Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Kellett már a javítás, de még mindig sok a teendő a GTA: The Trilogy – The Definitive Editionnel

Bő negyedévvel a GTA: The Trilogy – The Definitve Edition megjelenésével megérkezett az második nagy patch a játékhoz, ami több száz hibát javít együttvéve a GTA3, a GTA Vice City és a GTA San Andreas remastered verzióiban, de sajnos még mindig bőven akad teendő, főleg a GTA Vice City-ben, ami idén lesz 20 éves. Ebben ezeket próbáljuk most összegyűjteni.

Anno nem tudtuk volna pontosan megnevezni, hogy mik azok az apróságok, amik annyira kiemelték számunkra a GTA játékokat azon túl, hogy open world világban lehet vezetni és ökörködni. A Grove Street Games fejlesztésébenl Unreal Engine-re átültetett változat viszont most elénk tárja azokat az apró – és olykor nem is olyan kicsi – részleteket, amik tökéletessé tették a 2000-es évek elején és derekán ezeket a játékokat.

Lehet, de igazából értelmetlen azon rágódni, hogy a GSG csapata rontotta-e el ezeket a portokat, vagy a Rockstar volt felelőtlen határidők megkövetelésével, nemtörődömséggel. Az nagyon látszik, hogy kimaradt a játékok átfogó tesztje, de az is valami, hogy legalább nem marad ennyiben, és ha lassabban is, mint mondjuk a GTA IV elbaltázott PC verziójakor, érkeznek a javítások. Vannak nagyon jó gaming példák is, hogy egy elbaltázott megjelenést is helyre lehet hozni, aminek a legkitűnőbb példája az azóta is egyre frissülő No Man Sky, és a Cyberpunk 2077 is, aminek a bugtengereés befejezetlensége ellenére is olyan részletesen kidolgozott játéktere van, amit a Rockstar is megirigyelhet, egyre jobb, egyre élvezhetőbb lesz.

Ami pedig fontosabb a hibáknál, hogy annyit már mindenképp nyertünk, hogy a GTA3, a GTA Vice City és a GTA San Andreas nem vész el, megmarad az utókor játékosainak is, és jó kis felfrissítést kaptunk a látványvilágban régi rajongóként.

Nézzük, mit javított most a GTA The Trilogy – The Definitive Edition-ben az 1.04-es patch – vagy 1.05, merthogy ebben is kavarodás van, amiért a hivatalos patch notes 1.04-et, de egyes store felületek 1.05-ös verziót írnak. A legszembetűnőbb hibák, amiket nagyon vártunk már, hogy javítsanak a fejlesztők:

  • Javítva lett a legtöbb hiba, ami miatt egy-egy küldetés kijátszhatatlan lett, vagy legalábbis sokszor a program hibája miatt nem sikerült teljesíteni, nem pedig a saját bénázásunk nyomán
  • Stabilabban jön a 60 FPS képkockasebeség, bár még mindig vannak látványos, zavaró dropok
  • Számos textúra lett javítva a játékban, ami rossz helyre került, elcsúszott, fordítva lett beillesztve, rosszul lett feljavítva
  • Ha a tolatólámpa hiányzik is, legalább a hátsó lámpák már normálisan világítanak, jól elkülönülve a féklámpa erősebb fényétől
  • Megjelentek a vízzel való kölcsönhatás effektjei, mint a csobbanás, amikor kocsival a vízbe hajtunk

Hogy mi állt a helyére a játékokban, remekül összefoglalja SQUALLER14 YouTube videója:

A GTA San Andreas – The Definition Edition változásairól pedig Game V-nek van egy jó kis videója:

Ami az összeállításokból is kitűnik, hogy masszív daráláson, cserén megy át a három játék textúra palettája, azonban még mindig bőven van velük teendő. Még mindig vannak nagyon csúnya, szembetűnő hibák, amiket szeretnénk kiemelni, beszélni róluk, hogy mielőbb a fejlesztők listájára kerüljenek:

  • GTA Vice City: Két eltérő térkép van összemismásolva a szünet menüben. A R* csillagát már sikerült javítani korábban, viszont a Starfish Island keleti oldala nagyon csúnyán illeszkedik, az utak is eltérnek, és nem világos, miért használ a térkép helyenként más árnyalatú zöldet. Néhány helyen az épületek is belógnak az utak jelzésébe.

GTA Vice City DE map bug

  • GTA Vice City: Még mindig hiányoznak textúrák, például a kerítés az egyik Vice Point-i belső udvaron, ahová egy cop bribe csillagért jó mindig betérni. De van, ahol a modell csúszott el, például a Vice Point-i teherhajóra vezető híd és maga a hajó is nagyon máshol van modellben és textúrában.

  • GTA Vice City: Még mindig fű nő a Diaz háza mögötti járdákon, pedig erről még az első patchben azt mondták, hogy javították.

 GTA Vice City DE fű bug

  • GTA Vice City: ...és ha már Diaz háza, a hangok sem mindenhol stimmelnek a játékban, például az oldalsó medence mellett is az hallatszik, mintha a vízben csobognánk.

  • GTA Vice City: A Vice Cheetah valami súlyos erőszakoláson mehetett keresztül, mert a rendőrségi sportkocsinak három visszapillantó tükre van. Valószínűleg ott siklott félre valami, hogy a GTA Vice City-ben több modell is van, amnik közül leggyakrabban két oldalt visszapillantó tükrös kocsi, de néha mint a GTA San Andreas-ban is csak a sofőr oldalon van egy, kicsit feljebb pozícionálva, vagy egyáltalán nincs. Ezek keverednek most össze.

GTA Vice City DE Cheetah bug

  • GTA Vice City: Bár egy furcsa "extra" szigetet most töröltek az 1.04-es frissítéssel, a nagyobb, ami a keleti parton van, még mindig tornyosodik a vízből.

GTA Vice City DE sziget bug

  • GTA III: A kerítések nagyon furcsán zúzódnak most a GTA3 The Definitive Editionben. Sőt, igazából már viccesen.

Ez csak néhány dolog, valójában még több is van ennél. Például a kép szétesik a helikopter rotorjától bizonyos szögekben, egyes hangokat pedig még mindig duplán játszik le a játék (pl. valami teljesítése után, garázsajtók, mentőautó diszpécser, stb). Ehhez Fifty Sixish videóját ajánljuk:

2022.03.04 17:06 ▪ Írta: Bence (Visali)

TotoWood
Offline
2022. 03. 05. 16:15
The Definitive Edition nyilván már most jobb, mint az eredeti epizódok. Igaz, ehhez sokat hozzátesznek a módok. Hibák pedig voltak az eredeti részekben is, de azok az akkori időkben azért sokkal jobban tolerálhatók voltak, ma már nem azok. Így egyáltalán nem baj, hogy még fejlesztik rendesen.

Bence (Visali)
Offline
2022. 03. 05. 16:32
TotoWood: Relatív szerintem kijelenteni, hogy jobbak-e vagy sem. Megjelenésben nyilván, de látszódik egy új kor szelleme: amikor nincs ott a nyomás, hogy a lehető legtökéletesebb legyen a program a lemezen. Ma már csak letöltődik egy patch és kész, nem ker a magazin CD mellékleteiben bízni, és ez valahol hanyaggá is tesz. De nagyon érződik a teszt hiánya, amiért modellek nem passzolnak textúrákhoz, vagy hiányoznak a textúrák – ennyit azért mielőbb hozzanak rendbe.

TotoWood
Offline
2022. 03. 05. 17:31
Módokkal jobb a legújabb Definitve Edition, persze összességében. Tehát még sok dolgot kell rajta javítani, az tény. De azért már jobb, mint az eredeti formája. Módok rendbe hozták a rádiót, a ködöt, a HUD-ot például.

GTA3 Escort Service nevű küldetése sokkal könnyebb lett. Kivették a forgalom egy részét, és a végén sem akadt meg a páncélautó. De azért néha így is furcsán viselkedett, de sokkal jobb lett.

dvflls
Offline
2022. 03. 05. 21:39
A SA egészen szépen fut most Nintendo Switch-en az 1.06-tal.

dani.szentgali
Offline
2022. 03. 13. 13:11
Egyszer majd, ha már ténylegesen rendbe rakták és az ára sem lesz ennyire elszállva, mint most, majd kipróbálom.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink