javítva lett a hiba, ami miatt nem jelent meg az achievement feloldását jelző üzenet Xbox One-on offline játék közben

Grand Theft Auto: Vice City – The Definitive Edition

GTA Vice City – The Definitive Edition

  • Javított textúra hibák: Colon Hotel, Deacon Hotel, Moist Palms Hotel ablakai
  • Javítva lettetek a fizikai kölcsönhatások: az Ocean View Hotel földszintjén, az El Banco Corrupto Grande körül, a Moist Palms Hotel kerítésénél, a Print Works parkolójában, a Starfish Idlanet és a fő szigetet (The Mainland) összekötő híd közelében, a Pole Position sztriptízbár ajtaján, a rendőrség hátsó garázsajtajain
  • Javítva lette az ellenfelek spawnolása a Demolition Man küldetés alatt
  • Javítva lett a kameranézet a helikopterből a Phnom Penh '86 küldetés alatt
  • Javítva a hiba, ami miatt nem adta mega játék a Chopper'd Up és a Take the Cannoli achievementet/trófeákat
  • Javítva a hiba, ami miatt nem jelentek meg a lángoló járművek jelölői a radaron
  • Javítva a hiba, ami miatt csak a Brief menüben jelentek meg az utasítások a rendfenntartó (Vigilante) küldetések alatt
  • Javítva lett a hiba, ami miatt a játék sikertelenként regisztrálta a Cop Land küldetést a kávézó robbanása után
  • Javítva a hiba, ami miatt nem lett sikertelen a Cannon Fodder küldetés annak ellenére, hogy meghalt a játékos
  • Javítva a hiba, ami miatt a játék elbukottnak könyvelte ela Publicity Tour küldetést, ha a limuzint túl nagy sebességgel vezettük a jelzéshez
  • Javítva a hiba, ami miatt a rendőrök fehér színűek lettek, majd eltűntek a No Escape küldetésben
  • Javítva a hiba, ami miatt megjelent a GPS nyomon követés a szállítóhoz a Hit the Courier küldetésben
  • Javítva a hiba, ami miatt megmaradtak a radar jelölések a Shakedown küldetés elbukása után
  • Javítva a hiba, ami miatt visszatöltődött Tommy életereje a Pizza Boy mellékküldetésekben a robogóra ülve
  • Javítva lettek a jelzőlámpák fényei
  • Már nem fordítva jelenik meg a Joe's Beds tábla a North Point Mall bevásárlóközpontban
  • Javítva a hiba, ami miatt nem tört be a Howlin' Petes Biker Emporium kirakata - érdekesség, hogy ez a hogy ez a hiba egyébként ritkán az eredeti játékban is előfordult
  • Javítva a hiba, ami miatt rossz színben jelentek meg a landoló repülőgépek a reptéren
  • Javítva a hiba, ami miatt BJ karaktere hibásan jelent meg az átvezető videóban a Sunshine Autos autószalon megvásárlásakor
  • Javítva a hiba, ami miatt az eső látható volt az épületen belül is a Hit the Courier küldetés alatt
  • Javítva a hiba, ami miatt nem volt hallhatóak a karakter lépései egy kézben tartható fegyverek esetén
  • Javítva a hiba, ami miatt olykor ugyanazt az üzenetet kezdte ismételni a diszpécser a mentőautóban 

Grand Theft Auto: San Andreas – The Definitive Edition

GTA San Andreas – The Definitive Edition

  • Javítva lett a High Fade és a High Afro frizura
  • Javítva lett a belső kameranézet (first-person) néhány járműben
  • Javítva lett a környezeti fizikai kölcsönhatás: Zero RC Shopjának játsó szobájában, a Small Town Bank melletti sikátorban
  • Javítva a hiba, ami miatt a képernyőn ragadtak az instrukciók a taxizáskor egy utas leszállítása után is, amíg a visszaszámlálás tartott
  • Javítva lettek a tűzoltó (firefighter) és mentős (paramedic) UI (HUD) üzenetei 4K felbontáson
  • Javítva lettek a képernyőn megjelenő elemek az autóiskolánál (driving school) 3440x1440-es képernyőfelbontáson PC-n
  • Javítva lett a hanghiba a Sweet's Girl küldetésben
  • Javítva lettek textúrák: a Los Santos Airport repülőtér biztonsági kapujánál, az Angel Pines Motel padlóján
  • Javítva a hiba, ami miatt nem volt látható CJ tükröződése, ha mesterlövész puskával vagy fényképezőgép zoommal nézett felületekre
  • Javítva a hiba, ami miatt a zene tovább hallatszott, az autók pedig használhatatlanok lettek, amikor Cesar Vialpando lowrider kihívása alatt töltöttünk be egy mentett játékállást
  • Javítva lett a hiba, ami miatt megmaradt a zene, ha egy nightclub tánc közben töltöttünk be egy mentést
  • Javítva a hiba, ami miatt a ládák nem tűntek el a Stowaway küldetés teljesítésekor
  • Javítva a hiba, ami miatt az NPC-k átestek az ágyakon a betörés mellékküldetés alatt
  • Javítva a hiba, ami miatt nem adta meg a játék az Ain't Nothing But a G Thing és az I Ain't No Buster achievementeteket/trófeákat
  • Javítva a hiba, ami miatt számosküldetés alatt nem lehetett bicóra vagy motorra pattanni
  • Javítva a hiba, ami miatt nem állt vissza az épület és a környezet a korábbi formára a Yay Ka-Boom-Boom küldetés újrapróbálásakor
  • Javítva lett a szájszinkron a Wrong Side of the Tracks küldetés végén
  • Javítva a hiba, ami miatt a jelzőlámpák egyszer csak megszűntek működni
  • Javítva lett a teherhajó a The Da Nang Thang küldetés lezáró bejátszásában
  • Javítva a hiba, ami miatt a Big Head csalás hatása megmaradt játékváltás után is
  • Javítva a hiba, ami miatt néhány beállítás nem került mentésre a játék bezárása után
  • Javítva lett számos hiba a Pier 69 küldetésben
  • Javítva a hiba, ami miatt a jelzés túlméretezve jelent meg The Panocticonban a Photo Opportunity küldetésben
  • Javítva lett a GPS hiba a Robbing Uncle Sam küldetés alatt
  • Javítva lett a hiba, ami miatt az NPC járművek közlekedni tudtak a temetőben a Los Sepulcros küldetés alatt
  • Javítva a hiba, ami miatt a játék csak egyszer figyelmeztetett a Home Invasion küldetés előtt, ha túl korán vagy túl később próbáltuk meg felvenni a küldetést
  • Ryder már nem ölhető meg a Home Invasion küldetés után
  • Javítva a hiba, ami miatt nem lehetett újrapróbálni a High Stakes, Low Rider autóversenyzős küldetést
  • Javítva a megjelenési hiba, ami a fényképezőgép és a telefon egyidejű használatakor jelentkezett
  • Javítva a pickup hiba CJ háza felett a Sweet & Kendé küldetés után
  • Javítva a hiba, ami miatt eltűnt a tűz checkpoint visszatöltésekor a Burnig Desire küldetés alatt
  • Javítva a hiba, ami miatt láthatatlanná váltak a motorok és biciklik, ha belső nézetből (first-person) próbáltunk meg wheelie-t (egykerekezést) csinálni
  • Javítva a hiba, ami miatt az instrukciók a képernypn maradtak a bejátszás alatt: a Management Issues küldetésben és a Cleaning the Hood küldetésben
  • Javítva a hiba, ami miatt CJ és Ken "befurakodott" a képbe a The Meat Business küldetés bejátszásában
  • Javítva lett a fordítva elhelyezett textúra a Los Santos Pawn Shop kirakatán
  • Javítva lett a Rhyme Book (rímgyűjtemény) textúrája a Madd Dogg's Rhymes küldetésben
  • Javítva a hiba, ami miatt az African Pendant, Dog Tags (dögcédulák) ls a Stop Watch karóra fekete színben jelent meg bizonyos ruhákkal való kombinálás esetén
  • Javítva lett a hiba, ami miatt a Map Key nyelvbeállítása nem változott a menübeállítás módosítása ellenére

További változások

Ez pedig néhány változás, amit a játék során tapasztalhatunk.

  • Újra vannak hátsó lámpák!
  • A GTA3-ban eltűntek textúrák a boltok kirakatairól, amik egy hamis belső tér hatását keltették
  • A GTA3-ban Claude újra reagál egy jó kis beintéssel a rádudáló autósoknak
  • Teljesen új plakát hirdet utazást Liberty City-be a GTA Vice City reptere (Escobar International Airport)

A Grove Street Games által készített GTA: The Trilogy – The Definitive Edition nem aratott osztatlan sikert a tavaly őszi megjelenésekor. Egyfelől sokat köszönhetünk nekik, hiszen olyan konzolokon marad így fenn játszhatóként a videojáték-világ három klasszikusa, amin eddig nem mind voltak játszhatók: Xbox One, Xbox Series X|S és Nintendo Switch, Vice City olyan neonfény-áradatot kapott az Ocean Drive-ra, amit nagyon szívesen látnánk viszont a készülő új Grand Theft Auto játékban (amit bár nem neveznek nevén, jó eséllyel a GTA VI nevet fogja kapni).

Másrészt viszont pont azok a kis nüánszok, nem kötelező, de mégis feledhetetlen hangulatot keltő apróságok nem kerültek a játékba, mint a fék- és tolatólámpák, csobbanás, terep hatásának különbsége (pl. lángok víz alatt), egyes textúrák pedig komolytalanul gyengék lettek, a mesterségesen feljavított képek pedig elírásokat szültek szerte a játékterekben. Többen grafikai elemeket is hiányolnak, melyekből párat már szerencsére betettek a játékba a fejlesztők (pl. köd), de továbbra is úgy tartják, hogy a modderek jobb munkát végeztek a fejlesztőknél.

Sokan értetlenül állnak a R* döntése előtt, hogy miért egy külsős cégre bízta a remastereket, főleg miután a Halo-val kb. csodát tévő Ruffian Games-t is felvásárolta, de nem egyértelmű, hogy nemtörődömség vagy sürgetés miatt kerültek ki ilyen formában, látszólag túl kevés teszteléssel a trilógia játékai. Az biztos, hogy a Rockstarnál elkülönítettek fejlesztőket, hogy javítsák a trilógia hibáit, de azt nem tudni, hogy csak besegítenek, koordinálnak-e, vagy ők végzik a munka oroszlánrészét.

Mindenesetre a bejelentések nyomán nem csak a hibajavításokkal van még teendő, de Android és iOS alapú telefonokra, tabletekre is meg kell még jelennie a játékoknak.

2022.03.01 08:36  ▪ Forrás: Rockstar Support  ▪ Írta: Bence (Visali)

TotoWood
Offline
2022. 03. 01. 17:32
Tényleg egyre jobb lesz, így 2022-ben.

totyak
Offline
2022. 03. 02. 18:21
Majd, ha egy kellően alacsony áron beszerezhető lesz a játék, talán érdekel is a javítások milyensége. Jelenleg annyira sem foglalkozom a trilógiával, hogy lewarezoljam. Egyszerűen bosszant, hogy inkább ilyesmivel traktálnak, mint új epizóddal.

dani.szentgali
Offline
2022. 03. 03. 17:51
Még mindig elképesztő, hogy ennyi buggal képesek voltak kiadni a játékot. Csak ez a lista is önmagában durva, és teljesen szokatlan, idegen attól a Rockstar Games-től meg TakeTwo-tól, akiket anno megszerettünk. Mondjuk legalább jönnek a javítások és mégsem intézte el annyival ezt az egészet a csapat, hogy kiadták szarul és úgy hagyják. Mondjuk ezt meg lehetett volna előzi annyival, hogy nem így adják ki, de mindegy. Szomorú vagy sem, de már annak is örülni kell, hogy egyáltalán foglalkoztak vele valamit. Mostanában egyébként én sem tervezem megvenni, de majd egyszer megveszem, ha számomra is reális áron lesz. Akkor majd megnézem én is, hogy mit sikerült javítani. Hátha addigra még több patchet is kiadnak. Persze ettől függetlenül én is inkább az új részt várom, nem pedig ezt.

TotoWood
Offline
2022. 03. 04. 07:51
Amúgy nem ártana egy bővebb cikk Rockstar San Diego-ról. Hogyan lett Midtown Madnessből Midnight Club, vagy, hogy mennyire hasonlított a GTA3D Midtown Madnessre. Kinézettel, játékelemekkel együtt. És, hogy hova fejlődött a Rockstar Advanced Game Engine.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink