Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Az FBI bevonásával keresik a GTA VI leakekért felelős hackert

Ha valamit sikerült az elmúlt években begyakorolnia a Grand Theft Auto sorozatot kiadó Take-Two Interactive anyacégnek, az az, hogy vigye végig felszívott mellel a szerzői jogi követeléseit, és a hackerek anonimitása ellenére lehet, hogy a GTA VI teszt felvételeinek és kód részleteinek lenyúlásával rossz lóra tett.

A Rockstar Games és a T2 nem egyedüli áldozat, a hacker már a kezdetektől fogva azzal erősítette meg a közzétett anyagok legitimitását, hogy ő a pár napja nagy port kavart Über elleni hacker támadásért is. A R* és az Über az FBI-hoz fordultak, az Über tájékoztatása szerint pedig gyanúsított is van már, valószínűleg a Lapsus$ hacker csoport felel a támadásért, aki korábban a Microsoftnak és az NVidiának is okozott műr fejfájást.

Nem hivatalos forrásból, de nagyon sokan rebesgetik, hogy konkrétan egy "White" és "Breachbas" nickneveken futó tag volt az adattolvaj, aki egy 16 éves brit srác, akit márciusban vettek elő a hatóságok, mint a Lapsus$ vezetőjét. A kilétét más hackerek szolgáltatták ki.

A Rockstar Games hétfőn hivatalos közleményben biztosított mindenkit, hogy bármekkora port is kavart a GTA VI nem tervezett leleplezése, a hacker nem változtatott semmin, ugyanúgy folytatják tovább a játék fejlesztését, és amikor készen állnak, bejelentik a játékot a megfelelő módon. A kiszivárgott információk nem befolyásolják a fejlesztését, és eloszlatták a félelmeket annak kapcsán, hogy emiatt esetleg csúszhat a játék tervezett megjelenése.

A közlemény Twitteren rekordott döntött, több, mint 1 millió (!) lájkkal a valaha volt legtöbbek által kedvelt gaming témájú poszt a közösségi felületen.

2022.09.20 21:55  ▪ Forrás: Eurogamer.net  ▪ Írta: Bence (Visali)

dani.szentgali
Offline
2022. 09. 20. 23:31
Na jó, ez azért már eléggé szánalmas, ismételten. Én értem, hogy kellemetlen nekik, de erre miért kellett ráállítani az FBI-t?! Hát normálisak ezek?! Azért finoman szólva sem terrortámadás történt, nem haltak vagy sebesültek meg emberek, a kiszivárgott fájlok pedig nem az atomrakéták indítókódjait tartalmazzák. Oké, hogy GTA, de bassza már meg, ez nem nemzetbiztonsági ügy akkor sem, csak egy kiberakott számítógépes meg konzolos videojáték (ami a szivárgások alapján nem is épült a nulláról egy új, korszerű motorra, ami 10 év után illett volna, de ezt már kitárgyaltuk, ebbe ne is menjünk bele), az FBI-nak most komolyan nincs ennél fontosabb dolga?! Vagy a T2 ténylegesen ennyire hülye, hogy terrorcselekményekkel és nemzetbiztonsági vészhelyzetekkel tekintik egyenlőnek azt, hogy kiszivárgott pár képsor egy túl régóta készülő játékról?! Az eszem megáll komolyan mondom. Ha magát a szivárgást nem is ők rendezték meg, de ahogy arra számítani lehetett, most minden eszközt bevetnek annak érdekében hogy a lehető legnagyobb dobra verjék az egészet és ők legyenek a középpontban. Csak az a baj, hogy nem tudják, hogy nem az ilyenekkel kellene felhívniuk magukra a figyelmet, hanem például azzal, hogy végre nekiállnak rendesen dolgozni és letenni végre valamit az asztalra így cirka 9 év után, mert azzal a végtelenségig nem lehet takarózni nekik és senki másnak sem, hogy 10 évvel ezelőttig milyen királyok voltak, illetve hogy az elmúlt 10 évben azért véletlenül besikeredett egy remek Red Dead Redemption 2. Ez kb. olyan mintha én közel a 30-hoz az általános iskolai ötöseimet mutogatnám, szép volt jó volt de már a kutyát nem érdekli, főleg ha az eltelt idő alatt csak a szart csináltam volna. Illetve ezzel megint csak saját magukat utáltatják meg még jobban mindenkivel, mert épeszű ember az ő hozzáállásukon jobban kiakad, mint azon, hogy valaki meghackelte őket. Komolyan nem tudom meddig fognak még süllyedni, de látszólag a határ a csillagos ég. Ez tényleg nevetséges, ennyi erővel akármelyik cég mehetne sírni az FBI-hoz, ha ilyen történik. Arról nem is beszélve, hogy pont az FBI-hoz, akikkel az erőszakos játékaik miatt (amikben egyébként őket is kiparodizálják sőt megteszik őket rendre a szemétládáknak és főellenségeknek) amúgy sincsenek jóban elvileg, úgyhogy ez már tényleg a nonplusultra. Annyira szürreális ez az egész, hogy az már durva.

Bence (Visali)
Offline
2022. 09. 21. 06:43
dani.szentgali: felbecsülhetetlen értékű adatot loptak el tőlük, nem csak a GTA VI-ot, ez stratégiailag fenyegeti a cég jövőjét. Képzeld el, ha eladja a hacker egy másik fejlesztő cégnek. Olyan technológiai megoldások, amire a védjegy oltalmat kívántak volna tenni. A Bully 2 kezdetleges cuccait is ellopa, amibe később mégis életet lehelhetnének. Ez egy nagyértékű lopás.
Elvileg 500 milliót veszített a TTWO az értékéből, a részvényáraik 8 dollárt zuhantak.

MateL
Offline
2022. 09. 21. 10:13
dani.szentgali: A hacker elmondása szerint nem csak a képeket, hanem a GTA VI és a V teljes (!) forráskódját is megszerezte, és pénzért árulja. Ha ez valóban igaz, akkor az szerintem bőven kimeríti a bűncselekmény kategóriát, főleg, hogy az Uber hack-el egyszerre vizsgálják, amiben nem egy ember személyes adatait lopta el. Ebben az esetben szerintem értehtő az FBI bevonása, főleg hogy már a Microsoftot és az Nvidiát is megkárosította korábban.

dani.szentgali
Offline
2022. 09. 21. 12:18
Hát nem tudom, nekem mindezen tények ellenére is csak egy cirkusznak tűnik ez az egész, de lehet tévedek. Tényleg nem azt mondom, hogy ne tegyenek jogi lépéseket, nyilván nem vagyok hülye, de én az FBI bevonását akkor is erős túlzásnak érzem, bőven elég lett volna a sima rendőrségnek szólni. Mármint ami a Rockstart és a GTA6 szivárgást illeti, nyilván az Uberes dolog az egy másik szint már. Szerintem a Rockstar és a Take Two inkább csak kihasználják ezt az Uber hackelést, hogy e mögé beállva küldjék rá az FBI-t erre az ügyre. Nem gondolom, hogy ekkorát mertek volna lépni, ha csak az ő szivárgásukról lenne szó. Elvileg amúgy nemcsak a GTA6 és Bully2, hanem az elkaszált RDR1 és GTA4 remasteredek fájljait is megszerezte a hacker. Én csak amiatt gondolom, hogy ez utóbbiak nem akkora probléma, mivel a jelenlegi Rockstart és T2-t ismerve nem gondolom, hogy a GTA6 és a GTA6 Online mellett különösebben kockáztatnának azzal, hogy ezekbe a projektekbe invesztálnának. Ugye azt már régóta tudjuk kb. tutira, hogy a Remastered Trilógia fogadtatása miatt a további remasteredekből már amúgy sem lesz semmi, végleg elkaszálták őket. A Bully2 meg szerintem az Agent sorsára fog jutni, mivel úgyis a GTA Online a fejős tehén, így tutira nem fog kijönni az a játék sem, hiába tudtuk meg most teljesen biztosan, hogy fejlesztés alatt állt. Mindenesetre én továbbra sem tudom sajnálni a hacker támadás miatt a Rockstart és főleg a T2-t, nyugodtan kövezzetek meg ezért, de így gondolom.

totyak
Offline
2022. 09. 21. 18:29
dani.szentgali: Az FBI nem csak terrorcselekményekkel foglalkozik, nagyon szerteágazó a terület, ahol őket be lehet vetni. Rengetegféle szövetségi bűntény van, ami az ő hatáskörük, többek között a szervezett bűnözés, lásd hekker csoport megkárosít nagy világvállalatokat, vagy a fehérgalléros bűnözés, lásd lopott adatokkal való visszaélés, pénzért árusítás. Egy egyszerű rendőrség kutyafülét nem tudna csinálni, az FBI meg lazán felgöngyölíti.

Nincs azzal gond, hogy utálod a Rockstart és a Take2-t, csak unalmas, hogy mindenhol ezt olvassuk tőled hosszú litániákban. Kb azt érzem, hogy jöhetne a témában bármilyen hír, te csak a rosszat látod meg benne. De kérdem én, ha ennyire unszimpatikusak neked és a játék sem érdekel, akkor minek vagy itt? Ez az oldal a GTA-val és minden hozzátartozó dologgal foglalkozik. Nem akarlak bántani, csak nem értem.

dani.szentgali
Offline
2022. 09. 21. 20:14
totyak: Neked mégis mi a franc bajod van?! Mielőtt bármire is érdemben válaszolnék abból, amit nekem címeztél, had szembesítselek azzal az aprósággal, hogy itt Visali-t leszámítva minden rajongó már régóta folyamatosan hangot ad az elégedetlenségének, köztük bizony veled is. Innentől kezdve végképp nem értem, mi bajod van velem és azzal, hogy pont úgy ahogy te is, én is hangot adok az elégedetlenségemnek. Ennyi erővel bárki írhatná ezt neked is, rengeteg közelmúltbeli kommentedben te pontosan ugyanúgy negatívan írtál róluk, amit egyébként megértek, mert eléggé rászolgáltak. Például az előző hír alatt is azt írtad, nem a Rockstart és a T2-t sajnálod a hacker támadás miatt, hanem magadat és a többi rajongót. Emiatt viszont nem értem, velem mi a bajod. Értem én, hogy ez egy rajongói oldal, de akkor ezt magadnak is mondd, amikor te is hangot adsz a negatív véleményednek. Továbbá én azt egy szóval nem írtam, hogy egyáltalán nem várom, csak azt, hogy ezt már nem várom annyira tűkön ülve, mint a korábbi játékaikat, a kettő között van némi különbség. Ha meg azzal van problémád, hogy bőlére eresztve fejtem ki a véleményem, akkor ha nem érdekel és nem akarod végig olvasni mert nincs időd és kedved akkor lépj túl rajta és ne reagálj rá, ilyen egyszerű. Én megtisztellek téged azzal, hogy akármilyen hosszú és véleményes a kommented, végig olvasom és ha van róla gondolatom, normálisan reagálok rá, ennyi. De neked nem muszáj ezt megtenned, ez téged minősít, nem pedig engem, és amúgy sincs bajom vele, nem érdekel. Egyébként sem tudom, mit kéne ezen felgöngyölíteni, amikor a hírek szerint már aznap megvolt a feltételezett tettes, mikor történt a szivárgás. Hogy miért vagyok itt még mindig, annak csak az az oka, hogy a régi rockstart szerettem és a régi játékaikkal mai napig játszom. Az új hozzáállásukkal nem vagyok kibékülve, de ezt te ugyancsak leírtad párszor, az mégsem volt számodra zavaró és mégsem merült fel sem benned, sem másban, hogy a negatív véleményeid megfogalmazása miatt mégis mit keresel még egy GTA-s oldalon. Arról meg nem is beszélve, hogy a rajongásnak is van egy egészséges szintje és határa, de ezt szerintem te is tudod, ne is menjünk ebbe bele. Amúgy a GTAPlace már jó ideje RedDeadPlace is egyben, azt a sorozatot viszont te nem szereted saját elmondásod szerint, nem fogott meg az első rész sem, a másiknak meg már esélyt sem adtál, szóval abszolút nem értelek. Ezzel a lendülettel akkor te is minek vagy itt?! Egyébként meg a pozitív dolgokat igenis el szoktam ismerni, szóval a "jöhet akármi, nekem semmi sem jó" megállapításod eléggé valótlan. A Red Dead 2 egy kiváló játék a mai napig, első napos vétel volt számomra előrendelésben és mai napig imádom, az egy mesteri munka volt a Rockstartól. Neked mondjuk pont nem tetszett, de ja, én vagyok az, aki annyira negatív, hogy jöhet akármi, akkor sem vagyok vele elégedett. Bravó.

totyak
Offline
2022. 09. 21. 20:46
dani.szentgali: Nekem semmi bajom nincs, főleg veled nem, leírtam mi nem tetszik. Igen, én is negatívan reagálok dolgokra, de nem egyfolytában, te pedig igen, csak ezt olvasni tőled, lépten-nyomon. Néha ráadásul a valóságtól elrugaszkodottan, mint itt az FBI-os hírnél, szinte hisztizel. És itt kár a RDR-t idekeverni, hogy azt szereted, a GTA-ról volt szó. Valóban, a RDR nekem nem jött be, de nem is látsz tőlem a másik oldalon egyetlen panaszkodó hozzászólást sem, fel sem megyek az oldalra, mert nem érint. Abban igazad van, hogy figyelmen kívül hagyhatnálak, de nem akartam. Az oldal közösségéhez tartozol régóta, jó beszélgetéseid voltak régen, nem akartalak bántani, mint írtam is, de hát, ami igaz, az igaz, csak panaszkodsz, egyfolytában. Lényegében úgyis akármit írok, megsértődsz, szóval ahogy kérted is, akkor ignorálom a témát.

dani.szentgali
Offline
2022. 09. 21. 21:01
totyak: Értem. Én túlzásnak érzem, hogy mindig negatívan reagálok, véleményem szerint az utóbbi időkben semmivel sem voltam negatívabb, mint te. Például Visali írt most nemrég egy cikket, arra is pozitívan reagáltam, hiszen a kiszivárgott videókon az általa leírt jó dolgok valóban jók, például hogy visszatér a guggolás a GTA5-ös görnyedés helyett, illetve hogy Vice City is visszatér mint helyszín. Ami jó az jó, ami nem az pedig nem. Ennyi. "Leírtam, mi nem tetszik" - én is ugyanezt teszem, ahogy te is és sokan mások is. Épp emiatt sem értettem az előző kommentet. Nem hisztiztem én, csak tétlenül állok az előtt, hogy ebbe minek kellett belekeverni az FBI-t. Lehet ez csak az én hülyeségem, de én akkor sem értem ez minek kellett. A GTAPlace már nagyon régóta csak a nevében GTAPlace, hiszen minden egyéb Rockstar játékkal is foglalkozik, emiatt kevertem ide az RDR-t de igazából bármely más Rockstar játékot is ide keverhettem volna, amiről szintén szokott szólni a GTAPlace szerkesztősége. Pl. amikor 2012-ben kijött a Max Payne 3, arról is részletesen írtak több hírben is, holott elmondásod szerint itt kizárólag csak a GTA-król írnak, mert GTA-s oldal. Én is tisztellek, és nekem sincs semmi bajom veled, viszont nem érzem úgy továbbra sem, hogy teljesen igaz lenne az, amit állítasz rólam, azt pedig végképp nem, hogy ez rád sem lenne igaz, mert ami igaz az igaz, te ugyanúgy rengeteget panaszkodsz, hozzáteszem jogosan. Utoljára akkor sértődtem meg, mikor még pár éve vagy egy hír, vagy egy fórumtéma alatt, már nem emlékszem pontosan hol, de konkrétan le szaros kis kölyököztél. Azon tényleg megsértődtem, mert személyeskedő hangvételű volt. Jelen esetben semmi ilyesmi nem történt, így biztosíthatlak afelől, hogy én semmin nem sértődtem meg, egyszerűen csak nem értettem, miért vagyok csak én úgy beállítva, mint akinek semmi nem jó és mint aki egyedüliként írja a rossz dolgokat miközben soha semmivel nem elégedett. Ennyi.

DereX
Offline
2022. 09. 22. 07:58
Maradjunk annyiban, hogy egy cég nem tud szólni az FBI-nak, hogy nyomozzanak, ők a rendőrségen tesznek feljelentést akik ha olyan ügyről van szó, bevonják az FBI-t. Csak éppen a cikk is csúsztatás mert arra asszociálsz belőle, hogy a R* vonta be őket, nekik ehhez nincs joguk.

Ugyanúgy, mint itthon, ha egy politikust feljelentesz a rendőrségen (mert máshol nem tudod), akkor az egyből át kerül az ügyészséghez, hiszen ott foglalkoznak a politikusi bűncselekményekkel.

A többieknek meg meg kellene értenie, hogy egy ember véleménye tud változni bizonyos dolgokról és azt el kell fogadni. Tőlem az első hozzászólásaim mind mind imádattal irányultak a R* felé, ma meg már ilyet biztos, hogy nem fogok írni.

Azért is kellene megérteni az ellenvéleményt, mert sajnos ezen oldalon az adminok szinte egyáltalán nem gyakorolnak semmilyen kritikus hangvétet. Olyan ez, mintha csak jó vagy rossz lehetne valami és mivel ők hűek a R*-hoz ezért sose fognak olyan hírt leadni amiben speciel kritizálják, maximum kommentben.

Sőt az új hírnél valahogy érzem azt is, hogy kb. miattam lett odabiggyesztve az aljára, hogy "a grafika miatt egyre több fejlesztő veszi védelmébe" a R*-t. Miután hozzá nem értőnek ki lettem titlulálva úgy, hogy jómagam is programozó vagyok nyilvánvaló, hogy ilyen véleményt nem szabad elfogadni. Keresgélni kell, míg nem találunk valamit, ami nem velem ért egyet. Csak épp csúsztatás lett ez is, mert sose azt írtam, hogy szar lesz a grafika, hanem azt, hogy amíg 2013-2014 körül az nagyon szép volt, addig az a mai világban már nem feltétlenül lesz elfogadható.

A régi engine használatára és annak limitációjára tértem ki, de azt sajnos nekem is meg kell érteni, hogy egy átlag user ezt nem tudja felfogni. Sokan úgy gondolkoznak, hogy még a Minecraft-ból is lehetne élethű grafika, és az engine az csak egy levegőben lebegő valami amit egyébként sem fogunk fel.

Ez olyan, mintha a nagy sikerű Fortnite-ból megjelenne a Fortnite 2 a régi engine-vel, de pl. jobb részletességű karakterekkel. A grafikai világ ugyanolyan lenne, csak bizonyos téren lennének javulások. De ilyet láttunk a GTA4 és GTA5 között. Láttuk, hogy az eredeti RAGE motort milyen szépen feltudták újítani, de lehet látni az önhasonlóságot is ettől függetlenül.
Ha a GTA4 még mindig a GTA: SA motorral készült volna akkor valószínűleg többen értenék meg miről hadoválok. Szebb lett volna, mint az SA, de nem érték volna el azt az akkori korban élethűnek számító kinézetet, ha nem cserélik le.
Ma ugyanerről a jelenségről tudok beszélni. A GTA6 nyilvánvalóan szebb lesz, mint elődje, de akár még szebb, még élethűbb is lehetne, ha nem a 10 évvel ezelőtti engine-t használnák a továbbiakban is. Írtam is példát milyen egyéb lehetőségek vannak.
Mindegy ezt a témát hanyagolom most már.


A kikerült forráskódokról meg csak annyit, hogy programozóként neked fel kell tudni ismerni, hogyan működik egy szoftver és pusztán a működéséből tudni kell lépésekre lebontva, hogy az NAGYJÁBÓL hogy van megvalósítva. Pontosan ezért létezik pl. a Watch Dogs is, meg a Saints Row is, mert mint fejlesztő tudod nagyon jól hogy kell ilyen típusú játékokat csinálni, így a forráskód nem tartalmazhat olyan kódrészleteket amelyek kvázi nemzeti kincsként kellene kezelni és megismételhetetlen.
Lehet replikákat gyártani, ezeknek a minősége vagy rosszabb (általában) vagy jobb. Ez attól függ, mennyire elemezték ki teljes részletességben a lemásolandó szoftvert. Vannak olyan elemei azonban amit a háttérben csinál és ezáltal azon nincs mit elemezni. Például, ha lenne egy Youtube replika akkor azt nagyon nehéz lenne olyan minőségűre megcsinálni, mint az eredeti, mert annak az algoritmusa (több tíz ezer sorból áll) olyan összetett, hogy leginkább egyéb szakemberek kutatásaira lenne szükség ahhoz, hogy lehessen belőle replikát készíteni. Itt olyanokra kell gondolni, mint pl. hogyan viselkedik egy-egy megnézett videó után és hogy annak a videónak a típusa alapján mit lehet levonni a felhasználóról. Én már vettem részt ilyen bonyi dolgok fejlesztésében.

