Visszatértek a klasszikus színek: nagyon masszív GTA Trilogy patch érkezett
2024.11.13 19:00
Mintegy három évvel a debütálás után végre megérkezett a nagyon várt javítócsomag, ami összekaparja a GTA The Trilogy – The Definitive Editiont. Az Unreal Engine-re átültetett klasszikus GTA3 trilógia a rajongók tömegétől kapott elégtelen osztályzást a rengeteg bug, hiányzó mechanizmusok és az egykori hangulatot idéző színvilág eltűnése miatt – ezeket most egy masszív frissítés orvosolja.
A játékok csaknem felét újra letöltő javítócsomagok kedden debütáltak a PS5, Xbox Series X|Sés PC verziókhoz, szerdára pedig a PS4, Xbox One és Nintendo Switch változathoz is letölthető lett. A hivatalos patch notes két pontot tartalmaz:
Hozzáadásra került egy Classic Lighting grafikai beállítás a szünet menüben, amivel a csini fények eltűnnek, és visszatérnek a klasszikus színek egy erős köd kíséretében, ami visszaadja a hatalmas játékterek illúzióját
Számos hibajavítás és finomítás történt
Utóbbira nincs részletes listánk, de a Redditen már igen impozáns lista gyűlt össze a tapasztalatokból. A Netflixen keresztül kiadott mobilos változatok beállításai érkeztek meg:
Mindhárom játék esetében
Visszatértek a klasszikus színek a Classic Lighting beállítással. Ez a frissítés után alapértelmezésre kerül, de opcionálisan lehet váltogatni a korábbi Definitive Edition kinézet és a klasszikus vizualitás között.
Mindhárom játék határozottan jobban fut
Javítva az árnyékok időhöz viszonyított mozgása
Több textúrát kicseréltek, köztük a Malibu Club neon fényei most az eredeti PS2-es változathoz hűen jelenik meg
Javítva néhány rejtélyes ütközés, például a San Fierro Police Department rendőrségi garázs bejáratánál a GTA San Andreas-ban
Új eső effektek érkeztek
Új tűz/láng effektek érkeztek
Új üvegtörés-effektek
Újra lángol a járművek motorja robbanás előtt
A bejátszások mostantól megállíthatóak
A mentések mellett megjelenik a mentés időpontja
Javítva lett a hiba, ami miatt a rádiócsatornák váltásakor újrakezdődött a zeneszám, ha visszaváltottunk
Javítva lett néhány forgalomban jelentkező furcsa probléma
Javítva lett a játékos pozíciójának jelölése a térképen
Minden Grove Street Games-re történt utalás eltávolításra került
Több parallax beltér eltávolításra került, ahol nem volt jelentőségük (ez az a feature, amikor 3D hatásúnak látszik egy-egy szoba az ablakon túl)
Javítva lett a célzás futás közben az érintett fegyvereknél
Mostantól lehet futni, miközben, puskával, gépkarabéllyal vagy lángszóróval támadunk
GTA 3 – The Definitive Edition
Néhány helyről eltávolításra került az extra fű
A pisztoly hangja markánsabb lett
A kis szigetek megjelennek a térképen/radaron is
Frissítve lettek a Shoreside Vale-i villák a térképen/radaron
Több hiba javítva lett a réképen/radaron
Javítva lett a glitch, amivel a víz alá lehetett kerülni akár mára játék elején
Eltűnt a fa a legendás Easter Egg tábla mellől Staunton Island-en
Mostantól mindegyik a Shoreside Vale-i garázs összes ajtaja kinyílik
Javítva lett a beragadó garázsajtóhang nyitáskor
Javítva lett a tükröződés az első mentőhely előtti pocsolyánál
GTA Vice City – The Definitive Edition
Változott néhány jármű irányítása
Javítva lett a tömeg hangja a Riot küldetésen
Javítva lettek a fények a The Party küldetés alatt
Javítva lett a hatalmas hold a nyitójelenetek alatt
Visszatértek a bokrok az Ocean Beach környékére
Az NPC-k gyakrabban beszélnek
Javítva lett a kocsik visszapillantótükre
Javítva lett néhány kocsi függesztése
Több helyen javítva lett a térkép/radar
GTA San Andreas – The Definitive Edition
Visszatértek a klasszikus időjárási jelenségek a GTA San Andreasból, mint a délibáb a hőségben, vagy a lila égbolt az Area 69 fölött
Javítva lett a homokvihar
A célzás most már indikálja az életerőt
Javítva lett az animáció, amikor Cj legurít egy üdítőt
Javítva lett a szemeteszsákok animációja
Javítva lett az úszás – mind az animciók, mind a sebesség
CJ végre alámerül, amikor magasról esik a vízbe
Újra látható CJ tükörképe az érintett felületeken
Mostantól megjelennek a dolgozó tűzoltókocsik, hogy eloltsák a tüzeket
Megjelenik a hőköd-effektus
Javítva lett néhány animált objektum, mint a csirke és a fúrótorony
Jobb lett CJ farmernadrágja
Mostantól mozognak a bokszzsákok, ha megütjük őket az edzőtermekben
Javítva lett az animáció, amit akkor látunk, amikor CJ fekvenyomni készül
Javítva lett CJ háta biciklizés és guggolás közben
Javítva lett a Patriot kocsi színe
CJ rablómaszkja új textúrát kapott
Javítva lett a The Crash ikonja a radaron
Javítva lett a Szfinx színe Las Venturasban
Javítva lett Tenpenny egyenruhajelvényeinek felbontása
Magasabb felbontásban jelenik meg a Love Fist logó
Erre azért nem számítottam, hogy ennyire helyrerakják a GTA The Trilogy – The Definitive Editiont. Ha jól tudom, akkor egy ausztráliai külső fejlesztők munkáinak eredménye. Gyakorlatilag visszahozták azt a hangulatot, amit az eredeti játék tartalmazott, sőt ügyesen továbbfejlesztették azt. Valóban jobban fut UE-n. Maradt néhány hiányosság amit moddal lehetett visszahozni, így újra klasszikus megjelenésű lett a radar, és minden zeneszám hallgatható.
Eredetileg sok dolgot másképp fejlesztettem volna, de ez a verzió tudott újat mutatni, abszolút meglepett. És mind a három játék jó lett. Egyedi megjelenésűek, és meggyőző minőségűek. Persze lehetne még rajtuk fejleszteni, de ha így marad, az is jó.