Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Bloomberg: Az eddigi legtöbb belső térrel, két főhőssel érkezhet az újragondolt GTA VI

Miután a Rockstar Games őszintén elismerte, hogy végre a következő Grand Theft Auto játékra fókuszálnak, ismét felcsaptak a hullámok a pletykatengeren. A nevesebb magazinok, híroldalak érezhetően izzították is informátor hálózatukat, hogy valamilyen információ csemegét szerezzenek a várhatóan GTA VI (GTA6) nevet viselő következő GTA játékról, ami végre-végre itt van már a levegőben!!! A nevesebbek közül most az elsősorban gazdasági hírekkel foglalkozó Bloomberg rukkolt elő újabb pletykákkal, amit érdemesnek tartunk megosztani, és később azt is megindokoljuk, miért teszünk így annak ellenére, hogy éveken át próbáltunk ezek befolyásán kívül maradni. Előbb azonban lássuk, mit csicseregnek a madarak.

A Bloomberg információi szerint erős változásokon ment át a Grand Theft Auto VI az eredeti tervekhez képest. A projekt a kezdetekkor 3 városról és 4 irányítható főhősről szólt, és a szokásos Rockstar Games szlogennel, az eddigi legambiciózusabb projektje lett volna a fejlesztőknek. A helyszín észak-amerikai és dél-amerikai területeket is lefedett volna. Ezeket a terveket azonban időközben átdolgozták, és végül a Miami mintájára készülő Vice City-re és környékére fókuszál majd a helyszín. Arról is ír a Bloomberg, hogy az eddigi legtöbb belső térre számíthatunk, amiben a GTA V igencsak gyengén teljesített. Két irányítható főhősre kell számítanunk, melyek egyike első ízben a sztori GTA játékokban nő karakter lesz, a páros pedig egyfajta Bonnie és Clyde duót idézhet. 

Tegyük fel, hogy mindez igaz, és rakjuk helyre ezeket a puzzle darabokat...

Vice City

A három város ötlete azért figyelemre méltó, mert több régi "szóbeszéd" szerint is a következő Grand Theft Auto fejlesztése a "Project AMERICAS" fedőnéven fut, aminek Észak-Amerika és Dél-Amerika összekötése kiváló értelmet ad. A női főhős régóta foglalkoztatja már a GTA rajongói közösséget, és aki játszott valaha GTA Online-nal, az tudja, hogy igencsak sokan választottak csajszit az interaktív online játékhoz. A Red Dead Redemption 2 esetében a R* vállaltan igyekezett erős női szereplőket felépíteni, hogy ellensúlyozza a nemek aránytalan minőségű megjelenítésére tett kritikus megjegyzéseket.

Amikor a GTA V-nél lehullt a lepel a három irányítható főhősről, az egyik legmegosztóbb újítás lett a GTA sorozat történetében. Még itt, a GTAPlace-en is egyaránt bőven voltunk a kíváncsiak, a kétkedők és az elutasítók táborában. A Red Dead Redemption 2-nél a R* visszatért az egy irányítható főhős koncepcióra, amivel az egyik legerősebb sztori videojátékot készítette el. Azonban ez nem jelenti azt, hogy teljesen elvetették a koncepciót, és egy kritikákkal ostromlott játéksorozat esetében, mint a GTA, talán szándékosság is lehet abban, hogy ne egyetlen karakter bűvkörébe lépjünk.

Az, hogy a helyszínt és az ambiciókat némileg letörte a Rockstar, talán mégsem olyan meglepő, mint amilyennek hangzik. Bármennyire is voltak a kidolgozottságukat tekintve a legpéldásabb játékok a Rockstar játékai, az elmúlt 15 évben rettenetesen megnőttek emiatt fejlesztési idők még úgy is, hogy a fejlesztők számát egyre csak növelik a cégen belül. A végeláthatatlan fejlesztési idők tarthatatlanok lettek, és valahol ki kell pukkadjon a lufit, valahol meg kell húzni egy egészséges határt, aminek talán most jött el az ideje. Ugyanakkor sok értesülés arról ír, hogy bővülő játékteret várhatunk, ami azt is jelentheti, hogy az egyelőre parkolópályára tett területrészeket még láthatjuk a jövőben.

GTA női karakter

Ne felejtsük el, hogy ezek csak pletykák, azonban elgondolkodni igencsak érdemes rajtuk. A Rockstar Games nagy változásokon megy át. A negatív zúgolódások végre elértek a fejlesztőkhöz, és most úgy tűnik, tényleg mindent eldobtak, hogy helyreállítsák a cég tekintélyét. Az továbbra is igaz, hogy bárki hazudozhat össze-vissza, ezúttal érdemes odafigyelni fél füllel minden infromációra, mert a presztízsét vesztett R*-nak érdeke lett a játékosok, rajongók kedvében járni, és könnyen lehet, hogy nagyon sok igaz információ fog "kiszivárogni" a cég falai közül, amivel tesztelhetik, milyen játékelemekkel tudják elnyerni a a játékosok tetszését, és mi az, amit kerülniük kell.

Épp ezért ha végül valami nem teljesül, még nem jelenti azt, hogy a fejlesztés egy fázisában nem volt igaz. A lényeg, hogy beszélgessünk, adjunk számukra visszajelzést, mert így tudjuk kivenni a részünket abból, hogy a GTA6 egy olyan játék legyen, amire azt mondhatjuk, megérte több, mint 10 éve várni.

2022.07.31 16:53  ▪ Forrás: Rockstar Intel / Bloomberg  ▪ Írta: Bence (Visali)

totyak
Offline
2022. 08. 02. 09:10
Emlékeim szerint ezekről mindről volt már szó korábban, nem találtam sok újdonságot a mostani szivárgásban.

Akármilyen is lesz, engem érdekelni fog. Nem zavar a női főhős, nem zavar, ha kevésbé figurázza ki a világ eseményeit és a politikát. Az zavar nagyon, hogy ennyit kell rá várni és valószínűleg ez is online központú lesz.

Így, vagy úgy, azt hiszem lábon lövi magát a Rockstar. Egy új online mellett megtartani a mostanit, eléggé nagy falat, dupla munka. A kettőt összekapcsolni valahogy, talán az a legnyerőbb, de az is sok munka. Ha nem lesz új, csak a régi marad, a játékosok azért lesznek elégedetlenek. Ha a régit leállítják és csak új lesz, akkor meg az lesz a baj. Nem tudom hogyan tudnak jót csinálni.

dani.szentgali
Offline
2022. 08. 02. 12:36
A napokban én is találkoztam ezekkel a hírekkel, csak nem mertem itt említeni, mert nem tudom, mennyire volt hiteles, aztán ezen az oldalon ugye többnyire csak a 100%-ig hiteles dolgokat osztjuk meg, minden ilyen szivárgást, amit nem a Rockstar tesz közzé, többnyire nem szoktatok közzétenni.

A hírekre reagálva: engem nem zavar a női főhős, sem a több irányítható karakter. Egyébként nem akarok senkibe sem belekötni, de a Red Dead játékokban is a több irányítható főhős koncepciója volt mindig is, gyakorlatilag az első rész megjelenése óta, hiszen bár szabadon történő karakter váltogatás nem nagyon volt a játékokban (bár ez sem teljesen igaz, hiszen az első részben lehetett a sztori alatt is irányítani Jacket, igaz csak egy cheat kód segítségével, de akkor is lehetett), de mindkét Redemption sztori végén egy új karaktert irányítunk az epilógusban. Szóval erről szerintem ennyit. Egyébként nekem tetszik minden infó, ami nem tetszik, az az amit Totyak kolléga előttem már leírt, azzal kiegészítve, hogy nekem az sem tetszik, hogy idő közben a Rockstartól egy rakás kulcsember lelépett, a Take2 meg teljesen meghülyült, és 10 év alatt a Red dead 2 kivételével semmi jót nem kaptunk ettől a bagázstól, így pedig bár rajongóként nyilván várom az új részt, nem vagyok teljesen biztos benne, hogy ez a rész nekem és a hozzám hasonló régi motorosoknak készül majd, nekünk fog e szólni valamennyire. Persze a zseniálisra sikerült RDR2 némi bizakodásra adhat okot, de a GTA5 és ami az RDR2 kivételével utána volt, az csak negatív érzéseket és kételyeket ébreszt bennem, nem pedig az önfeledt, felhőtlen rajongói várakozást. Na mindegy, majd meglátjuk mi lesz.

Bence (Visali)
Offline
2022. 08. 03. 18:08
totyak: Én arra számítok, hogy okkal vált kólön a GTA Online, és a GTA VI multiplayer része abba épül majd bele, bár jó lenne még jó pár szabályváltozás.
dani.szentgali: A több karakternél ott van a hangsúly, hogy egyszerre irányíthatók vagy sem. Én nem szerettem az egyidejű váltogatást, mert így nem tudtam azonosulni a karakterekkel.

dani.szentgali
Offline
2022. 08. 04. 17:34
Bence (Visali): A GTA Online szerintem sem szűnik meg, hanem az összes eddigi dolgainkat át lehet majd vinni bizonyos ideig az új Online-ba, mint anno mikor kijött a játék PS4-re, ott is volt ilyen progress áthozásra lehetőség. A házakat, bizniszeket nyilván nem hozhatjuk majd át a teljesen új játékterület miatt, a Rockstar szerintem ezt úgy oldja meg, hogy megnézi a visszatérő játékosok ingatlanjait és hasonló összegben és kivitelben lévő házakat, garázsokat és akár bizniszeket adnak majd kárpótlásul az új térképen. Persze az is bőven benne van, hogy szemetek lesznek, és az új Online-t mindenkinek a nulláról kell kezdenie, mint ahogy a GTA4 multiból sem lehetett semmit áthozni a GTA Online-ba, vagy mint ahogy az Activision is lenulláz majd mindent az új Warzone-ban, simán kinézem ezt a mai Rockstarból, pontosabban T2-ból. Szerintem így lesz megoldva, de biztosat egyelőre nem tud senki, majd meglátjuk mi lesz.

Nekem nem volt bajom a több karakter váltással sem, és mint mondtam egy cheattel az első RDR-ben is lehetett Johnról a felnőtt Jackre váltani, persze tudom és értem, hogy a kettő azért nem teljesen ugyanaz, mégis minimálisan hasonló. Én úgy gondolom, hogy nem elsősorban a több karakteres megoldás miatt nem sikerült kellően megismerni, kiismerni a karaktereket, ezáltal azonosulni velük, hanem a rekord alacsony főküldetés szám miatt, aminél még a GTA4-ben is jóval több küldetés volt, hogy a San Andreast és a Red Dead 2-t már ne is említsem a 100+-os főküldetésekkel. Kurva kevés 69 főküldetés alapból is szerintem, úgy pedig, hogy itt lényegében bizonyos mértékben harmadolva volt, így még kevesebbnek érződött az egész, és szerintem emiatt nem volt idő és lehetőség azonosulni a karakterekkel, nem pedig azért, mert a 3 karakter akadályozta ezt. Úgy lett volna jó ez az egész, ha mindhárom karakterrel 25-30 egyéni küldetést kaptunk volna legalább, mielőtt találkoznak és összeállnak rabolni. Akkor az 90 küldetés, plusz még rá mehetett volna az összes többi, amikor már rabolgatnak együtt. Úgyhogy nekem ez a váltós dolog nem volt probléma, sőt a sztoriban jó néhány küldetés nagyon vagány volt szerintem kifejezetten ennek az akkori újításnak köszönhetően. Gondolok itt pl. rögtön az elején, amikor Ludendorffban a bankban Michaelt elkapja a rendőr, pisztolyt fog a fejéhez, majd Trevorra váltva gyorsan megmentjük az életét. És ez csak egy példa volt. Plusz nekem tetszettek a műholdas/Google Earth szerű váltások is, plusz sok váltás utáni jelenet is tök jópofa volt. Szóval ja, ahogy te is mondtad, ez sokakat megosztott. Én nem azt mondom, hogy nem tudnám enélkül a mechanika nélkül elképzelni a GTA-t, csak szerintem voltak elég jó előnyei is, a karakterek kiismerését pedig szerintem nem emiatt rontották el, hanem mert egyszerűen túl rövid játék volt a GTA5, ha a sztorit nézzük.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink