Bő negyedévvel a GTA: The Trilogy – The Definitve Edition megjelenésével megérkezett az második nagy patch a játékhoz, ami több száz hibát javít együttvéve a GTA3, a GTA Vice City és a GTA San Andreas remastered verzióiban, de sajnos még mindig bőven akad teendő, főleg a GTA Vice City-ben, ami idén lesz 20 éves. Ebben ezeket próbáljuk most összegyűjteni.
Anno nem tudtuk volna pontosan megnevezni, hogy mik azok az apróságok, amik annyira kiemelték számunkra a GTA játékokat azon túl, hogy open world világban lehet vezetni és ökörködni. A Grove Street Games fejlesztésébenl Unreal Engine-re átültetett változat viszont most elénk tárja azokat az apró – és olykor nem is olyan kicsi – részleteket, amik tökéletessé tették a 2000-es évek elején és derekán ezeket a játékokat.
Lehet, de igazából értelmetlen azon rágódni, hogy a GSG csapata rontotta-e el ezeket a portokat, vagy a Rockstar volt felelőtlen határidők megkövetelésével, nemtörődömséggel. Az nagyon látszik, hogy kimaradt a játékok átfogó tesztje, de az is valami, hogy legalább nem marad ennyiben, és ha lassabban is, mint mondjuk a GTA IV elbaltázott PC verziójakor, érkeznek a javítások. Vannak nagyon jó gaming példák is, hogy egy elbaltázott megjelenést is helyre lehet hozni, aminek a legkitűnőbb példája az azóta is egyre frissülő No Man Sky, és a Cyberpunk 2077 is, aminek a bugtengereés befejezetlensége ellenére is olyan részletesen kidolgozott játéktere van, amit a Rockstar is megirigyelhet, egyre jobb, egyre élvezhetőbb lesz.
Ami pedig fontosabb a hibáknál, hogy annyit már mindenképp nyertünk, hogy a GTA3, a GTA Vice City és a GTA San Andreas nem vész el, megmarad az utókor játékosainak is, és jó kis felfrissítést kaptunk a látványvilágban régi rajongóként.
Nézzük, mit javított most a GTA The Trilogy – The Definitive Edition-ben az 1.04-es patch – vagy 1.05, merthogy ebben is kavarodás van, amiért a hivatalos patch notes 1.04-et, de egyes store felületek 1.05-ös verziót írnak. A legszembetűnőbb hibák, amiket nagyon vártunk már, hogy javítsanak a fejlesztők:
Hogy mi állt a helyére a játékokban, remekül összefoglalja SQUALLER14 YouTube videója:
A GTA San Andreas – The Definition Edition változásairól pedig Game V-nek van egy jó kis videója:
Ami az összeállításokból is kitűnik, hogy masszív daráláson, cserén megy át a három játék textúra palettája, azonban még mindig bőven van velük teendő. Még mindig vannak nagyon csúnya, szembetűnő hibák, amiket szeretnénk kiemelni, beszélni róluk, hogy mielőbb a fejlesztők listájára kerüljenek:
Ez csak néhány dolog, valójában még több is van ennél. Például a kép szétesik a helikopter rotorjától bizonyos szögekben, egyes hangokat pedig még mindig duplán játszik le a játék (pl. valami teljesítése után, garázsajtók, mentőautó diszpécser, stb). Ehhez Fifty Sixish videóját ajánljuk: