Több mint egy évvel a tavaly őszi történelmi szivárgás után újabb súlyos adatmennyiség kerülhetett nyilvánosságra karácsonykor. Az eddigi források szerint egy év keringés után a Grand Theft Auto V teljes forráskódja nyilvánosságra került, amely már most információval szolgált a játék elkaszált Single Player kiegészítőivel kapcsolatban, de számos más meg nem jelent játékról is. Ami viszont súlyosabb gond, hogy ezzel a GTA Online forráskódja is teljes mértékben nyilvános lett, ami nagyobb következményekkel is járhat a jövőben.
A forráskód kiszivárgása nem újkeletű: A tavaly szeptemberi támadás után a napokban elítélt 18 éves hacker a Grand Theft Auto VI videói mellett megszellőztette, hogy a GTA V (és VI) teljes vagy részleges forráskódja is a tulajdonába került, de erre konkrét bizonyítékot nem adott, csupán a Rockstart fenyegette, valamint a legnagyobb licitálónak ígérte azt. A Rockstar valószínűleg tudott is az eddig ismeretlen kézben levő forráskódról, amit most karácsonyra időzítve az adatok egyik tulajdonosa Discordon nyilvánossá tett.
FONTOS: Habár az adatok valószínűleg gyorsan lekerülnek az internet könnyen hozzáférhető részéről, ha valahol a napokban mégis valaki rábukkan, senkinek sem ajánljuk ezek letöltését, mivel csupán ezek birtoklása is akár súlyos jogi következményekkel járhat.
Mivel a kódbázis és a források mennyisége jelentős, valószínűleg folyamatosan fognak érkezni újabb és újabb érdekes információk, de az első napon is jelentős információk kerültek kielemzésre:
A jelek szerint a Rockstar nyolc(!) single player DLC-t tervezett a játékhoz, melyek soha nem kerültek megjelenésre, az alábbi kódnevek alatt:
A listából az utolsó két DLC különösen érdekes: Az első valószínűleg egy North Yanktonban játszódó DLC lett volna Michael, Trevor és Brad szereplésével, az utóbbi pedig elhozhatta volna Liberty City városát a GTA V világába.
Ezentúl kiszivárgott számos korai térkép is: Az egyik egy nagyon korai Los Santos koncepció, valamint egy korai Liberty City térképet is találtak, amely néhány textúrán már szerepelt a GTA IV-ben, bár nagyon alacsony felbontásban.
A forráskód egy ismeretlen térképet is tartalmaz, amely minden bizonnyal az Agent bejárható területe lett volna.
A kódban számos meg nem jelent játékra is van szöveges hivatkozás: Ilyen a fent említett Agent, a Bully 2, egy valószínűleg PS2-es GTA Tokyo játék, de a Grand Theft Auto VI Americas kódneve is feltűnik több helyen.
Bár sok izgalmas kulisszatitokra derül most fény, melyek kincset érnek nekünk, rajongóknak, a forráskód kiszivárgása nagyon brutális következményekkel járhat. Gyakorlatilag a teljes GTA Online veszélybe került, hiszen a kódot ismerve sokkal több program, mod készülhet, amivel manipulálható lesz a multiplayer, de ugyanúgy hatással lehet a GTA VI megjelenésére, hiszen borítékolható, hogy egyes kódrészleteket megörököl a következő Grand Theft Auto játék, amit most át kell dolgoznia a fejlesztőknek.
Csak a GTA VI leak több ezer plusz óra munkát generált a Rockstar Games stúdióinak, ezúttal pedig egy teljes játék forráskódjáról beszélünk, ami már meg is jelent, halasztani sem tudják. Ráadásul a GTA Online a R* fő bevételi forrása a GTA VI megjelenéséig. A forráskód ismeretével hackerek egészen a játékbeli tranzakciókig nyúlhatnak, ami felbecsülhetetlen anyagi kárt okozna a Rockstarnak.