Hosszú éveket vártunk, hogy ismét egy fejlesztés alatt lévő Grand Theft Auto játékba nyerjünk bepillantást, és a Rockstar is tudatosította ezt. A Grand Theft Auto VI első trailere még nem mutatott ennyire sokat Rockstar Games játéknál, a készítők nem szúrták ki a szemüket pár tech demo jellegű vágóképpel. Láthatunk akciót, az egyik főhősről is többet tudhatunk meg, és még annál is többet arról, hogy mi minden vár majd a bejárható területen, ami a Floridát feldolgozó Leonida állam lesz, benne egy hatalmas metropolisszal: irány Vice City!
Az elmúlt napokban az utolsó pixelig górcső alá vettük a másfélperces videót, és készítettünk belőle egy összefoglalót, hogy senki ne szalassza el a legjobb részleteket. :)
Olvasd el cikkünket, és lásd új szemmel a bemutató GTA VI trailert!
Az első jelenet üdvözöl minket a keleti parton. Az eget beborító kékes-lilás pirkadat új színeket visz a GTA-ba, és a szintén pálmafás Los Santos után is új élményekkel kecsegtet. Ez üdvözöl minket Florida fiktív másolatában, aminek Leonida lesz a neve, és bár délkelet felé nézünk, az még nem világos, hogy ez Vice City rész-e, vagy egy északabbra eső szomszédos megye, város. A háttérben hatalmas toronyházakat látunk, jobb szélen valami gyárnak tűnő hatalmas komplexumot, ami 3 egyforma épületnek tűnik, bár könnyen lehet, hogy egyszerűen csak nem nyerte még el végleges formáját.
Az előtérben érdemes figyelni a hídon áthaladó járműveket. Az ismerőseket egy külön cikkben gyűjtjük majd összesze, de amire nagyon érdemes figyelni, és szinte végig igaz az egész trailerre: nem látni két egyforma autót az utakon! A Grand Theft Auto sorozat kezdete óta egy visszatérő jelenség, hogy ha elkötünk egy kocsit, akkor ahhoz hasonló modellek és társított más autók jelennek meg, aminek technikai oka volt. Úgy tűnik, a Rockstar Games ezt az akadályt a Grand Theft Auto VI-ban szándékosan megpróbálja leküzdeni.
A leginkább szembetűnő érdekesség a jelentben egy hatalmas rádiótorony, ami nagyon hasonlít a floridai WTVY Tower rádiótoronyra – a legmagasabbra az államban. A valóságban ez azonban Florida északnyugati részén, a „serpenyő” nyelében helyezkedik el távol Miamitól, ami megint csak azt sugallja, hogy ez egy másik város is lehet, de nem idegen a Rockstartól, hogy átpozícionáljon egy-két érdekességet a hatás kedvéért. Ez a rádiótorony a legmagasabb Floridában, és mivel az állam alapvetően sík terület, nincsenek hegyek, a fejlesztők minden bizonnyal minden lehetőséget megvizsgáltak, hogy hogyan tudják kihozni a legtöbbet a játéból a tengerszint feletti formákat tekintve, akár mesterséges objektumokkal, és ezért dominálnak a magas épületek, ami sok jelenetben visszaköszön még.
Annál konkrétabb kicsit jobbra (a teljes kép közepén) tőle egy hatalmas víztisztító üzem, de annál fontosabb, ami mögötte van: egy hatalmas börtönkomplexum, amit mindjárt megnézhetünk közelebbről is a következő jelenetekben: dolgunk lesz ott!
A börtönrácsok elég ijesztőek, legalább két réteg hatalmas akadály, ami elválaszt egy gyönyörű bejárható világtól. Gyakorlatilag a parkolót is alig látjuk mögötte. A madarakon kívül nem sok részlet vehető ki, viszont annál több érdekesség bukkan fel, amikor a kamera az egyik cellára, és benne a GTA VI egyik főhősére vált.
Ez az első pillanat, amikor igazán megmutatkozik a fejletteb technológia a GTA VI-ban. Egyrészt a ray-tracing és a rendkívül valósághű árnyékok, másrészt pedig a haj fizikája, amit érdemes külön figyelni az egész trailer alatt, gyakorlatilag minden tincs külön mozog a saját lendületével.
Miközben a fülünk a fogvatartott nevére vár, érdemes a szemünkkel pásztázni mindazt, ami a cellán belül és az ablakon túl látszódik.
Ez nem egy szupertitkos UFO kísérleti üzem. A börtönben nyüzsög az élet. Van egy börtönudvar, ahol a rabok interakcióba lépnek egymással. Ez teret enged a találgatásnak, hogy a börtön rész nem csak átvezető videó lesz, de egyúttal bejárható, és ott kell tartózkodnunk a sztori egy bizonyos pontján. Néhányan padon ülnek, de 4-5 fő a hatalmas udvar egy bizonyos pontján áll vagy sétál, ami vagy valamilyen csapatsportot, például kosárlabdát idéz, bár labdát nem látni, valószínűleg csak tesznek-vesznek.
A cellában emeletes ágy van, egyértelműen nem magánzárka, ezért nem állíthatjuk biztosan, hogy az alsó ágy melletti falon lévő fotók Lucia családja, barátai lennének. Az egyiken egy magas férfit és három nőt látunk, akik a sötétben nehezen kivehetőek, de egyikőjük sem tánik Lucia-nak, az alsó kép pedig egy vidéki kép, szintén egy férfiról.
A következő képkockákon válik egyértelművé, hogy Lucia lesz az első női főhős a külsőnézetes Grand Theft Auto játékok világában, és szarkazmusa pillanatok alatt elárulja, hogy egy erős női karaktert írt mögé a Rockstar Games múlttal, energiával és habitussal. A börtön egyik dolgozójával találkozunk, Stephanie-val, aki megkérdezi, hogy tudjuk-e, miért vagyunk ott. A valós indok nem derül ki, csak annyi, hogy "balszerencse" miatt. A fotókon látjuk a hölgy családját, de ennek valószínűleg nem lesz különösebb jelentősége. Annál sokkal izgalmasabb, hogy a dauerolt hajnak mind az összes tincse külön-külön mozog!!!
Lucia narancsszínű rabruhája nem sokat árul el, az LD valószínűleg Leonida rövidítése, de azért érdemes egy pillanatra megállítani a lejátszást, és jobban megfigyelni, mert hihetetlenül részletesen látszik a ruha anyaga.
A háttérben vitorlás és hegyek vannak egy festményen. Bár a R* szeret az adott játékból és más fejlesztéseiből meríteni a dekorációkhoz, ez a festmény ekkora hegyekkel valószínűleg fiktív, és nem kell többet belelátnunk mögé.
A trailer folytatásában kapjuk meg azt a látványt, amiért epekedtünk: Óceánt látunk kristálytiszta vízzel, a HD érában először látni ennyire részletgazdagon a víz alatti világot, amiben megfigyelhetünk állatokat: óriásteknőst, delfineket és még egy cápát is, ami a strandolók felé úszik.
Egy gyönyörű kétszintes jacht halad a vízen habos hullámokat vetve maga után. Egyes feltételezések szerint ez a GTA Vice City-ből ismert Rio hajó újragondolása a szögletes formája miatt, de ez valószínűleg nem így lesz, mivel a Rio egy vitorlával szerelt katamarán, ez pedig egyértelműen egy motorral hajtott luxusjacht.
A világ pedig egyre szebb, színesebb, élettel telibb lesz, ahogy a kamera halad tovább: felbukkan egy Toro hajó, jetskik, pelikánok, ténylegesen a vízben strandoló NPCk, napernyők és napágyak, a strand homokját könnyedén szelő terepjáró, quadok, pálmafák, hotelek, egy sziget kikötői darukkal, és egy óriási belváros tele toronyházakkal, felhőkarcolókkal, magas bérházakkal, ami inkább idézi a GTA IV-féle Liberty City hatalmas érzését, mint Los Santos-t.
Miamira jellemzőek a kidolgozott tetőterek medencékkel, welness központokkal, sőt, pálmafákkal, amit a GTA VI-ban elhoz nekünk a Rockstar Games. Hogy hogyan jutunk fel, arra már egy módszert biztosan látunk: lesznek repülők és helikopterek: egy Mavericket és egy Dodo Seaplane-t (GTA Vice City-ben) Skimmer láthatunk. Utóbbi ezúttal is reklám céllal repül: WHY SIXTYNINE WHEN YOU CAN NINE1NINE a felirat, ami feltehetőleg az E11EVEN klub játékbeli mására utal. Vannak olyan teóriák, ami szerint ez a játék pontos megjelenésére utal, de ennek több szempontból nincs értelme. Egyrészt nagyon korai lenne már most mondani egy 2025-ös időpontot, másrészt 2025.09.19-e csütörtökre esik, ami nem egy tipikus nap a játékmegjelenésekre.
A folytatásban az Icon Brickell jellegzetes épületének játékbeli mását látjuk, szintén kidolgozott tetőtérrel. Miközben ez egy ártatlan vágóképnek tűnik, két fontos részletet is érdemes megfigyelni ebben az egyetlen másodpercben. Az egyik, hogy az épület ablakai nagyon eltérő "berendezést" mutat, és némelyik szinte már-már mintha bejárható belső tér lenne, annyira részletes, de feltehetően a parallex mapping technológiának köszönhetően tűnik így. Az egyes erkélyek is kaptak néhol eltérő berendezést, sőt, mind a tetőtéren, mint az erkélyeken megfigyelhetünk NPC-ket.
A másik látványosságon pedig könnyen át is lehetne siklani. A képbe belóg egy emelő, amit valószínűleg egy felvonóhíd használ. Ezek a hidak jellegzetesek Miami-ra, ahol jelentős a hajóforgalom. Emelőhidakra a GTA3-féle Liberty City óta nem volt más példa a sorozatban.
Szintén mutatós a repülőgépek által húzott kondenzcsík, ami 100%-ig valósághű lett a GTA VI-ban.
A következő két jelent megmutatja, mi vár ránk a hatalmas városon túl. Bár a GTA VI-tal a harmadik megközelítésben dolgozza fel Miami-t a Rockstar Games, Florida vidékét most először járhatjuk majd be, amiből nem maradhat ki az Everglades nemzeti park mocsárvidéke. Gazdag élővilágot láthatunk itt flamingókkal, darvakkal, vadkacsákkal, és nem utolsó sorban aligátorokkal. A háttérben még szarvast is látni. A naplementés jelentben pedig megmutatkozik a helyszín jellegzetes léghajtású airboat hajója, ami az egyik új jármű lesz a GTA VI-ban.
A rövid kitekintés után repetát kapunk Vice Beach-ből, ahol óriási a nyüzsgés, és a nagy nyüzsgés igencsak sok részletet kíván, amit a Rockstartól meg is kapunk. Már nem csak nyomot hagy a talpunk a homokban, de a homoktól épp úgy koszolódik a láb, mint ami az autókra már a GTA San Andreas óta egyre fejlődik. Az egyik NPC-k interakcióba lépnek egymással. Van, aki naptejet fúl másra. Van, aki igencsak intim szögből készít felvételt egy hölgy social media prodfiljára. Mások beszélgetnek, vagy épp a tepsi méretű telefonjukat nyomkodják. Sőt, végre megtanulnak úszni! A vízben nem pánikolnak, hanem tényleg strandolnak. Megjelennek a GTA V-ből ismert Seashark jetskik, egy futó pár mellett egy csivava kutya is szalad, ami egy új kutyafajta.
Még több részletet árul el a pickup, amiből pár jelenettel korábban egy hasonló még csak járőrözött a parton. Hajókat már a GTA V-ben is vontattak autók, ez azonban konkrétan a vízhez tolatott, talán már azt is láthatjuk majd, ahogy mások a vízre teszik a bárkájukat.
A levegőben ismét helikopterek cikáznak: Ezúttal egy SuperVolito és a GTA Vice City-ben megismert Sea Sparrow, amivel vízfelszínre is leszállhatunk.
A háttérben nevezetesebb épületek sziluettjei is felsejlenek, mint a Loews Miami Beach Hotel, vagy az 1500 Ocean Drive épületkomplexuma.
Ezután pedig máris egy akciójelenetben csöppenünk: egy hajóversenyt látunk, ami megszólalásig a 2005-ös Miami Vice film egyik nyitójelenetét idézi. Sporthajókat, hullámokat, és továbbra is tiszta vizet látunk, de annál érdekesebb a kikötő szigete, ami ezúttal nem a nyugati oldal része, hanem akárcsak az igaz Miami-ban, egy különálló sziget. A leglátványosabb, hogy a kikötő sem egy üres iparvidék, ott is zajlanak az események. A daruk működnek, konténereket emelnek fel a teherszállító hajókra, vagy emelnek le róla. A GTA V-ben megvolt már ehhez a tehnológia, amit egy küldetés során alkalmaztunk, de önmaguktól ezek az eszközök nem üzemeltek.
A nappalt pedig ezután felváltja az éjszaka: Ahogy a Vice City Stories-ban és a GTA Vice City Unreal Engine-re átültetett változatában, elképesztően színes neonfényekben úszik éjszaka a város. Ezt láthatjuk a következő jelenetben a toronyházak és a Kaseya Center játékbeli másán. Az egyik toronyhát közepén egy lyuk is található, hasonlóképp a 2002-es Vice City egyik épületéhez. Minden bizonnyal élvezetes lesz majd egy repülővel átrepülni rajta!
Ez a jelenet sok mást is elárul. Például, hogy Leonida egyik megyéjét (a minimum három közül!) Kelly County-nak hívják majd, az Escobar Internationl Airport nem tér vissza – helyette a Vice City International Airport lesz majd a reptér neve, és lesz egy Stockyard Downtown negyed. Kelly County valószínűleg Vice City-től nyugatra helyezkedik el, mivel azautópályán egyenesen kell tovább haladni, az pedig, nyugat, délnyugat felé fordul a háttérben.
Hogy ez a snitt egy küldetés-e, vagy egy bármikor előfordulható esemény, azt nem tudjuk, viszont itt látjuk először a másik főhőst, Jasont sofőrként, Lucia pedig élvezi a Vice City-i éjszakát. Annál érdekesebb, hogy az előttük haladó kocsiból az utas kihajol, és videózza Luciát.
Történik egy másik furcsaság is. Lucia (és Jason) előtt azonos sávban egy pickup halad, ami szépen meg van pakolva valamivel. Ez a kocsi nagyon érdekesen letér jobbra, pedig ott csak leállósáv van, kivezető nincs. Ennek a manővernek az oka nem tiszta.
A következő jelenet Wynwood játékbeli mását mutatja, ami Miami művésznegyede a belvárosban mindenféle falrajzzal és más street arttal. Újra belebújunk a GTA VI lehetőségeibe, ami nem jellemző egy Rockstar-féle első trailerre, ezzel most többet mutattak. Visszatér a GTA Online frissítéséhez hasonló lowrider tuninggal együtt. Ismerős kocsikat látunk,mint a Buccaneer Custom, Majestic, Pirmo, Chino, de a megújított PMP600 is visszatér a GTA IV-ből. Ezúttal is nagyon részletes grafikákat applikálhatunk a kocsikra, és több felirat árulkodik arról, hogy a tuningműhely neve Ride Out Customs lesz Vice City-ben. Ezzel most először élhetünk az autótuninggal Vice City városában. Feltűnik a Carbon RS motor is, csak most nem fekete változatban.
A részletek egyébként hihetetlenek, még a többletkábel felcsavarását is látni az oszlopokon.
Ez a város soha nem alszik! Pezseg az élet a klubokban, például a sztriptízbárokban is, ahol épp egy táncos twerkel, a Make it Rain Mondays esemény keretében pedig úszik a színpad a dollárbankókban. Nem véletlenül dívik az éjszakai klub biznisz a GTA Online-ban, ez valójában már Vice City előszele volt.
Miamiban nagyon sok etnikum él dél- és középamerikából. Afroamerikaiak élnek itt jamaikai, dominikai és haiti gyökerekkel, és van egy jelenet, ahol valószínűleg a haitikat látjuk újra. Két haver fog kezet, mindkét fazon eszméletlenül kidolgozott, amiből azt sejtjük, hogy fontos karakterek, de ha NPCk néznek ki így, az teljesen új szintre emeli a Grand Theft Auto VI-ot. A haiti származást onnan sejthetjük, hogy a jobb oldalsó arc egy hasonló kék fejkendőt visel, mint a GTA Vice City-ben a haiti banda egyes tagjai. Érdemes megfigyelni a fehér trikó viselkedését, amely realiszikusan gyűrődik a mozdulatok hatására.
Little Haiti után pedig egyből egy másik ismerős helyre ugrunk, ami a Venetian Islands játékbeli mása lesz. Ezt képviselte a GTA Vice City-ben Stafish Island. Ez valójában nem csak egy sziget, de egy szigetcsoport, és ezt a megközelítést követi majd le a GTA VI is. Ezeken a szigeteken saját mólóval rendelkező luxusvillákat látunk, luxus bérházakat, és egy kaput – ez a látkép nem csak egy ihlet, szinte az utolsó négyzetcentiméterig hasonlít a valóságra! Ebből adódik, hogy "Diaz házát" / "Tommy Vercetti házát" itt hiába keressük, hiszen a mintát adó Vizcaya Museum & Gardens valójában Miami teljesen más részén van.
A sziget körül nagyon sok a hajó, és mivel többször is előfordul ugyanaz a kétszintes jacht, az minden bizonnyal vezethető is lesz, de látni Marquis vitorlást és vegyes méretű hajókat. Sőt, a GTA Online-ban vásárolhatóhoz hasonló hatalmas jachtot is látni jobbra a szigettől.
Kelet felé nézünk, és láthatjuk Miami Beach legmagasabb épületeinek mását - ezek a Blue és Green Diamond ikertornyok. Nem sokkal előttük pedig egy jachtkikötőt láthatunk a parton, ami összességében nem nagy, de sokkal több mólóból áll, mint a GTA Vice City-ben.
Az igazi Vice City hangulat 32 másodpercnél keződik! Megérkezük az éjszakai Ocean Drive-ra, ahol anno a GTA Vice City-t is kezdtük. Ez egy nagyon zsúfolt helyszín, és sokkal jobban visszatükrözi az igazi Miami-t. Az art deco hotelek impozáns neonfényben úsznak, a teraszaik tele vannak élettel, az utca szűk és forgalmas. A megannyi részlet között azonban fantasztikus Easter Eggekre bukkanhatunk.
Visszatér az Ocean View Hotel, és ezt az ikonikus helyet nem vette félvállról a Rockstar: ott parkol a közelben egy fehér-sárga veterán autó, ami borítékolhatóan egy Oceanic lesz. Érdemes azonban ezektől balra is pásztázni képkockákat, ugyanis az egyik afroamerikai járókelő fehér öltönye és lila inge vitathatatlanul Lance szellemét kelti életre. A kék Pfister Comet S2 Cabrio színe a Porsche "Miami Blue" színét kapta, a fehér Grotti Cheetah Classic pedig megszólalásig hasonlít a Miami Vice-ból ismert Ferrari Testarossa-ra.
Aztán a nosztalgia után ott vannak az újdonságok is. Jobbra a kéregető srác vállán egy iguána ül. Mögötte pedig egy motor áll, ami eltérő szögben parkol, mint az autók - erre korábban nem volt példa. Néhány további jelenettel együtt arra következtetünk, hogy a motorozásra sokkal jobban odafigyelt a Rockstar a GTAVI tervezésekor.
Aztán ha újra a teljes képet nézzük, érdemes megfigyelni a járókelőket. A R* már a GTA IV óta ír az NPC-knek saját kis történetet, amit követve őket figyelemmel kísérhetünk, ám ezek mindig fix térben maradtak, amit járdákra, terekre koncentráltak. A GTA VI-ban nagyon sok NPC nem a járdán sétál, nem a zebrán kel át, hanem össze-vissza mozog, vegyül az autók között, ami magával hozza azt is, hogy az autók és NPC-k közötti interakciók valószínűleg mélyebbek lesznek egy egyszerű beszólásnál vagy dudálásnál. Ha a szembejövő forgalmat figyeljük, a gyalogosok kifogtak egy hézagot, amikor rendben átkelhetnek az autók között. Ezt támasztják alá a sárga gyalogosjelző táblák is.
A járműpaletta egyébként itt is nagyon színes, autókból nem is látni két azonosat, de az is feltűnik, hogy a rendszámtáblák színe is változatos.
Következik egy klubjelenet, ami szinte biztos, hogy nem a Malibu Club, mégis igazi Vice City hangulatot teremt. A DJ pultnál feltehetőleg egy neves dél-koreai DJ-t, Peggy Gou-t látjuk. A hangulaton és fényen túl amit még érdemes megfigyelni, azok a partiruhák. A Red Dead Online-ban nagy kultusza van az öltözködésnek, erre láthatóan a GTA VI-ban is odafigyel a Rockstar.
Ezután a trailer megmutat egy másik irányt, amerre a térkép a városon túl terjeszkedik a GTA VI-ben – ez pedig Floriday Keys, amire – vagy csak egy részére – az úttáblák VC Keys néven utalnak. Impozáns jelenet tele részlettel. Egyrész nagyon nagyon sok különféle hajót láttunk, szinte alig van két azonos. Felbukkan a Dinghy is a régi ismerősök közül. Teherhajókat is látunk mozogni konténerekkel, amire eddig nem volt példa a GTA-ban, a GTA Vice City-ben is csak távoli szellemképként mozogva. Ez összecseng a hajóversenyes jelenettel, ahol a konténereket fel-le pakolják. Talán ki is futnak majd onnét a hajók?
A víz ismét gyönyörű tiszta, a part és a kis szigetek mentén, látjuk a part vízalá bukó részeit a selfig. Ami ezt átszeli, az a Seven Mile Bridge, és láthatjuk egy régi – hurrikán előtti – szakaszát, ami egyértelműen egy jó kis stunt jump hely.
Egy másik nevezetesség a Fat Albert blimp, ami másolata annak a léghajónak, amit egykor a haditengerészet használt a csempészek lefülelésére.
...ééés megérkezik a szexi jelenet. Nincs abban konszenzus a világhálón, hogy akit látunk az egyébként Lucia-e vagy sem. Egyesek hasonlóságot, mások eltérést látnak. Nagyon más anyagi helyzetet idéz elő ez a jelenet. Ha megemésztettük a gondosan kidolgozott idomok látványát, megnézhetjük mi mindent árul el ez a jelenet.
Egyrészt újfent kapkodhatunk az állunk után a haj fizikája láttán, mintha még az utolsó hajszál is külön mozogna, eszméletlen precíz munka. És nem csak a haj mozog! A két nyaklánc eltérő súlyuknál fogva eltérő lendületben.
Ez a jelenet egyértelműen megerősíti, hogy a tetőtereket is kidolgozza a R*. A háttérben egyébként dél felé nézhetünk, a kerek tornyos Loews Miami Beach Hotel épülete tud megint támpont adni. Ez egyben azt is megmutatja, hogy milyen széles lesz a keleti sziget, amin Vice Beach elterül. A GTA VI-ban itt körülbelül 6 párhuzamos utcára számíthatunk. Összehasonlításképp, Libertiy City középső szigete, Algonquin a GTA IV-ben 8 utca széles volt, viszont nem volt tengerpartja. Ez a lépték arra utal, hogy Vice City nagyobb lehet, mint Liberty City.
Még egy vágójelenet van, mielőtt igazán felpörög a trailer, ez pedig a repülőtér kifutóját mutatja egy hasonló VICE betűreklámmal, mint ami a Bad Boys filmekben látható. Mögötte látjuk a kifutópályát és az irányítótornyot. Két fontos részletre érdemes itt figyelni. Az egyik, hogy víz veszi körül – ez Miami folyóinak az egyik e lehet, a másik pedig, hogy nincs hatalmas kerítéssel elbarikádozva a fő reptér, mint Los Santos-ban. A víz felől könnyedén bejuthatunk.
Egyébként ez a jelenete egyike azon keveseknek, ahol nyugat felé nézünk, de mint szinte mindenhol, olyan kompozíciót, szöget, fényeket választott a R*, ahonnan nem látunk túl messzire.
Ami ezután következik, az valami teljesen új és merész a R* részéről. Úgy mutatják be a város hangulatát és kultúráját, ahogy mai szemmel a legtöbben látják: az okostelefnok kameráján keresztül, és a TV híradóban. Sokan megijedtek, hogy valami Saints Row-féle bullshitet kapunk a Rockstartól, de erről szó sincs, ez a jól bevált öreg recept: megkapjuk a mai amerika paródiáját, és ebben a social media függőség játszik napjainkban a legnagyobb szerepet.
Ráadásul szinte az összes jelenet valamilyen valós mém vagy esemény implementált mása, melyeket részletesen össze is szedtünk nektek egy cikkben:
Mivel ezek a jelenetek nagyon gyorsan pörögnek, és inkább a vibe bemutatására szolgálnak, pontokba szedjük, hogy a polgárpukkasztáson túl mi mindenre érdemes figyelned:
A napi adag Leonida kultúra után megkezdődik a trailer lezárása monológgal és sztorihoz kapcsolódó jelenetekkel. Először egy laza menekülést látunk, ahol a járőrök csak a helyszínre sietnek, hőseinkt nem üldözik, Lucia is megnyugvásként néz hátra. De vajon azt észrevetted, hogy ez nem kameraváltás, hanem két különböző jelenet, vagy alaposan meg lett vágva?
Először végre Jasont (?) is közelről láthatjuk. Ahogy vezet, megcsodálhatjuk a műszerfal kidolgozottságát. A szemből érkező szép zöld sheriff kocsik oldaláról tudjuk, hogy Leonida állam Leonard County megyéjében járunk, egy végeláthatatlan sík, de lakott területen. A rendőrautók nem egy az egyben kerültek át a GTA V-ből, láthatunk némi ráncfelvarrást, és az első már-már szinte teljesen úgy néz ki, mint egy valós Ford Crown Victoria. A háttérben egy reklámtábla az Angstipan antidepresszánst reklámozza.
A váltás után Lucia-t látjuk, ahogy megfordul. Hajfürtjei itt is önállóan mozognak, de ugyanúgy a dollár bankók is, amiket a kezében tart. Érdemes megállítani ey pillanatra, a bankókon United States of Paranoia áll. Szóval lesz humor a javából, ahogy azt a Rockstartól elvárjuk.
Amit viszont érdemes itt figyelni, az az, hogy mit látunk az ablakokon és a visszapillantó tükörben. Először valószínűleg egy pláza hatalmas hirdetőoszlopát látjuk a boltok logóival, messzebb kissé jellegtelen tájat. Lucia ablakából kinézve viszont téglaépület, kémény, fák sokasága suhan el, amit a visszapillantó tükör is megerősít.
Amikor Lucia és Jason bekanyarodik a Tulip kocsival, több nagyon érdekes apró érdekességet vehetünk észre. Egyrészt, hogy Port Gellhorn városában vagyunk, ami egy másik település lesz Vice City mellett. A másik, hogy egy Pawn & Gun Shop bolt neve nyitva áll, bejárható, és a kirakatán a "Buy, Sell, Trade" címszavakkal hirdeti magát a hely. Ez arra mutat, hogy a lopott zsákmányt több helyen, zálogházakban is eladhatjuk majd, és/vagy fegyverekre cserélhetjük ezeket az ingóságokat.
Érdemes még megfigyelni, ahogy felkavarodnak a levelek a kocsi farolása után. Gyakorlatilag leírják a haladás ívét, ami megint csak egy elképesztő részlet a játék fizikájában. A Tulipon is van egy-két matrica, erre lehet, hogy nagyon rá fog menni a tuningban a R*, és hasonló mélységekbe ássa bele magát, mint mondjuk a Need For Speed vagy a Forza Hoziron.
A Tulip hátuljára felragasztott matricák nehezen kivehetők, de néhány pár pillanatra olvashatóvá válik. Az autó jobb hátulján egy "save the bees" és egy "say no to clear power" szövegű matrica olvasható ki, a bal oldalán pedig egy "cranky hippie" felirat olvasható. A bal hátsó lámpa alatt egy személy is megnevesítésre kerül, bár az utóneve nehezen olvasható. A matricán "Arrest Andrew [Node?]" felirat található. Kicsivel felette szintén megtalálható ugyanez a név, itt egy fehér matricán pirossal áthúzva. Lehetséges, hogy ez a bizonyos Andrew a játék egyik szereplője lesz, de lehet hogy csak egy játékbeli politikus vagy influencer. Ami biztos, hogy Jason határozottan nem szimpatizál vele, amennyiben ez valóban az ő autója.
Ami még szöget üt a fejünkbe, hogy miért egy Tulip izomautó van a trailerben, és nem az a pickup, ami a trailerhez kiadott hivatalos arton (khm.. és a leakben...) szerepel. Nagy különbség a két kocsi között, hogy a Tulip négyajtós, ami arra utal, hogy valahol a küldetés során valaki még felbukkan akár csak egy bejátszás keretéig, aki be tud ülni a páros mögé a kocsiba.
Az utolsó előtti zárójelenetben válik egyértelművé, hogy a két főhős között szoros a kötelék. Nem csak szóban, de gyakorlatilag egymás ölében ülnek, ami arról árulkodik, hogy Lucia és Jason nem csak a rablásban alkotnak egy párost. Eljegyzési gyűrűt viszont sem itt, sem a trailer arton nem viselnek, tehát nem házasok. Ez nyitva hagyja a kérdést, hogy vajon a kettejük viszonya mennyire fix, és mennyire opcionális.
Ebben a jelenetben nézhetjük meg közelebbről Jason arcát is. Még azt is látni, hogy valamikor be volt lőve a füle, két lyuk is nyoma is látszik a bal fülén. Lucia frizurája és hajszíne is más itt, nagyon sok stílus közül választhatunk opcionálisan, de az sem kizárt, hogy a rablások után kötelező lesz valamin változtatni, ha már ilyen szélesek a lehetőségek.
A trailer végül egy ütős ajtóberúgással zárul: a GTA VI megérkezett. Azon túl, hogy ez egy klassz jelenet, még itt is van pár apróság, amire érdemes figyelni. Az egyik a PETTY FOREVER matrica, ami tisztelgés Tom Pety előtt, aki a trailer alatt hallható számot szerezte. A dal címe Love is a Long Road, és érdekesség, hogy ez a szám ugyanarról az albumról származik, mint a Running Down a Dream, amit a GTA San Andreas-ban hallhattunk. A matrica a lemez borítóját idézi.
Az ajtón megtalálható pár más felirat is, az egyiken az áll, hogy fehérneműből nem fogadnak el többé pénzt, valamint hogy az üzletben tilos inni. Az egyik matricán egy iFruit Pay logó is feltűnik, ami minden bizonnyal az Apple Pay játékbeli változata.
Ha balra nézünk az elképesztően realisztikus árnyékok elárulják, hogy néhány madár – valószínűleg pelikánok suhan el főhőseink felett.
A háttérben pedig látványos a Tulip parkolása. Orral az utca felé, ajtók nyitva: minden egy gyors tiplihez áll készen.
Zárásként pedig bemutatkozik a Grand Theft Auto VI hivatalos logója, és ismét egyedi megjelenést választott hozzá a Rockstar. A VI római szám külön is hangsúlyt kap az animáció kezdetén – ez így volt a GTA IV első trailerében is.
A trailert folyamatosan pörgettük, hogy a fenti részleteket összegyűjtsük, de mindez csak első 7-10 nap észrevétele, de itt még nincs megállás. A trailert újra és újra megnézzük még legalább milliószor, és bármi újat szúrunk ki benne mi, vagy az internet népe, azt megosztjuk veletek itt a GTAPlace-en. :)