Itt ami probléma az a szellemi munka kikerülése inkább, nem pedig hogy olyat tartalmazna amit SENKI MÁS NEM TUDNA. Az meg megint más, hogy milyen programozói képességgel megáldott emberek próbálkoznak a replikákkal. Nem hiába dolgoznak valamin 1000+-an minimum 10 éves tapasztalattal.

dani.szentgali
Offline
2022. 09. 22. 12:15
DereX: Én is erről beszélek, hogy ahogy a kiadó és fejlesztő hozzáállása (és egyébként totyaké is), úgy mások véleménye is változhat idővel, és ez a normális. Sajnálom, ha zavaró hogy egy alapvetően rajongói oldalon rosszakat mondok a rajongás tárgyát képező játékról, de valamilyen szinten azért kritikus szemmel kell nézni a dolgokat, főleg ezen az oldalon, ahol a GTA5 megjelenéséig, pontosabban a GTA Online-ig az összes többi játékfejlesztő cég le volt nézve meg el volt küldve hűvösebb éghajlatra, míg a Rockstar konkrétan olyan szinten volt piedesztára emelve, hogy csak néztem. Nem állítom, hogy akkoriban ezzel kapcsolatban minden túlzó volt, mert egy időben tényleg a Rockstar volt a legjobb, azzal együtt persze, hogy az azért mindig is egy picit erős túlzás volt itt, hogy rajtuk kívül senki nem hoz semmilyen minőséget. Viszont a Rockstar teljesen megváltozott ez idő alatt sajnos, ezt pedig szerintem is illik észrevenni. Azt pedig ismételten túlzásnak érzem, hogy kizárólag csak panaszkodom az utóbbi időben a Rockstarra, mert azért ha nem is sokat, de igenis csináltak jó dolgokata közelmúltban, például a Red Dead 2-t. Amúgy szerintem az az idézet nem azért lett a cikkbe emelve, mert kifejezetten neked, vagy rólad szólt volna, hanem mert ez az igazság, a szivárgások óta rengetek fejlesztő egy emberként áll ki a Rockstar mellett és mutogatják a korai fázisban lévő játékaikat, amelyek már kint vannak a piacon és nagy sikereket értek el. Ez is mutatja, hogy azért már a többi cég is érzi, hogy a Rockstar sincs már többé annyira elhatárolódva tőlük felfogásban, hozzáállásban, mint régen.

DereX
Offline
2022. 09. 22. 16:02
dani.szentgali: Az idézetes szöveghez annyit, hogy ismétlem csúsztatás. Soha nem írtam, hogy nem lesz szép a játék
Szép lesz az, valószínűleg szebb lesz, mint a GTA V Ultra grafikára állítva jelenleg. Csak más kérdés, hogy sokkal kisebb mértékű grafikai javulást fog ez jelenteni, mint a GTA SA és GTA 4 között éreztünk. Azt viszont megmerem kockáztatni, hogy olyan jellegű javulást sem fogunk tapasztalni, mint a GTA 4 és GTA 5 között éreztünk.

Az meg szép dolog, ha a többiek kiállnak mellettük, mert valljuk be, sokan úgy ítélték meg a grafikát hogy NPC-n ruha sincs, arca sincs csak nagyjából látni a modelljét. A csajszi karakternek konkrétan egy jpeg-ből áll a haja, a kocsik épületek még furák. Ezek változnak, szépülnek, de én azt javaslom, hogy maximum egy GTA V grafikai szintet várjunk el. Ne többet, ne kevesebbet.
S még mielőtt nagyon grafikabuzinak hatnék, elárulom, hogy engem ez annyira nem izgat, csak akkor a GTA se gondolja magát egy élethű szimulátornak. Emlékszem a Watch Dogs 1 milyen élethűnek hatott annak idején, elképesztő sikeres játék volt (a rosszul optimalizáltságot leszámítva), s valamilyen szinten jobban is néz ki, mint a GTA V.
De egyébként a Stray macskás játékkal is játszottam ami azért nem nevezhető egy grafikailag nagyon jó játéknak, de más téren hihetetlen játékélményt biztosított.
Szóval azért is kétféle érzésem van azokkal a fejlesztőkkel akik most kiállnak mellettük, hogy simán lehet az a játék ami utána nagyon sikeres lett, nem is feltétlenül a grafikája miatt lett az.

dani.szentgali
Offline
2022. 09. 22. 18:59
DereX: Szerintem pl. pont a grafikában volt szép a Stray és minden másban nyújtott keveset, de akkor én vagyok a vaksi. Szerintem a játékmenet ott rohadt unalmas volt, ráadásul rengeteg baromság és logikátlanság is volt benne (milyen macska az, amelyik nem lát a sötétben, vagy amelyiknek lézerfegyverre van szüksége kis mutáns patkányok ellen ahelyett, hogy a karmait használná?!), de például a grafika egy indie játékhoz képest (és ezt itt nyilván fontos kiemelni) szerintem kifogástalan volt. Szuper volt a látvány, szinte lefolyt a képernyőről az egész és remekül adta át a posztapokaliptikus Cyberpunk hangulatot. Ugyanakkor nekem a gameplay sokszor szenvedés volt, annyira untam. De kinek mi, mindenesetre nem akarok off témát boncolgatni, csak ezen fennakadt a szemem, amit a Strayről írtál. Én egy szóval nem mondtam sehol egyszer sem, hogy te azt állítottad, hogy nem lesz elég szép a GTA6, ahogy én sem mondtam ilyet. A Red Dead 2 is egy szép játék mind a mai napig, úgy pedig legalább ki fog nézni. Én is csupán azt írtam amit te is hangoztatsz itt mióta, hogy ennyi idő után, ekkora büdzséből elvárható lett volna egy teljesen új grafikai és fizikai motor, főleg attól a csapattól, akik a játékkészítés roksztárjaiként tekintenek magukra.

DereX
Offline
2022. 09. 23. 08:24
Mert túl komolyan vetted az egészet, azért látszott számodra hülyeségnek. Valljuk be az is, de a legtöbb ember csak mint macska szerető, vagy macskát tartó szeretett volna egy ilyen játékot, aztán nézd meg, nem hiába lett a nyár játéka (talán az év játéka is?) mert a világa egyből beszippantotta az embereket attól függetlenül, hogy teljesen faszság volt az egész. A grafikája meg egy alap szintet hozott, ha közelről nézted a macskát azért lehetett volna szebb. Mondjuk így utólag visszagondolva szerintem csak a macska kinézetével volt bajom grafikát illetően. Ellenben az animációkkal amiket szerintem kitűnően megoldottak. Ennyire azért ne akarjunk logika követőek lenni. GTA-ba is lehet elvileg egy kézzel lőni motorról, közbe fordulni is - megnézném a valóságba, hogy ki tudná ezt kivitelezni eltanyálás nélkül

dani.szentgali
Offline
2022. 09. 23. 12:21
DereX: A macska textúrája egyértelműen lehetett volna szebb is, de állatszőrt tapasztalatom szerint tripla A kategóriás játékokban sem tudnak tökéletesen megcsinálni, így én ezt nem is vártam el egy indie low budget játéktól. Nyilván amikor azt mondtam, hogy nagyon jól néz ki a játék, külön kiemeltem, hogy szigorúan csak egy indie játékhoz képest, mert a macska nem olyan szép. Minden más, tehát a fények, robotok, épületek, város egészen magas szintet képvisel, szerintem ebben az indie kategória csúcsa, de megkockáztatom, hogy a tripla A játékok közé téve sem csúnya az összkép. Persze leszámítva a macskát. Én nem hiszem, hogy túl komolyan vettem volna, bár a játék érzésem szerint igyekszik komolyan venni magát valahol, mert posztapok az egész lényegében kicsit. Azt én is tudom, hogy a macskások felkarolták és emiatt kapott magas értékelést, amit őszintén szólva kissé túlzásnak is érzek, mert maga a játék szerintem nagyon unalmas volt. Ahhoz, hogy jót nevessek rajta, túl nyomasztó volt a környezet és túl komolyan vette magát az egész, nem pedig önmaga paródiája volt mint mondjuk a kecske szimulátor, viszont ahhoz túl sok volt a hülyeség is, hogy komolyan vegyem. Számomra nem találta meg az arany középutat. Indie kategórián belül már csak a grafikája és atmoszférája miatt is elismerem, hogy a legjobb, viszont azért nagyon remélem, hogy nem lesz az év játéka, mert azt szerintem egyáltalán nem érdemli meg, még ebben a relatíve szegényes, szar évben sem. A valóságban pedig a kaszkadőrök azért tudnak olyan jeleneteket összehozni, ahogy néhány CGI előtti filmen is látszik, mint a GTA-ban a motorról való lövés. De nem is kell annyira durván a logikát követni szerintem sem és érzésem szerint én csak egy alapszinten követtem, mivel az egy elég alap dolog, hogy egy macska lát a sötétben és önvédelemből használja a karmait. Az animációk amúgy tényleg nem voltak rosszak, csak szerintem nagyon kötött volt a játék. Lásd csak a külön dedikált pontokon működik az ugrás. Mindegy, tovább nem akarom itt a GTA-s főoldali hírek alatt egy teljesen más témát kitárgyalni, szívesen beszélgetek veled a Strayről, csak akkor menjünk a fórum OFF részlegébe, és vagy az Egyéb játékok fórumrészlegben beszéljük ki a későbbiekben ezt a játékot, vagy pedig nyissunk róla ezen belül egy altémát a fórumon.

DereX
Offline
2022. 09. 24. 06:51
"A valóságban pedig a kaszkadőrök azért tudnak olyan jeleneteket összehozni, ahogy néhány CGI előtti filmen is látszik, mint a GTA-ban a motorról való lövés. "

Csak erre a részre reagálnák, mert ez végül is itt releváns.
Arról beszéltem, hogy a karakter a bal kezével fogja a kormányt, jobb kezével céloz és lő, majd közbe jobbra is kanyarodik. Balra kanyarodást meg tudja oldani, a jobbra kanyarodást elesés nélkül nem Próbáld ki biciklivel és a jobb kezedet ne használd. Nem kell egy játéknak 100%-ban realitást követnie, ezért hoztam csak fel a Stray-t de hagyjuk. A GTA viszont hárplis arra, hogy őt komoly szimulátornak vegyék. Csak a mociról való lövést hoztam fel erre ellenpéldaként, csomó minden mást lehetne.

dani.szentgali
Offline
2022. 09. 24. 11:20
DereX: Ja értem. Hát mint írtam azért én sem a 100% realitást vártam el a Stray-től, de nekem akarva-akaratlanul is furcsák voltak azok a dolgok, amiket kiemeltem. A GTA-ban valamiért ez nem tűnt fel soha, vagy legalábbis nem volt idegesítő. Nyilván nem kell 100%-ban valósnak lennie, csak vannak játékok és azon belül szituációk, ahol egyeseknek kevésbé, vagy épp jobban tűnnek fel ezek a logikátlanságok. A Stray hibái valószínűleg azért is tűntek fel nekem annyira, mert összességében nekem nem tetszett annyira az a játék és kicsit bosszant, hogy a macskások miatt egy picit érdemtelenül van túlértékelve még úgy is, hogy vannak megkérdőjelezhetetlen előnyei és pozitívumai is, főleg egy indie játékhoz képest. Míg a GTA-kat azért szeretem és bármennyire is elszarja mostanában a Rockstar, tök jól elvagyok velük. Szóval ez részemről ugyanúgy egy kis elfogultság, mint a macskások részéről a Stray imádata. Ja, meg én alapból kutyás vagyok, a macskákat sosem szerettem igazán, szóval ez is közrejátszhatott abban, hogy szigorúbb vagyok a Stray-jel szemben és nem tekintem év játéka esélyesnek. De ja, abban egyetértek, hogy nyilván a GTA is tele van ilyen logikátlan dologgal, csak ott egyrészt a rajongás, másrészt a részletesség, kidolgozottság, tripla A büdzsé miatt ez kevésbé tűnik fel, mint egy Stray-ben.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink