Ha valamit sikerült az elmúlt években begyakorolnia a Grand Theft Auto sorozatot kiadó Take-Two Interactive anyacégnek, az az, hogy vigye végig felszívott mellel a szerzői jogi követeléseit, és a hackerek anonimitása ellenére lehet, hogy a GTA VI teszt felvételeinek és kód részleteinek lenyúlásával rossz lóra tett.
A Rockstar Games és a T2 nem egyedüli áldozat, a hacker már a kezdetektől fogva azzal erősítette meg a közzétett anyagok legitimitását, hogy ő a pár napja nagy port kavart Über elleni hacker támadásért is. A R* és az Über az FBI-hoz fordultak, az Über tájékoztatása szerint pedig gyanúsított is van már, valószínűleg a Lapsus$ hacker csoport felel a támadásért, aki korábban a Microsoftnak és az NVidiának is okozott műr fejfájást.
Nem hivatalos forrásból, de nagyon sokan rebesgetik, hogy konkrétan egy "White" és "Breachbas" nickneveken futó tag volt az adattolvaj, aki egy 16 éves brit srác, akit márciusban vettek elő a hatóságok, mint a Lapsus$ vezetőjét. A kilétét más hackerek szolgáltatták ki.
A Rockstar Games hétfőn hivatalos közleményben biztosított mindenkit, hogy bármekkora port is kavart a GTA VI nem tervezett leleplezése, a hacker nem változtatott semmin, ugyanúgy folytatják tovább a játék fejlesztését, és amikor készen állnak, bejelentik a játékot a megfelelő módon. A kiszivárgott információk nem befolyásolják a fejlesztését, és eloszlatták a félelmeket annak kapcsán, hogy emiatt esetleg csúszhat a játék tervezett megjelenése.
A közlemény Twitteren rekordott döntött, több, mint 1 millió (!) lájkkal a valaha volt legtöbbek által kedvelt gaming témájú poszt a közösségi felületen.
Miután hozzá nem értőnek ki lettem titlulálva úgy, hogy jómagam is programozó vagyok nyilvánvaló, hogy ilyen véleményt nem szabad elfogadni. Keresgélni kell, míg nem találunk valamit, ami nem velem ért egyet. Csak épp csúsztatás lett ez is, mert sose azt írtam, hogy szar lesz a grafika, hanem azt, hogy amíg 2013-2014 körül az nagyon szép volt, addig az a mai világban már nem feltétlenül lesz elfogadható.
Szerintem a játékmenet ott rohadt unalmas volt, ráadásul rengeteg baromság és logikátlanság is volt benne (milyen macska az, amelyik nem lát a sötétben, vagy amelyiknek lézerfegyverre van szüksége kis mutáns patkányok ellen ahelyett, hogy a karmait használná?!), de például a grafika egy indie játékhoz képest (és ezt itt nyilván fontos kiemelni) szerintem kifogástalan volt. Szuper volt a látvány, szinte lefolyt a képernyőről az egész és remekül adta át a posztapokaliptikus Cyberpunk hangulatot. Ugyanakkor nekem a gameplay sokszor szenvedés volt, annyira untam. De kinek mi, mindenesetre nem akarok off témát boncolgatni, csak ezen fennakadt a szemem, amit a Strayről írtál. Én egy szóval nem mondtam sehol egyszer sem, hogy te azt állítottad, hogy nem lesz elég szép a GTA6, ahogy én sem mondtam ilyet. A Red Dead 2 is egy szép játék mind a mai napig, úgy pedig legalább ki fog nézni. Én is csupán azt írtam amit te is hangoztatsz itt mióta, hogy ennyi idő után, ekkora büdzséből elvárható lett volna egy teljesen új grafikai és fizikai motor, főleg attól a csapattól, akik a játékkészítés roksztárjaiként tekintenek magukra.
Próbáld ki biciklivel és a jobb kezedet ne használd. Nem kell egy játéknak 100%-ban realitást követnie, ezért hoztam csak fel a Stray-t de hagyjuk. A GTA viszont hárplis arra, hogy őt komoly szimulátornak vegyék. Csak a mociról való lövést hoztam fel erre ellenpéldaként, csomó minden mást lehetne.