Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
IDÉN ŐSSZEL JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

GTA VI-os technológiát kaphattunk meg PC-n a Grand Theft Auto V Enhanced-ben

Nem csupán a PS5 és Xbox Series X|S javításait kaphatta meg a Grand Theft Auto V Enhanced PC-n, de annál sokkal jobb és szofisztikáltabb technológiák teszik ezt a változatot a legjobbá mind közül. A Digital Foundry alaposan megvizsgálta az utolsó pixelt is, hogy lássuk mit kaptunk, és a csapat több ponton kapcsolódást vélt felfedezni azokkal a technológiákkal, amiket a Grand Theft Auto VI első trailerében láttunk.

Bár a GTA V Enhanced PC bír jelenleg a legnegatívabb értékeléssel a GTA játékok közül (beleértve a botrányos minőségben kiadott GTA The Trilogy – The Definitive Editiont is), annak dacára, hogy a frissítés teljesen ingyenes, és egyáltalán nem kötelező. Az ökölrázó kommentek ugyanakkor inkább a korábbi feature-ök hiányáról szólnak, és nem arról az – egyébként igényes – minőségről, amit gyakorlatilag ajándékként tálalt fel a játékosoknak a R*.

Az egyik leglátványosabb a játék megjelenésében, az a Ray-Tracing technológia adaptálása, ami a szó legszorosabb értelmében új megvilágításba helyezi a GTA V játékterét. A Digital Foundry összefoglalója rámutat arra, hogy a korábban túlzóan szürke "kamu árnyékos" helyek hogyan telnek meg színnel csak a PC Enhanced verzióban, hogyan kapnak árnyékot olyan objektumok, amiknek természetes módon árnyékot kellene vetniük, de ezek a korábbi technológiával nem fértek bele a kapacitásba.

A Digital Foundry összefoglalójában látszik, hogy a Rockstar olyan igényességbe ment bele egy kósza PC-s portban, amibe sok modern játék eredeti kiadása sem. Például nem csak a természetes, de a mesterséges fények is egytől egyig használják a ray-tracing nyújtotta természetes fény-árnyék hatást. Az RTGI technológiát több mint kielégítően sikerült adaptálni. Még a színek visszaverődése is látszik az arcokon, amit a Grand Theft Auto sorozatban eddig csak a GTA VI trailerében láthattunk.

Egyébként a játék technológiai határait is kiemeli a Digital Foundry. Akárhogy is, a GTA V egy PS3-ra és Xbox 360-ra tervezett játék, és megvannak a korlátai. Például a textúrák meglehetősen sután próbálják meg átadni egy-egy felület, anyag hangulatát. Ebben egyébként a GTA VI esetén várhatóan szintet fogunk lépni, melyet jól mutatnak a trailerben látott belső terekben forgatott jelenetek.

2025.03.19 22:26  ▪ Forrás: Digital Foundry  ▪ Írta: Visali

TotoWood
Offline
2025. 03. 19. 23:54
Szerintem meg pont az RDR2 kapta meg a GTA6-os technológiát. Vagy a GTA6 kapta meg az RDR2-es technológiát. Tény, hogy a Ray-tracing hasonló lesz, de attól még nem sok minden változott.

Ami pedig az audio tömörítését illeti, habár leírtam, nem GTA6 "technológia", hanem "PS" sajátossága, miután MP3-at a PS hardveresen támogatja, és ez miatt MP3-ba kódoltak be mindent, és egy az egyben vitték át PC-re. GTA6 már Vorbist, vagy OPUS-t fog használni. Totál elavult az MP3, ahogy totál elavult az ADPCM.

RDR2 Vorbist használ, de Opus is megjelenhet.
Korábbi GTA-k (előző GTA5 PC és a GTA4 PC) ADPCM-et használtak.
Valahol megmaradt most is az ADPCM, de nem a zenéknél, és a legtöbb beszédnél.
Miért használtak eddig őskövület ADPCM-t? Egyszerű volt dekódolni.
Miért használtak GTA5 Enhanced változatában főleg MP3-at? PS hardveres támogatása miatt. PC-s változattal nem foglalkoztak audio szinten.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink